دانستنی ها

چه زمانی باید باتری لپ تاپ را تعویض کنیم؟

خرید باتری لپ تاپ

مهم نیست که چقدر از لپ تاپ خود استفاده می‌کنید و آیا رفتار دوستانه‌ای دارید یا خیر. به هر حال زمانی فرا می‌رسد که مجبور به خرید باتری لپ تاپ می‌شوید و باید آن را تعویض کنید. در ادامه با ارائه راهکارهایی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه متوجه شوید باتری لپ تاپ شما خراب شده است و قبل از اینکه دست شما را در پوست گردو بگذارد، اقدامات صحیح را انجام دهید

[av_button label=’جهت خرید باتری لپ تاپ کلیک کنید’ link=’manually,https://navakservices.com/product-category/%d9%84%d9%be%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa/%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%84%d9%be%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa/’ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ label_display=” icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-joi4jo’ admin_preview_bg=”]

هشدار ویندوز:

ویندوز به طور طبیعی کاربر را از میزان ظرفیت باتری دستگاه آگاه نمی‌سازد. هنگامی که عمر باتری لپ تاپ به کمترین میزان خود برسد در نگهداری شارژ به خوبی عمل نمی‌کند. به عنوان مثال اگر تا سه ماه پیش باتری لپ تاپ می‌توانست 4 ساعت کار کند، اکنون 30 دقیقه کار می‌کند.

در این مواقع ویندوز متوجه می‌شود که ظرفیت باتری به کم‌ترین میزان خود رسیده است و به کاربر هشدار می‌دهد.

خرید باتری لپ تاپ

همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مشاهده این پیام هم خیلی دشوار نیست. ویندوز بر روی باتری یک ضرب‌در قرمز می‌کشد و نشان می‌دهد که زمان خرید باتری لپ تاپ فرا رسیده است. چنانچه به این مورد توجه نکنید، لپ تاپ خاموش می‌شود.

چگونه ظرفیت باتری لپ تاپ را بررسی کنیم؟

اگر مایل هستید تا ظرفیت باتری لپ تاپ خود را بررسی کنید می‌توانید از نرم افزار batteryinfoview استفاده کنید. در این نرم افزار به شما نشان می‌دهد که به چه میزان قدرت باتری لپ تاپ شما کاهش پیدا کرده است. همچنین می‌توانید ظرفیت کل باتری و ظرفیت فعلی را مشاهده کنید.

به عنوان مثال در تصویر زیر ظرفیت کل باتری در حال شارژ کامل 86580 میلی‌وات بوده است و در حال حاضر بر روی 61261 قرار گرفته است. به عبارتی 70.8 درصد آنچه که در روز اول بوده می‌تواند انرژی ذخیره کند.

خرید باتری لپ تاپ

در این نرم افزار اطلاعات بیشتری مانند دفعات شارژ و خالی شدن باتری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید جهت دانلود نرم افزار batteryinfoview اینجا کلیک کنید.

چرا ظرفیت باتری کاهش می‌یابد؟

ظرفیت باتری به دلایل مختلفی کاهش می‌یابد. اما به طور کلی می‌توان گفت که باتری لپ تاپ عمر مشخصی دارد و بعد از گذشتن از آن تایم حتی اگر یک ثانیه هم از باتری استفاده نکرده باشید، باتری دچار مشکل می‌شود و باید یک باتری جدید خریداری کنید.

همچنین چنانچه مدت زمان زیادی را صرف کارکردن با لپ تاپ خود می‌کنید و به منبع مستقیم برق دسترسی دارید، بهتر داشت تا باتری لپ تاپ را خارج کنید تا باتری لپ تاپ شما در معرض گرما قرار نگیرد زیرا گرما نیز یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش طول عمر باتری لپ تاپ است.

خرید باتری لپ تاپ

می‌توان باتری لپ تاپ‌های امروزی را به راحتی تعویض کرد. معمولا آن دسته از لپ تاپ‌‌هایی که باتری آن‌ها جدا می‌شوند و بیرونی هستند، به راحتی می‌‌توان آن‌ها را تعویض کرد و حتی خود کاربران نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. در برخی دیگر از لپ تاپ‌ها که باتری درونی است و کاربران دسترسی به آن ندارند بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرند.

همچنین برای خرید باتری لپ تاپ نیز باید توجه داشته باشید که باتری سازگار با لپ تاپ خود را خریداری کنید. بسیاری از باتری‌ها ارزان قیمت غیر استاندارد بوده و پس از مدت کوتاهی استفاده دچار مشکل می‌شوند و حتی گاهی اوقات آنقدر غیر استاندارد هستند که ممکن است منفجر بشوند.

همچنین جهت خرید باتری لپ تاپ می‌توانید از فروشگاه آنلاین ناوک سرویس اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “چه زمانی باید باتری لپ تاپ را تعویض کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *