دانستنی ها

حل مشکل فریز شدن موس یا تاچ پد در ویندوز ۱۰

موس یا تاچ پد در ویندوز ۱۰

 

موس، ابزاری است که تقریبا تمام کارهای کامپیوتر یا لپ تاپ با آن انجام می‌شود. چنانچه موس از کار بیفتد یا عملکرد ناقصی داشته باشد واقعا هیچ کاری نمی‌شود با سیستم کرد! اگر مشکلاتی که برای موس پیش می‌آید سخت افزاری نباشد و نرم افزاری باشد بیشتر مواقع توسط خودتان حل شدنی است. امروز می‌خواهیم راهکارهایی که در ویندوز ۱۰ برای برطرف کردن مشکل فریز شدن موس یا تاچ پد وجود دارد را بررسی کنیم.

 

حل مشکل موس با بررسی اتصالش به سیستم

در اولین اقدام شما باید اتصال ماوس به کامپیوتر را بررسی کنید. سیمی که محکم وصل نیست، آداپتور بی سیمی که در پورت خودش به خوبی جا نگرفته، کابلی که خراب شده است و… می‌تواند باعث شود که موس شما اصلا کار نکند. بعد از بررسی و رفع مشکل اگر همچنان مشکلتشان به قوت خودش باقی است سیستم را ری استارت کنید. ولی اگر دیدید همچنان همان مشکل را دارید بهتر است به سراغ راهکارهای دیگر بروید.

خواندن این مطلب را هم به شما توصیه می‌کنیم: آشنایی با قابلیت Fast Startup و روش فعالسازی آن

موس یا تاچ پد در ویندوز ۱۰

حل مشکل فریز شدن موس یا تاچ پد در ویندوز ۱۰

فریز شدن تاچ پد در ویندوز ۱۰

این مشکل در ویندوز ۱۰ خصوصا هنگام استفاده از کیورد رخ می‌دهد و ناشی از درایورهای تاچ پد Synaptics است. تنظیمات درایورهای تاچ پد در ویندوز ۱۰ با تنظیمات عادی مورد استفاده کاربران چندان سازگار نیست. برای حل این مشکل از بخش جستوجوی منوی استارت Mouse را سرچ بزنید و پیدا کنید. آنگاه روی گزینه Change your mouse settings کلیک کنید. در منوی Mouse & touchpad که برای شما باز شده یک گزینه Additional mouse options هست که باید رویش کلیک کنید و بعد به Settings، Advanced Tab در تب ClickPad بروید. اسلاید بار Filter Activation Time را پیدا کنید و روی ۰ ثانیه بگذارید. پس از کلیک کردن روی Ok باید مشکل شما حل شده باشد.

خواندن این مطلب را هم به شما توصیه می‌کنیم: از ماشین حساب ویندوز ۱۰ چه می‌دانید؟

فریز شدن موس و محو شدن نشانه گر در ویندوز ۱۰

در ویندوز ۱۰ بیشتر اوقات نرم افزار Realtek HD Audio Manager موجب بروز این مشکل می‌شود. برای حل این مشکل شما باید روی Taskbar کلیک راست کنید و روی Task Manager بزنید. در پنجره باز شده روی تب Start-up بزنید و اگر اسم Realtek HD Audio Manager را دیدید رویش کلیک راست کرده و آن را Disable کنید. در نهایت سیستم خود را ری استارت کنید تا عملکرد ماوس عادی شود.

ماوس شما تا به حال فریز شده است؟ مشکل‌تان با تکان نخوردن نشانه‌گر موس‌ کامپیوترتان را چگونه حل کرده‌اید؟ تجربه‌های خود را از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “حل مشکل فریز شدن موس یا تاچ پد در ویندوز ۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *