دانستنی ها

تعویض هارد سرفیس توسط مرکز تعمیرات تخصصی سرفیس

تعویض رم و هارد سرفیس

در این مقاله قصد داریم به موضوع مهم تعویض هارد سرفیس بپردازیم. با توجه به نظر شرکت مایکروسافت به عنوان سازنده انواع سرفیس، تنها در برخی از این محصولات قابلیت ارتقا هارد وجود دارد. اما شرایط تعویض قطعه سخت افزاری رم RAM، در محصولات سرفیس بسیار دشوار یا شاید بتوان گفت محال است. به این دلیل که رم بر روی برد اصلی لحیم می‌شود و شرایط تعویض و ارتقای آن، سلامت سرفیس را به خطر خواهد انداخت. از همین رو لازم است تعویض هارد سرفیس را به یک مرکز حرفه‌ای تعمیر سرفیس مانند مرکز تعمیرات ناوک سرویس بسپارید.

همانطور که مشخص است قطعات سخت افزاری محصولات دیجیتالی مانند انواع سرفیس، پس از مدتی از رده خارج می‌شوند. در نتیجه ارتقا در این قطعات قطعا موضوع مهمی خواهد بود. مانند تعویض رم و هارد که در کارایی و سرعت انواع سرفیس بسیار موثر است.

درباره تعویض هارد سرفیس و خدمات مرکز تخصصی ناوک سرویس

انواع Surface  به عنوان تبلت لپ تاپ‌ها یا همان تبلت‌های هیبریدی، از جمله دستگاه‌های لاکچری در بازار محصولات دیجیتالی شناخته می‌شوند. یکی از دلایل افزایش قیمت در این محصولات، استفاده از قطعات سخت افزاری ویژه در انواع سرفیس است. این قطعات علاوه بر داشتن کیفیت فوق‌العاده، از قیمت بالایی نیز برخوردارند. اما همان‌طور که متوجه شدید، قابلیت در قطعات سخت افزاری روز به روز در حال پیشرفت است. هارد و رم نیز از جمله قطعات سخت افزاری مهم در این نوع از محصولات معرفی می‌شوند.

تعویض رم و هارد سرفیس
تعویض هارد سرفیس

کاربران با استفاده از انواع سرفیس می‌توانند انواع داده‌ها را بر اساس اجرای پیشرفته‌ترین پروژه‌های مهندسی و گرافیکی، تولید و یا دریافت نمایند. این موضوع ارتباط مستقیم با قابلیت‌های موجود در محصولات سرفیس دارد. اما طبیعتا اجرای انواع پروژه‌ها، تولید داده‌های متنوعی را به دنبال خواهند داشت. در ادامه لازم است که این داده‌های ارزشمند ذخیره‌سازی شوند. و این تازه اول ماجرا است.

به همین منظور موضوع دیگری که می‌تواند برای کاربران با اهمیت باشد، نوع ذخیره‌سازی و نگهداشت این داده‌ها است. کاربران بر اساس داشتن توانمندی‌های بالا در انواع سرفیس، علاقه‌‌مند هستند از حافظه‌های پرقابلیت و پرسرعتی برخوردار بوده و داده‌‌های خود را ذخیره‌سازی نمایند. علاوه بر آن نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود این است که، هر چه رم و هارد سرفیس توانمند‌تر باشد، در کیفیت سرعت سیستم نیز موثر خواهد بود.

اما واقعیت موضوع این است که مدل هارد و رم موجود در سرفیس‌، هر لحظه در حال ارتقا است. با این حال  پس از گذشت مدتی، از رده خارج خواهند شد. پس در ادامه موضوع تعویض هارد سرفیس مطرح می‌شود. اما آیا سرفیس شما قابلیت ارتقا رم و هارد را دارد ؟ یا آیا می‌توان به راحتی نسبت به این عمل اقدام نمود ؟

آشنایی با خدمات ناوک سرویس و شرایط ارتقا قطعات سخت افزاری

تعویض و ارتقای رم و هارد در محصولات سرفیس کاری نیست که کاربران قادر به انجام آن باشند. این فعالیت تنها توسط تکنسین‌های ماهر ناوک سرویس بر اساس استفاده از ابزارآلات پیشرفته ممکن خواهد بود. اما شاید سرفیس شما از جمله مدل‌های سرفیسی باشد که از ارتقا قطعه سخت افزاری هارد پشتیبانی می‌کند. مثلا شما از جمله کاربران یکی از انواع Surface Pro یا Surface LapTop یا Surface Studio و یا Surface Book باشید. خبر خوب این است که در روزهای آینده، مقالات آموزشی تعویض هارد سرفیس کاربردی برای کاربران وب‌سایت تعمیر لپ تاپ منتشر خواهد شد.

در این مقالات آموزشی قصد داریم کاربردی‌ترین راه‌کار‌های تعویض و ارتقای هارد سرفیس را به شما آموزش دهیم. پس حتما در روزهای آینده نسبت به دریافت رایگان این آموزش‌های کاربردی، به وبسایت ناوک سرویس و این صفحه مراجعه کنید.

اما نکته مهم این است که برای آن دسته از سرفیس‌هایی که شرایط پشتیبانی ارتقا سخت افزاری وجود ندارد باید چه کرد ؟ جواب این سوال را باید از تکنسین‌های مرکز تخصصی تعمیرات سرفیس ناوک سرویس دریافت کنید. این مرکز تعمیراتی، نسبت به رفع انواع مشکلات و عیب در سرفیس فعالیت دارد.

تعویض رم و هارد سرفیس
تعویض هارد سرفیس

اهمیت استفاده از خدمات پس از فروش از فروشگاه ناوک سرویس

همانطور که می‌دانید مایکروسافت در ایران برای کاربران سرفیس نمایندگی تعمیراتی‌ مستقیم ندارد. اما مرکز تخصصی ناوک سرویس با ارائه انواع خدمات تعمیراتی، این مشکل را برای کاربران ایرانی رفع کرده است. بنابر‌این کاربران می‌توانند نسبت به ارتقا انواع قطعات سخت افزاری مخصوصا تعویض هارد سرفیس، به این مرکز تعمیراتی مراجعه نمایند.

کارشناسان و تکنسین‌های ماهر در مرکز تخصصی ناوک سرویس، نسبت به ارائه انواع سرویس‌های تعمیراتی محصولات دیجیتالی و سرفیس فعالیت دارند. در کنار این خدمات در زمینه فروش انواع سرفیس نیز در خدمت کاربران خواهند بود. به همین دلیل مشتریان می‌توانند به هدف دریافت انواع خدمات، با مراجعه به صفحه تماس باما با این مرکز تخصصی در ارتباط باشند.

دلایل اهمیت تعویض رم و هارد دیسک در انواع سرفیس

شاید برای شما سوال باشد که چرا مایکروسافت در تولید محصولات سرفیس، شرایط ارتقا قطعات سخت افزاری کاربردی مانند تعویض هارد سرفیس را محدود کرده است. در پاسخ به این سوال باید گفت که چون مایکروسافت می‌خواهد اعتبار و ارزش تبلت‌های هیبریدی خود را حفظ کند، از این استراتژی استفاده کرده است. بر این اساس شرایط استفاده‌ طولانی مدت از انواع سرفیس محدود می‌شود. از طرف دیگر اجرای این استراتژی نسبت به عدم افزایش تعداد محصولات سرفیس نیز تاثیر گذار خواهد بود. اما در زمینه ارتقاء قطعات سخت افزاری مانند رم و هارد دیسک در انواع لپ تاپ و تبلت، دست کاربران باز است.

در انواع مدل محصولات دیجیتالی تبلت و لپ تاپ، کاربران می‌توانند به راحتی قطعه مورد نظر را ارتقا دهند و یا با مدل جدیدتری جایگزین نمایند. مانند تعویض رم و هارد بر اساس ارتقا ظرفیت در این دستگاه‌ها. این عمل شرایط افزایش سرعت پردازش در این محصولات را نیز به دنبال خواهد داشت. اما در کنار داشتن این قابلیت، مشاهده می‌کنید که برخی از کاربران بیش از 10 سال هست که از همان لپ تاپ قبلی خود استفاده می‌کنند.

این همان موضوعی است که با اهداف کمپانی مایکروسافت مغایرت دارد. بر اساس اجرای این استراتژی، کاربران مجبور می‌شوند به جای بروزرسانی و ارتقا سخت افزاری در این نوع از محصولات، نسبت به خرید سرفیس جدید اقدام نمایند.

مهم ترین دلایل کند شدن انواع سرفیس

همان‌طور که می‌دانید، هرچه هارد و رم در محصولات دیجیتالی مخصوصا سرفیس توانمند‌تر باشند، سرعت پردازش در این محصولات نیز بهتر خواهد بود. به همین خاطر یکی از پیامد‌های مهم در کاربری از رم و هارد خوب، جلوگیری از کند شدن سیستم است. اگر این دو قطعه سخت افزاری با مشکل روبرو شوند، باید به فکر تعویض هارد سرفیس باشید. در شرایطی نیز احتمال دارد مشکل به عملکرد باتری مربوط شود. یا حتی برنامه‌های سرفیس نیاز به بروز رسانی داشته باشند. برای همه این موارد و البته موارد دیگر راه‌کار مشخص وجود دارد.

تنظیم نوع عملکرد باتری در سرفیس

موارد متنوعی می‌تواند دلیل کند شدن سیستم باشد. شاید باید تنظیمات  Power Mode  باتری سرفیس در حال استفاده را بررسی کنید. در محصولات جدید سرفیس، شرایط تامین نیرو قابل تنظیم است. کاربران می‌توانند به راحتی اولویت مصرف باتری را در حالت بهترین عملکرد میزان مصرف باتری یا بالاترین عملکرد انتخاب کنید.

روش کار:

ابتدای کار باید ببینید که آیا سرفیس شما این قابلیت را پشتیبانی می‌کند یا خیر. پس از بررسی این موضوع، برای این‌که بتوانید به این تنظیمات دسترسی داشته باشید، لازم است که نماد باتری را در نوار وظیفه انتخاب کنید. در مرحله بعدی، نوار لغزنده Power Mode برای شما باز خواهد شد. در این مرحله می‌توانید شرایط را به حالت بهینه‌ترین یا بالاترین مصرف باتری (عملکرد بهتر یا بهترین عملکرد) تعییر دهید.

تعویض رم و هارد سرفیس
تعویض هارد سرفیس

به روز رسانی برنامه‌های سرفیس

حالت دیگری نیز وجود دارد. شاید رفع مشکل کند شدن انواع سرفیس، به دریافت آخرین به روز رسانی‌های برنامه‌ها مربوط شود.

روش کار:

برای این‌کار می‌توانید از خود سرفیس کمک بگیرید. به همین منظور قادر خواهید بود سرعت و سلامت درایورها و سیستم عامل سرفیس خود را بررسی کنید.

  1. برای این کار لازم است در مرحله ابتدایی، به برنامه Surface مراجعه کنید. به همین منظور به هدف ورود به برنامه Surface، این لینک را کلیک نمایید. در ادامه به منو آبشاری (Get the latest updates) بروید و بر روی Open the Surface app کلیک کنید. با این کار به محیط برنامه Surface وارد خواهید شد.
  2. سپس به قسمت Help & Support  مراجعه کرده و وضعیت به‌روزرسانی یا عدم بروز‌رسانی (You’re up to date)  برنامه‌ها را بررسی نمایید.
  3. به گزینه‌ها و برنامه‌های معرفی کرده توجه کنید. در ادامه هر کدام نیاز به بروزرسانی داشت، بر روی واژه  (update) که در جلوی آن هست کلیک کنید.

توجه:

اگر برنامه سرفیس را نصب نکرده‌اید، هم اکنون می‌توانید این برنامه از طریق فروشگاه اصلی مایکروسافت Microsoft دریافت نمایید. برای این کار لازم است این لینک را کلیک کنید. توجه داشته باشید زمانی که نصب این برنامه‌ به اتمام رسید، بر روی Start در سرفیس کلیک کنید. در قسمت باکس جستجو واژه Surface را وارد نمایید. سپس برنامه دانلود کرده را پیدا کنید و از لیست نتایج انتخاب کنید.

کند شدن سرفیس به کیفیت رم و هارد مربوط است

راه‌کارهای بیشتری برای رفع کندی در سیستم سرفیس وجود دارد. در آینده مقاله‌ مخصوصی را به این موضوع اختصاص خواهیم داد پس منتظر باشید. اما از جمله مواردی که می‌تواند بیشترین سهم را در کاهش سرعت سرفیس داشته باشد، کیفیت پایین در رم و هارد است. دلیل این موضوع مشخص است. شاید گنجایش هارد تکمیل شده باشد. یا حتی ممکن است رم نیم‌سوز شده یا سوخته باشد. یا حتی خود هارد سوخته باشد. برای رفع این مشکل راهی جز تعویض هارد سرفیس باقی نمی‌ماند.

تعویض رم و هارد سرفیس
تعویض رم و هارد در سرفیس Go

ارتقا رم و هارد دیسک در  Surface Go

سرفیس Go از جمله محصولات دیجیتالی تبلت‌ لپ تاپ‌های خانواده سرفیس‌ است. سرفیس Go از جمله محصولات شرکت مایکروسافت بوده و در بین کاربران از جایگاه خوبی برخوردار است. اما از جمله دغدغه‌ها و سوالات مهم کاربران نسبت به استفاده از سرفیس Go، این است که آیا شرایط ارتقا و تعویض هارد سرفیس Go وجود دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، این امکان وجود ندارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که در همه مدل‌های سرفس Go، حافظه‌های SSD بر روی برد اصلی لحیم شده‌اند. به همین دلیل کاربران باید قبل از خرید این محصول درباره مدل و نوع حافظه، بررسی‌های دقیق را انجام دهند. سرفیس Go در بازار محصولات دیجیتالی، در انواع حافظه SSD 64 گیگابایتی، 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی ارائه شده است. کاربران می‌توانند بر اساس نیاز و نوع کاربری که دارند، بهترین مدل را برای خود انتخاب کنند.

تعویض رم و هارد سرفیس
اسلات مخصوص به هدف ارتقای SSD در سرفیس Go

اما قضیه تعویض حافظه SSD در سرفیس Go به همین‌جا ختم نمی‌شود. بر اساس نظر کمپانی مایکروسافت، اسلاتی مخصوصی (MicroSD) در برد اصلی این دستگاه‌ها تعبیه شده است. کاربران می‌توانند به راحتی از این راه حافظه سرفیس گو خود را ارتقا دهند. از طرف دیگر کاربران می‌توانند eMMC  کندتر خود را با یک SSD بهتر و سریع‌تر جایگزین نمایند. به منظور جایگزینی حافظه داخلی در سرفیس لپ‌تاپ گو، می‌توانید کارشناسان مرکز تخصصی ناوک سرویس درخواست خود را مطرح نمایید.

تهیه سرفیس Go از فروشگاه ناوک سرویس

در وب سایت فروشگاهی ناوک سرویس شرایط فروش انواع سرفیس برای کاربران فراهم است. در این فروشگاه اینترنتی، تمام اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه‌های سرفیس معرفی شده است.

کاربران می‌توانند به راحتی با بررسی‌ اطلاعات هر محصول، بر اساس نوع کاربری و نیازی که دارند بهترین مدل سرفیس Go را برای خود انتخاب و خریداری نمایند. البته با توجه به راه‌های ارتباطی مشخص شده در وب‌سایت ناوک سرویس، کاربران می‌توانند از مشاوره‌های کارشناسان نیز برخوردار شوند.

تعویض رم و هارد سرفیس
سرفیس Go

آیا می‌توان حافظه SSD را در Surface Go 2 ارتقا داد ؟

Surface Go 2 از پردازنده Intel Core i5-1135G7 برخوردار است. از طرف دیگر این محصول در دو نوع رم 4 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی به بازار محصولات دیجیتالی ارائه شده است. در جواب به این سوال که آیا تعویض هارد سرفیس Go 2 ممکن است، باید گفت که بله. بر این اساس کاربران می‌توانند نسبت به ارتقای حافظه SSD در این محصول مایکروسافت اقدام نمایند.

یعنی حافظه  128 گیگابایتی را با حافظه 256 گیگابایتی ارتقا دهند. حتی می‌توانید حافظه Surface Go 2 به SSD با ظرفیت 1 ترابایت نیز ارتقا دهند. هرچند این اقدام با پرداخت هزینه‌های اضافی همراه است. تکنسین‌های مرکز تخصصی ناوک سرویس می‌توانند در این خصوص کاربران را راهنمایی کرده و در بهترین شرایط حافظه سرفیس گو شما را ارتقا دهند.

تعویض رم و هارد سرفیس
تعویض رم و هارد در سرفیس Duo

ارتقا رم و هارد دیسک در  Surface Duo

کاربران سرفیس Duo را با نام گوشی اندرویدی مایکروسافت می‌شناسند. این محصول دیجیتالی از دو صفحه نمایش مجزا برخوردار است. پردازنده در این نوع سرفیس کوالکام اسنپدراگون 855  (Qualcomm Snapdragon 855 SoC) بوده و از 6  گیگابایت رم برخوردار است. با توجه به شرایطی که مایکروسافت برای محصول Surface Duo در نظر گرفته است، از شرایط ارتقای رم و حافظه داخلی برخوردار نیست.

تعویض رم و هارد سرفیس
تعویض رم و هارد در سرفیس Hub

ارتقا رم و هارد دیسک در Surface Hub

از جمله محصولات دیجیتالی که شرایط ارتقای قطعات سخت افزاری در آن میسر است، Surface Hub ‌‌ نام دارد. کاربران می‌توانند با رعایت دستورالعمل مشخص، نسبت به تعویض هارد سرفیس Hub اقدام نمایند. بر این اساس در ادامه به شیوه انجام این فرایند و تصاویر درج شده دقت کنید.

تعویض رم و هارد سرفیس
1- مکان های هارد دیسک Surface Hub

گام اول

برای اجرای این فرایند ارتقا هارد SSD، لازم است که درب محفظه مخصوص را بلند کنید تا به محل هارد دیسک دسترسی پیدا کنید. برای این کار باید ابتدا زبانه را بکشید. این زبانه ممکن است تا حدی در زیر پوشش عقب پنهان شده باشد. باید بتوانید آن را پیدا کنید. برای اجرایی این فرایند حتما به تصاویر دقت کنید. زبانه را بکشید تا شرایط خروج هارد دیسک از محل خود فراهم شود. در ادامه می‌توانید درایو مدنظر را با آن جایگزین کنید. این کل کاری بود که باید انجام داده شود.

اما نکاتی در اجرای این حرکت وجود دارد که توجه به آن بسیار مهم است. قبل از اجرای فرایند، حتما برق دستگاه Surface Hub را قطع کنید. برای این کار بهترین حرکت جدا کردن کابل برق است.

تصویر بالا قسمت بالایی  Surface Hub را نشان می‌دهد. این‌ها درب محفظه SSD هستند که به دلیل وجود شیارهای تهویه می‌توانند به راحتی شناسایی شوند.

تعویض رم و هارد سرفیس
2- زبانه قفل در محفظه هارد دیسک

گام دوم

طبق تصویر بالا، قرارگیری هارد SSD دو جایگاه در نظر گرفته شده است. می‌توانید آنها را شناسایی کنید. هرکدام از زبانه مخصوص برخوردارند. زبانه قفل در محفظه هارد دیسک را پیدا کنید. زبانه 55 در سمت چپ و زبانه 84 در سمت راست قرار دارد.  با بلند کردن درب محفظه مدنظر، می‌توانید به هارد دسترسی داشته باشد. پس از آن شرایط برای تعویض هارد سرفیس Hub فراهم خواهد شد.

تعویض رم و هارد سرفیس
3-درب محفظه بالابر

گام سوم

شاید زبانه کششی مقداری زیر پوشش شاسی پنهان شده باشد. سعی کنید آن را پیدا کنید. پس از پیدا کردن، زبانه را طبق تصویر بالا بکشید تا به محل قرارگیری هارد دسترسی داشته باشید. در ادامه هارد دیسک از محفظه خارج کنید.

تعویض رم و هارد سرفیس
4-زبانه را بکشید

گام چهارم

در این گام پس از پیدا کردن زبانه و خارج کردن هارد SSD، زمان آن رسیده است که هارد مدنظر را در محل قرار داده و زبانه را در جای خود قرار دهید. نکته مهم این است که باید زبانه درست در جای خود قرار داده شود. شاخصه صحت این کار صدای تیک مخصوصی است که با قرارگیری زبانه ان را خواهید شنید. شنیدن این صدا به منزله قرارگیری درست زبانه است.

تعویض رم و هارد سرفیس
5-درایو جایگزین را در جای خود قرار دهید

در مرحله آخر می‌‌توانید پس از بستن درب مخصوص، کابل برق را به پریز متصل نمایید.

تعویض رم و هارد دیسک انواع سرفیس، در مرکز تعمیرات تخصصی ناوک سرویس

تعویض هارد سرفیس از مهم‌ترین خواسته و سوالات کاربران است. در این مقاله دلایل اهمیت ارتقا قطعات سخت افزاری مانند هارد در محصولات دیجیتالی اعم از انواع سرفیس بیان شد. علاوه بر آن به موضوع عدم وجود شرایط مطلوب به هدف تغییر و ارتقا رم نیز اشاره شد. متوجه شدید که  ارتقای رم به دلیل لحیم شدن آن بر روی برد اصلی سخت و شاید گفت غیر ممکن است.

البته برخی از مراکز تعمیراتی، شاید با استفاده از ابزار‌هایی نسبت به جدا نمودن رم لحیم شده از برد اصلی اقدام کنند. اما بر اساس تجربه و مهارت بالای تکنسین‌های مرکز تخصصی ناوک سرویس، اجرای این کار می‌تواند ضرر‌های جبران‌ناپذیری را به سرفیس تحمیل کند. به همین خاطر فعلا با توجه به نظر و سلیقه شرکت مایکروسافت، شرایط ارتقا برای رم فراهم نیست. اما کاربران می‌توانند به هدف افزایش توانایی و سرعت در سرفیس، با کارشناسان ناوک سرویس در ارتباط بوده و از بهترین راه‌کارها مطلع شوند.

در این مقاله متوجه شدید که برای محصولات سرفیس اعم از Surface Go و Surface Hub چه راه‌کارهایی برای ارتقای هارد وجود دارد. در مقالات بعدی نیز به آموزش ارتقای هارد در دیگر محصولات سرفیس مانند Surface Pro یا Surface LapTop یا Surface Studio و یا Surface Book پرداخته خواهد شد.

دیگر خدمات مرکز تعمیرات تخصصی ناوک سرویس

مرکز تعمیرات تخصصی سرفیس ناوک سرویس به عنوان اولین مرجع رسمی تعمیر سرفیس در پایتخت، قادر است کلیه مشکلات و ایرادها در انواع سرفیس را برطرف نماید. کاربران می‌توانند با خیال راحت نسبت به رفع خرابی‌های سخت افزاری و نرم افزاری، سرفیس خود را به این مرکز تعمیراتی سپرده و در کمترین زمان دریافت نمایند. مشکلاتی مانند تعویض و تعمیر ال سی دی سرفیس، تعویض و تعمیر کیبورد سرفیس، تعویض و تعمیر هارد سرفیس و غیره. نکته حائز اهمیت این است که تمامی فعالیت‌های تعمیراتی در ناوک سرویس بر اساس ارائه گارانتی معتبر انجام خواهد شد.

سوالات متداول

آیا تعویض قطعه سخت افزاری RAM برای سرفیس امکان پذیر است ؟

در ابتدا باید بدانید که رم در سرفیس بر روی مین برد لحیم می‌شود. پس شرایط جداسازی و ارتقا وجود ندارد. البته شاید راه‌کارهایی برای این مهم باید اما خطرناک است. در برخی از لپ تاپ‌ها، اسلات اضافی تعبیه می‌شود. می‌توان رم دیگری را به دستگاه معرفی کرد. اما هنوز اسلات اضافی بر رویی سرفیس‌ها از طرف مایکروسافت در نظر گرفته می‌شود.

ارتقا هارد SSD چه مزایایی دارد ؟

هاردهای درایو جامد یا هاما SSD، نسبت به هارد دیسک‌HHD از طول عمر بیشتری برخوردارند. صدای کمتری نیز دارند. مقاومت ضرب‌دیدگی هارد‌های SSD در برابر HDD تا سه برابر بیشتر است. کاربری از هارد‌ SSD شرایط افزایش سرعت در سیستم را به دنبال خواهند داشت.

آیا باید SSD را در سرفیس ارتقا داد یا RAM کدام مهم‌تر است ؟

وقتی حافظه سرفیسی را ارتقا دهید، سرعت سیستم بیشتر خواهد شد. چرا که به پردازشگر کمک کرده‌اید. در این حالت سرفیس نسبت به اعمال دستورات متعدد شرایط بهتری خواهد داشت. اگر رایانه شما از HDD استفاده می‌کند، بهترین راه استفاده از قطعه جانبی SSD است.

سوالات متداول

چرا به هدف کاربری از سرفیس به رم 16 گیگابایتی نیاز داریم ؟

استفاده از رم 16 گیگابایتی به هدف اجرای برنامه‌های مختلف در سرفیس مناسب است. اما برای اجرای بازی در شرایط استفاده از رم 16 گیگ، باید فقط به فکر اجرای بازی‌های کم حجم و اولیه در ویندوز باشید. اگر کاربران می‌خواهند در زمینه اجرای بازی‌های سنگین در سرفیس موفق باشند، بهترین گزینه تعویض هارد سرفیس  به 32 گیگابایتی است.

آیا برای بازی با استفاده از سرفیس به چه نوع هارد و RAM رم نیاز داریم ؟

در انواع سرفیس کاربری از یک هارد SSD با ظرفیت 256 گیگابایت، برای اجرای برنامه‌های استاندارد مناسب است. اما اگر هدف شما بر اساس قابلیت‌های موجود در سرفیس ادیت فیلم و یا اجرای بازی‌های متنوع است، این مقدار فضای ذخیره‌سازی برای شما کافی نخواهد بود. بهتر است از ترفند تعویض هارد سرفیس استفاده کنید.
از طرف دیگر شاید کاربری از RAM با ظرفیت 8 گیگابایت و SSD با ظرفیت 512 گیگابایت را در نظر داشته باشید. این شرایط تنها برای اجرای بازی‌‌ها و برنامه‌های سبک مناسب است. اما بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌‌ها مانند GTA V، برای اجرای بهتر و بی دردسرتر به رم 16 گیگابایت نیاز دارند.

 

امتیاز به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *