دانستنی ها

حافظه داخلی و حافظه آیکلود آیفون چه تفاوتی با هم دارند؟

حافظه ابری یا سرویس ذخیره سازی ابری

در این مقاله به مقایسه و بررسی قابلیت ها و تفاوت های حافظه داخلی و حافظه آیکلود در آیفون خواهیم پرداخت.

اگر از کاربران گوشی های آیفون باشید، احتمالا واژه آیکلود (iCloud) زیاد به گوشتان خورده است. اما آیا سرویس آیکلود را به صورت دقیق می شناسید؟ آیا میدانید حافظه داخلی و حافظه آیکلود آیفون چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا تفاوت های حافظه داخلی و حافظه آیکلود آیفون را به شما توضیح دهیم. با ناوک همراه باشید!

 

حافظه آیکلود (iCloud) آیفون چیست؟

آیکلود یک سرویس ذخیره سازی ابری است. شرکت­های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل و … هر کدام یک سرویس ذخیره سازی ابری برای خود دارند و آیکلود نیز سرویس ذخیره سازی ابری شرکت اپل است. اما بگذارید تا در ابتدا توضیحی راجع به سرویس ذخیره سازی ابری یا Cloud Storage به شما ارائه دهیم.

حافظه ابری یا سرویس ذخیره سازی ابری چیست؟

 سرویس ذخیره سازی ابری یا حافظه ابری در واقع یک حافظه آنلاین است که در خارج از کامپیوتر و گوشی موبایل قرار دارد. شما می­توانید در هر زمان و هر مکانی به وسیله اینترنت به آن دسترسی پیدا کرده و فایل­های خود را بر روی آن آپلود نمایید. تنها کافیست یک اکانت اختصاصی برای خود بسازید. همچنین پس از آپلود فایل ها هرزمانی که بخواهید می­توانید مجددا آن ها را دانلود کرده و بر روی دستگاه خود ذخیره نمایید. نکته جالب توجه این است که پس از ساخت اکانت با هر دستگاه هوشمندی می­توانید به آن وارد شوید.

حافظه ابری یا سرویس ذخیره سازی ابری

حافظه ابری یا سرویس ذخیره سازی ابری

شرایط استفاده از سرویس آیکلود چیست؟

هر کاربر پس از ساخت اپل آیدی و وارد کردن آن در دستگاه آیفون یا آیپد خود قادر به استفاده از 5 گیگ فضای رایگان در سرویس آیکلود خواهد بود( اگر تابحال اپل آیدی نساخته اید یا آن را در گوشی خود وارد نکرده اید، به مقالات “روش ساخت اپل آیدی” و “روش استفاده از اپل آیدی” در همین سایت مراجعه کنید). به این معنی که شما می­توانید حداکثر 5 گیگ فایل یا اطلاعات را در اکانت iCloud خود آپلود کنید. اگر به بیش از 5 گیگ فضای ذخیره سازی آیکلود احتیاج داشتید، باید مبلغی را پرداخت کنید. همچنین از طریق این سرویس می­توانید عملیات بک آپ گیری یا ریستور اطلاعات را نیز انجام دهید.

حافظه داخلی آیفون (Internal Storage) چیست؟

حافظه داخلی در واقع میزان فضای ذخیره سازی است که توسط یک قطعه سخت افزاری درون دستگاه آیفون یا آیپد به شما ارائه می شود. مثلا ممکن است دستگاه شما از حافظه 16 گیگ، 32 گیگ، 64 گیگ، 128 گیگ یا 256 گیگی برخوردار باشد. اما توجه کنید که میزانی از حافظه داخلی توسط فایل های سیستمی اشغال شده و مثلا شما در یک گوشی آیفون 32 گیگابایتی نمی­توانید 32 گیگ اطلاعات ذخیره کنید.

تفاوت حافظه آیکلود و حافظه داخلی آیفون

حافظه داخلی آیفون

بررسی میزان فضای باقی مانده در حافظه داخلی و حافظه آیکلود

شما می­توانید از مسیر Settings/ General/Storage & iCloud Usage از وضعیت حافظه خود باخبر شوید. بخش Storage مربوط به اطلاعات حافظه داخلی و بخش iCloud مربوط به اطلاعات حافظه آیکلود دستگاه می­باشد.

تفاوت حافظه داخلی و حافظه آیکلود آیفون

  • هر زمان که دستگاه آیفون را خریداری کنید، می­توانید از حافظه داخلی آن استفاده کنید. اما برای استفاده از حافظه آیکلود حتما احتیاج به فعال کردن اپل آیدی بر روی دستگاه خود دارید.
  • برای استفاده از حافظه آیکلود به اینترنت احتیاج دارید اما برای استفاده از حافظه داخلی نه.
  • از حافظه آیکلود می­توان برای بک آپ گیری از تنظیمات حافظه داخلی آیفون استفاده کرد اما حافظه داخلی اینگونه نیست.
  • می­توان انتقال اطلاعات بین دستگاه­های اپل را به سادگی از طریق آیکلود انجام داد اما برای انتقال اطلاعات موجود در حافظه داخلی احتیاج به کابل و…. بوده و در کل دردسر بیشتری دارد.

حافظه ابری یا سرویس ذخیره سازی ابری

 

فراموش نکنید که نظرات و تجربیات خود را از قسمت نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *