دانستنی ها

روشن نشدن سرفیس پرو (عیب یابی)

روشن نشدن سرفیس پرو (عیب یابی)

 

قبلا برای روشن نشدن سرفیس تعدادی راه حل ارائه دادیم. این بار می‌خواهیم روی سرفیس پرو تمرکز کنیم و ببینیم چه دلایلی باعث روشن نشدنش می‌شود و می‌شود برای آن چه کارهایی کرد.

 

دلایل روشن نشدن سرفیس پرو

دستگاه های سرفیس به دما و فشار هوا بسیار حساس هستند. این یعنی اگر چند ساعت در دمای زیر صفر باشند یا صاحب‌شان سفرهای میان قاره‌ای انجام دهد یا خود آب و هوا دچار تغییر شود ممکن است به این مرحله برسند که دل‌شان نخواهد روشن شوند! اگر از خاموش بودن سرفیس شما ۳ هفته بگذرد باز هم باید برای روشن نشدن به آن حق داد. پس حواس‌تان باید خیلی به این دستگاه‌های لوکس و پرکاربرد باشد.

در موارد دیگر ممکن است ایراد از باتری سرفیس یا کابل شارژش باشد. یعنی دستگاه شما فقط به خاطر نداشتن برق مناسب روشن نمی‌شود! اصلا شایع‌ترین دلیل برای چنین مشکلی خراب شدن باتری یا اتصالی داشتن شارژ کابل است. اگر شما دستگاه خود را به شارژ وصل کردید و چراغ شارژر روشن نشد این یعنی کابل شارژ خراب است و دستگاه ایرادی ندارد.

آخرین دلیل هم این است که اگر دستگاه شما از حالت Sleep بیدار نمی‌شود، این مشکل به خاطر به روز نبودن دستگاه است.

دقت داشته باشید که اگر سرفیس شما روشن نمی‌شود حتما  هر لوازم جانبی که به آن متصل است را از آن جدا کنید.

روشن نشدن سرفیس پرو (عیب یابی)

عیب یابی سرفیس پرو

راه حل برای روشن نشدن سرفیس

 همانطور که قبلا هم گفتیم شما باید ابتدا دستگاه را به منبع شارژ وصل کنید و دکمه Power را برای ۱۰ ثانیه نگه دارید. این بار می‌خواهیم چند کار جدید اضافه بر قبلی‌ها به شما پیشنهاد بدهیم.

شما باید پس از این که دکمه پاور را ۱۰ ثانیه نگه داشتید آن را به طور مداوم بزنید و رها کنید. در هر بار فشردن دکمه هم باید یکی دو ثانیه صبر کنید. این کار را باید تا جایی ادامه بدهید که لوگوی سرفیس را ببینید یا اینکه ببینید واقعا دستگاه هیچ واکنشی به این کار شما نشان نمی‌دهد. نکته‌ مهم این است که این کار شاید روی سرفیس RT جواب ندهد و اصلا خود مایکروسافت صراحتا گفته که اصلا این کار را در سرفیس ۲ و سرفیس RT انجام ندهید. (هر چند روی این سرفیس ها هم این کار جواب می‌دهد!)

اقدام بعدی این است که دکمه کم و زیاد کردن صدا را همزمان با دکمه پاور برای ۱۵ ثانیه فشار دهید. وقتی این کار را انجام می‌دهید ممکن است صفحه نمایش شما یک لحظه روشن و خاموش شود. شما کاری به آن نداشته باشید و دقت کنید که حتما ۱۵ ثانیه دستتان روی دکمه‌ها باشد. ضمنا، باز مایکروسافت تاکید کرده که این روش را اصلا روی سرفیس RT انجام ندهید!

سرفیس پروی شما تا به حال دچار این مشکل شده است که دیگر روشن نشود؟ برای حل مشکلش چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “روشن نشدن سرفیس پرو (عیب یابی)

  1. محمدامین سرافرازی گفت:

    سلام.
    سرفیس پرو 3 من بعد از رفتن به حالت اسلیپ روشن نمیشد. آخرین تغییری که داده بودم قبل از اینکه این مشکل بوجود بیاد این بود که ویندوز آپدیت شده بود ضمنا از ماوس بلوتوث استفاده کرده بودم. همه راه حلهایی که نوشته بودن رو امتحان کردم از جمله نگه داشتن دکمه پاور برای زمان زیاد و بعدش پاور و دکمه بلندی صدا برای 15 ثانیه و بعدش صبر کردن و دوباره پاور رو فشار دادن و ….
    توی اینترنت یک راهکار پیشنهاد شده گذاشتن در فریزر بود. این رو امتحان کردم (جزئیاتش رو نمینویسم چون توصیه نمیکنم) و روشن شد و یک ساعتی هم درست کار کرد اما دوباره خودش خاموش شد و روشن نشد.
    تا اینکه راه حل نهایی رو در فرومها پیدا کردم:
    سرفیس من وقتی با شارژر وصل بود ، اگه دکمه پاور رو در همون حال بطور پیوسته فشرده نگه میداشتم، هر 8 ثانیه یکبار چراغ روی سوکت شارژر یک چشمک میزد. پس اگر سرفیس شما هم چنین حالتی شده، این راه حل رو امتحان کنید:
    یک چسب نواری محکم روی دکمه پاور بچسبونید (یا میتونید زیر چسب نواری یک مداد بگذارید که خیالتون راحت باشه در طی چند ساعت دکمه همچنان فشرده باقی میمونه. بعد در همون حالی که شارژر به سرفیس وصل هست، و چسب هم روی دکمه پاور هست، بگذارید سرفیس بمونه برای چندین ساعت یا حتی ممکنه یک شبانه روز طول بکشه. تا زمانی که دیگه چراغ روی سوکت شارژ چشمک نزنه و پیوسته روشن بمونه. بعدش چسب رو بکنید و دکمه پاور رو بزنید . اگه روشن نشد، یا اگه لوگوی سرفیس میاد اما ویندوز بالا نمیاد، 30 ثانیه پاور رو نگه دارید. بعدش که خاموش شد 15 ثانیه در حالی که پاور و دکمه بلندی صدا رو با هم نگه داشتید ، (دقیقا 15 ثانیه) و بعدش 10 ثانیه صبر کنید. حالا دکمه پاور رو یک بار زنید. به احتمال زیاد ویندوز بالا میاد.
    وقتی وارد ویندوز شدید، آپدیت های اخیر ویندوز رو پاک کنید. ضمنا اتصال وایرلستون رو هم به metered تغییر بدید که دیگه ویندوز خودش آپدیت نشه. اگه آپدیت ویندوزی هم در حالت پندینگ هست و منتظر هست که با ری استارت شدن نصب بشه، اون رو هم پاک کنید.
    ضمنا بهتره به تنظیمات دیوایس منیجر برید و سپس کارت شبکه وایرلس در قسمت پراپرتیز، قابلیت بیدار کردن کامپیوتر توسط کارت وایرلس رو غیرفعال کنید.
    ضمنا بهتره موقعی که سرفیستون به حالت اسلیپ میره، هیچ دیوایس بلوتوثی بهش وصل نباشه.

  2. محمد مهدی گفت:

    هر کاری میکنم روشن نمیشه لطفا کمک کمک

  3. بهنام گفت:

    ۱۵ ثانیه ۳ دکمه رو نگه داشتم روشن شد ممنون

  4. پارسا گفت:

    سلام حدود ۱ ساعت باید با پاور ور برید تند تند بزنید قطعا جواب میگیرید روی چندین مورد تست شده تعمیرکارها بلد نیستن!این مشکل خیلی شایع نیست ولی اگه فکر میکنید سرفیستون مرده اشتباه میکنید،سرفیس نمیمیره شما این کار رو باهاش انجام بدید

  5. سیامند نجاری گفت:

    سلام خیلی ممنون بابت مطلب خوبتون کارمن راه انداخت با نگه داشتن کلید پاور به مدت ده ثانیه لب تاب روشن شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *