دانستنی ها

منظور از باتری لپ تاپ چند سلولی چیست؟

خرید باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ را می‌توان مهم‌ترین قطعه داخلی آن نامید و اهمیت بسیار زیادی دارد. این قطعه وظیفه ذخیره انرژی را دارد و به وسیله باتری است که می‌توان لپ تاپ را حمل نمود و بدون اتصال مستقیم به برق از آن استفاده نمود.

همانطور که گفته شد لپ تاپ یک قطعه بسیار مهم است و انواع مختلفی دارد به همین دلیل است که افراد هنگام خرید باتری لپ تاپ حساسیت زیادی به خرج می‌دهند.

کمپانی‌های تولیدکننده باتری لپ تاپ علاوه بر ذکر میزان ساعت کاری در حالت‌های مختلف، چند سلولی بودن آن‌ را نیز بیان می‌کنند. شاید برای خیلی از افراد سوال شده باشد که منظور از چند سلولی بودن باتری لپ تاپ چیست و چه تاثیری در روند و میزان قدرت آن دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

همانطور که می‌‌دانید باتری‌ها را بر اساس نیاز مختلف به سه حالت سری، موازی و یا ترکیبی میبندند.

 

 باتری لپ تاپ

در حالت سری ، شدت جریان ثابت می ماند و ولتاژ بالا می رود

 

خرید باتری لپ تاپ

در حالت موازی ، ولتاژ ثابت می ماند و شدت جریان بالا می رود

 

خرید باتری لپ تاپ

در حالت ترکیبی ، هم ولتاژ و هم شدت جریان بالا می رود.

 

در باتری لپ تاپ حالت سوم وجود دارد زیرا در این حالت، دستگاه هر سلول را به عنوان یک باتری جداگانه می‌شناسد. مثلا در باتری‌های شش سلولی، سه سلول اول را سری می‌بدند. سه سلول دیگر را نیز مجددا سری می‌بندند و این دو دسته‌ی سه تایی را با یکدیگر موازی می‌کنند تا ولتاژ و جریان مورد نظر آن‌ها تامین شود.

اما در حالت کلی نمی‌توان گفت که باتری شش سلولی بهتر است یا باتری چهارسلولی. اگر چه هر چه تعداد سلول بیشتر باشد، ولتاژ و ظرفیت باتری نیز بیشتر است اما در خرید باتری لپ تاپ باید توجه داشت که نقش مواد اولیه به کار رفته در باتری نیز بسیار مهم می‌باشد. همچنین باید میزان مصرف دستگاه خود را نیز در نظر بگیریم و کارکرد خود را نیز در نظر بگیریم. به عنوان مثال اگر شما زیاد از DVD-ROM استفاده کنید و یا از نرم افزار‌های سنگینی که مصرف را بالا می‌برند استفاده کنید، قطعا خرید باتری لپ تاپ با تعداد سلول بالا هم ممکن است برای شما کافی نباشد و نتواند به مدت طولانی دستگاه شما را روشن نگه دارد.

بیشتر بخوانید:علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟

منبع : batteryguy

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *