دانستنی ها

مشکل پریدن یا حرکت کردن ماوس در ویندوز ۱۰

مشکل پریدن ماوس

 

قبلا با شما در مورد مشکل فریز شدن ماوس یا تاچ پد در ویندوز ۱۰ صحبت کرده‌ایم. امروز می‌خواهیم یک مشکل دیگر از ماوس را بررسی کنیم: پریدن یا سرعت گرفتن ماوس در ویندوز ۱۰!

 

پریدن نشانه‌گر ماوس می‌تواند یک مشکل خیلی آزاردهنده برای کاربران باشد. وقتی کاربر در حال انجام دادن کارهای گرافیکی است، مشغول نت گردی یا بازی است، مشغول مطالعه یک پی دی اف است یا هر کار دیگری، و در چنین حالتی روی یک نقطه کلیک می‌کند کافی است نشانگر روی جای دیگری پریده و کلیک آنجا اعمال شود یا موس به حرکتش ادامه دهد. آن وقت نه تنها کاری که کاربر خواسته انجام نشده بلکه یا یه خرابکاری به بار آمده یا تغییری ایجاد شده که او نمی‌خواسته! اگر شما هم با چنین مشکلی در فضای ویندوز ۱۰ روبرو شده‌اید بیایید راهکارهای گفته شده را به کار ببندید.

سرعت‌گیری یا پریدن نشانه گر ماوس

راهکارهای ارائه شده می‌توانند برای شما موثر باشند، اما احتمالش هم هست که نتوانند دردی از شما دوا کنند. به هر حال به امتحانش می‌ارزد که برای درست کردن این مشکل درایور موس خود را بررسی کنید یا امکان acceleration را خاموش و روشن کنید یا حتی یک فایل رجیستری دانلود کنید!

مشکل پریدن ماوس

ماوس در ویندوز ۱۰

بررسی درایور ماوس

وقتی که شما ویندوز ۱۰ را نصب می‌کنید این ویندوز خودش تمام آپدیت‌هایش را نصب کرده و درایورهایش را کامل می‌کند. اما ممکن است در این راستا اشتباه هم بکند و یک درایور ناسازگار برای موس شما نصب کنید یا اینکه آپدیت‌های جدید را پیدا نکند. پس بهتر است به سراغ درایور موس‌ خود بروید و آن را یک بار پاک کنید، بعد یک بار دیگر به صورت کاملا دستی نصبش کنید.

خاموش و روشن کردن امکان  acceleration

شاید مشکل شما با غیر فعال و سپس فعال کردن قابلیت acceleration در system settings حل بشود. برای این کار باید ابتدا به Control Panel بروید، بعد روی گزینه Hardware & Sound بزنید و از لیست پیش روی‌تان Mouse را انتخاب کنید. حالا در اینجا روی تب Pointer Options بزنید و با برداشتن تیک گزینه Enhance pointer precision قابلیت acceleration را غیرفعال کنید. فراموش نکنید که در نهایت باید روی Apply و Ok کلیک کنید بعد از تنظیمات خارج شوید. چند لحظه که صبر کردید دوباره این مسیر را طی کنید تا قابلیت acceleration را روشن کنید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید یک موس گیمینگ خوب

استفاده از فایل رجیستری  MarkC Mouse Fix

این فایل رجیستری کاری که برای شما می‌کند اینست که acceleration موس را پاک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که acceleration را آنطور که دل‌تان می‌خواهد تنظیم کنید.

در اولین قدم شما باید MarkC Mouse Fix را دانلود کرده و اکسترکت کنید. بعد در بخش جستوجوی منوی استارت‌تان کلمه Display را سرچ کنید و وقتی پیدا شد رویش کلیک کنید. پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که باید درش به دنبال عدد DPI فعلی سیستم‌تان بگردید. شما این DPI را یا در اینجا یا در Display settings پیدا خواهید کرد. بعد باید به همان فولدری که درش MarkC Mouse Fix را اکسترکت کرده‌اید بروید و از میان فایل‌ها آن فایلی که مربوط به ورژن ویندوزتان هست را انتخاب کنید. کار شما نهایتا با انتخاب فایل رجیستری مربوط به DPI سیستم شما و بعد کلیک روی Ok یا Yes پایان می‌یابد. تغییراتی که ایجاد کرده‌اید وقتی اعمال می‌شود که سیستم‌تان ری‌استارت شود.

مشکل موس هنگام استفاده از Windows 10 Game Bar

یکی از گزینه‌هایی که بازی‌خورها با استفاده از آن بازی کردن‌شان را ضبط می‌کنند Windows 10 Game Bar است. اما این قابلیت برای سرعت ماوس مشکل ایجاد می‌کند خصوصا هنگامی که از کلید‌های ترکیبی Windows Key + G برای شروع ضبط استفاده می‌شود. اینطور که کاربران می‌گویند وقتی این مشکل ایجاد می‌شود با هیچ یک از راه‌ حل های پریدن موس یا سرعت گرفتن موس که بیان‌شان کردیم حل نمی‌شود. به هر حال شاید پاک کردن امکانات built-in بازی از طریق  Windows PowerShell به شما کمک کند.

شما تا به حال با دچار مشکل پرش موس یا سرعت گرفتن آن موقع انجام دادن کارهای‌تان در ویندوز ۱۰ شده‌اید؟ مشکل‌تان را چگونه حل کرده‌اید؟

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۷ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “مشکل پریدن یا حرکت کردن ماوس در ویندوز ۱۰

  1. وحید گفت:

    سلام خدا خیرتون بده acceleration رو خاموش کردم مشکل پرش موسم درست شد ممنون

  2. حسین گفت:

    سلام،
    راهنماییتون خیلی عالی بود.
    بسیار بسیار کمکم کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *