دانستنی ها

معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + معرفی ۶ مدل برتر

شرکت بزرگ مایکروسافت با ورود به بازار لپ‌تاپ‌ها، توانسته است انواع سرفیس  خود را با بهترین کارایی و جلب توجه کاربران عرضه کند. سرفیس‌های مایکروسافت با توجه به تعیین دقیق نیازها و انتظارات روزانه کاربران، موفق به جلب توجه یک طیف گسترده از مشتریان شده است. سرفیس‌های این شرکت با ترکیب عملکرد برتر و طراحی مدرن، جایگاه خود را در بازار لپ‌تاپ‌ها به عنوان یک گزینه برتر برجسته کرده‌اند.

از آنجا که این محصولات به عنوان لپ‌تاپ‌های سبک و قابل حمل با کارایی بالا شناخته می‌شوند، مایکروسافت در دستیابی به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به ثمر رسیده است. این لپ‌تاپ‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد، انعطاف‌پذیری، و ارائه تجربه کاربری بی‌نظیر، تبدیل به انتخاب محبوب بسیاری از کاربران شده‌اند.

آن‌ها انواع گوناگونی دارند که می‌خواهیم در مرکز تعمیر سرفیس ناوک در این مقاله به شما معرفی کنیم تا بتوانید به سادگی متوجه شوید که کدام سرفیس مناسب شماست. اگر شما نیز به دنبال خرید یک لپ‌تاپ با کیفیت و مشخصات برتر هستید، این مقاله را به دقت مطالعه کنید تا با ویژگی‌ها و امکانات سرفیس‌های مایکروسافت آشنا شوید.

انواع سرفیس

نمونه ای از انواع سرفیس

انواع سرفیس مایکروسافت

انواع سرفیس هایی که مایکروسافت تولید کرده عبارتند از: سرفیس بوک (Surface Book)، سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)، سرفیس پرو (Surface Pro)، سرفیس استودیو (Surface Studio)، سرفیس گو (Surface Go) و سرفیس هاب (Surface Hub). هر یک از این دستگاه‌ها کاربرد متفاوتی دارند و برای شرایط خاصی ساخته شده‌اند که به طور خلاصه بیان‌شان می‌کنیم:

1.سرفیس گو (Surface Go)

اولین مدل از انواع سرفیس که معرفی خواهیم کرد سرفیس گو است. این محصول مایکروسافت نسبت به بقیه محصولات سرفیس ارزان‌تر است. وزنش ۵۲۱ گرم است و صفحه باریکی دارد. صفحه نمایش این سرفیس رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۸۰۰ پیکسل دارد و می‌تواند همزمان لمس ۱۰ انگشت را پشتیبانی کند.

Surface Go (نسل اول) کمی کوچکتر و سبکتر از Surface 3 است. دارای صفحه نمایش 10 اینچی PixelSense با وضوح بالاتر 1800 x 1200 با تراکم پیکسلی 217 PPI است. این دستگاه بسیاری از ویژگی‌های فوق‌العاده را از نسل قبلی خود یعنی سرفیس پرو جدید، ارائه کرده است. از جمله پایه اصطکاکی کامل 165 درجه، پشتیبانی از Windows Hello، پورت Surface Connect، گزینه LTE و طراحی لبه‌های گردتر.

به علاوه از فناوری PixelSense با نسبت تصویر ۳:۲ پشتیبانی می‌کند. پردازنده سرفیس گو اینتل پنتیوم Gold 4415Y است که دو هسته با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی دارد. در مورد حافظه و رم هم باید گفت که سرفیس گو در دو مدل با دو حافظه و رم متفاوت با قیمت‌هایی متفاوت عرضه شده: یک مدل ۸ گیگابایتی با ۱۲۸ گیگ حافظه و یک مدل ۴ گیگابایتی با ۶۴ گیگ حافظه.

این دستگاه ویندوز 10 هوم را در حالت S اجرا می کند و دارای دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی، دوربین مادون قرمز، دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی، تراشه NFC و پایه پایه با زاویه 165 درجه است. صفحه نمایش 3 در 2 PixelSense™ 1800 x 1200 با پیوند نوری با تراکم 217 PPI و زاویه دید کامل 180 درجه است. Surface Go از 399 دلار آمریکا شروع می شود و شامل Type Cover یا Surface Pen نیست که باید جداگانه خریداری شود.

تایپ کاور در رنگ مشکی و سه گزینه با پارچه آلکانترا ارائه می شود – بورگوندی، آبی کبالت و پلاتینیوم. Type Cover همچنین از یک اتصال 8 پین به جای اتصال 6 پین در Surfaces گذشته استفاده می کند که سازگاری با مدل های دیگر را از بین می برد.اگر به دنبال یک سرفیس برای دانشجویان هستید Surface Go یک انتخاب مناسب است چون انگار قلمش را برای نت‌برداری ساخته‌اند!

سرفیس گو

امکانات انواع سرفیس گو

اگر شما هم به دنبال خرید سرفیس گو هستید و از امکانات آن به صورت کامل آگاهی ندارید تا بدانید نیاز شما را برطرف می‌کند یا نه، در ادامه لیستی از امکانات این مدل سرفیس آورده شده است.

امکانات سرفیس گو

دارای پردازنده Intel Pentium Gold Processor 4415Y و Intel HD Graphics 615 GPU است. 

گزینه های ذخیره سازی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، و 256 گیگابایت هستند.

می‌تواند باتری خود را در 2 ساعت به طور کامل شارژ کند.

دارای جک هدفون، پورت USB-C و اسلات کارت micro SD است

تمامی تنظیمات با ویندوز 10 پرو با 50 دلار اضافی در دسترس هستند.

این تبلت با ضخامت 8.3 میلی متر 0.52 کیلوگرم (1.15 پوند) وزن دارد.

دارای 4 یا 8 گیگابایت رم است.

سخت افزار سرفیس گو

Surface Go چهارمین محصول به سری کوچک Surface است که دارای ساختار تمام بدنه از آلیاژ منیزیم است. Surface Go برای کودکان، دانش‌آموزان و مدارس طراحی و ارائه می شود.این دستگاه دارای یک پردازنده Intel Pentium Gold بدون فن است.

برای اولین بار، این دستگاه دارای پورت USB C با انتقال برق، اولین دستگاه از انواع سرفیس است که از چنین پورتی پشتیبانی می کند و یک پورت سرفیس کانکت. دوربین جلو شامل یک حسگر مادون قرمز است که از ورود به سیستم با استفاده از Windows Hello پشتیبانی می‌کند.صفحه کلید جداشدنی که به صورت جداگانه به فروش می رشد. از اتصال 8 پین استفاده می کند که با مدل جدیدتر سازگار است.

سخت افراز سرفیس گو

نمونه ای از سرفیس گو

نرم افزارسرفیس گو

Surface Go با Windows 10 Home در حالت S و یک آزمایش 30 روزه آفیس 365 از پیش نصب می شود. با S Mode، کاربران فقط می توانند نرم افزار را از فروشگاه Windows نصب کنند. حالت S سیستم عامل را می توان به صورت رایگان به Windows 10 Home یا با پرداخت هزینه به Windows 10 Pro ارتقا داد.

ویندوز 10 با Mail، Calendar، People، Xbox، Photos، Movies and TV، Groove، Office و Edge از پیش نصب می شود این دستگاه همچنین از ورود به سیستم Windows Hello با استفاده از یک تشخیص چهره بیومتریک پشتیبانی می کند.

2.سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)

یکی دیگر از انواع سرفیس، سرفیس لپ تاپ است. این سرفیس جزو سرفیس های گران قیمت است. با صفحه کلید سرفیس لپ تاپ خیلی خوب و سریع می‌شود تایپ کرد. پس می‌توان گفت که این سرفیس مناسب کسانی است که سروکار زیادی با صفحه کلید لپ تاپ خو دارند مثل برنامه نویس ها و تولیدکنندگان محتوا.

البته مایکروسافت یک سرفیس لپ تاپ ۲ هم ساخته است که امکانات بیشتری دارد و بالطبع گران‌تر است. این سرفیس برای افرادی که بیشتر با لپ تاپ سروکار دارند تا تبلت ساخته شده است.

سرفیس لپ تاپ

تصویر سرفیس لپ تاپ

امکانات سرفیس لپ تاپ

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ با امکانات بی‌نظیر و قابلیت‌های پیشرفته هستید، سرفیس لپ‌تاپ از مایکروسافت یک انتخاب شگفت‌انگیز است. با طراحی زیبا، صفحه‌نمایش با کیفیت، و امکانات فوق‌العاده، این سرفیس‌ها تجربه کاربری منحصر به فردی را فراهم می‌کنند. در جدول زیر لیستی از امکانات برتر سرفیس آمده است

امکانات سرفیس لپ تاپ

CPU نسل هفتم اینتل Kaby Lake.

پردازنده گرافیکی Intel HD و Iris Graphics

صفحه کلید پارچه ای آلکانترا با کلیدهای 1.5 میلی متری با نور پس زمینه سفر

سیستم عامل ویندوز 10 اس

عمر باتری 14.5 ساعت

SSD 110.6 مگابیت بر ثانیه

محفظه های بخار یکپارچه در پوشش آلومینیومی

سخت افزار سرفیس لپ تاپ

نسخه بورگوندی لپ تاپ سرفیس لپ‌تاپ سرفیس پنجمین لپ‌تاپ اضافه شده به سری سرفیس است، پس از سرفیس پرو، سرفیس هاب، سرفیس بوک و سرفیس استودیو. برخلاف سایر محصولات، لپ‌تاپ سرفیس برای دانش‌آموزان طراحی شده است. مایکروسافت ادعا می کند که در هنگام اجرای ویندوز 10 S عمر باتری 14.5 ساعت دارد، اما آزمایش نشان می دهد که باتری می تواند تنها در 2.5 ساعت تا 50٪ تخلیه شود.این در چهار رنگ است: پلاتینیوم، طلایی گرافیتی، بورگوندی و آبی کبالت همانطور که در آگهی است.

صفحه نمایش 13.5 اینچی PixelSense با وضوح 2256 × 1504 با نسبت تصویر 3:2 دارد. دارای صفحه نمایش لمسی 10 نقطه ای و پشتیبانی از قلم سرفیس است. برخلاف دیگر دستگاه های فوق قابل حمل مایکروسافت، این دستگاه هیچ گونه مکانیزم جدا شدن از صفحه کلید را ندارد.

لپ تاپ سرفیس از نسل هفتم پردازنده های “Kaby Lake” با هر دو نوع Core i5 و i7 اینتل استفاده می کند. در نسخه Core i5 از Intel HD Graphics 620 استفاده می کند، در حالی که مدل Core i7 از Intel Iris Plus 640 استفاده می کند.

سه گزینه حافظه سیستم در هنگام خرید موجود است: 4، 8، و 16 گیگابایت و سه گزینه SSD: 128، 256 و 512 گیگابایت. اینها را نمی توان در آینده ارتقا داد. SSD دارای سرعت انتقال 110.6 مگابیت بر ثانیه است که در مقایسه با رقبای خود بسیار کند است.

لپ تاپ سرفیس را نمی توان بدون از بین بردن آن باز کرد و به غیر از مایکروسافت، تعمیر سرفیس یا ارتقاء آن توسط کسی غیر ممکن می شود. دارای باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 45.2 وات ساعت. تمام قسمت های دیگر یا چسب یا لحیم کاری هستند.

سرفیس لپ تاپ

رنگ های مختلف سرفیس لپ تاپ

نرم افزارسرفیس لپ تاپ

مدل‌های لپ‌تاپ سرفیس که قبلاً با ویندوز 10 اس عرضه می‌شدند، نسخه‌ای با ویژگی‌های محدود از ویندوز 10 با محدودیت‌هایی در استفاده از نرم‌افزار که اکنون با ویندوز 10 در حالت S جایگزین شده است. کاربران فقط می‌توانند نرم‌افزار را از فروشگاه ویندوز نصب کنند، و تنظیمات سیستم قفل می‌شوند تا فقط به مایکروسافت اج به عنوان مرورگر وب پیش‌فرض با Bing به عنوان موتور جستجوی آن اجازه دهند، زیرا مرورگرهای وب شخص ثالث که از موتورهای طرح‌بندی سفارشی استفاده می‌کنند از فروشگاه ویندوز ممنوع شده‌اند.

ممکن است دستگاه به صورت رایگان به ویندوز 10 پرو ارتقا داده شود که این محدودیت ها را حذف می کند.

3.سرفیس بوک (Surface Book)

مورد دیگر از انواع سرفیس می‌توان سرفیس بوک را معرفی کرد. اولین لپ تاپ های مایکروسافت که قابلیت جدا سازی صفحه نمایش از کیبورد داشتند با نام سرفیس بوک به بازار آمدند.بنابراین با داشتن یک سرفیس بوک هم یک لپ تاپ دارید و هم یک تبلت. پس از مدتی مایکروسافت اقدام به ساخت سرفیس بوک ۲ کرد و امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربرانش گذاشت. کاربران سرفیس بوک ۲ با داشتن این دستگاه هم یک لپ تاپ، هم یک تبلت و هم یک سرفیس استودیو خواهند داشت!

سرفیس بوک

یک مدل سرفیس بوک

سخت افزار سرفیس بوک

مدل‌های سرفیس بوک با پردازنده‌های نسل ششم Skylake Intel Core i5 یا i7 ساخته شده‌اند. گزینه برتر CPU، i7-6600U، دارای نرخ کلاک 2.6 گیگاهرتز، با حداکثر 3.4 گیگاهرتز در حالت Turbo Boost است.یک پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 520 موجود است که در همه گزینه‌های پردازنده یکپارچه شده است، با این حال می‌توان یک سرفیس بوک را با یک نسخه سفارشی اضافی از Nvidia GeForce 940M[4][5] برای عملکرد بهبودیافته با معماری Maxwell سفارش داد. برنامه های نیازمند عملکرد GPU مانند Adobe Premiere Pro. در طول ارائه بیان شد که مدل‌های دارای پردازنده گرافیکی Nvidia می‌توانند به راحتی بازی‌هایی را با ردپای عملکرد League of Legends اجرا کنند.

سرفیس بوک قادر است به طور خودکار، در لحظه و بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم‌عامل، GPU گسسته را هنگامی که کاربر بخش صفحه‌کلید را متصل و جدا می‌کند، متصل و جدا کند.دو گزینه حافظه سیستم موجود است: 8 یا 16 گیگابایت و چهار گزینه SSD: 128، 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت، اما گزینه SSD بالاتر در برخی کشورها در دسترس نیست.

دوربین جلو شامل یک حسگر مادون قرمز است که از ورود به سیستم با Windows Hello پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار سرفیس بوک

مدل های سرفیس بوک با نسخه از پیش نصب شده 64 بیتی ویندوز 10 پرو و مجموعه آزمایشی 30 روزه مایکروسافت آفیس عرضه می شوند.

4.سرفیس استودیو (Surface Studio)

این سرفیس هم یک کامپیوتر رومیزی عالی است که می‌تواند تبدیل به تبلت هم بشود و یک گزینه عالی برای طراحان  و ادیتورهای ویدئو است. سرفیس استودیو یک صفحه نمایش ۲۸ اینچی دارد که از تکنولوژی PixelSense™ بهره برده است و پردازنده‌ای Core i5 با ۲ گیگابایت رم دارد.

البته شما می‌توانید با پرداخت بهای بیشتر سرفیس استودیو را با پردازنده Core i7 هم داشته باشید. البته مایکروسافت سرفیس استودیو ۲ را هم به بازار عرضه کرده است که می‌تواند با دسته کنترلر Xbox One ارتباط بی‌سیم داشته باشد یا صفحه کلید مجازی داشته باشد.

سرفیس استودیو

مدل سرفیس استودیو

سخت افزار انواع سرفیس استودیو

Surface Studio دارای صفحه نمایش 28 اینچی 4.5K “PixelSense” با رزولوشن 4500 x 3000 پیکسل، معادل 192 dpi است. این صفحه نمایش که تا به حال برای یک کامپیوتر همه کاره با ضخامت 12.5 میلی متر ساخته شده است، نازک ترین است،می تواند در هر دو فضای رنگی DCI-P3 و sRGB استفاده شود و دارای طراحی منحصر به فرد لولا است که امکان کج شدن آن را فراهم می کند. به یک موقعیت صاف، به روشی مشابه Wacom Cintiq. قاب صفحه نمایش شامل یک دوربین 5.0 مگاپیکسلی و یک دوربین مادون قرمز با نور پس زمینه Windows Hello است.

CPU در پایه قرار دارد. طراحی جمع و جور آن شامل نسل ششم (نام رمز Skylake) پردازنده Core i5 یا Core i7 اینتل و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 965M یا GeForce GTX 980M (هر دو بستگی به پیکربندی دارد). این سیستم را می توان با حداکثر 32 گیگابایت رم DDR4 و یک هارد دیسک 2 ترابایتی پیکربندی کرد. همچنین دارای چهار پورت USB 3.0، Mini DisplayPort، کارتخوان SDXC و اتصال هدست است.

برخلاف بسیاری از رایانه‌های شخصی رومیزی، سرفیس استودیو از مشخصات آماده‌باش مدرن مایکروسافت (که قبلاً به عنوان InstantGo شناخته می‌شد) پشتیبانی می‌کند و به وظایف پس‌زمینه اجازه می‌دهد در هنگام خواب رایانه کار کنند. یک به‌روزرسانی میان‌افزار در آوریل 2017 منتشر شد که کورتانا را قادر می‌سازد تا از طریق فرمان صوتی «Hey, Cortana» از خواب فراخوانی شود، مشروط بر اینکه استودیو در حال اجرای به‌روزرسانی Creators باشد.

تجهیزات جانبی سرفیس استودیو

مایکروسافت به طور ویژه موس و صفحه کلید سرفیس خود را برای کار با سرفیس استودیو طراحی کرده است. همچنین با Surface Pen و لوازم جانبی جدید ساخته شده، Surface Dial نیز سازگار است. دومی از یک دیسک گرد تشکیل شده است که می تواند روی صفحه نمایش قرار گیرد و بچرخد تا اقدامات مختلفی مانند پیمایش، زوم کردن، تنظیم صدا و غیره را با دقت انجام دهد. توسعه دهندگان می توانند از API های آن برای ادغام عملکرد آن در محصولات خود استفاده کنند.

کامپیوتر رومیزی بدون کیس “سرفیس استودیو” که یک کامپیوتر all-in-one بیست‌ و هشت اینچی می باشد.

5.سرفیس پرو (Surface Pro)

این سرفیس هم یکی دیگر از انواع سرفیس و بسیار گران قیمت است و برای صفحه نمایش بسیار با کیفیتی دارد. وزن سرفیس پرو ۷۷۱ گرم است و پردازنده‌اش ۴ هسته‌ای می‌باشد. سرفیس پرو ابتدا با ۴ گیگ رم ارائه شد و بعد مدل ۱۶ گیگابایتی‌اش هم آمد. حافظه داخلی‌اش هم می‌تواند از ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت باشد.

سرفیس پرو

سخت افزار سرفیس پرو

در سمت راست دستگاه، سرفیس پرو دارای یک اسلات کارت میکرو SD در بالا است. این اسلات از خصوصیت پشتیبانی از کارت های تا 200 گیگابایتبرخوردار است. به دنبال آن درگاه برق و در نزدیکی پایین، یک Mini DisplayPort  برای اتصال تعدادی از نمایشگرهای خارجی است. در قسمت پایینی دستگاه (که “خط مهره های جانبی” نام دارد)، حاوی درگاه پوششی برای اتصال یک پوشش لمسی یا پوشش نوع است. علاوه بر اتصالات مغناطیسی، درگاه پوششی سرفیس پرو حاوی یک کانکتور پین پوگو است.

ویژگی منحصر به فرد سرفیس پرو، در مقایسه با تبلت سرفیس، اضافه شدن کانکتورهای برق برای سازگاری با سرفیس پاور کاور است. سمت چپ این دو در ییک، شامل یک پورت USB 3 با اندازه کامل، دکمه تنظیم صدا و جک صدا است. دکمه پاور در بالای دستگاه قرار دارد. در جلو و پشت دستگاه دو دوربین Lifecam 720p و داخل آن یک باتری 42 وات ساعتی وجود دارد. سنسورهای دیگر عبارتند از حسگر نور محیط، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما.

نرم افزار سرفیس پرو

کار کردن با سرفیس پرو

نرم افزار سرفیس پرو

ویندوز 8 و ویندوز 10 انواع سرفیس پرو در ابتدا با ویندوز 8 پرو عرضه شد، اما قابل ارتقا به ویندوز 8.1 پرو بود. سرفیس پرو قابلیت ارتقا به ویندوز 10 پرو را دارد که از 29 جولای 2015 به صورت رایگان برای کاربران تبدیل شد.

تجهیزات جانبی سرفیس پرو

صفحه کلید 2-in-1 دارای دو نوع صفحه کلید جداشدنی است: Type Cover و Touch Cover که هر دو دارای تاچ پد یکپارچه هستند. اولی 5 میلی متر (0.20 اینچ) ضخامت دارد و دارای کلیدهای متحرک برای احساس تایپ سنتی تر است، در حالی که دومی 3 میلی متر (0.12 اینچ) نازک است و کلیدهای آن حرکت نمی کنند. هر دو لوازم جانبی علاوه بر این به عنوان پوشش محافظ صفحه نمایش عمل می کنند. این لوازم به طور جداگانه به فروش می رشد. بعداً مایکروسافت Power Cover (با سرفیس پرو 2) را معرفی کرد که با سرفیس پرو سازگار است.

سرفیس پرو اولین دستگاه از خانواده سرفیس است که دارای ورودی قلم است. قلم پرو مبتنی بر فناوری دیجیتالیزر Wacom است. این نرم افزار با نرم افزار OneNote که با سرفیس پرو نیز همراه است. می تواند برای یادداشت برداری و طرح ها استفاده شود، و یکپارچه است.

سرفیس پرو دارای منبع تغذیه 48 واتی با پورت USB اضافی 5 واتی برای شارژ دستگاه های دیگر است. در اوایل سال 2016، مایکروسافت یک فراخوان برای کابل مورد استفاده برای اتصال شارژرهای سرفیس پرو، سرفیس پرو 2 و سرفیس پرو 3، اما نه خود شارژر، که قبل از 15 جولای 2015 به دلیل خطر آتش سوزی الکتریکی فروخته شده بود، صادر کرد.

انواع سرفیس پرو

انواع آن شامل سرفیس پرو ۶، سرفیس پرو ۷، سرفیس پرو ۷ پلاس ، سرفیس پرو ۸ و سرفیس پرو X می‌باشد.

6.سرفیس هاب (Surface Hub)

این سرفیس هم برای اجرای ویدئو کنفرانس‌ها و جلسات آموزشی استفاده می‌شود چون بر روی یک نمایشگر ۵۵ تا ۸۴ اینچی ارائه می‌شود. این دسته از سرفیس‌ها به عنوان کامپیوترهای سازمانی معروف هستند که دارای صفحه نمایش بزرگ و قابل لمس هستند. این کامپیوترها با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، تجربه تعاملی و کار با آنها به ویژه آسان است. با استفاده از این دسته از سرفیس‌ها، شما به سهولت می‌توانید محتواها را ارائه دهید و حتی با دیگر افراد همکاری نمایید. این نوع کامپیوترها به طور ویژه برای نیازهای سازمانی طراحی شده‌اند و امکاناتی را فراهم کرده‌اند که در محیط‌های کاری و همکاری گروهی بسیار کارآمد و موثر هستند.

سرفیس هاب

سرفیس هاب یا Surface Hub

سخت افزار انواع سرفیس هاب

مدل های Surface Hub دارای یک دوربین HD با زاویه دید عریض در دو طرف دستگاه هستند. این دوربین ها ویدئویی با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه تولید می کنند و با یک آرایه میکروفون چهار عنصری فعال می شوند. دوربین ها دارای حسگرهایی برای نور محیط و حضور مادون قرمز هستند که به هاب اجازه می دهد به سطوح نور یا گرمای اتاق واکنش نشان دهد (به عنوان مثال: فعال کردن یک برنامه ارائه هنگام ورود شخصی به اتاق). هنگامی که برای ویدئو کنفرانس استفاده می شود، دوربین ها برای ردیابی خودکار فردی در حال حرکت از یک طرف نمایشگر به سمت دیگر در نظر گرفته شده اند. طبق گفته مایکروسافت، آرایه میکروفون چهار عنصری می تواند زمزمه را از فاصله 23 فوتی (7.0 متری) تشخیص دهد، اما در آزمایشات مجله PC از Hub، تخمین واقع بینانه تر حدود 15 فوت (4.6 متر) است.

نرم افزار سرفیس هاب

سرفیس هاب ویندوز 10 تیم را اجرا می کند، یک نسخه سفارشی شده از Windows 10 Enterprise.[17] می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات، دسترسی محدود را غیرفعال کنید و گزینه نصب مجدد Windows 10 Enterprise را انتخاب کنید.

محصول نرم افزاری JT2GO (توسعه یافته توسط زیمنس) به کاربران Surface Hub اجازه می دهد تا با یک مدل سه بعدی تعامل داشته باشند. مدل ها را می توان از هر زاویه ای نمایش داد و در زمان واقعی بزرگ یا کوچک کرد. این برنامه را می توان در تمام دستگاه های ویندوز 10 استفاده کرد اما به ویژه در Surface Hub مفید است.

نرم افزار سرفیس هاب

نمونه ای از سرفیس هاب

ویژگی نرم افزار سرفیس هاب

در بالاتر در ارتباط با نرم افراز این مدل سرفیس یعنی هاب صحبت کردیم. حال نرم افزار سرفیس هاب دارای یک سری ویژگی ها است که به شرح زیر است:

  • کنفرانس ویدیویی اسکایپ برای کسب و کار با سرفیس هاب همراه خواهد بود. همچنین می توان از برنامه های مایکروسافت آفیس از جمله Word، PowerPoint و Excel استفاده کرد. مایکروسافت OneNote به کاربران اجازه می دهد تا روی صفحه نمایش نقاشی کنند.

  • صفحه خوش آمد گویی هاب دارای سه دکمه است – تماس، تخته سفید و اتصال – مربوط به مضامین تبلیغ شده صحبت کردن، طراحی و اشتراک گذاری. این توابع را می توان به صورت جداگانه یا همزمان استفاده کرد.

کامپیوتر سازمانی “سرفیس هاب” صفحه نمایش بزرگ و لمسی تعاملی است که برای همکاری و ارائه مطالب استفاده می شود.

جمع بندی 

مایکروسافت با تولید مدل‌های متنوع از سرفیس، گزینه‌های متنوعی برای نیازهای مختلف کاربران ارائه کرده است. انواع سرفیس، از جمله سرفیس گو، سرفیس لپ تاپ، سرفیس بوک، سرفیس استودیو، سرفیس پرو، و سرفیس هاب، هرکدام با کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، انتخاب‌های متناسب با نیازهای افراد را فراهم می‌کنند.

این تنوع، از افرادی که به دنبال یک تبلت اقتصادی برای دانشجویان می‌گردند گرفته تا کاربرانی که به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت برتر برای تولید محتوا هستند، گزینه‌های متعددی را در اختیار قرار می‌دهد.با توجه به مطالب بالا شما می‌توانید بهترین لپ تاپ سرفیس برای انواع فعالیت های علمی و تحقیقاتی را انتخاب نمایید.

شما با کدام یک از انواع سرفیس‌ های مایکروسافت آشنایی دارید؟ دانسته‌های‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران شریک شوید.ناوک سرویس یکی از معتبر ترین مراکز تعمیر سرفیس در ایران می باشد. تعمیر لپ تاپ با تضمین قطعات اورجینال به بهترین شیوه در این مرکز صورت می گیرد. برای تعمیرات انواع سرفیس، آی مک و انواع لپ تاپ با ما در تماس باشید.

منبع microsoft

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای
بازگشت به لیست

15 دیدگاه در “معرفی انواع سرفیس مایکروسافت + معرفی ۶ مدل برتر

  1. Masoudmk گفت:

    مطلب خوبی بود .جامع و کامل به نظر من

  2. حسین گفت:

    مرسی بابت اطلاعات

  3. صدابرداران گفت:

    خیلی دنبال این موضوع بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *