دانستنی ها

کوالکوم از پردازنده اسنپدراگون 732G رونمایی کرد

پردازنده اسنپدراگون 732G

کوالکوم سرانجام از اسنپدراگون 732G رونمایی کرد. به نظر می‎‌رسد که اولین گوشی هوشمندی که قرار است از این پردازنده استفاده کند، گوشی سری پوکو شیائومی می‌باشد.

در ماه‌های اخیر، شایعات و اخباری در خصوص پردازنده جدید شرکت کوالکوم منتشر شده بود. این شرکت اصولا بهترین تراشه‌ها و در عین حال گران‌ترین آن‌ها را می‌سازد. برخی بر این باور بودند که تراشه جدید کوالکوم نسخه تقویت شده اسنپدراگون 730G می‌باشد. حال این شرکت آمریکایی از اسنپدراگون 732G، جدیدترین دستاورد خود برای گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرده است.

کوالکوم می‌گوید که این پردازنده علاوه بر پیشرفت و ارتقا در عملکرد پردازنده مرکزی و گرافیکی در زمینه هوش مصنوعی نیز بسیار پیشرفت کرده است.

همچنین اولین شرکتی که از این تراشه استفاده می‌کند نیز مشخص شده است. کمپانی معروف شیائومی قرار است برای اولین بار در محصولات سری پوکو خود از این تراشه استفاده کند. اما هنوز نام رسمی گوشی در دست ساخت این شرکت و زمان عرضه و معرفی آن مشخص نشده است.

پردازنده اسنپدراگون 732G

در حالی که همگان انتظار داریم تا از این تراشه در گوشی‌های میان‌رده استفاده شود، یکی از مقامات بندپایه‌ی پوکو، سم جیانگ، می‌گوید: معقتد هستیم گوشی‌ هوشمند جدیدی که در دست ساخت است از نظر عملکرد و قابلیت بسیار فراتر از گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار است. همچنین از لحاظ قیمت نیز این گوشی قطعا رقبا و محصولات موجود را به چالش خواهد کشید.

مشخصات سخت افزاری اسنپدراگون 732G

از نظر مشخصات سخت افزاری نیز شباهت‌های بسیاری بین اسنپدراگون 730G و اسنپدراگون 732G وجود دارد. در پردازنده اصلی هر دو از هسته‌های کریو 470 استفاده شده است. با وجود این هسته‌های موجود در 732G فرکانس بالاتری را دارند و به جای 2.2 گیگاهرتز، با فرکانس 2.3 گیگاهرتز عملیات محاسباتی را انجام می‌دهند و داده‌ها را پردازش می‌کنند. از نظر پردازنده گرافیکی نیز در هر دو پردازنده از آدرنو 618 استفاده شده است. البته به گفته‌ی مسئولان کوالکوم در مدل اسنپدراگون 732G پردازنده گرافیکی قدرت بیشتری در رندرگیری تصاویر دارد.

همچنین مودم LTE 15 موجود در اسنپدراگون 732G نیز می‌تواند در زمان دانلود با سرعت حداکثر 800 مگابیت بر ثانیه، داد‌ه‌ها را دریافت کند. همچنین برای هر چه بهتر شدن تجربه‌ی بازی‌های موبایلی تنظیم رنگ دقیق‌تر در حالت HDR نیز به تراشه افزوده شده است.

متاسفانه فهرست محصولاتی که از این پردازنده و تراشه استفاده می‌کنند مشخص نشده است اما با توجه به اینکه اسنپدراگون 730G در محصولات مختلف استفاده شده بود، به نظر می‌رسد از این پردازنده نیز در گوشی‌های مختلفی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس رونمایی شد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *