دانستنی ها

معرفی بهترین برندهای کارت گرافیک و کارت گرافیک خوب برای گیمینگ

کارت گرافیک خوب

 

کافی است برای تعویض کارت گرافیک لپ تاپ خود بخواهید اقدام کنید یا به فکر خرید یک کارت گرافیک خوب باشید، ناگهان با شرکت‌های زیاد و برندهای متفاوتی روبرو می‌شوید که البته اسم‌شان Nvidia یا AMD نیست! چون این دو برند چیپست های گرافیکی می‌سازند در حالیکه آنچه شما می‌خواهید کارت گرافیک کامل است نه چیپست. در اصل چیزی که شما می‌خواهید این چیپست را هم در خودش دارد. کیفیت کارت گرافیک شما به عوامل دیگری هم (به جز چیپست) بستگی دارد. خود این دو شرکت هر چیپستی که می‌سازند یک کارت گرافیک با آن چیپست هم معرفی می‌کنند که به آن کارت گرافیک مرجع می‌گویند. بعد شرکت‌های دیگر می‌آیند و از این کارت‌ها الگوبرداری می‌کنند و کارت‌هایی می‌سازند که از نظر پورت‌های خروجی، سیستم خنک‌ کننده و… با کارت گرافیک مرجع متفاوت است.

پس بیایید بهترین برندهای کارت گرافیک و بهترین مارک برای کارت گرافیک گیمینگ را بشناسیم.

کارت گرافیک خوب

کارت گرافیک خوب برای گیمینگ

معرفی بهترین مارک‌های کارت گرافیک

بهترین مارک های کارت گرافیک گیگابایت، ایسوس (Asus)، MSI، EVGA، زوتاک و… هستند و همانطور که گفتیم در کارت گرافیک‌ خود از چیپست های Nvidia و AMD استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند با افزودن یک سری امکانات از پتانسیلی که این چیپست‌ های گرافیکی دارند حداکثر استفاده را بکنند. این شرکت‌ها از نظر کیفیت ساخت قطعات (کیفیت خازن‌ها، مقاومت‌ها، ترانزیستورها و…)، خروجی ها و پورت‌ هایی که برای کارت گرافیک تعبیه می‌کنند، گارانتی و خدمات پس از فروشی که ارائه می‌دهند، سیستم خنک کننده و فن هایی که دارند، اورکلاکی که پردازنده کارت گرافیک‌شان دارد، پهنای باندی و پورت برق محصول‌شان با هم تفاوت دارند.

مثلا کارت گرافیک های EVGA گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی دارند یا کارت گرافیک های گیمینگ بهتر است مجهز به سیستم خنک‌کننده قوی و پورت برق جداگانه باشند.

برندهایی که در ابتدا به شما معرفی کردیم همواره بهترین مارک های کارت گرافیک را تولید می‌کنند و سالانه فقط رتبه‌بندی سالانه‌شان تغییر می‌کند.

پس شما باید ببینید که کارت گرافیک خود را برای چه کاری می‌خواهید. مثلا تنها می‌خواهید با نرم افزارهای سنگین گرافیکی (مثل فتوشاپ، ایلوستریتور و…) کار کنید یا هدف‌تان بازی های کامپیوتری سنگین است.

بهترین برندهای کارت گرافیک گیمینگ

اگر هدف شما از خرید کارت گرافیک بازی های کامپیوتری است پس شما به یک کارت گرافیک گیمینگ نیاز دارید. از میان برندهایی که برای شما نام بردیم برند ایسوس (Asus) و MSI کارت گرافیک‌ های قابل اتکاتری برای گیمینگ تولید می‌کنند چون تجربه زیادی در ساخت تجهیزات مخصوص بازی دارند و سیستم خنک کننده کارت گرافیک، کیفیت خازن‌ها و ترانزیستورهایش، پورت‌های خروجی‌اش و… را متناسب با نیاز یک بازیخور انتخاب می‌کنند.

شما چه تجربه‌ای از خرید کارت گرافیک دارید و بهترین مارک کارت گرافیک از نظر شما چیست؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “معرفی بهترین برندهای کارت گرافیک و کارت گرافیک خوب برای گیمینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *