دانستنی ها

قفل گشایی با عنبیه چشم و قابلیت Windows Hello در سرفیس های مایکروسافت

سرفیس های مایکروسافت

 

از سال ۲۰۱۵ همه سرفیس های مایکروسافت ۳ دوربین جلو دارند و این ۳ دوربین می‌توانند با فرستنده و گیرنده IR مادون قرمزشان با تشخیص عنبیه چشم امنیت سرفیس را بالا ببرند. البته این سه دوربین فقط روی عنبیه چشم تمرکز ندارند و به چهره هم توجه می‌کنند. این قابلیت از سمت شرکت مایکروسافت Windows Hello نام گرفته است. البته فکر نکنید که قفل گشایی با عنبیه چشم و تشخیص چهره فقط روی سرفیس ها تحقق یافته است. در همان سال ۲۰۱۵ گوشی های مایکروسافت لومیا 950 ایکس ال (Lumia 950 XL)، فوجیتسو ان ایکس اف 04 جی (Fujitsu NX F04G)، ویوو ایکس 5 پرو (Vivo X5 Pro)، زد تی ای گرند اس 3 (ZTE Grand S3)، آلکاتل Idol 3، یومی آیرون (UMI Iron) و در سال 2016 گوشی تی سی ال 560 (TCL 560) به عنوان اولین گوشی‌های جهان به قابلیت تشخیص عنبیه چشم مجهز شدند. ولی چندان موفق ظاهر نشدند!

حالا در این مطلب می‌خواهیم با این قابلیت Windows Hello یا قفل گشایی با عنبیه چشم در سرفیس ها بیشتر آشنا شویم.

سرفیس های مایکروسافت

سرفیس های مایکروسافت

قابلیت Windows Hello در سرفیس های مایکروسافت

شما وقتی که اقدام به ساخت مایکروسافت اکانت برای سرفیس می‌کنید حتما باید برای دستگاه خود رمز بگذارید. بعد از ساخت اکانت مایکروسافت رمز حساب مایکروسافت شما تبدیل به رمز ورود به دستگاه‌تان می‌شود. فکرش را بکنید! هربار که می‌خواهید سرفیس را روشن کنید باید یک عبارت طولانی که حتی به خاطر سپردنش هم آسان نیست تایپ کنید. اما نگران نباشید. مایکروسافت خود در ویندوز ۸ و ۱۰ برای شما فکری کرده و به شما این امکان را داده که یک کد عددی ۴ رقمی (PIN) در کنار رمز حساب مایکروسافت‌ برای دستگاه‌تان انتخاب کنید. با این PIN می‌توانید از شر نوشتن پسورد طولانی حساب مایکروسافت خود خلاص شوید.

حالا اگر یک راه حل سریع‌تر برای شما وجود داشته باشد چه؟ شما می‌توانید با راه اندازی قابلیت Windows Hello اسکنر عنبیه چشم سرفیس را فعال کنید و اجازه بدهید دستگاه شما به محض شناسایی شما بالا بیایید.

برای راه اندازی ویندوز هلو باید  Setting را باز کنید و از زبانه Sign-in options به دنبال قسمت Accounts بگردید. در این قسمت باید روی Windows Hello Face کلیک کنید و بعد کارتان را با زدن روی Set up و ایجاد یک PIN ادامه دهید. بعد صورت‌تان را مستقیما روبرو سه دوربین سرفیس قرار دهید تا چهره شما و عنبیه چشم شما را اسکن کند.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: استفاده از سرفیس به عنوان تبلت

قابلیت Windows Hello قابلیت خیلی جالبی است. ولی فراموش نکنید که در مقابل تغییر ظاهر شما یا تغییر شرایط نوری انعطاف کافی ندارد. این مساله خصوصا برای خانم‌ها که آرایش می‌کنند یا افرادی که عینکی هستند آزاردهنده است. جای شکرش باقی است که یک PIN وجود دارد و هر وقت که ویندوز هلو نتواند شما را بشناسد می‌توانید از آن استفاده کنید. ولی اگر می‌خواهید از این قابلیت قفل گشایی با عنبیه چشم و شناسایی چهره استفاده کنید باید به ویندوز هلو کمک کنید تا بیشتر شما را بشناسد و ظاهر جدیدتان را هم به او معرفی کنید. برای این کار بعد از اینکه PIN را زدید Settings را باز کنید و به همان مسیری که قبلا گفتیم بروید. با این تفاوت که این بار باید روی Improve recognition کلیک کنید و صورت‌تان را مقابل دوربین های جلو قرار دهید.

شما چه تجربه ای از کار کردن با قابلیت windows hello دارید؟ آیا سرفیس شما به خوبی قادر به اسکن عنبیه چشم شما یا شناسایی چهره شما هست؟ سوالات و تجربیات‌تان را در بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “قفل گشایی با عنبیه چشم و قابلیت Windows Hello در سرفیس های مایکروسافت

  1. سایت کاکتوس گفت:

    سلام عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *