دانستنی ها

آموزش نصب درایور در سرفیس های مایکروسافت

سرفیس های مایکروسافت

 

همانطور که می‌دانید بدون نصب درایور واقعا نمی‌توانید هیچ کاری از پیش ببرید. بماند که با به روز رسانی درایورهای سرفیس عزیزتان کمک شایانی هم به حل مشکلات ریز و درشت دستگاه می‌کنید. مشکلاتی که می‌توانند از دوربین سرفیس گرفته تا کیبورد و صفحه نمایشش را درگیر کنند. اساسا این به روزرسانی ها توسط خود دستگاه باید دریافت و نصب شوند. ولی بیایید ببینیم به شکل دستی چطور می‌توان برای نصب یا به روزرسانی درایورهای سرفیس اقدام کرد.

 

آسان ترین روش نصب درایورهای دستگاه های سرفیس

در این روش شما باید از فایل نصب جامع که در قالب  msi است استفاده کنید. این روش بسیار آسان است ولی ممکن است چندان مورد اطمینان نباشد. شما می‌توانید از این لینک به صفحه‌ای هدایت شوید که در آن درایورهای مختلف برای انواع سرفیس های مایکروسافت وجود دارد.

شما باید از اینجا سیستم عاملی که روی سرفیس شما نصب است و مدل سرفیس خود را پیدا کنید و وقتی سرفیس‌تان را پیدا کردید به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن گزینه دانلود وجود دارد و وقتی رویش می‌زنید لیستی از مواردی که برای شما وجود دارد را خواهید دید. دیگر بنا به تمایل و نیازهای دستگاه می‌توانید روی گزینه‌ها تیک بزنید و گزینه Next را بزنید تا فایل مورد نظر را دریافت کنید. اگر فایل مورد نظر را با فرمت msi بگیرید مراحل نصب درایور شما بسیار آسان خواهد بود اما اگر قالب zip را انتخاب کنید این مراحل کمی پیچیده‌تر می‌شود.

وقتی این فایل زیپ را Extract کنید دو پوشه اصلی می‌بینید که درون‌شان پوشه‌های دیگری است. پوشه‌‌هایی که هر کدام حاوی چندین فایل هستند. شما دنبال فایلی که ساختار Setup Information دارد بگردید و رویش کلیک راست کنید. سپس از منوی باز شده روی گزینه Install بزنید.

سرفیس های مایکروسافت

آموزش نصب درایور در سرفیس های مایکروسافت

وقتی تمام این فایل‌های Setup Information را نصب کنید در حقیقت درایورهای سرفیس خود را نصب کرده‌اید. البته شاید در این راه دچار اشتباهاتی هم بشوید بنابراین می‌توانید بعد از اینکه فایل‌های zip را امتحان کردید msi را هم امتحان کنید! کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند!

امیدواریم اگر دستگاه شما مشکلی دارد با این روش مشکلش حل شود. پس از نصب درایور یک بار سیستم خود را ری‌استارت کنید و دوباره دستگاه را چک کنید. اگر همچنان مشکل شما به قوه خودش باقی بود بهتر است به سراغ کارشناسان و تعمیرکاران با تجربه سرفیس در مراکز خدماتی بروید.

شما در نصب درایور سرفیس های مایکروسافت چه تجاربی دارید؟ اگر تجربه یا سوالی دارید خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “آموزش نصب درایور در سرفیس های مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *