دانستنی ها

چگونه بر روی سرفیس نرم افزار نصب کنیم؟

سرفیس نرم افزار

شاید برای شماهم سوال باشد که چگونه بر روی سرفیس نرم افزا نصب کنیم؟  اگر شما هم کاربر سرفیس هستید مسلما نیاز دارید تا نرم افزارهای مورد نیازتان را بر روی سرفیس خود نصب کنید. همانطور که می‌دانید سرفیس های مایکروسافت دستگاه‌هایی نیستند که بشود با آن‌ها هر طور که می‌خواهید رفتار کنید! به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم نحوه نصب نرم افزار روی سرفیس را بررسی کنیم. در خاطر داشته باشید که هر زمان با سرفیس خود مشکلی داشتید برای تعمیر سرفیس خود می‌توانید روی مرکز تعمیرات سرفیس ناوک حساب کنید.

نحوه نصب نرم افزار روی سرفیس های مایکروسافت

مسلما همه پس از اینکه برای بار اول سرفیس خود را روشن می‌کنند و آپدیت‌های لازم برای آن را انجام می‌دهند می‌خواهند روی آن نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنند. وقتی شما همه آپدیت ها را برای سرفیس خود انجام دادید دیگر این دستگاه آماده شخصی‌سازی است و می‌توانید هر کار دل‌تان خواست با آن بکنید!

صبر کنید… نه هر کاری!
همانطور که می‌دانید سرفیس ها کامپیوترهای اجراکننده ویندوز ۱۰ هستند و به همین خاطر می‌توانند این دو نوع نرم افزار را اجرا کنند: نرم افزارهای سنتی دسکتاپ بر مبنای Win32 (که با فایل‌های exe نصب می‌شوند. مثل همانند  Adobe Photoshop CC و  AutoCAD) و برنامه‌های App بر مبنای UWP (Universal Windows Platform) که فقط می‌شود آن‌ها را از Store گرفت (مثل Instagram  و Telegram). این دو نوع نرم افزار تفاوت‌های مهمی با هم دارند. مثلا یکی از این تفاوت‌های مهم این است که نرم افزارهای دسته اول برای استفاده لمسی بهینه‌سازی نشده‌اند. در حالی که برنامه‌های دسته دوم نه تنها برای دستگاه‌هایی با صفحه لمسی ساخته شده‌اند که مصرف باتری کمتری هم دارند. پس بهتر است برای نرم افزارهای سنتی دسته اول به دنبال جایگزین در استور بگردید.

سرفیس نرم افزار

چگونه بر روی سرفیس نرم افزار نصب کنیم؟

مثلا استفاده از نسخه Universal از برنامه پخش ویدئو VLC در Storeنسبت به استفاده از نسخه دسکتاپ آن بهتر است. درست است که این نسخه امکانات کمتری دارد ولی مصرف باتری‌اش کمتر است و برای صفحات لمسی هم بهینه شده است.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: با باتری سرفیس چگونه رفتار کنیم؟

نصب برنامه های آفیس بر روی سرفیس

شما می‌توانید به دو شکل از نرم افزارهای آفیس روی سرفیس خود استفاده کنید. روش اول این است که اشتراک Office 365 را بخرید. این اشتراک یک حساب مدت دار برای کارمندان یک اداره، دانش آموزان و دانشجویان ایجاد می‌کند که با کمک آن می‌توانند اسناد خود را به اشتراک بگذارند. با خریداری اشتراک Office 365 مایکروسافت به صورت کاملا قانونی به شما اجازه می‌دهد برای مدت مشخص از نرم افزارهای مجموعه آفیس استفاده کنید.

روش دوم این است که مجموعه نرم افزارهای Office (که در نسخه برترش تحت عنوان Office Professional Plus شناخته می‌شود) را خودتان بخرید. با این کار شما هیچ محدودیت زمانی در استفاده از نرم افزارهای آفیس بر روی سرفیس نخواهید داشت. برای دریافت این مجموعه باید به وب سایت محصولات آفیس بروید.

البته شما بعد از خریداری سرفیس حتما رویش حساب مایکروسافت فعال کرده‌اید و فعالسازی این حساب یک اشتراک یک ماهه حساب Office 365 به شما هدیه داده است. پس شما بعد از فعالسازی حساب مایکروسافت تا یک ماه نرم افزارهای آفیس را خواهید داشت. البته برای بعد از آن باید فکری کنید.

بگذریم که این اشتراک Office 365 کلا در ایران چندان به کار نمی‌آید. به هر حال برای شما بهتر است از نرم افزارهای مجموعه Office که تحت عنوان Office Professional شناخته ی‌شوند استفاده کنید و یا آن‌ها را بخرید یا از قفل‌شکن‌ها برای فعال کردن‌شان استفاده کنید. مثل کاری که روی همه سیستم‌های دیگر انجام می‌شود!

شما برای نصب نرم افزار روی سرفیس خود از چه منابعی استفاده می‌کنید و چه تجربه‌ای از این کار دارید؟ تجربه‌ خود را با ما و سایر کاربران از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای
بازگشت به لیست

9 دیدگاه در “چگونه بر روی سرفیس نرم افزار نصب کنیم؟

  1. جسین گفت:

    سلام. برای خروج از حالت s mode ساده ترین کار چیه؟

  2. حدی گفت:

    سلام ایا راه حلی یرای استفاده از اتوکد با این دستگاه هست. مثل قابلیت استفاده از موس و غیره
    امکان نصب اسکچ اپ یا رویت هست؟

  3. فواد گفت:

    سلام
    من به سورفیس قدیمی دارم که ویندوز 8 rt نصبه هیچ برنامه ای نصب نمیشه حتی کروم
    نمیدونم چکار کنم میشه راهنمایی فرمائید

    1. مهدی گفت:

      سلام
      سیستم را روشن کنید و یک فلش به آن نصب کنید سیستم را در حالت فیلم بر داری قرار داده و و سعی کنید از اینترنت پر سرعت استفاده کنید و می توانید به برج میلاد بروید سوار بر آسانسور برج شده و پس از ورود به طبقه آخر سر فیس را از اولین پنجره به بیرون پرتاب کنید و اطمینان کنید که به زمین بخورد خوب خلاص شدید منم یدونه داشتم همین کارو کردم

      1. مرسی از جواب خوبتون
        ولی اینجوری که میگین هم نیست بیارین پیش خودمون براتون نصب میکنیم

        1. مجتبی گفت:

          من تازه سورفیس پرو ۶ خریدم، طبق برداشتی ک از مطلب شما کردم، میشه برنامه آفیس معمولی ک توی بازار خودمون هست رو نصب کنم ، ولی قابلیت استفاده از تاچ رو نداره ، درسته؟؟؟

    2. farhad گفت:

      سلام منم همین مشكل دارم، مشكل شما خل شود؟ كه‌ هم به من اطلاعات بدی ممنونم.

  4. teslaups گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *