دانستنی ها

استفاده از سرفیس به عنوان تبلت

سرفیس به عنوان تبلت

 

اگر دستگاه سرفیس شما از آن دسته سرفیس های مایکروسافت باشد که کیبوردش قابل جدا شدن است شما می‌توانید از آن به عنوان یک تبلت ویندوزی هم استفاده کنید. اما چگونه؟ چه رویکردهایی استفاده شما از سرفیس به عنوان یک تبلت را بهینه خواهد کرد؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوال را بررسی کنیم.

 

تبدیل کردن سرفیس به تبلت و استفاده از آن

  • وقتی که شما کیبورد سرفیس (تایپ کاور) را جدا می‌کنید دیگر نمی‌توانید با آن مثل زمانی که تایپ کاور متصل بود رفتار کنید. مثلا در مورد نرم افزار هایی که می‌توانید با آن‌ها کار کنید باید گفت که در چنین حالتی برنامه‌های UWP یا استور ویندوز برای استفاده شما مناسب‌تر هستند چون همانطور که در مقاله نصب نرم افزار بر روی سرفیس گفتیم این‌ها برای کار کردن با صفحه لمسی سرفیس بهینه شده‌اند.
  • البته تبدیل کردن سرفیس به تبلت الزاما نیاز به جدا کردن کیبوردش ندارد. شما می‌توانید این حالت Tablet Mode را تنها با زدن دکمه‌ای از منوی Action Center فعال یا غیرفعال کنید. وقتی که شما این حالت را فعال می‌کنید دستگاه‌تان به شما سه دکمه اصلی ارائه می‌دهد که از چپ به راست عبارتند از: دکمه Start یا Home، دکمه Back و دکمه Search. دکمه‌‌های دیگری هم برای دسترسی به کورتانا (دستیار صوتی سرفیس – Cortana) و Task View (که برنامه‌هایی که اخیرا باز کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد) خواهید داشت.
  • لازم به ذکر است که در چنین حالتی شما دیگر Desktop ندارید و دسکتاپ شما فقط از طریق نرم افزار File Explorer در دسترس است (البته File Explorer را می‌توانید از طریق منوی استارت‌تان هم پیدا کنید. اگر این برنامه در منوی استارت شما نیست کافی است دست‌تان را روی دکمه چرخ‌دنده یا تنظیمات در گوشه سمت چپ پایین صفحه نگه دارید و از میان لیست گزینه‌ها روی Personalize this list بزنید و خودتان انتخاب کنید که چه چیزهایی در منوی استارت‌تان باشد. اینجا می‌توانید فایل اسکپلورر سرفیس را انتخاب کنید.)
سرفیس به عنوان تبلت

استفاده از سرفیس به عنوان تبلت

  •  پس برای اینکه استفاده از سرفیس در چنین حالتی برای شما آسان‌تر شود توصیه می‌کنیم انگشت‌تان را روی نوار Taskbar نگه‌دارید و این گزینه‌های Show app icons، Show all notification icons،Show Windows Ink Workspace button، Show touch keyboard button و Show touchpad button را تیک بزنید تا بتوانید از برنامه‌های کاربردی سرفیس خود راحت‌تر استفاده کنید.
  • برای باز کردن Action Center سرفیس و دیدن نوتیفکیکشن‌ ها در حالت تبلت کافی است انگشت‌تان را از حاشیه بیرونی سمت راست به داخل صفحه نمایش بکشید. اینجا شما چند دکمه دیگر هم خواهید داشت که دسترسی سریع به یک سری تنظیمات دستگاه را برای‌تان فراهم می‌کند و توسط شما هم قابل تغییر هستند.
  • برای تغییر دکمه های دسترسی سریع در سرفیس کافی است انگشت‌تان را روی یکی از آن‌ها نگه دارید و روی Edit Quick Actions بزنید. لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید تعداد دکمه های دسترسی سریع‌تان زیاد شود روی Expand بزنید. حذف کردن دکمه اضافه هم با زدن روی Collapse انجام می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: با باتری سرفیس چگونه رفتار کنیم؟

  • وقتی در حالت تبلت سرفیس یک برنامه کاربردی در حال اجرا شدن است اگر انگشت‌تان را از حاشیه بیرونی بالای صفحه نمایش به سمت پایین بکشید نرم افزارتان به حالت جابه‌جایی معلق درمی‌آید (که برای قرار دادن دو برنامه در کنار هم کارایی دارد.). در این حالت اگر بخواهید آن را ببندید کافی است پنجره را به سمت پایین بیندازید.
  • اگر انگشت‌تان را از حاشیه بیرونی سمت چپ به داخل صفحه نمایش بکشید برای شما منوی Recent App باز می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید بین برنامه‌های مختلف جابه‌جا شوید. البته در دستگاه‌های مایکروسافت به این منو Task View می‌گویند نه Recent App! (Recent App را در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم.)
  • اگر منتظر هستید بگوییم با کشیدن انگشت‌تان از حاشیه بیرونی پایین صفحه به داخل چه اتفاقی می‌افتد باید بگوییم که در این مورد هیچ اتفاقی نمی‌افتد!

شما چه تجربه‌ای از کار کردن با سرفیس خود در حالت تبلت دارید؟ تجربه‌ها و سوالات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “استفاده از سرفیس به عنوان تبلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *