دانستنی ها

کدام را انتخاب کنم سرفیس Pro 9 یا Ipad pro m2 ؟

سرفیس Pro 9

شرکت بزرگ مایکروسافت Microsoft با تولید و ارائه سرفیس Pro 9، یک تبلت لپ تاپ فوق حرفه‌ای را به بازار محصولات دیجیتالی معرفی کرد. علاوه بر این، کمپانی اپل Apple نیز در همان زمان مک بوک بسیار پیشرفته خود یعنی iPad Pro m2 را به بازار ارائه کرد. تاریخ رونمایی از هر دو این محصولات تقریبا در یک زمان است. این تاریخ در ماه اکتبر سال 2022 بود. iPad Pro m2 به عنوان یک تبلت تمام عیار به بازار معرفی شد. Surface Pro 9 در قالب یک تبلت هیبریدی.

به همین خاطر در این مقاله برای شما کاربران وب‌سایت ناوک سرویس، هدف ما مقایسه بین این دو دستاورد سال 2022 است. حتما هدف شما خریداری یک تبلت پیشرفته و بی نظیر است. اگر در بین این دو محصول دچار تردید شده‌اید، با توجه و مطالعه به این مقاله خواهید توانست بهترین انتخاب را داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

شما کاربر محترم می‌وانید به راحتی نسبت به تهیه مک بوک iPad Pro m2 اپل و هم Surface پرو 9 مایکروسافت، به فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس مراجعه نمایید.

سرفیس Pro 9
مقایسه Surface Pro 9 مایکروسافت یا iPad Pro m2 اپل

درباره انتخاب سرفیس Pro 9 یا Ipad pro m2

قبلا در مقاله‌ای با عنوان (سرفیس پرو 8 یا سرفیس پرو 9 کدام را انتخاب کنم ؟) به مقایسه  دو محصول آخر سرفیس پرو Microsoft پرداخته شده است. اما در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای بین دو تبلت پرچم‌دار بازار دیجیتالی، یعنی مک بوک اپل ( iPad Pro m2 ) و سرفیس Pro 9 مایکروسافت داشته باشیم. هر دو این مدل تبلت، در زمان رونمایی با استقبال پر شوری از طرف کاربران سراسر دنیا مواجه شدند.

چرا که قابلیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی در این دو محصول وجود دارد. به عنوان مثال کاربران می‌توانند برای هر دو این دستگاه‌ها یک کیبورد جداگانه تهیه کنند. پس وجود این قابلیت دلیل قانع کننده‌ای است که هر دو این تبلت‌ها را در زمره معروف‌ترین 2 در 1 های بازار محصولات دیجیتالی معرفی کرد. حالا زمانی که کاربران بخواهند به هدف خرید یک تبلت هیبریدی به بازار مراجعه کنند، با هر دو این مدل محصولات مواجه خواهند شد.

در ادامه با توجه به خصوصیت‌های ویژه‌ای که در این دو مدل تبلت وجود دارد، انتخاب نسبتا سختی در انتظار کاربران خواهد بود. به همین هدف این مقاله به بررسی و مقایسه توانمندی‌های موجود در این دو مدل تبلت پرداخته است. محصولاتی  از دو کمپانی بزرگ یعنی شرکت مایکروسافت و شرکت اپل.

مقایسه بین مدرن‌ترین سرفیس پرو مایکروسافت و جدیدترین مک بوک اپل

عده‌ای از مخاطبان این مقاله امکان دارد از جمله کاربران دستگاه‌هایی مانند، مدلی از آیپد‌ها، ساعت‌ها، مک‌بوک‌ها و یا آیفون اپل باشند. این نوع از افراد به احتمال زیاد در زمان انتخاب بین Pro 9 یا Ipad pro m2، محصول کمپانی اپل را انتخاب کرد. اما در کنار این نوع از افراد، کاربرانی وجود دارند که طرفدار ویندوز بوده و علاقه‌ زیادی به محصولات مایکروسافت دارند. طبیعتا در این قیاس انتخاب آن‌ها سرفیس پرو 9 خواهد بود. اما بهترین محصول که بتواند برای کاربران مطلوب‌ترین خدمات را ارائه کند کدام است ؟

جواب این سوال بر اساس نوع کاربری کاربر و سلیقه‌ای که دارد مشخص خواهد شد. کارشناسان تعمیر لپ تاپ، با تحلیل و مقایسه‌ای که بین این دو محصول انجام داده‌اند، این انتخاب را آسان کرده و شما را کمک خواهند کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سرفیس Pro 9
مقایسه Surface Pro 9 مایکروسافت یا iPad Pro m2 اپل

مقایسه قیمت بین iPad Pro m2 با Pro 9

IPad Pro m2:

  • برایمدل Wi-Fi قیمت 1,299 دلار در نظر گرفته شده است.
  • اما مدل Wi-Fi + Cellular ، 1,099 دلار است.

Surface Pro 9: شرکت مایکروسافت شروع قیمت این مدل سرفیس را از  999 دلار تعیین کرده است.

قیمت‌های معرفی شده برای هر دو محصول به عنوان قیمت پایه در نظر گرفته شده است. هر کدام از ابزار‌ها و امکانات جانبی برخوردارند. کاربران باید برای دستیابی به این تجهیزات آنها را خریداری کنند. مانند صفحه نمایش پیشرفته که جداگانه با قیمت 349 دلار به کاربران ارائه خواهد شد. یا Apple Pencil نسل دوم که قیمتی برابر یا 129 دلار دارد. پس با توجه به هزینه ابزار‌های جانبی، می‌توان قیمت IPad Pro m2 را در حدود 1577 دلار معرفی کرد.

از طرف دیگر این داستان برای Surface Pro 9 نیز وجود دارد. شرکت مایکروسافت برای خانواده محصولات سرفیس خود تجهیزات و اکسسوری‌های مناسب و کاربردی را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله با این تجهیزات آشنا شوید. بر این اساس می‌توان قیمت پرو 9 مایکروسافت را در حدود 1278 دلار معرفی کرد. شاید برای برخی کاربران تفاوت 300 دلاری بین این دو محصول مهم بوده و در انتخاب تجدید نظر کنند. به طور کلی برخورداری از این تجهیزات در قیمت این محصولات موثر خواهد بود.

مقایسه سیستم عامل بین iPad Pro m2 با Pro 9

تصمیم گیری در مورد کیفیت سیستم‌ عامل بر عهده کاربران است.

IPad Pro m2:  از سیستم عامل Windows 11 اصل برخوردار است.

Surface Pro 9: با سیستم عامل مخصوص کمپانی IPadOS 16 ارائه می‌شود.

مقایسه صفحه نمایش بین iPad Pro m2 با Pro 9

در کل باید به این نکته اشاره داشت که شرایط برتری در صفحه نمایش بین iPad Pro m2 با Pro 9، با iPad Pro m2 است. در این محصول کاربران می‌توانند از صفحه نمایشی رنگارنگ‌تر و روشن‌تری برخوردار باشند. البته با این تصمیم‌گیری نباید قابلیت‌های صفحه نمایش در Microsoft Surface Pro 9 نادیده بگیریم. در این محصول نیز شرایط مطلوب است اما کیفیت صفحه نمایش iPad Pro m2 امتیاز بالاتری دارد.

IPad Pro m2: از صفحه نمایش12.9 اینچی XDR برخوردار است با رزولوشن – (2732 x 2048) pixels – نرخ رفرش در این محصول تا 120 هرتز

با استفاده از این نوع IPad Pro، کاربر می‌تواند به راحتی نسبت به تماشای فیلم‌های رسانه YouTube اقدام نماید. با در اختیار داشتن نمایشگر XDR، لذت تماشای ویدئو‌های Netflix و فیلم‌های بسیار با کیفیت HDR را تجربه کنید.

از نظر تست روشنایی با استفاده از نور‌سنج، می‌توان وضعیت IPad Pro m2 را مطلوب معرفی کرد. در این محصول نرخ روشنایی 586 نیت است.

Surface Pro 9: این نوع سرفیس مانند Microsoft Surface Pro 8، از صفحه نمایش 13 اینچی برخوردار است با رزولوشن – (2880 X 1920) PixelSense Flow Display. نرخ تازه سازی در صفحه نمایش آن 120 هرتز است. از طرف دیگر نسبت تصویر در این محصولا نیز 3:2 است. می‌تواند رضایت کامل کاربر را در زمان تماشای تصاویر جلب نماید. تست آزمون نرخ روشنایی بر روی صفحه نمایش Surface Pro 9، نرخ 431.6 را نمایش می‌دهد. از طرف دیگر همین آزمایش در مرکز صفحه نمایش عدد 447 نیت را گزارش داده است. این گزارشات در مجموع شرایط متوسط رو به بالایی را گزارش می‌دهد.

سرفیس Pro 9
مقایسه Surface Pro 9 مایکروسافت یا iPad Pro m2 اپل

مقایسه قابلیت درگاه بین iPad Pro m2 با Pro 9

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که به کاربری و اتصال به دستگاه‌های دیگر علاقه‌مند هستند، باید بگویم سرفیس پرو 9 برای شما ایده‌آل‌تر است. ناگفته نماند که در حالت اتصال هم سرفیس پرو 9 و هم آی پد پرو 2 اپل Wi-Fi 6E که جدید‌ترین است را پشتیبانی می‌کنند.

IPad Pro m2: از پورت Thunderbolt 4/USB-C، کانکتور مغناطیسی، کانکتور Smart و سیم کارت نانو برخوردار است. این محصول جدید اپل اتصال بلوتوث 5.3 زا نیز پشتیبانی می‌کند.

Surface Pro 9: این درحالی است که Pro 9 علاوه بر داشتن پورت Thunderbolt 4/USB-C، از پورت کاربردی Surface Connect و Surface Keyboard port نیز برخوردار است. از طرف دیگر باید به این نکته نیز اشاره داشت که، سرفیس پرو 9 از این دو پورت USB-C 3.2 و ورودی نانو سیم کارت و بلوتوث 5.1 نیز برخوردار است. داشتن این شرایط می‌تواند دست کاربر را نسبت به اتصال و استفاده از دیوایس‌های مختلف باز بگذارد.

مقایسه ابعاد و وزن بین iPad Pro m2 با Pro 9

در زمینه ابعاد بین این دو محصول دیجیتالی، شرایط نزدیک به هم را مشاهده خواهید کرد. اما وزن Surface Pro 9 سنگین‌تر است.

IPad Pro m2: از ابعادی در حدود ( 8.46 در 0.25 ) و 11.04 اینچ برخوردار است. وزن در مدل Wi-Fi در حدود  1.5 پوند و در مدل Wi-Fi + Cellular در حدود 1.51 پوند است. مشاهده می‌کنید که هر دو از شرایط یکسانی برخوردارند.

Surface Pro 9: ابعاد در این محصول از مایکروسافت از شرایط 11.3 اینچ و ابعاد ( 8.2 در 0.37 ) برخوردار است. اما وزن در سرفیس پرو 9  در حدود 1.94  پوند است.

مقایسه قلم هوشمند در iPad Pro m2 با Pro 9

هر دو این محصولات بر اساس قابلیت‌هایی که دارند از قلم هوشمند برخوردارند. کاربران می‌توانند به راحتی خلاقیت‌های خود را به معرض ظهور بگذارند. اما اگر به دنبال قلمی پرتوان‌تر و با قابلیت‌های بسشنر هستید، سرفیس Pro 9 را انتخاب کنید.

IPad Pro m2: شرکت اپل در زمینه تولید قلم هوشمند، محصول Apple Pencil را به بازار معرفی کیده است. این قلم نسل دوم با کیفیت عالی پیکسلی و با کمترین تاخیر بهترین خدمات را به کاربران ارائه می‌دهد. دیگر خصوصیت بارز و کاربردی که می‌توان درباره قلم هوشمند اپل معرفی کرد، داشتن قابلیت دوبار ضربه است. قابلیت دوبار ضربه در قلم هوشمند، همان شرایط دابل کلیک با ماوس را انجام خواهد داد. ویژگی منحصر به فرد دیگری که می‌توان برای Apple Pencil معرفی کرد، پیش نمایشی اثر قلم هوشمند در صفحه iPad Pro است.

قابلیتی دیگر در قلم هوشمند IPad Pro m2

به این صورت که تا 12 میلی‌متر جلوتر از صفحه، کاربری قلم هوشمند بر روی iPad Pro اجرا می‌شود. در این حالت شرایط برای تمرکز و تنظیم فعالیت برای کاربر فراهم خواهد شد. از دیگر خوبی‌های گاربری از این قلم می‌توان به زمانی اشاره داشت که قلم را به صفحه نزدیک کرده و فیلد متن برجسته می‌شود. از طرف دیگر شرایط تبدیل نوشته دست خط شما با استفاده از قلم به نوشته تایپی نیز، از جمله ویژگی‌های آن است.

Surface Pro 9: کاربران این محصول شرکت مایکروسافت می‌توانند از تجهیزات ( اکسسوری‌های ) متنوعی در کنار این سرفیس استفاده کنند. یکی از این قابلیت‌ها Surface Slim Pen 2 است. این قلم هوشمند با مقایسه نوع قبلی از امکانات بیشتری برخوردار است. بسیار بهینه‌تر و بهبود‌ یافته‌تر است. کاربران می‌توانند با دقتی بیشتر، هنر و خلاقیت خود را با استفاده از این قلم هوشمند بر روی صفحه نمایش سرفیس Pro 9 پدید بیاورند. از طرف دیگر می‌تواند سایه زنی بی نظیری را به همراه داشته باشد.

سرفیس Pro 9
مقایسه Surface Pro 9 مایکروسافت یا iPad Pro m2 اپل

مقایسه باتری در iPad Pro m2 با Pro 9

در زمینه باتری باید بدانید که با اختلاف زیاد، شرایط به به نفع سرفیس Pro 9 است.

IPad Pro m2: نوع باتری در این محصول کمپانی اپل، لیتیوم پلیمری با قدرت 40.88 وات ساعت است. قادر است تا 9 ساعت از فرایند‌های کاربران پشتیبانی کند. این زمان مطلوبی است. کاربر می‌تواند به راحتی نسبت به اجرای پروژه‌های خود مدیریت کند.

Surface Pro 9: اما باتری در این محصول شرکت مایکروسافت نیز از نوع لیتیوم پلیمری است. اما با قدرت 47.7 وات ساعتی. همان طور که مشخص است، قابلیت و قدرت این باتری از باتری IPad Pro m2 به مراتب قوی‌تر است. با استفاده از این باتری کاربر می‌تواند تا 15.5 یا حتی 19 ساعت بی وقفه به فعالیت‌‌های خود بپردازد.

مقایسه طراحی در iPad Pro m2 با Pro 9

کاربران در زمینه نوع طراحی در محصولات دیجیتالی پورتابل و یا هیبریدی، نظرات متفاوتی دارند. برخی از کاربران محصولاتی جمع و جورتر با وزن کمتر را می‌پسندند. به همین منظور محصول شرکت اپل می تواند برای این افراد مناسب‌تر باشد. اما دسته دیگر از کاربران محصولات دیجیتالی، علاوه بر سبک بودن به داشتن ظاهری زیبا و شکیل نیز علاقمند هستند. برای این افراد ما سرفیس پرو ۹ را پیشنهاد می‌کنیم.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که هر دو محصول اپل و مایکروسافت، شرایط ظاهری نسل قبل خود را حفظ کرده‌اند. این موضوع می‌تواند برای کاربران ناامید کننده باشد. اما نسبت به نظرات کاربران، هنوز شرایط ظاهری حال حاضر در این دو محصول دوست داشتنی و قابل قبول است.

IPad Pro m2:

سرفیس پرو مایکروسافت با آی پد پرو اپل از نظر سایز صفحه نمایش تفاوت زیادی ندارند. نکته قابل مشاهده نازک‌تر بودن و سبک‌تر بودن IPad Pro m2 اپل نسبت به Surface Pro 9 است. از طرف دیگر باید به این نکته اذعان داشت که صفحه نمایش در آی پد پرو اپل نسبت به سرفیس پروی 9، کاربردی‌تر و بهتر است.

اگر بخواهیم از نظر طراحی جدید‌ترین آی پد پرو اپل را نسبت به دو نسل قبل خود مقایسه کنیم، باید بگوییم تفاوت زیادی وجود ندارد. هنوز همان حاشیه‌های نازک و همان شاسی با متریال آلومینیومی براق است. البته این شرایط می‌تواند هنوز چشمان کاربران را به خود جذب کند. زمانی که به بازار محصولات دیجیتالی به هدف خرید آی پد اپل مراجعه می‌کنید، این  محصول را در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی خواهید یافت.

Surface Pro 9:

از نظر طراحی ظاهری، محصول مایکروسافت یعنی سرفیس پرو 9 با صفحه نمایش 13 اینچی در بازار محصولات دیجیتالی ارائه می‌شود. در سرفیس پرو 9 تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل خود وجود ندارد. می‌توان گفت مدل جدید خانواده سرفیس پرو مشابه نسل قبل است. این اتفاق شاید زیاد به مذاق کاربران خوشایند نباشد. اما سرفیس Pro 9 از رنگ بندی‌های متنوع‌تر برخوردار بوده و هنوز حاشیه‌های باریک‌تر خود را حفظ کرده است.

نسبت تصویر در سرفیس پرو  3:2 بوده و این قابلیت می‌تواند، شرایط بهتری نسبت به نمایشگر آی پد پرو اپل داشته باشد. بر این اساس کاربر صفحه نمایش را بزرگتر خواهد دید و در برنامه‌هایی مانند Google Doc، متن بیشتر و کاربری بهتری را دریافت خواهد کرد.

سرفیس Pro 9
مقایسه Surface Pro 9 مایکروسافت یا iPad Pro m2 اپل

مقایسه میکروفون‌ها در iPad Pro m2 با Pro 9

شرایط کاربری از آی پد پرو 2 نسبت به سرفیس پرو 9 بر اساس داشتن میکروفون‌های با کیفیت و کاربردی، می‌تواند کاربر پسند‌تر باشد.

IPad Pro m2: این محصول جدید اپل را می‌توانید با داشتن 5 نوع میکروفون تهیه کنید. میکروفون‌های موجود در آی پد پرو 2 از بسیار کاربردی هستند. کاربر می‌تواند برای تماس، برای ضبط ویدئو و برای ضبط صدا از این میکروفون‌ها استفاده کند. همه این میکروفون‌ها از کیفیت استودیویی برخوردارند. این کیفیت می‌تواند در زمان اجرای تماس‌های تصویری و صوتی، خیال کاربران را نسبت به عدم وجود نویز راحت کند.

Surface Pro 9: اما فقط برای سرفیس پرو 9 کاربران می‌توانند از دو میکروفون با کیفیت استودیویی استفاده کنند.

مقایسه پردازنده در iPad Pro m2 با Pro 9

قبل از اینکه بخواهید قدرت پردازنده را بین این دو محصول جدید کمپانی اپل و مایکروسافت مقایسه کنید، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که تفاوت انها بسیار کم است. یعنی اگر مبنا مشاهده فیلم یا وب‌گردی باشد، هر دو این دستگاه‌ها عملکرد مشابهی را دارند.

IPad Pro m2: شرکت اپل با معرفی آی پد پرو 2 تراشه M2 خود را به دنیای فناوری اطلاعات رونمایی کرد. این تراشه را می‌توان به عنوان مدرن‌ترین پردازنده‌های شرکت اپل دانست. چرا که از نسل دوم تراشه‌های سری M است. آی پد پرو 2 از پردازنده 8 هسته‌ای برخوردار است. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی در این محصول نیز 10 هسته‌ای است. موتور آن نیز با 16 هسته ارائه می‌شود.

بر اساس تست Geekbench 5.4، کیفیت و عملکرد در آی پد پرو 2 می‌تواند شرایط بهتر را نسبت به سرفیس Pro 9 داشته باشد. در این آزمون آی پد پرو 9 در حالت تک هسته‌ای امتیاز 1862 و در حالت چند هسته‌ای 8500 را دریافت کرده است.

Surface Pro 9: از طرف دیگر برای سرفیس پرو 9 شرایط کمی متفاوت‌تر است. این محصول جدید مایکروسافت از پردازنده  SQ3 برخوردار است. البته این اولین بار است که مایکروسافت از پردازنده SQ3 در محصولات خود استفاده می‌کند. این پردازنده سفارشی Snapdragon 8CX Gen 3 بوده و می‌تواند عملکرد ویژه‌ای را برای Pro 9 داشته باشد.

مقایسه دوربین در iPad Pro m2 با Pro 9

همان ابتدای عرض شود که برنده در این مقایسه آی پد پرو 2 اپل است. البته هم سرفیس Pro 9 و هم آی پد پرو 2 در زمینه ثبت تصاویر عکس و ویدئو، فوق‌العاده هستند. هر کدام می‌توانند بهترین لحظات را با کیفیت عالی برای کاربران ثبت کنند. به همین دلیل معرفی بهترین از نظر دوربین کار دشواری بود. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که، تا زمان مساعد بودن شرایط جوی هر دو این دستگاه‌ها از خروجی تصویر عالی برخوردارند. برای همین انتخاب بین آنها سخت است. اما در حالت نامساعد بودن هوا و نور، باید برنده را آی پد پرو 2 اپل دانست.

IPad Pro m2:

یادتان باشد دوربین در این محصول دقیقا با نسل قبل مشابه است. در پشت دستگاه شما دو دوربین 12 مگاپیکسلی و دیگری 10 مگاپیکسلی خواهید داشت. هر دو این دوربین‌ها از نوع Ultra-Wide هستند. این محصول در جلو نیز از دوربینی با کیفیت 12 مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین هم از نوع Ultra-Wide  بوده و از دید میدانی 122 درجه برخوردار است.

ویژگی‌های منحصر به فردی برای دوربین آی پد پرو 2 وجود دارد. مثلا می‌تواند به بهترین نحو قرمزی چشمان کاربر در عکس را تصحیح کند. می‌توانید تصاویر بوکه و پرتره برای خود تهیه کنید. از قابیلت Time Lapse برخوردار است. می‌توانید بر روی تصاویر برچسب جغرافیایی اعمال کنید. حتی می‌توانید با استفاده از آی پد پرو 2، فیلم‌های سینمایی برای خود تهیه کنید.

می‌توانید به هدف کنفرانس‌های ویدئویی، از دوربین جلو 12 مگاپیکسی آن نهایت استفاده را ببرید. دوربین 12 مگاپیکسلی آی پد پرو 2 که در پشت دستگاه است، برای عکسبرداری بی‌نظیر و بسیار عالی خواهد بود. دوربین‌های این مدل از آی پد اپل می‌توانند در زوز ابری نیز بهترین عملکرد را برای شما داشته باشند.

تنها ایرادی که می‌توان از دوربین این دستگاه گرفت، لبه کوتاه نمایشگر در آی پد پرو 2 است. بهتر بود این دوربین در جایگاه بهتری تعبیه شود. این حالت می‌تواند شرایط را برای زمانی که می‌خواهید تماس تصویری داشته باشید راحت‌تر کند.

Surface Pro 9:

از طرف دیگر ما سرفیس پرو 9 را داریم. این دستگاه در جلو از دوربین فول اچ‌دی برخوردار است. کیفیت این دوربین 1080 پیکسل است. کاربری از این دوربین در زمان تماس‌های تصویری می‌تواند بسیار کاربردی باشد. حتما شما را زیبا‌تر جلوه خواهد داد. دوربین جلو علاوه‌بر داشتن قابلیت‌های فراوان، می‌تواند به بهترین نحو رنگ پوست شما را ثبت کند. در عقب نیز از دوربین با قابلیتی برخوردار بوده و آن 10 مگاپیکسلی فوق عریض است. با استفاده از این دوربین می‌توانی تصاویر فوق‌العاده و بیاد ماندنی را برای خود ذخیره کنید. البته اگر می‌خواهید تصاویری بسیار با کیفیت‌تر را برای خود ثبت کنید، ما به شما استفاده از دوربین چلو سرفیس پرو 9 را پیشنهاد می‌دهیم.

سرفیس Pro 9
مقایسه Surface Pro 9 مایکروسافت یا iPad Pro m2 اپل

مقایسه رم و فضای ذخیره سازی در iPad Pro m2 با Pro 9

هر کدام را می‌توانید در یک مدل رم با ظرفیت 8 گیگابایت انتخاب کنید. در صورتی که سرفیس پرو 9 از 128 گیگ و آی پد پرو 2 با 128 یا 512 گیگ ارائه شود. در صورت داشتم حافظه بیشتر، می‌توانید سرفیس پرو 9 را با رم 32 گیگابایتی و حافظه 1 ترابایتی و آی پد پرو 2 را با رم 16 گیگابایتی و حافظه 2 ترابایتی داشته باشید.

IPad Pro m2: رم در این محصول غیر قابل ارتقا است.

Surface Pro 9: اما کاربران می‌توانند در سرفیس پرو 9 ارتقای و جابجایی SSD داشته باشند. البته محدودیتی برای ارتقا حافظه در سرفیس پرو 9 است. از طرف مایکروسافت برای کاربران فقط تا 1 ترابایت شرایط ارتقا SSD وجود دارد.

مقایسه لوازم جانبی در iPad Pro m2 با Pro 9

در آخرین قسمت از مقایسه بین دو محصول جدید از دو کگمانی بزرگ اپل و مایکروسافت هستیم. در این جا می‌خواهیم بین اکسسوری‌های آی پد پرو 2 و سرفیس Pro 9 مقایسه‌ای داشته باشیم. آنچه که مشخص است این است که کیفیت و کاربری لوازم جانبی اپل مشتری پسند‌تر است. کاربردی‌تر و مقاوم‌تر است. اما باید توجه داشته باشید که از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. از طرف دیگر باید این را هم بدانید که اگر می‌خواهید از تمام توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود در آی پد پرو 2 و سرقیس پرو 9 استفاده کنید، مجبور به خرید اکسسوری‌های مربط به این محصولات هستید.

IPad Pro m2:  

اگر بخواهید یکی از دستگاه‌های آی پد پرو 2 را خریداری کنید، قیمت این محصول اپل 349 دلار است. در ادامه اگر بخواهید قلم هوشمند آن را نیز داشته باشید، باید 129 دلار  بپردازید. با استفاده از این قلم می‌توانید بر روی رایانه لوحی خود نقاشی کنید یا بنویسید. این دستگاه از پایه محکم و مقاومی برخوردار است. به همین دلیل می‌توانید به راحتی و با هر فشاری بر روی صفحه نمایش آی پد پرو 2 نگارش داشته باشید. طراحی کنسول شناور در این محصول مطلوب بوده و می‌تواند زاویه دید خوبی را برای شما به ارمغان آورد. از صفحه کلید روان و از ترک پد بی‌نظیری برخوردار است.

Surface Pro 9:

کاربران می‌توانند این محصول را بدون صفحه‌ کلید امضای سرفیس Pro 9 خریداری کنند. سرفیس پرو 9 هیبریدی است و از صفحه کلید برخوردار نیست. صفحه‌ کلید و قلم اسلیم 2 از جمله لوازم جانبی است. کاربران در صورت استفاده از این لوازم جانبی، باید آنها را جدا خریداری کنند. قیمت آن 279 دلار است. یعنی حدودا با توجه به قیمت 999 دلاری سرفیس پرو 9، کاربر باید در صورت داشتن صفحه‌کلید و قلم اسلیم  1270 دلار بپردازد.  صفحه‌کلید امضا و ترک پد به عنوان یک اکسسوری تمام عیار و کاربردی، از قابلیت‌های خوبی برخوردارند. کلید‌ها از مقاومت بالایی در برابر فشارها برخوردار بوده و حس راحتی را به کاربر منتقل خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله شما با قابلیت‌ها و امتیاز‌های دو محصول جدید شرکت اپل و ماکروسافت آشنا شدید. حالا می‌توانید بر اساس خواسته و نوع کاربری که دارید از نظر مدل پردازنده، سیستم عامل، کیفیت صفحه نمایش، درگاه‌های ورودی، وزن و ابعاد و ویژگی‌های دیگر بین این دو تصمیم‌گیری کنید. اما اگر از کارشناسان مرکز تعمیرات سرفیس ناوک سرویس در تصمیم‌گیری کمک بخواهید، باید بدانید برای کاربران مبتدی شرایط زیاد متفاوتی وجود ندارد.

هر دو دستگاه می‌توانند از نظر تماشای ویدئو شرایط بسیار مطلوبی داشته باشند. اگر بخواهید عکس‌برداری کنید و نسبت به ضبط فیلم اقدام کنید، هر دو دستگاه از دوربین‌های با کیفیتی برخوردارند. اگر از جمله کاربران محقق هستید و یا به وبگردی علاقه دارید، هر دوی این دستگاه‌ها می‌توانند انتخاب خوبی باشند. از طرف دیگر هم آیپد پرو 2 و هم سرفیس Pro 9 از صفحه لمسی برخوردارند.

بر این اساس می‌توانید با استفاده از قلم هوشمند به راحتی هم بنویسید و هم نقاشی کنید. اما اشاره به این نکته مهم است که بدانید کیفیت تصاویر در آی پد پرو 2 بالاتر است. ولی اگر مبلغ برای شما مهم است، انتخاب سرفیس پرو 9 در هر شرایط می‌تواند بهترین انتخاب باشد. مرکز تعمیرات سرفیس ناوک سرویس می‌تواند با بهترین شرایط نسبت به فروش آی پد پرو در خدمت شما کاربران محترم باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *