دانستنی ها

۱۰ تفاوت سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ

تفاوت سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ

آیا می‌دانید سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ بر خلاف تصور خیلی‌ها این دو دستگاه مثل هم نیستند. بیایید ببینیم سرفیس پرو چیست؟ سرفیس لپ تاپ چیست؟ بعد این دو دستگاه را مقایسه کنیم. شما همچنین می‌توانید مفاله تفاوت سرفیس بوک و سرفیس پرو را بخوانید و تفاوت بین این دو سری سرفیس را متوحه شوید.

مقایسه سرفیس لپ تاپ با سرفیس پرو

  • برای مقایسه سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو باید بدانیم که هر کدام چه هستند و چه ویژگی‌هایی دارند. سرفیس لپ تاپ دقیقا یک لپ تاپ است ولی سرفیس پرو یک تبلت ویندوزی است که اگر برایش یک کیبورد خریداری کنید می‌تواند یک لپ تاپ هم برای شما باشد.
  • در هر دو محصول پردازنده‌های تقریبا مشابهی به کار گرفته شده‌اند. برای همین تفاوت چندانی میان سرعت این دو سرفیس وجود ندارد.
  • در مورد وزن باید گفت که سرفیس پرو با صفحه کلیدش ۱.۱ کیلوگرم وزن دارد. وزن سرفیس لپ تاپ هم ۱.۲۵ کلیوگرم است. پس وزن سرفیس پرو کمتر است.
  • ضخامت سرفیس پرو با صفحه کلیدش ۱۴.۱۵ میلی‌متر و ضخامت سرفیس لپ تاپ ۱۴.۴۷ میلی‌متر است. با توجه به وزن به این نتیجه می‌رسیم که سرفیس پرو برای حمل و نقل و جابه‌جایی مناسب‌تر است.
  • صفحه نمایش سرفیس لپ تاپ کمی بزرگتر از صفحه نمایش سرفیس پرو است.
تفاوت سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ

سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ

  • در مورد ماندگاری باتری باید گفت که لپ تاپ سرفیس با اندکی اختلاف از سرفیس پرو جلوتر است. مایکروسافت برای سرفیس پرو ۱۳.۵ ساعت پخش ویدئو و برای سرفیس لپ تاپ بیش از ۱۴ ساعت پخش ویدئو پیش‌بینی کرده است.
  • از نظر پورت هر دو دستگاه پورت‌ های مشابهی دارد. فقط سرفیس پرو یک اسلات هم برای خواندن کارت‌های MicroSDXC دارد.
  • می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوتی که این دو محصول با هم دارند شکل ظاهری‌شان است. لپ تاپ سرفیس همانطور که گفتیم یک لپ تاپ معمولی است. سرفیس پرو هم بیشتر یک تبلت است که می‌تواند به یک لپ تاپ هم تبدیل شود. البته صفحه کلید سرفیس پرو (تایپ کاور) جداگانه به فروش می‌رسد.
  • در مورد سیستم عامل هم باید گفت که سرفیس پرو با نسخه حرفه‌ای ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۰ پرو ارائه می‌شود ولی لپ تاپ سرفیس با ویندوز ۱۰ اس. هر دو این سیستم عامل‌ ها از نگارش‌های ویندوز ۱۰ هستند ولی تفاوت‌هایی با هم دارند. در ویندوز ۱۰ پرو می‌توان هر نرم افزار را از اینترنت دانلود و نصب کرد. حتی می‌شود مرورگر پیش‌فرض را تغییر داد. اما ویندوز ۱۰ اس کاربر را در مورد نصب نرم افزار محدود به فروشگاه ویندوز می‌کند و در آن شما نمی‌توانید از مرورگرهایی چون کروم استفاده کنید. یک سری نرم افزارهای معمولی که همیشه استفاده‌شان می‌کردید هم نمی‌توانید نصب کنید مثل فتوشاپ یا آی تیونز. با این حال ویندوز ۱۰ اس سرعت بیشتری دارد و می‌شود با پرداخت ۴۹ دلار آن را به ویندوز ۱۰ پرو آپگرید کرد.
  • در مورد قیمت سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ می‌شود گفت که هر دو دستگاه قیمت مشابهی دارند اما چون سرفیس پرو خرج‌های دیگری برای خرید تایپ کاور و قلم سرفیس دارد در نهایت گران‌تر برای‌تان می‌افتد.

آیا شما هم تجربه کار کردن با سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ را دارید؟ چه چیز دیگری در مقایسه این سرفیس ها می‌توانید بگویید که گفته‌های ما را کامل کند؟ منتظر نظرات شما هستیم.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “۱۰ تفاوت سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *