دانستنی ها

پاسخ به مهم‌ترین انواع سوال سرفیس قبل و پس از خرید

سوال سرفیس

در این مقاله مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین انواع سوال سرفیس جمع آوری و پاسخ داده شده است. هدف ما آشنایی بیشتر کاربران با محصولات سرفیس مایکروسافت به عنوان رایانه‌های شخصی تا‌شو است. کاربران با مطالعه این مقاله خواهند توانست با آگاهی بیشتری نسبت به خرید انواع Surface اقدام کنند. انواع محصولات سرفیس هم اینک در فروشگاه اینترنتی مرکز تخصصی تعمیراتی ناوک سرویس قابل مشاهده است.

به همین منظور شرایط برای کاربران مهیا است. تا با مطالعه و کسب دقیق‌ترین اطلاعات درباره انواع این محصولات، بهترین نوع سرفیس را برای خود انتخاب و خریداری نمایند. با ما همراه باشید، در این مقاله کارشناسان ناوک سرویس به بیشتر سوالات شما پاسخ داده‌اند.

درباره انواع سوال سرفیس Surface questions

کمپانی مایکروسافت در این چند سال اخیر، انواع مختلفی از محصولات سرفیس را به بازار جهان معرفی و ارائه کرده است. محصولات سرفیس مایکروسافت نظر کاربران زیادی در سرتاسر دنیا را به خود جلب نموده است. استقبال کاربران نسبت به خرید انواع سرفیس چشم‌گیر بوده است. این چند سال اخیر، اخبار محصولات جدید بازار دیجیتال جهانی، بیشتر حول محور محصولات مایکروسافت است. به همین منظور مشاهده می ‌شود که در بازار دستگاه‌های دیجیتالی، بیشتر خرید و فروش‌ها به انواع سرفیس مربوط است.

شاید قبل از معرفی و ارائه انواع سرفیس و محصولات هیبریدی مایکروسافت، رونق در بازار دیجیتال به محصولات دیگر با برند‌‌های دیگری مربوط می‌شد. به همین منظور کاربران برای برخورداری از یک دستگاه پیشرفته و بسیار کارآمد در بین آن برند‌ها، محصول مدنظر خود را جستجو می‌کردند. در این میان نام مایکروسافت بیشتر در زمینه تولید محصولات نرم افزاری بسیار کارآمد و با کیفیت در بین کاربران مطرح بود.

اما پس از رونمایی از انواع سرفیس توسط کمپانی مایکروسافت، شرایط تغییر کرد. انتخاب و سلیقه کاربران دیگر مثل قبل نبود. دلیل این امر کاملا واضح است. کاربران پس مشاهده انواع محصولات مایکروسافت، به بررسی و تحلیل کیفیت این دستگاه‌ها پرداختند. سوالات متنوعی در ذهن کاربران مطرح شد. پس از اینکه انواع سوال سرفیس Microsoft Surface Question برای کاربران پاسخ داده شد، به قابلیت‌های بی‌نظیر در این محصولات پی بردند. بر این اساس نسبت به خرید انواع سرفیس استقبال نشان داده و کاربری از این محصولات را برای خود انتخاب کردند.

به همین منظور مرکز تخصصی تعمیرات سرفیس ناوک سرویس در زمینه ارائه انواع محصولات مایکروسافت، شرایط ویژه‌ای را برای کاربران فراهم نموده است. کاربران می‌توانند پس از مطالعه این مقاله و تحقیق و بررسی‌های انجام شده، به فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس مراجعه نمایند. در ادامه شرایط برای مشاهده و انتخاب سرفیس برای کاربران فراهم خواهد شد.

سوالات سرفیس
سوال سرفیس

توضیحی کوتاه درباره انواع محصولات سرفیس مایکروسافت

مایکروسافت سرفیس مجموعه‌ای از انواع Personal Computers ، Tablets  وInteractive  Whiteboards  به همراه صفحه نمایش دارای فناوری Touchscreen است. امتیاز طراحی و تولید انواع محصولات سرفیس به شرکت مایکروسافت تعلق دارد. سیستم عامل در این محصولات ویندوز است. این محصولات بر اساس بهترین با کیفیت‌ترین قطعات و با توجه به پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا طراحی و تولید می‌شوند.

امنیت این محصولات از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است. محصولات سرفیس از برنامه  windows hello برخوردارند. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند بر اساس فناوری تشخیص چهره، سرفیس خود را بازگشایی و مدیریت کنند. این محصولات پرتابل بوده و به عنوان 2 در 1 یا دستگاه‌های هیبریدی در بازار محصولات دیجیتالی شناخته می‌شوند.

حالا پس از توجه به این آشنایی کوتاه درباره محصولات سرفیس، نوبت آن می‌رسد که به سراغ FAQ سرفیس یا همان سوالات متداول سرفیس برویم. حتما شما به عنوان یکی از طرفداران محصولات سرفیس مایکروسافت، سوالات متفاوتی درباره این محصولات در ذهن دارید. سوالاتی که قبل از خرید به ذهن برخی کاربران خطور کرده است. سوالاتی که در زمان خرید امکان دارد برایتان مطرح شود و البته سوالاتی که، پس از خرید ذهن کاربران را درگیر خواهد کرد. خلاصه در ادامه می‌توانید به راحتی در این مطالعه پاسخ بیشتر سوالات خود را دریافت کنید.

لیست مهم‌ترین انواع سوال سرفیس قبل از خرید

در این قسمت از مقاله سوال سرفیس، می‌خواهیم به بخش مهمی از سوالات کاربران که هنوز در زمینه خرید محصولات سرفیس مایکروسافت تردید دارند بپردازیم. قبل از مراجعه به بازار فروش محصولات دیجیتالی، آشنایی با جواب سوالات کاربران می‌تواند شرایط خریدی آگاهانه‌تری را برای شما به دنبال داشته باشد.  

سرفیس چیست و آیا سرفیس همان لپ تاپ است ؟

شرکت مایکروسافت برندی است که همه کاربران دنیا با آن آشنا هستند. چرا که مایکروسافت بیش از نیم قرن است در زمینه تولید انواع نرم‌افزارهای کاربردی و ورژن‌های مختلف سیستم عامل Windows فعالیت دارد. در این خصوص نیز مقام اول را هم از نظر کیفیت و هم از نظر محبوبیت در بین دیگر رقیب‌های خود کسب کرده است. به همین خاطر امروزه شاهد آن هستیم که محصولات مایکروسافت، در بین کاربران در سرتاسر دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند.

اما این بار شرکت مایکروسافت در زمینه ارائه محصولاتی بسیار مدرن و پیشرفته و در حوزه سخت افزار، قدرت خود را به بازار دیجیتال دنیا نشان داده است. این محصولات را با نام سرفیس در انواع مختلف به بازار معرفی شده‌اند. هر کدام از دستگاه‌های سرفیس از شرایط منحصر به فردی برخوردارند.

محصولات سرفیس همان کامپیوتر‌های مایکروسافت هستند. کاربران می‌توانند با انواع سرفیس مایکروسافت، بهترین تجربه کاربری از ویندوز را تجربه کنند. جدای از داشتن قابلیت‌های فراوان نرم افزاری در انواع سرفیس، این محصولات از نظر ظاهری و هم از نظر فیزیکی نیز در حالت بسیار ممتاز و کاربردی قرار دارند. کاربران می‌توانند به راحتی سرفیس را ‌‌مانند تبلت حمل کرده و حتی در حال راه‌پیمایی نیز، پروژه‌های خود را مدیریت کنند.

به همین خاطر است که به محصولات سرفیس 2 در 1 های مایکروسافت گفته می‌شود. چرا که سرفیس می‌تواند در قابل محصولات هیبریدی هم برای کاربر تبلت فوق‌العاده‌ای باشد و هم در شرایط ویژه، به عنوان یک لپ تاپ بی‌نظیر برای کاربران انواع خدمات را ارائه دهد. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌ها در سرفیس، امکان اجرای طراحی‌های فوق پیشرفته به واسطه استفاده از قلم مخصوص سرفیس است. این‌ها بخش کوچکی از قابلیت‌‌های انواع سرفیس مایکروسافت است که در جواب سوال سرفیس چیست بیان شد.

سوالات سرفیس
سوالات سرفیس

آیا می‌توانم بر روی محصولات سرفیس نرم‌افزارهای مختلف کامپیوتری را نصب کنم ؟

این طبیعی است که شرکت مایکروسافت، سرفیس‌های خود را به همراه برخورداری از برترین نسخه Windows 10 Pro ارائه ‌دهد. حتی مایکروسافت به دلیل جلب رضایت کاربران در زمان کاربری از انواع سرفیس، تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی هم در ویندوز مخصوص سرفیس اعمال کرده است. تا کاربران به واسطه استفاده از انواع سرفیس، بهترین حالت کاربری از پیشرفته‌ترین ویندوز را تجربه کنند. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های موجود در این محصولات، نصب کلیه نرم افزار‌های کاربردی است. یعنی کاربر می‌تواند به راحتی انواع نرم افزارها را در انواع سرفیس نصب کرده و با بهترین امکانات از آنها استفاده کند.

مهندسین، طراحان، پزشکان، محققین، دانشجویان، دانش آموزان و هر نوع کاربری می‌تواند به بهترین شکل انواع پروژه‌ها را با استفاده از سرفیس‌های مایکروسافت مدیریت و اجرا کند. این هدف شرکت مایکروسافت است که کاربران بتوانند مانند استفاده از نرم افزار‌های مایکروسافت، در زمینه اجرایی پروژه‌های خود نیز بهترین کاربری را داشته باشند. پس در جواب به سوال سرفیس که آیا می‌توان نسبت به نصب انواع نرم افزار در این محصولات اقدام نمود، باید گفت که بله. کاربران در این زمینه بر اساس قابلیت‌های سرفیس، هیچ محدودیتی ندارند.

البته کاربران می‌توانند در زمینه کسب اطلاعات بیشتر به هدف نصب نرم افزار در سرفیس خود، با کارشناسان مرکز تخصصی تعمیرات سرفیس ناوک سرویس در ارتباط باشند.

قابلیت سخت‌افزاری در انواع محصولات سرفیس مایکروسافت چقدر است ؟

شرکت مایکروسافت محصولات سرفیس را از نظر داشتن قابلییت‌های نرم افزاری در حد بسیار مطلوبی طراحی و تولید کرده است. به همین خاطر از پردازنده‌های قدرتمندی در انواع سرفیس، به هدف اجرای نرم افزارهای متنوع استفاده کرده است. مایکروسافت در این زمینه با دو شرکت قدرتمند Intel و arm همکاری می‌کند.

به همین دلیل مشابه با لپ تاپ‌ها و تبلت‌های مطرح در بازار محصولات دیجیتالی، سرفیس‌های مایکروسافت نیز از پردازنده‌های Core i5 و Core i7 برخوردارند. سرفیس‌ها می‌توانند شانه به شانه و حتی بسیار بهتر از محصولات دیجیتالی حاضر در بازار، پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشند. از طرف دیگر در انواع سرفیس حافظه رم RAM با قابلیت حدودا 16 گیگ و از حافظه سرعتی  SSD در حدود 1 ترابایت نیز بکار برده شده است.

چه ویژگی‌هایی منحصر به فردی در سرفیس وجود دارد که در لپ تاپ وجود ندارد ؟

یکی از شاخصه‌های مهم محصولات سرفیس مایکروسافت، قابل حمل بودن و به اصطلاح پرتابل بودن آن‌هاست. سرفیس‌های مایکروسافت به عنوان دستگاه‌های هیبریدی، می‌توانند در هر زمان و در هر شرایطی همراه کاربر باشند. باتری‌های قدرتمندی در انواع سرفیس بکار برده شده است. کاربر می‌تواند با استفاده از سرفیس، در مدت زمان بسیار مطلوبی در حال جابجایی بوده و به اجرای فرایند‌‌های مختلف بپردازد. بدون اینکه نگران اتمام شارژ باتری در سرفیس خود باشد.

کاربران به عنوان ابزاری بسیار توانمند می‌توانند با کاربری از انواع سرفیس، پروژه‌های مختلف را اجرا کرده و بهترین خروجی‌ها را از این محصولات دریافت کنند. به عنوان مثال می‌توان به قلم هوشمند و حرفه‌ای سرفیس اشاره کرد. بر این اساس کاربر قادر است به عنوان یک ابزار بی‌نظیر، به هدف طراحی با نرم‌افزارهای کورل یا فتوشاپ، حرفه‌ای‌ترین و پیشرفته‌ترین اتود‌های گرافیکی را طراحی کند.

در مقایسه با انواع لپ تاپ، محصولات سرفیس بسیار سبک هستند. وزن سرفیس در حدود 700 گرم است. این محصولات با داشتن نازک‌ترین قاب در حدود 1 سانتی متر، نسبت به دیگر محصولات لپ تاپ می‌توانند شرایط فوق‌العاده بهتری را برای کاربران فراهم آورند. پس می‌توان به جرات گفت که انواع سرفیس در مقایسه با انواع لپ تاپ موجود در بازار محصولات دیجیتالی، از مزایا و ویژگی‌های بی‌نظیر و منحصر به فردی برخوردارهستند.

چرا قیمت محصولات سرفیس مایکروسافت نسبت به دیگر محصولات تبلت و لپ تاپ گران‌تر است ؟

نمونه دیگری از سوال سرفیس که شاید در بین سوالات دیگر از همه بیشتر پرسیده شود، موضوع بالا بودن قیمت در این نوع از محصولات مایکروسافت است. برای تعیین ارزش قیمت در انواع سرفیس، باید این محصولات را از نظر قابلیت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری، با لپ تاپ‌ها و تب لت‌های پر‌طرفدار موجود در بازار محصولات دیجیتالی مقایسه کرد.برای این مقایسه به پارامترهای متفاوتی می‌توان توجه کرد. اما مهم‌ترین مولفه‌ها که می‌تواند شرایط قیمت در یک محصول دیجیتالی را مشخص کند، بررسی قابلیت‌های نرم ‌افزاری و سخت‌ افزاری است.

قبلا درباره کیفیت نرم افزار در انواع سرفیس صحبت کرده‌ایم. پس بهتر است به توانمندی‌های سخت افزاری در محصولات سرفیس اشاره کنیم. زمانی که به ظاهر و جنس بدنه محصولات سرفیس توجه می‌کنیم، می‌توانیم به ارزش قیمت در این محصولات پی ببریم. به طور مثال گلس صفحه نمایش سرفیس از نوع  شیشه  Tempered Glass است. این نوع شیشه تا  4 برابر در برابر خط و خش مقاوم‌تر است. در بدنه انواع سرفیس بجای پلاستیک از فلزهای بسیار مرغوب استفاده شده است. در حالی که جنس بدنه تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها عمدتا پلاستیکی است.

بر این اساس شاید بتوان مهم‌ترین دلیل گران بودن انواع سرفیس را، مدل بدنه و صد البته جنس گلس بسیار عالی در صفحه نمایش آن معرفی کرد. صفحه نمایش سرفیس از کیفیتی فوق‌العاده حتی بیشتر از Full HD برخوردار است. درباره تعریف از کیفیت سخت افزار و نوع مقاومت در بدنه سرفیس هر چقدر بگوییم کم است. به طوری که می‌توان گفت یک محصول رده پایین سرفیس، دسته کمی از محصولات رده بالا موجود در بازار دیجیتال  ندارد.

دیگر دلایل گران بودن انواع سرفیس

داشتن دوربین‌های دقیق و پیشرفته به جهت تشخیص چشم و  عنبیه، باتری قدرتمند، قلم فوق حرفه‌ای و دیگر قابلییت‌ها، بخش کوچکی از دلیل گران بودن انواع سرفیس در برابر دیگر محصولات دیجیتالی است. این موارد می‌واند به طور مستقیم بر قیمت سرفیس موثر باشد.

چرا در سرفیس فقط از حافظه‌های ذخیره سازی SSD استفاده می‌شود ؟

سوال دیگری که امتداد سوال سرفیس می‌تواند ذهن مخاطبان را به خود مشغول سازد، به موضوع استفاده از هارد‌های SSD بر می‌گردد. استفاده از حافظه‌های SSD یکی از قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در سرفیس بشمار می‌روند. این نوع از حافظه‌ها مدرن‌تر و سریع‌تر از حافظه‌های HDD مرسوم در لپ تاپ‌های موجود در بازار محصولات دیجیتالی هستند. مموری‌های SSD در کنار داشتن مزیت‌های فراوان، از ظاهر نازک‌تر و وزن بسیار کمی برخوردارند.

این شرایط با حالت سرفیس که قرار است از نظر وزن بسیار سبک باشد منطبق خواهد بود. بر همین اساس و با توجه به برتری‌های موجود در این نوع از حافظه‌های ذخیره سازی، کاربری از SSD می‌تواند یکی دیگر از فاکتور‌های گران بودن سرفیس محسوب شود.

چرا در انواع محصولات سرفیس مایکروسافت DVD ROM وجود ندارد ؟

این موضوع نیز می‌تواند برای کاربران جالب باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربری از DVD ROM، چند سالی است دیگر در محصولات جدید مانند لپ‌تاپ‌های لوکس HP و لپ‌تاپ‌های  Apple نیز استفاده نمی‌شود. به همین خاطر کاربران مدت‌ها است که به نبود DVD ROM در این نوع از محصولات دیجیتالی عادت کرده‌اند. برخورداری از این قابلیت مستلزم تعبیه قطعه‌ای است که ضخامت و سنگینی را در سرفیس بیشتر خواهد کرد. امروزه بیشتر کاربران به هدف استفاده، انتقال، دریافت و ذخیره‌سازی انواع داده‌ها، از درگاه‌های USB 3.0 و محیط حافظه‌های ابری استفاده می‌کنند. در این زمینه می‌توانید سوال سرفیس خود را از مشاوره با کارشناسان مرکز تخصصی ناوک سرویس پرسیده و بهترین جواب را دریافت نمایید.

سوال سرفیس
FAQ سرفیس

آیا محصولات سرفیس از کیبورد برخوردار هستند ؟

همان‌طور که گفته شد، محصولات سرفیس به 2 در 1 های مایکروسافت معروف هستند. یعنی کاربران می‌توانند  هم به حالت تبلت از آنها استفاده کنند و هم به عنوان لپ تاپ. به همین منظور برای کاربری به عنوان لپ تاپ از انواع سرفیس، کاربران می‌توانند از کیبورد‌های Type Cover استفاده کنند. این نوع از صفحه کلید‌ها به سفارش Microsoft، مخصوص محصولات خانواده سرفیس ساخته شده است. کیبورد‌های Type Cover از مقاومت بی‌نظیر و وزن بسیار کمی برخوردارند.

طراحی این کیبورد‌ها در کنار داشتن وزن کم، فوق‌العاده نازک طراحی شده است. به همین خاطر کاربران در حمل و نقل آن از شرایط بسیار راحتی برخوردار خواهند بود. به صورتی که کاربران قادرند این صفحه کلید‌ها را به راحتی بر بدنه سرفیس نصب کرده و راحتر از آن جدا کنند. کیبورد‌های سرفیس از طریق درگاهی مجزا که در پایین بدنه سرفیس قرار دارد به صورت مغناطیسی به سرفیس متصل خواهند شد.

این اتصال بسیار مستحکم خواهد بود. به طوری که کاربر می‌تواند آن را در هوا به حالت معلق نگه دارد. کیبورد‌های سرفیس از شرایط بی‌نظیر و شگفت‌‌‌آوری برخوردارند. از این روی شرکت‌هایی مانند Apple و HP پس از رونمایی این نوع از کیبورد‌ها، به شکل کاملا تقلیدی برای محصولات خود استفاده کردند.

نکته مهم این است که کاربران باید این کیبورد‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنند. البته توجه داشته باشید که در بین محصولات سرفیس، تنها سرفیس بوک‌ها (Surface Book) هستند که با کیبورد به کاربران ارائه می‌شوند. پس در جواب به سوال سرفیس که آیا از کیبورد برخوردار است یا خیر، باید گفت بله. این محصولات از کیبوردهای مخصوصی برخوردارند. کاربران می‌توانند علاوه بر انواع سرفیس، انواع این کیبوردها را از فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس به راحتی انتخاب و  خریداری نمایند.

آیا قلم هوشمند در محصولات سرفیس را باید جداگانه تهیه شود ؟

سرفیس‌ها از قلم‌های جادویی و بی‌نظیری برخوردارند. همانند کیبورد‌های مخصوص سرفیس که به سفارش مایکروسافت در شرایط بسیار مطلوبی طراحی و تولید شده‌اند، قلم‌های سرفیس نیز به سفارش مایکروسافت در شرایط بسیار پیشرفته و کاربردی طراحی و تولید شده‌اند. اما پس از سال 2017 این قلم‌ها دیگر به همراه محصولات سرفیس به کاربران ارائه نمی‌شوند. به همین منظور کاربران باید این قلم‌ها را مانند کیبورد، به عنوان لوازم جانبی جداگانه خریداری کنند. فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس می‌تواند در زمینه ارائه و فروش انواع قلم‌های سرفیس، بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهد.

کاربری از محصولات سرفیس برای چه نوع کاربرانی می‌تواند مناسب‌ باشد؟

محصولات سرفیس مایکروسافت از توانمندی‌های بسیار بالایی در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری برخوردارند. داشتن این قابلیت‌ها در کنار برخورداری از توانمندی‌هایی چون بسیار سبک بودن و بسیار مقاوم بودن، شرایط بی‌نظیری را برای کاربری انواع کاربران فراهم نموده است. مهندسین، پزشکان تا دانش آموزان و افراد عادی می‌توانند از جمله کاربران انواع سرفیس باشند. کاربری از سرفیس می‌تواند به هدف اجرای سبک‌ترین برنامه‌ها تا سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین برنامه‌ها، شرایط فوق‌العاده‌ای را برای کاربران به دنبال داشته باشد.  

سوال سرفیس
Microsoft Surface Question

لیست مهم‌ترین انواع سوال سرفیس هنگام خرید

در این قسمت از مقاله سوال سرفیس، می‌خواهیم به نکات مهمی درباره نحوه انتخاب مناسب‌ترین محصول در بین انواع محصولات Surface مایکروسافت بپردازیم. امروزه کاربران می‌توانند در بازار‌ محصولات دیجیتالی مانند فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس، سرفیس‌های مایکروسافت را در انواع مختلف بیابند. هر کدام از این محصولات خصوصیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. در خصوص آشنایی با این ویژگی‌ها، قبلا مقالات متنوع و تخصصی در وب‌سایت ناوک سرویس منتشر شده است. می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر به آن مقالات به صفحه وبلاگ سایت ناوک سرویس مراجعه کنید.

انتخاب سرفیس باید بر اساس نوع کاربری و علاقه کاربران باشد. به همین دلیل لازم است که کاربران با انواع این محصولات و کاربرد آن، آشنایی لازم را داشته باشند. این آشنایی و این آگاهی می‌تواند به کاربران کمک کند تا در لحظه انتخاب، بهترین و کاربردی‌ترین سرفیس را برگزینند. در ادامه نکات مهم و شرح عملکرد در انواع سرفیس معرفی خواهد شد. با دقت به این موارد توجه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال، می‌توانید با کارشناسان مرکز تخصصی تعمیرات سرفیس ناوک سرویس از طریق مراجعه به بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

شرکت مایکروسافت چند مدل سرفیس را به بازار محصولات دیجیتالی ارائه کرده است ؟

زمانی که به فروشگاه‌‌های محصولات دیجیتالی مراجعه کنید، با انواع سرفیس مواجه خواهید شد. سرفیس‌ها در انواع مختلف به Surface Laptop، Surface Pro، Surface Studio، Surface Go، Surface Duo، Surface Book و Surface Hub تقسیم می‌شوند. هر کدام از انواع سرفیس از ویژگی‌ها، مزایا و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردارند. در این بین این محصولات معایب مشخصی نیز دارند. به همین دلیل باید این شرایط را در نظر گرفته و با توجه به نیاز و نوع کاربری که دارید، نسبت به انتخاب بهترین سرفیس اقدام کنید. در ادامه با انواع محصولات سرفیس مایکروسافت آشنا خواهید شد.

سرفیس Laptop چه خصوصیت‌هایی دارد ؟

همانطور که سرفیس مایکروسافت به عنوان محصولات 2 در 1 معروف هستند، اما Surface Laptop 5 می‌تواند بیشتر به یک لپ تاپ تمام عیار شبیه باشد. به این خاطر که نمی‌توان این سرفیس را از کیبورد جدا کرد. شاید دانستن توانمند‌ترین سرفیس در بین دیگر انواع محصولات مایکروسافت، خود سوال سرفیس کاربران باشد. در جواب به این سوال باید گفت، سرفیس لپ تاپ‌ها نسبت به دیگر انواع سرفیس از قابلیت‌های بیشتر برخوردارند. شاید بتوان گفت مایکروسافت در طراحی و تولید این نوع از سرفیس خواسته قدرت خود را به نمایش بگذارد. هم از طراحی بی‌نظیر برخوردار است و هم بسیار نازک است.

شاید به همین دلیل است که به لوکس‌ترین محصول سرفیس مایکروسافت نامیده می‌شود. از طرف دیگر قیمت سرفیس لپ تاپ نسبت به دیگر محصولات شرکت مایکروسافت نیز بیشتر است. کاربری از سرفیس لپ تاپ می‌تواند برای برنامه‌نویس‌ها و تایپیست‌ها بسیار کاربردی و عالی باشد.

سوال سرفیس
سوالات سرفیس

سرفیس Pro چه خصوصیت‌هایی دارد ؟

این نوع از سرفیس از قابلیت‌های جالب و البته کاربردی برخوردار است. به همین منظور می‌تواند برای فیلم‌سازان، عکاسان و طراحان یک ابزار فوق‌العاده باشد. شاید برخورداری از اکسسوری‌ها و لوازم جانبی بتواند تجربه استفاده از سرفیس را برای کاربران لذت‌بخش‌تر کند اما، با استفاده از سرفیس پرو زیاد به این لوازم نیازی نخواهید داشت. چرا که مطابق با داشتن قابلیت‌های نرم‌ افزاری، از توانمندی‌های قابل قبول سخت افزاری نیز برخوردار است.

Surface Pro در حالت عادی کاملا به یک تبلت قدرتمند شبیه است. اما کاربران می‌توانند با تهیه کیبورد مخصوص، از آن به عنوان یک لپ تاپ استفاده کنند. می‌وانید با استفاده از سرفیس پرو پرو‌‌ژه‌های سنگین مهندسی و طراحی را اجرا کنید. چرا که از پردازنده‌های بسیار قوی برخوردار است. در کنار این همه قابلیت، داشتن وزن کم در این محصولات نیز می‌تواند یک شگفتی باشد.

سرفیس Studio چه خصوصیت‌هایی دارد ؟

در بین انواع محصولات مایکروسافت، سرفیس استودیو نیز کاربران مختص به خود را دارد. این طبیعی است که بیشتر سوالات سرفیس به آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌ها در این محصولات مربوط شود. بر این اساس بدانید که قابلیت‌های موجود در سرفیس Studio قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این محصول بیشتر برای طراحان کاربرد خواهد داشت. چرا که سرفیس Studio در کنار توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری که دارد، از یک صفحه نمایش بزرگ و کاملا لمسی نیز برخوردار است. کاربر می‌تواند به راحتی تمام تخیل خود را بر اساس استفاده از سرفیس استودیو به نمایش بگذارد.

Surface Studio با بیشتر نرم افزار‌ها سازگار است. از طرف دیگر اجرای برنامه‌های سنگین مانند انواع برنامه‌های طراحی، ویرایش ویدئو و تصاویر، انیمیشن سازی و غیره با این محصول به راحتی اجرا خواهد شد. کاربران می‌توانند با قدرت و سرعت بیشتری پروژه‌های خود را انجام داده و بهترین خروجی‌ها را دریافت نمایند. حتی استفاده از سرفیس Studio می‌تواند برای گیمر‌ها نیز یک ابزار بی نظیر باشد. چرا که داشتن صفحه نمایش بزرگ و کاملا لمسی به هدف اجرای انواع بازی‌ با گرافیک سنگین، آرزوی یک گیمر است.

سرفیس Go چه خصوصیت‌هایی دارد ؟

نمونه‌ای دیگر از سوال سرفیس که برای کاربران مطرح شده است، آشنایی با اولین محصول از خانواده سرفیس‌ها است. به همین منظور اگر بخواهیم نوع قدیمی‌تر و پر‌کاربرد‌تر در بین سرفیس‌ها را معرفی کنیم ( البته بر اساس نظر کاربران )، می‌توان به Surface Go اشاره کرد. شرکت مایکروسافت شرایط کاربر پسند‌تری را در سرفیس Go در نظر گرفته است.

این محصول بر اساس قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند برای طیف بیشتری از کاربران مناسب باشد. از بدنه نازک‌تری برخوردار است. به همین خاطر وزن آن بسیار مناسب خواهد بود. برای جابجایی و اجرای خواسته‌های کاربر در هر مکان، بهترین دستگاه است. از طرف دیگر با توجه به داشتن قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، از قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به دیگر سرفیس‌ها برخوردار است.

پردازنده این مدل سرفیس از نوع قدرتمند Intel انتخاب شده است. به همین خاطر خیال کاربر می‌تواند به هدف اجرای بیشتر برنامه‌ها و پروژه‌های سنگین و پیچیده راحت باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این نوع از سرفیس برای اجرای برنامه‌های طراحی مانند Ds MAX و Premier زیاد قوی ظاهر نشده است. یکی از مدل‌های سرفیس که از شارژدهی مطلوب برخوردار است Surface Pro است. اما نکته جالب اینجا است که کیفیت شارژدهی Surface Go از سرفیس Pro نیز با کیفیت‌تر است.

سوال سرفیس
FAQ سرفیس

سرفیس Duo چه خصوصیت‌هایی دارد ؟

بر خلاف دیگر سرفیس‌ها که از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت برخوردارند، سیستم عامل در سرفیس Duo اندروید انتخاب شده است. به همین خاطر Surface Duo می‌تواند به بهترین حالت با اجرای برنامه‌های تلفن همراه شما سازگار باشد. امکانات کاربری در این نوع از سرفیس کاربردی و جذاب است. به این دلیل که از دو صفحه نمایش مجزا برخوردار بوده و کاربر می‌تواند در یک لحظه دو نوع کاربری را با Surface Duo انجام دهد.

این قابلیت به بهترین شکل زمان را برای کاربر خریداری خواهد کرد. از طرف دیگر شاید بخواهید به طور مثال توسط سرفیس دو فیلم تماشا کنید. با توجه به داشتن دو صفحه نمایش و اتصال آنها به هم، فیلم و یا وب‌گردی و هر کار دیگری را قادر خواهید بود با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر انجام دهید. بدنه‌ سرفیس Duo از یک حالت شگفت‌انگیزی برخوردار است. به این خاطر که می‌تواند تا 360 درجه خم شده و انعطاف داشته باشد. کاربر می‌تواند به راحتی در حال شنا و آب‌تنی نسبت به اجرای برنامه‌ها، از این نوع از سرفیس استفاده کند. می‌تواند با مخاطب خود صحبت کرده و حتی تماس ویدیویی داشته باشد. البته نباید بیشتر از 1 میلی‌متر زیر آب رود.

سرفیس Book چه خصوصیت‌هایی دارد ؟

در سرفیس بوک صفحه نمایش به راحتی قابل جدا شدن است. به همین خاطر بیشترین حالت یک کتاب را می‌تواند برای کاربر تداعی کند. البته کتابی سنگین. به این خاطر که حدودا وزن سرفیس بوک تا دو برابر از سرفیس پرو بیشتر است. شاید کاربر این نوع سرفیس از جمله گیمر‌ها‌ باشد. به عنوان سوال سرفیس امکان دارد این نوع از کاربران بپرسند که آیا سرفیس بوک، توانایی اجرای بازی‌های سنگین و پیشرفته را دارد؟ در جواب باید گفت از آنجایی که در Surface Book به طور جداگانه از پردازنده گرافیکی قدرتمند استفاده شده است، گیمر‌ها خیالشان بابت اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا راحت باشد.

به همین خاطر نیازی به تهیه پردازنده گرافیکی اضافه نخواهد بود. البته توجه داشته باشید که فقط در حالت جدا نشدن صفحه نمایش می‌توانید از پردازنده گرافیکی استفاده کنید. سرفیس بوک از ویژگی‌ شارژ بسیار مطلوبی برخوردار است. کیفیت شارژدهی در سرفیس Book از تمام دستگاه‌های دیجیتالی بالا‌تر است.

سرفیس Hub چه خصوصیت‌هایی دارد ؟

دیگر سوال سرفیس کاربران به معلمان و استادان دانشگاه مربوط می‌شود. برای این نوع از کاربران مهم است که بدانند آیا در بین محصولات مایکروسافت، مدلی برای اجرای فرایند‌های آموزشی وجود دارد ؟ پاسخ به این سوال کاملا مشخص است. چرا که شرکت مایکروسافت از قبل به این سوال پاسخ داده است. نام دیگر سرفیس Hub، تخته سفید یا Whiteboard مایکروسافت انتخاب شده است. چرا که علاوه‌بر داشتن کاربری همه جانبه تخته سفید، می‌توان از آن به عنوان پروژکتور و Videoconferencing نیز استفاده کرد. این نوع از سرفیس از صفحه نمایش بزرگ و کاملا لمسی برخوردار است.

کاربران اسم دیگر سرفیس هاب را کامپیوتر سازمانی نامیده‌اند. به همین دلیل سرفیس Hub ابزار بسیار مناسبی برای استادان دانشگاه و یا مدیران در زمان ارائه کنفرانس خواهد بود. خدمات سخت افزاری و نرم افزاری و سازگاری با دیوایس‌های مختلف در این نوع از سرفیس بی نظیر است. کاربران می‌توانند به راحتی داده‌های خود را از دستگاه‌های دیگر با سرفیس هاب به اشتراک گذاشته و نمایش دهند. در زمینه نصب برنامه‌های کاربردی کاربران دغدغه‌ای نخواهند داشت. به این خاطر که از قبل بسیاری از برنامه‌ها با کیفیت بالا در Surface Hub نصب شده است. این محصول مایکروسافت می‌تواند برای برنامه‌نویسان و طراحان نیز ابزار بسیار کاربردی باشد.

سوال سرفیس
سوالات سرفیس

گارانتی سرفیس چه ویژگی‌هایی دارد ؟

از دیگر faq‌ سرفیس که برای همه کاربران دانستن آن مهم است، نحوه ارائه خدمات گارانتی در ایران است. سرویس‌های متنوعی از طرف شرکت مایکروسافت یه هدف پشتیبانی از مشتریان و کاربران ارائه شده است. اما کاربران ایرانی به دلیل تحریم و محدودیت‌های موجود نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند. بر این اساس مرکز تخصصی فروش و تعمیرات سرفیس ناوک سرویس، خدمات ویژه‌ای را برای کاربران و خریداران در نظر گرفته است. برای اینکه بتوانید نسبت به آگاهی از نوع خدمات گارانتی سرفیس اطلاعات کافی را کسب نمایید، به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و با کارشناسان ناوک سرویس در ارتباط باشید. حتما در زمان ثبت سوال سرفیس یا ارتباط با کارشناسان، شماره سریال سرفیس خود را نیز به همراه داشته باشید.

تشخیص اصالت کالای سرفیس چگونه است؟

در بازار محصولات دیجیتالی هنوز گزارشی مبنی بر تولید و ارائه محصولی شبیه به سرفیس مایکروسافت اعلام نشده است. اما این شگرد از طرف شرکت‌های سود‌جو و رقیب طبیعی است. به عنوان مثال می‌توان به محصولی با نام Chuwei SurBook اشاره داشت. البته این محصول در ظاهر ظاهری از تفاوت‌های زیادی نسبت به سرفیس مایکروسافت برخوردار است. بر این اساس هر کاربری می‌تواند این تفاوت را تشخیص دهد. در این میان جدای از شرایط تشخیص ظاهر در محصولات، تعیین اصالت سرفیس نیز مهم است. شاید سرفیس خریداری شده نو نبوده و ریفربیشد Refurbished و به اصطلاح دسته دوم باشد.

به عنوان مثال این اتفاق را می‌توان در چسب جعبه سرفیس مشاهده کرد. این چسب از ویژگی خاصی برخوردار است. اگر به جعبه سرفیس نو توجه کنید، بر روی چسب نوشته‌ای را نخواهید دید. اما پس از باز کردن چسب، نوشته‌ای در زیر آن نمایان خواهد شد. این نوشته به نام Microsoft اشاره دارد. ولی با استفاده از الکل می‌توان این نوشته را پاک کرد و دوباره چسب را نصب نمود. اما پس از باز کردن چسب دیگر نام Microsoft نمایان نخواهد شد. شاید این مورد یکی از راه‌های تعیین اصالت محصول باشد. پس در زمان خرید با نبود نام Microsoft و پس از باز کردن چسب به مشاهده این نام حساس باشید.

راه حل کاربردی برای تعیین اصالت در سرفیس

به طور کلی محصولاتی که از تعریف کالاهای Refurbished برخوردارند، آن دسته از دستگاه‌هایی هستند که یک بار به هر دلیلی استفاده شده‌اند. یا شاید در زمان اجرای فرایند کنترل کیفیت، عیبی در محصول دیده شده و به کارخانه بازگردانده شده است. در این شرایط با مارک Refurbished و با قیمتی کمتر از طرف شرکت مایکروسافت به بازار ارائه خواهد شد. در هر حال از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین شرایط برای تعیین اصالت محصول سرفیس، پیگیری شماره سریال سرفیس است. کاربران می‌توانند این شماره را در سایت مایکروسافت سرچ کرده و از اصالت محصول مطمئن شوند. در فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس کلیه محصولات با ارائه ضمانت فروش به مشتریان و کاربران ارائه می‌شود.

سوال سرفیس
FAQ سرفیس

لیست مهم‌ترین انواع سوال سرفیس پس از خرید

تصور کنید کاربر توانست با توجه به اطلاعات و پاسخ به انواع سوالات سرفیس قبل و هنگام خرید، محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کند. اما با توجه به قابلیت‌های فراوان در سرفیس‌های مایکروسافت، سوالات دیگری نیز برای کاربران پس از خرید مطرح خواهد شد. در ادامه مقاله سوال سرفیس، این نوع از سوالات توسط کارشناسان ناوک سرویس جمع‌آوری و پاسخ داده شده است. هدف مرکز تخصصی ناوک سرویس ارائه پاسخ‌های مفید به سوالات شما کاربران است. تا بتوانید با توجه به این پاسخ‌ها و رفع نیاز‌های بعدی، کاربردی‌تر از سرفیس خود استفاده کرده و لحظات لذت‌بخش‌تری را برای خود فراهم آورید.

آیا در کنار سرفیس باید لوازم جانبی دیگری نیز خریداری شود ؟

در مقاله فکر می‌کنید خرید سرفیس پرو 9 به نفع شما است ؟ می‌توانید بیشتر با اکسسوری‌ها و لوازم جانبی مهم و کاربردی بیشتری آشنا شوید. همان تجهیزاتی که می‌تواند لحظات بیادماندنی‌ و لذت ‌بخش‌تری را به هدف کاربری از انواع سرفیس برای کاربران خلق نماید. استفاده از یک ماوس، صفحه کلید، هدفون یا قلم هوشمند مخصوص. به هدف جابجایی سرفیس قراردادن آن در یک کیف مخصوص و کاربری از محافظ‌های مطمئن از بدنه و صفحه نمایش سرفیس. برخورداری از این تجهیزات و مواردی دیگر می‌تواند برای هر کاربری با اهمیت باشد. کلیه اکسسوری‌های معرفی شده را می‌توانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس به راحتی تهیه کید.

آیا برای کاربری از سرفیس باید صفحه کلید تهیه شود ؟

این را قبول داریم که محصولات سرفیس البته غیر از سرفیس لپ تاپ، به عنوان تبلت‌‌های فوق حرفه‌ای به دنیای محصولات دیجیتالی معرفی شده‌اند. اما برای کاربران به عنوان سوال سرفیس اینکه از صفحه کلید برخوردارند یا نه مهم خواهد بود. به هر حال هستند برخی از برنامه‌های نرم افزاری که برای اجرای آن‌ها به صفحه کلید نیاز است. شاید شما کاربر Surface Go یا یکی از محصولات Surface Pro باشید و بخواهید، دستگاه هیبریدی خود را در حالت لپ تاپ استفاده کنید.

در این شرایط حتما به یک صفحه کلید مخصوص نیاز خواهید داشت. به همین خاطر ما به شما اکسسوری لاجیتک Logitech –  K780 و صفحه کلید امضای مایکروسافت  Microsoft Signature Keyboard را معرفی می‌کنیم. صفحه کلید‌های مخصوص سرفیس به دو حالت معمولی و Signature تقسیم می‌شوند. جنس مدل سیگنچر از نوعی پارچه لوکس است. این نوع پارچه در اتومبیل‌های گران و لوکس استفاده می‌شود. اما مدل معمولی Type Cover از نوع پارچه ساده انتخاب شده است. به طور کلی تفاوت بین این دو کیبورد فقط در جنس پارچه است. هم‌اکنون می‌توانید صفحه کلید مخصوص سرفیس را از طریق فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس خریداری کنید.

سوال سرفیس
سوالات سرفیس

آیا در زمان استفاده از سرفیس به داشتن قلم نیازمند خواهیم بود ؟

از جمله دلایلی که سرفیس را برای کاربران جذاب و کاربردی کرده است، قابلیت کاربری از قلم هوشمند و حرفه‌ای در این محصولات است. برای اجرای پروژه‌های طراحی، ادیت و حتی برنامه نویسی، داشتن قلم مخصوص سرفیس Microsoft Slim Pen 2 به عنوان یکی از جمله اکسسوری‌های مهم معرفی می‌شود. این قلم از قابلیت‌هایی بیشتر از یک قلم برخوردار است. جدای از اینکه می‌تواند به عنوان یک ابزار برای نوشتن و طراحی استفاده شود، می‌توانید در محیط سیستم عامل ویندوز 10 از آن به عنوان یک ماوس حرفه‌ای و کاربردی نیز استفاده کنید.

در برخی از طراحی‌ها و برای مدلی از پروژه‌های حساس، استفاده از ابزار‌های دقیق به هدف دریافت بهترین خروجی‌ها مهم است. شاید بخواهید بر روی یک پروژه Planning نقطه‌ای خاص و یا Point مخصوصی را نشانه ‌گذاری کنید. برای این کار شاید حتی نتوانید با استفاده از انگشتان خود نتیجه مطلوبی را به دست آورید. این کار با استفاده از قلم حرفه‌ای Microsoft Slim Pen 2 به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

از طرف دیگر شاید شما کاربر سرفیس از جمله طراحان و مشتریان کار با برنامه‌هایی مانند  Adobe Photoshop باشید. با استفاده از اکسسوری Slim Pen 2 می‌توانید منتهای خلاقیت و هنر خود را بر روی صفحه نمایش‌های فوق حرفه‌ای سرفیس به نمایش بگذارید. این قلم در بین محصولات اکسسوری سرفیس فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس ارائه شده است. می‌توانید به فروشگاه مراجعه کرده و آن را خریداری کنید.

آیا برای حفاظت از صفحه نمایش سرفیس محافظ مخصوص وجود دارد ؟

سرفیس‌های مایکروسافت کامپیوتر‌های فوق حرفه‌ای و پیشرفته بازار معرفی می‌شوند. کیفیت در این نوع از محصولات دیجیتالی، هم در زمینه سخت افزار و هم در زمینه نرم افزار، یک سر و گردن از محصولات دیگر بالاتر است. از طرفی می‌توان یکی دیگر از شرایط کاربر پسند بودن محصولات سرفیس را داشتن بدنه باریک‌تر و وزن کمتر دانست.

استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات به همراه مرغوب‌ترین تجهیزات سخت افزاری در سرفیس، قطعا کاربری حرفه‌ای‌تر و محتاط‌تری را می‌طلبد. بر این اساس سرفیس‌ها بیشتر از محصولات دیگر در معرض خطر ضرب‌دیدگی و نفوذ رطوبت خواهند بود. یکی دیگر از انواع سوال سرفیس همین نحوه محافظت از این دستگاه‌ها است. پس باید شرایط مطلوبی به هدف محافظت از انواع سرفیس وجود داشته باشد.

شرکت مایکروسافت در راستای اکسسوری‌های معرفی شده برای سرفیس، ابزار محافظ صفحه نمایش با نام SPARIN را معرفی کرده است. این ابزار از جنس شیشه بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. با استفاده از این اکسسوری امنیت صفحه نمایش سرفیس ارتقا داده خواهد شد. شاید بتوان گفت که صفحه نمایش سرفیس نیمی از قیمت تمام‌شده در سرفیس است. به دلیل اینکه سرفیس‌‌ها از قابلیت جابجایی برخوردار هستند، کاربران باید برای افزایش امنیت در صفحه نمایش توجه ویژه‌ای داشته باشند. برای تهیه محافظ صفحه SPARIN سرفیس می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس مراجعه کرده یا با کارشناسان در ارتباط باشید. .

آیا برای محافظت از خود سرفیس باید ابزاری تهیه شود ؟

همانطور که محافظت از صفحه نمایش سرفیس از اهمیت بالایی برخوردار است، برای بدنه و دیگر قسمت‌های سرفیس نیز ابزار مناسب به هدف بالا بردن ضریب امنیت وجود دارد. اهمیت استفاده از این اکسسوری زیاد است و پیشنهاد می‌شود کاربران نسبت به تهیه آن اقدام نمایند. نام این مدل تجهیزات جانبی کیس فینتی Fintie Case است و بسیار کاربردی ساخته شده است. این اکسسوری می‌تواند مانند یک کاور مطمئن، شرایط امنیت سرفیس شما را فراهم آورد.

علاوه بر این، بر روی بدنه کیس فینتی‌ شیارها و بریدگی‌های مشخصی وجود دارد که کاربر می‌تواند از طریق آنها، به پورت‌های سرفیس دسترسی داشته باشند. از آنجایی که Fintie Case کاربردی طراحی و تولید شده است. هیچ محدودیتی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد. وقتی از این اکسسوری استفاده می‌کنید، اعمال ضرر‌های ناشی از خش و خط و البته ضربات احتمالی را برای سرفیس به حد‌اقل خواهید رساند.

سوال سرفیس
Microsoft Surface Question

آیا برای جابجایی سرفیس کیف مخصوص وجود دارد ؟

در راستای افزایش امنیت در سرفیس پس از معرفی کیس فینتی، اکسسوری بعدی را به کیف مخصوص inateck bag برای محصولات سرفیس اختصاص می‌دهیم. ارزش استفاده از این اکسسوری را افرادی درک خواهند کرد که تجربه کاربری از سرفیس را دارند. سرفیس‌ها محصولات دیجیتالی پرتابل هستند. به همین خاطر کاربر می‌تواند به راحتی در زمان جابجایی و در حین حرکت از سرفیس خود استفاده کنند.

به همین دلیل حفظ نظم و احتیاط در زمان جابجایی سرفیس از اهمیت بالایی برخوردرا است. شرکت مایکروسافت با ارائه این مدل کیف، از قبل راه‌کار مطمئنی را برای کاربران در نظر گرفته است. به طور کلی کاربری از محصولات جانبی، شرایط استفاده از سرفیس را راحت‌تر کرده و لذت استفاده از این محصولات را چند برابر خواهند کرد. به همین منظور وقتی اکسسوری کیف Inateck bag را برای سرفس خود تهیه کنید، می‌توانید تجهیزات جانبی مانند شارژر، صفحه کلید و غیره را به راحتی همراه خود داشته باشید.

این کیف بنددار است. به همین خاطر وقتی سرفیس را در این کیف قرار دهید، می‌توانید آن را بر روی دوش خود حمل کرده و به راحتی با هر دو دست به فعالیت‌های دیگر بپردازید. کاربران می‌توانند به راحتی از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس، نسبت به انتخاب و خرید انواع اکسسوری برای سرفیس اقدام نمایند.

آیا هدفون مخصوصی برای سرفیس وجود دارد ؟

برخی از محصولات سرفیس مانند سرفیس پرو 9، از جک هدفون برخوردار نیستند. وجود این محدودیت نیز یکی از انواع سوال سرفیس برای کاربران خواهد بود. دلیل عدم استفاده از این ابزار کاربردی برای شرکت مایکروسافت محفوظ است. اما اگر کاربر بخواهد در زمان کاربری از سرفیس موسیقی گوش کرده یا با دوست خود صحبت کند، چه راه حلی وجود دارد؟ در این قسمت از مقاله می‌خواهیم هدفون حذف نویز Bose 700 را به شما پیشنهاد دهیم. این اکسسوری می‌تواند از جمله ابزارهای بسیار دوست داشتنی برای کاربران سرفیس باشد.

با توجه به نحوه اتصال در این هدفون، خیلی راحت به سرفیس متصل می‌شود. بر این اساس کاربر می‌تواند به راحتی در حین حرکت و یا حضور در مکان‌های شلوغ مثل استادیوم ورزشی، بدون وجود نویز موسیقی مورد علاقه خود را گوش داده و یا با دوست خود مکالمه داشته باشد. چرا که این نوع هدفون به فناوری حذف نویز Noise Cancelling مجهز است.

آیا می‌توانم دستگاه‌های دیگری را به سرفیس متصل کنم ؟

داشتن پورت‌های محدود در انواع سرفیس نیز یکی دیگر است مشکلات کاربران است. با استفاده از انواع پورت در مدل‌های مختلف، کاربران می‌توانند دستگاه‌های بیشتری را به سرفیس متصل کرده و از آن استفاده کنند. در اینجا هدف ما معرفی یک اکسسوری کاملا کاربردی 8 در 1 به نام USB-C Anker 555 است. با این ابزار کاربر می‌تواند به پورت‌های بیشتری دسترسی داشته باشد.

در ادامه قادر خواهد بود که تجهیزات بیشتری را به سرفیس متصل کند. با استفاده از این هاب انکر 8 در 1، می‌توانید دستگاه‌های دیگر مانند مانیتور خارجی، سیم کارت و غیره را به سرفیس خود متصل کنید. از طرف دیگر کاربر می‌تواند با استفاده از این هاب انکر، از حافظه‌های بیشتری را در سرفیس خود استفاده کند.

هاب انکر می‌تواند از سیستم عامل‌های windows،  mac،  chrome و iPad پشتیبانی کند. از طرف دیگر از فناوری شارژ PD برخوردار بوده و شرایط شارژ در این هاب انکر مطلوبی است. این اکسسوری از یک پورت HDMI و به 2 پورت با قابلیت 10 گیگ بر ثانیه مجهز است. از طرف دیگر در این ابزار یک پورت شبکه Lan و یک پورت SD نیز وجود دارد که می‌تواند شرایط کاربری را برای کاربران راحت‌تر کند. از طرف دیگر ویژگی‌ دیگری نیز در این هاب انکر وجود دارد. می‌توان به داشتن یک پورت میکرو SD نیز در این اکسسوری اشاره کرد. این ابزار کاربردی را می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه اینترنتی ناوک سرویس، به راحتی خریداری کنید.

سوال سرفیس
FAQ سرفیس

آیا برای سرفیس ماوس مخصوصی وجود دارد ؟

اصولا کاربران در انواع سرفیس به دلیل داشتن صفحه نمایش کاملا لمسی، نسبت به استفاده از ماوس بی‌نیاز خواهند بود. اما در برخی از شرایط به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد در بعضی از برنامه‌های نرم افزاری، شاید استفاده از ماوس دریافت خروجی بهتر و راحت‌تری فراهم آورد. کاربری از یک ماوس مطمئن و با کیفیت، می‌تواند در انواع سرفیس شرایط را برای کاربران راحت‌تر کند. به همین دلیل ما اکسسوری ماوس Logitech – MX Master 3S را پیشنهاد می‌دهیم.

آیا می‌توانم سرفیس را به پروژکتور یا مانیتور متصل کنم ؟

در جواب به این سوال سرفیس باید گفت بله. می‌توان برای اتصال سرفیس به پروژکتور نیز یک اکسسوری کاربردی معرفی کرد. برخی از کاربران به هدف دریافت خروجی تصویر با استفاده از مانیتور ثانویه، از مبدل‌های متفرقه استفاده می‌کنند. مانند مبدل‌های HDMI، Mini Display  یا VGA. انتخاب با خود کاربر است. شاید استفاده از این مبدل‌ها نیز بتواند کار راه انداز باشد. اما باید توجه داشته باشید که نوع خروجی تصویر در انواع سرفیس از فرمت MiniDisplay برخوردار بوده و کم مصرف‌تر و کوچکتر است.

اما از آنجایی که پورت مانیتور‌ها و پروژکتور‌ها با فرمت HDMI یا VGA سازگار است، کاربران باید شرایط را بر این اساس تطبیق دهند. ولی ما برای این کار پیشنهاد بهتری داریم. کاربران می‌توانند با استفاده از اکسسوری به نام Wireless Display Adapter، بدون استفاده از سیم و کاملا بی دردسر، سرفیس خود را به پروژکتورها و مانیتورها متصل کنند. بر این اساس کاربران می‌توانند ابزار Wireless Display Adapter را به پورت HDMI هر کدام از پروژکتورها متصل نمایند. در ادامه با اجرای این راه‌کار شرایط برای ارسال تصاویر از سرفیس مهیا می‌شود. کاربران می‌توانند به جای صفحه نمایش سرفیس، تصاویر را در مانیتور‌های بزرگ‌تر مشاهده کنند.

نحوه شارژ سرفیس پس از خریداری چگونه است ؟

بر خلاف برخی دیگر از دستگاه‌های دیجیتالی، برای سرفیس نیازی نیست که باتری آن مدت زمان زیادی شارژ کنید. فقط یادتان باشد پس از خریداری سرفیس، بلافاصله نسبت به شارژ باتری آن اقدام نمایید.

کدام اقدام پس از شروع کار با سرفیس از ضرورت بیشتری برخوردار است؟

زمانی که سرفیس را خریداری می‌کنید، دو حالت وجود دارد. یا از قبل یک بار سرفیس شما توسط کاربری دیگر فعال شده است یا هیچ بار روشن نشده است. آگاهی به این موضوع می‌تواند سوال سرفیس مهمی باشد.

اگر روشن نشده باشد و شما برای اولین بار قرار است که آن را روشن ‌می‌کنید، در ابتدا لازم است موقعیت مکانی را ایالات متحده امریکا انتخاب نمایید.

اما شاید سرفیس شما قبلا فعال‌سازی شده و کاربری به محیط سیستم عامل آن وارد شده باشد. پس از خریداری و روشن کردن آن لازم است در ابتدا به اینترنت متصل شوید. در ادامه به سایت مایکروسافت مراجعه کرده و به حساب خود را فعال کنید. پس از ورود به حساب مایکروسافت، لازم است نسبت به به‌روز رسانی دستگاه اقدام نمایید.

سوال سرفیس
FAQ سرفیس

نحوه فعال کردن حساب مایکروسافت ؟

برای اینکه بتوانید در سایت مایکروسافت یک حساب شخصی داشته باشید، لازم است در ابتدا بر روی این لینک کلیک کنید. پس از آن می‌‌توانید در سایت مایکروسافت یک حساب کاربری شخصی برای خود تهیه کنید. پس از تهیه یک حساب کاربری در سایت مایکروسافت، به سرفیس خود و به قسمت تنظیمات setting  مراجعه کنید. در محیط تنظیمات بر روی گزینه your info  کلیک کرده و در ادامه به بر روی accounts  کلیک نمایید. در این مرحله لازم است که گزینه Sign in with a Microsoft account instead   را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید به راحتی به حساب مایکروسافت خود وارد شوید. با این اقدام حساب مایکروسافت خود را در سرفیس لحاظ کرده و به آن دسترسی خواهید داشت.

افتتاح حساب در سایت مایکروسافت چه خدماتی به کاربران ارائه می‌دهد ؟

به طور کلی حساب مایکروسافت به عنوان یکی از گسترده‌ترین سیستم‌های ارائه خدمات اینترنتی است. با داشتن اکانت در سایت مایکروسافت می‌توانید از خدماتی چون :

  • اکتیو شدن Windows 10
  • برخورداری از ثبت رسمی دستگاه‌ با نام خود
  • دسترسی به انواع خدمات مربوط بازی Xbox
  • امکان خرید از انواع برنامه‌های کاربردی Store
  • برخورداری از یک سرور ارائه خدمات ایمیل
  • استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری  OneNote به هدف ذخیره یادداشت‌ها
  • ذخیره‌سازی فایل‌های خود در OneDrive به عنوان یک حافظه ابری مطمئن

و کلی خدمات متنوع و کاربردی دیگر که همه با داشتن حساب در سایت مایکروسافت برای کاربران در دسترس خواهد بود. حتی در سایت مایکروسافت به انواع سوال سرفیس نیز پاسخ داده شده است.

آیا نیاز است که سیستم Update یا به‌روز رسانی شود ؟

معمولا سیستم عاملی که بر روی سرفیس به کاربران ارائه می‌شود، ویندوز 10 است. این Windows در برابر ویندوز‌های دیگر کیفیت بالاتری دارد. امکانات و قابلیت‌های این ویندوز نیز از همه ویندوز‌ها بیشتر است. به همین خاطر از جایگاه بسیار مناسبی در بین کاربران برخوردار است. ویندوز 10 به هدف ارائه خدمات بهتر به کاربران، مدام باید در حال بروز رسانی باشد. گفتنی است که ورژن ویندوز  10 مایکروسافت تا چندین سال آینده تغییر نخواهد کرد.

تنها با بروز رسانی‌های متداول کاربران می‌توانند از خدمات بیشتر این ویندوز بهره‌مند شوند. از طرف دیگر شرایط رفع مشکلات سیستمی در انواع Surface، بر اساس بروز رسانی ویندوز 10 قابل رفع است. نکته مهم این است که بروز رسانی ورژن ویندوز 10، برای نصب و بروزرسانی درایور‌های Driver سرفیس نیز کاربرد دارد.

سوالات سرفیس
FAQ سرفیس

آیا می‌توانم سرفیس خودم را به‌روز رسانی کنم ؟

اگر شما از جمله کاربران سرفیس پرو Surface Pro  هستید، می‌توانید برای اجرای بروزرسانی سرفیس خود به مقاله ( نحوه بازیابی و بروزرسانی Surface Pro بخش اول و بخش دوم ) مراجعه کنید. نحوه بروز رسانی سرفیس نیز از جمله سوال سرفیس مهم است. اما به طور کلی می‌توانید در سیستم خود پس از حضور در محیط تنظیمات سرفیس Settings، به قسمت Windows update مراجعه نمایید. در ادامه باید منو update & security را انتخاب کنید. در گام بعدی از طریق کلیک بر روی گزینه Check for updates قادر خواهید بود، شرایط بروزرسانی سرفیس خود را فراهم آورید.

این عملکرد می‌تواند برای دریافت تغییرات جزئی سرفیس مناسب باشد. همان تغییراتی که به مرور زمان در سرفیس شما رخ خواهد داد. اما اگر بخواهید شرایط دریافت تغییرات مهم و کاربردی‌تر مثلا بروزرسانی‌های Windows 10 را نیز برای خود اعمال نمایید، می‌توانید از نرم افزار Windows 10 Upgrade Assistant استفاده کنید. از طریق لینک می‌توانید این نرم افزار را دریافت کنید.

آیا به هدف رفع مشکلات در سرفیس می‌توان از راهکار ریکاوری استفاده کرد ؟

از جمله راه‌های احیای سیستم سرفیس، تهیه فایل پشتیبان Recovery است. این متد بسیار مهم و کاربردی است. در سیستم‌های دیگر نیز استفاده از این روش برای رفع بسیاری از مشکلات راه‌گشا خواهد بود. مشکلاتی همچون عدم کاربری از سرویس  Windows Hello برای قفل‌گشایی و دسترسی به سیستم، کاهش کیفیت باتری سرفیس، اختلال در عملکرد تاچ سرفیس و غیره. برای دسترسی به آموزش تهیه فایل پشتیبان سرفیس، می‌توانید به لینک مقاله ( روش‌های ریست و ریکاوری کردن سرفیس – ناوک سرویس ) مراجعه کنید. در نهایت پس از تهیه فایل پشتیبان آن‌را در یک حافظه جانبی مانند فلش نگهداری کنید. استفاده از این فایل ارزشمند در زمان بروز هرگونه مشکل می‌تواند کمک بسیار عالی برای کاربر باشد. این راه‌‌کار شرایط کاربری از سرفیس را برای شما نرمال‌سازی خواهد کرد.

آیا قطعه فن در سرفیس استفاده وجود دارد ؟

آنچه که مسلم است این است که انواع محصولات دیجیتالی سرفیس شرکت معروف و بزرگ مایکروسافت، از کیفیت و قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردارند. به همین خاطر شاید کار سختی باشد اگر بخواهیم نکته منفی، عیب یا کمبودی در این محصولات معرفی کنیم. یکی از انواع سوال سرفیس که کاربران می‌پرسند، نحوه نگهداری از سرفیس است.

به همین منظور کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که در این دستگاه‌ها، فن وجود ندارد. به همین خاطر فعالیت بیش از حد با انواع سرفیس، می‌تواند شرایط گرم شدن یا حتی داغ شدن در این دستگاه‌ها را به دنبال داشته باشد. این اتفاق می‌تواند شرایط آسیب دیدگی برای کاربر را نیز موجب شود.

بر این اساس طبق نکاتی که قبلا به آن اشاره کرده‌ایم. در زمان استفاده از سرفیس آن را بر روی میز قرار دهید. این میز بهتر است از جنس سنگ باشد. اگر کاربر به مدت زمان زیاد با سرفیس فعالیت داشته باشد و آن را بر روی پاهای خود قرار دهد، امکان دارد دچار سوختگی شود. از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که در محیط‌های گرم مانند تابش نور مستقیم آفتاب، از محصولات سرفیس استفاده نکنید.

البته اگر هر زمان سرفیس شما با مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روبرو شود، می‌توانید به راحتی از طریق مراجعه به قسمت تماس با ما، از بهترین خدمات تعمیراتی سرفیس برخوردار شوید. تکنسین‌های کاربلد مرکز تخصصی تعمیراتی سرفیس ناوک سرویس، همواره در حال ارائه بهترین سرویس‌ها برای کاربران و مشتریان هستند.

سوالات سرفیس
سوالات سرفیس

آیا به برق بودن مدام سرفیس باتری سرفیس را خراب می‌کند ؟

انواع سرفیس از سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیشرفته و فوق‌العاده مدرن برخوردارند. به همین خاطر مهندسان مایکروسافت شرایط سلامت باتری را از قبل در نظر گرفته‌اند. بر این اساس کاربر می‌تواند به راحتی و بدون نگرانی از وجود باتری در سرفیس، دستگاه را به برق شهری متصل کند. در حالت تامین برق سرفیس از برق شهری، باتری از مدار خارج شده و سلامت باتری تهدید نخواهد شد.

در زمانی که کابل سرفیس را از دو شاخه برق خارج کنید، شرایط تامین نیرو در سرفیس به استفاده از باتری سوئیچ خواهد شد. خارج شدن باتری از مدار در زمان اتصال سرفیس به برق شهری، به طور خودکار انجام می‌شود. پس نیازی به اعمال دستور و تنظیمات از طرف کاربر نیست.

آیا سرفیس از نظر نرم افزاری نیز دچار آسیب‌دیدگی می‌شود ؟

انواع محصولات سرفیس توسط مهندسین مایکروسافت، به همراه داشتن انواع برنامه‌های کاربردی به کاربران ارائه خواهند شد. به همین منظور شاید به جرات بتوان گفت کاربران از نظر داشتن نرم افزارهای کاربردی، بی‌نیاز خواهند بود. به همین خاطر شاید در شرایط فوق‌العاده خاص لازم باشد کاربر برنامه جدیدی را در سرفیس نصب کند.

نکته مهم دیگری وجود دارد که باید به آن توجه داشت. به هیچ عنوان کاربر نباید نسبت به نصب سیستم عامل ویندوز متفرقه‌ای در سرفیس اقدام کند. چرا که سرفیس از جمله محصولات شرکت بزرگ مایکروسافت است. شرکت مایکروسافت برای این محصول خود ویندوز منحصر به فردی را نوشته و بر روی آن نصب کرده است.

از طرف دیگر شاید برخی از کاربران به هدف افزایش امنیت داده‌های خود، نسبت به نصب برنامه آنتی ویروس خاصی اقدام کنند. باید بدانید که در انواع سرفیس در کنار برنامه‌های کاربردی، با کیفیت‌ترین و بهترین آنتی ویروس‌ نیز وجود دارد. پس کاربران می‌توانند خیالشان بابت امنیت داده‌ها راحت باشد. نکته حائز اهمیت دیگری که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد داشتن ابزار بیت لاکر در سرفیس است. این ابزار نیز نسبت به رمزگذاری دقیق داده‌های موجود در سرفیس، می‌تواند امنیت فوق‌العاده‌ای را برای کاربران به همراه داشته باشد.

نتیجه گیری

انواع سرفیس مایکروسافت از جمله دستگاه‌های بسیار محبوب و کاربردی بازار محصولات دیجیتالی هستند. این دستگاه‌ها از قابلیت‌های فراوان و کیفیت بی‌نظیری برخوردارند. سرفیس‌ها که با نام دو در یک مایکروسافت نیز شناخته‌ می‌شوند، در انواع مختلف با توجه به سلیقه و نیاز کاربران طراحی و تولید شده‌اند. هر کدام این دستگا‌ها از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردارند. به همین منظور این همه توانایی در سرفیس‌ها می‌تواند دلیل مطرح شدن انواع سوال سرفیس در ذهن کاربران باشد. اگر شما از جمله طرفداران سرفیس هستید، می‌توانید همین حالا با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ناوک، سرفیس خود را انتخاب کرده و با بهترین شرایط خریداری کنید.

در این مقاله با پاسخ‌ اکثر سوالات کاربران قبل از خرید سرفیس و در لحظه خرید، یا بعد از خرید سرفیس آشنا شدید. کاربران می‌توانند با مطالعه این مقاله جامع، دید بهتری نسبت به عملکرد انواع سرفیس داشته باشند. از طرف دیگر کارشناسان مرکز تعمیرات تخصصی سرفیس ناوک سرویس نیز در خدمت کاربران خواهند بود.

بر این اساس کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت تماس با ما، با کارشناسان در ارتباط بوده و نسبت به پرسش سوال سرفیس خود اقدام نمایند. در ادامه کارشناسان ناوک سرویس با ارائه بهترین خدمات و مشاوره‌ها، همواره در کنار کاربران خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “پاسخ به مهم‌ترین انواع سوال سرفیس قبل و پس از خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *