دانستنی ها

داستان اولین مدل های سرفیس (سرفیس پرو و Surface RT)

تعمیر سرفیس پرو

 

اگر از طرفداران سرفیس های مایکروسافت باشید حتما برای شما هم جالب است داستان اولین مدل سرفیس پرو که هم اکنون در هفتمین مدل (سرفیس پرو ۷) در حال تولید است را بدانید. دستگاهی که تابستان سال ۲۰۱۲ آب پاکی را روی دستان شرکت اپل ریخت و مجال پرداختن به تبلتی با سیستم عامل مکینتاش را به او نداد. بیایید ببینیم این دستگاه چه داستانی دارد.

 

اولین مدل  های سرفیس: Surface pro و Surface RT

سال ۲۰۱۲ سالی بود که مایکروسافت یک ویدئوی تبلیغاتی برای محصول جدیدش منتشر کرد و در آن فیلم تصاویر شگفت‌انگیزی چون باز شدن پایه، سیستم عامل ویندوز، خرد شدن سنگ و… به نمایش گذاشت. این ویدئو همه را مشتاق عرضه شدن محصول جدید کرد. محصولی که نهایتا مایکروسافت تحت عنوان سرفیس (Surface) عرضه کرد.

علت نامگذاری این دستگاه (سرفیس یعنی سطح) تاکید بر نازکی آن بود. در حقیقت اولین سرفیس مایکروسافت از آیپد هم نازک‌تر بود. در آن سال مایکروسافت کار سرفیس‌ها را با دو دستگاه شروع کرد: Microsoft Surface (که بعدا تحت عنوان Surface RT شناخته شد) و Microsoft Surface Pro که اولین سرفیس پرو محسوب می‌شد!

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: ۱۰ تفاوت سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ

مرکز تعمیرات تخصصی سرفیس پرو

مرکز تعمیرات تخصصی سرفیس پرو

نکته جالب و بامزه این است که مایکروسافت سرفیس یک تبلت خیلی نازک و سبک با مدت زمان شارژدهی بالا بود ولی سرفیس پرو سنگین و ضخیم بود. شارژدهی‌اش هم چندان طولانی نبود! خلاصه که طرفداران محصولات مایکروسافت با دیدن اولین سرفیس پرو یک ضدحال اساسی خوردند و ضدحال‌شان وقتی تکمیل شد که دیدند Microsoft Surface (همان دستگاه بهتر!) فقط می‌تواند برنامه‌های کاربردی Store را نصب و اجرا کند. در واقع کاربران نمی‌توانستند نرم‌افزارهای معمولی را روی سیستم‌شان نصب کنند. چون این دستگاه دوست‌داشتنی پردازه اینتل یا حتی AMD نداشت. پردازنده این دستگاه سبک یک پردازنده nvidia بر پایه ساختار ARM بود.

در مقابل سرفیس پرو سنگین و ضخیم می‌توانست نرم افزارهای کامپیوتری را اجرا کند و به همین خاطر هم بود که سنگین‌تر بود. بنابراین همین چند سال پیش برای تغییر فیزیکی لپ تاپ به یک تبلت لمسی نازک موانع بزرگی سر راه مایکروسافت بود. این شد که شروع طلایی سرفیس ها به یک شوک بزرگ منفی میان کاربران تبدیل شد.

برای تعمیرات محصولات مایکروسافت سرفیس خود با مرکز تعمیرات تخصصی سرفیس ناوک تماس بگیرید.

 اولین سرفیس پرو پردازنده Core i5 داشت ولی سنگینی‌اش کاربران را از خریدش منصرف می‌کرد. در مقابل آیپدها نازک و کم‌وزن بودند. پس ورق داشت به نفع شرکت اپل برمی‌گشت. خصوصا که مایکروسافت در سیستم عامل Windows 8 هم شکست خورد و اکثر کاربرانش ویندوز ۷ را ترجیح می‌دادند. ویندوز ۸ برای سیستم‌های لمسی ساخته شده بود نه کامیپوترهایی که آن روزها اکثر مردم داشتند.

اما شرکت مایکروسافت از پا ننشست و همانطور که امروز می‌بینید دستگاه‌های سرفیس را به اینجا رساند. امروزه کاربران برای سرفیس پروها سر و دست می‌شکنند هر چند که آن‌ها گران‌قیمت و کم‌یاب باشند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: استفاده از سرفیس به عنوان تبلت

حالا شما بگویید… آیا شما با اولین سروفیس پرو مایکروسافت یا surface RT کار کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای از کار کردن با این دستگاه‌ها دارید؟ نظرات و تجربیات‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “داستان اولین مدل های سرفیس (سرفیس پرو و Surface RT)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *