دانستنی ها

اولین باری که اقدام به روشن کردن سرفیس خود می‌کنید…

راه اندازی یا روشن کردن سرفیس

 

اگر شما هم به تازگی اقدام به خرید یک سرفیس نموده اید و هنوز آن را راه اندازی نکرده اید حتما می خواهید بدانید چطور آن را راه اندازی کرده و تنظیمات اولیه را انجام دهید. پس این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا قدم به قدم با هم مراحل روشن کردن و شروع به کار با سرفیس را پیش برویم.

 

راه اندازی سرفیس و تنظیمات اولیه آن

اولین موردی که پس از روشن نمودن دستگاه با آن مواجه می شوید، دستیار صوتی Cortana می باشد. کورتانا یار همیشگی کاربران ویندوز 10 می باشد و شما می توانید به راهنمایی های آن برای راه اندازی گوش دهید و یا در صورت عدم تمایل با زدن روی آیکون میکروفون صدای آن را قطع کنید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: اولین اقدام پس از خرید یک سرفیس!

مرحله اول انتخاب زبان می باشد که توصیه می شود زبان و ملیت را روی English (United States) تنظیم کنید.

راه اندازی سرفیس سرفیس

مرحله بعدی انتخاب کیبورد با زبان دوم می باشد که توصیه می شود برای انتخاب زبان فارسی عجله نکنید و از این مرحله رد شوید چراکه بهتر است برای انتخاب یک زبان در داخل ویندوز 10 و وقتی به اینترنت متصل هستید این کار را انجام دهید. یعنی وارد تنظیمات شده و در بخش Time & Language زبانه Language و سپس گزینه Add a preferred language را انتخاب کرده و زبان مورد نظر را اضافه کنید.

 

در مرحله بعدی از شما می خواهد که به یک شبکه وای فای متصل شوید اما اینجا هم بهتر است از این انتخاب رد شوید چون در صورت متصل شدن به اینترنت در مراحل راه اندازی ممکن است مجبور شوید به روز رسانی های موجود را دریافت کنید که خب زمان بر خواهد بود.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: آموزش نصب درایور در سرفیس های مایکروسافت

سرفیس سرفیس

حال نوبت انتخاب نام کاربری و رمز ورود برای دستگاه است. هر نام دلخواه را انتخاب کنید و به یاد داشته باشید شما می توانید بعداً این نام را تغییر دهید. در بخش پسورد نیز می توانید از انتخاب رمز صرف نظر کنید که انتخاب با شماست.

با دیدن عبارت This might take several minutes باید اندکی صبر کنید تا سیستم تنظیمات اولیه را تمام کند و سیستم عامل به صورت کامل بالا بیاید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: مراقبت نرم افزاری از سرفیس های مایکروسافت

 

بالا آمدن ویندوز سرفیس و اقدامات لازم

پس از ورود به سیستم عامل سرفیس، اولین کاری که باید انجام شود اعمال حساب مایکروسافت شخصی خود روی دستگاه است. اگر هنوز حساب شخصی مایکروسافت ندارید ابتدا باید اقدام به ساخت حساب مایکروسافت خود کنید. ساخت این حساب را هم برای شما در یک مطلب جداگانه توضیح خواهیم داد. پس از آن می توانید با خیال راحت از کار کردن با سرفیس خود لذت ببرید.

شما اولین بار که یک سرفیس را روشن می‌کنید تنظیمات آن را چطور درست می‌کنید؟ سوالات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “اولین باری که اقدام به روشن کردن سرفیس خود می‌کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *