دانستنی ها

تفاوت سرفیس بوک با سرفیس لپ تاپ در چیست؟

تفاوت سرفیس بوک با سرفیس لپ تاپ در چیست؟

آیا می‌دانید سرفیس بوک چیست؟ اگر می‌دانید شاید در مقایسه آن با سرفیس لپ تاپ گیج شوید. در این مقاله به شما از تفاوت های سرفیس بوک با سرفیس لپ تاپ می‌گوییم و با خواندن مقالاتی که به شما معرفی کرده‌ایم شما خودتان تفاوت سرفیس بوک با سرفیس پرو را متوجه خواهید شد.

یکی از محصولات مایکروسافت که طی این مدت به آن کم‌تر پرداخته شده سرفیس بوک است. این محصول به نسبت سرفیس پروها و سرفیس لپ تاپ‌ها ناشناخته‌تر‌ مانده است و کمتر کسی از تفاوتش با دیگر محصولات مایکروسافت خبر دارد. در این مقاله می‌خواهیم به شما تفاوت سرفیس‌بوک با سرفیس لپ تاپ را بگوییم. بعد از مطالعه این مقاله شما خودتان با مطالب مقاله تفاوت های سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ به تفاوت سرفیس‌بوک با سرفیس پرو هم پی خواهید برد.

اگر اصلا نمی‌دانید سرفیس بوک چیست توصیه می‌کنیم حتما مقاله معرفی سرفیس های مایکروسافت را بخوانید تا با این محصول و دیگر سرفیس های مایکروسافت به خوبی آشنا شوید.

تفاوت سرفیس بوک با سرفیس لپ تاپ در چیست؟

تفاوت سرفیس بوک با سرفیس لپ تاپ در چیست؟

تفاوت سرفیس بوک با سرفیس لپ تاپ

  • اولین تفاوتی که در ظاهر هر یک از این محصولات توجه کاربر را جلب می‌کند تفاوت در ابعادشان است. سرفیس لپ تاپ ها از سرفیس‌بوک های کوچکتر هستند و سرفیس بوک ها جدای از ابعاد بزرگتر، ضخامت بیشتری هم نسبت به سرفیس لپ تاپ دارند. نکته دیگر درباره ظاهر این دو محصول این است که سرفیس لپ تاپ‌ها همواره رنگبندی بیشتری داشته‌اند.
  • تفاوت در ابعاد موجب تفاوت در وزن هم می‌شود. سرفیس‌بوک ها نسبت به سرفیس لپ تاپ ها سنگین‌تر هستند. علاوه بر این جالب است بدانید که در بدنه سرفیس بوک ها از آلیاز منیزیوم استفاده شده ولی در بدنه سرفیس لپ تاپ ها از آلومینیوم.
  • اما سرفیس‌بوک و سرفیس لپ تاپ هر دو صفحه نمایش لمسی و تایپ کاور دارند. ابعاد صفحه نمایش‌شان هم برابر است. در هر دو سرفیس هم می‌توان از قلم سرفیس استفاده کرد ولی این قلم بیشتر جز اقلام همراه سرفیس بوک است تا سرفیس لپ تاپ. یعنی برای سرفیس لپ تاپ شما خودتان باید قلم را خریداری کنید.
  • در مورد رزولوشن یا کیفیت تصویر باید گفت که رزولوشن صفحه نمایش سرفیس بوک بیشتر است ولی این برتری چیزی نیست که توسط چشم عادی قابل تشخیص باشد و بیشتر به کار افرادی می‌آید که کارهای گرافیکی انجام می‌دهند.
  • تایپ کاور یا کیبورد سرفیس لپ تاپ روکشی از پارچه آلکانترا دارد که به آن نرمی فوق‌العاده‌ای می‌دهد در عین حال که آسیب‌پذیرتر است. اما جنس کیبورد سرفیس بوک از پلاستیک است.
  • در خصوص پردازنده باید گفت که سرفیس لپ تاپ ها پردازنده‌های قوی‌تری دارند. اما این برتری هنگام مقایسه گرافیکی دو دستگاه اصلا به چشم نمی‌آید چون پردازنده گرافیکی سرفیس‌بوک ها قابل ارتقاست و این دستگاه کلا با جی پی یو مستقل عرضه شده است. پس می‌توان گفت که سرفیس‌بوک دستگاه خوبی برای تدوین‌گرها یا گیمرهاست.
  • باتری سرفیس بوک در مقایسه با باتری سرفیس لپ تاپ بازدهی کمتری دارد که شاید دلیلش همان پردازنده گرافیکی بهتر باشد. تست سرفیس‌بوک نشان می‌دهد که باتری پر آن می‌تواند تا ۱۲ ساعت و نیم به کاربر شارژ بدهد. اما سرفیس لپ تاپ می‌تواند تا ۱۵ ساعت شارژ بدهد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: معرفی سرفیس بوک Core i7 مایکروسافت

  • در مورد دوربین هم باید گفت که دوربین سرفیس‌بوک قوی‌تر است. سرفیس‌بوک درست مانند تبلتی که به امکانات لپ تاپ هم مجهز شده یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دارد.
  • همه این دلایلی که تا به اینجا گفتیم باعث شده که قیمت سرفیس‌بوک در مقایسه با سرفیس لپ تاپ بیشتر باشد.

شما با کدام یک از این دو دستگاه کار کرده‌اید؟ اگر تجربه کار کردن با سرفیس‌بوک و سرفیس لپ تاپ را دارید حتما مقایسه این دو دستگاه از نظر خودتان را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. نظر شما حتما برای کسی که قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارد مفید خواهد بود.
جهت تعمیرات سرفیس خود با ما در تماس باشید: ۰۲۱۸۸۶۴۵۴۷۶

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *