دانستنی ها

چگونه از هک شدن مودم وای فای جلوگیری کنیم؟

مودم وای فای

یک روز که می‌خواهید قبض تلفن‌تان را پرداخت کنید می‌بینید که هزینه اینترنت شما چند برابر شده است. یادتان می‌آید که سرعت شما هنگام اتصال به اینترنت هم کم شده در حالیکه قبلا اینگونه نبود! آیا احتمالش هست که مودم شما هک شده باشد؟ با این روش احتمال هک مودم ای دی اس ال خود را به صفر برسانید.

 

جلوگیری از هک شدن مودم وای فای

اولین کاری که شما باید برای ایمن سازی مودم ای دی اس ال خود انجام دهید این است که در آدرس بار یکی از مرورگرهای‌تان ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را تایپ کنید تا تنظیمات مودم شما با زدن یوزرنیم و پسورد باز شود. البته برای هر مودم این آدرس فرق می‌کند. شما اگر به دفترچه راهنمای مودم خود مراجعه کنید می‌فهمید که آدرس تنظیمات مودم شما چیست.

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات مودم می‌شوید باید پسورد مودم را با رفتن به بخش Administration settings  تغیر دهید. البته اینکه از کجا بشود رمز مودم شما را تغییر داد هم باز بستگی به برند مودم شما دارد. اگر اولین باری باشد که اقدام به این کار می‌کنید در همان صفحه اول گزینه تغییر پسورد را خواهید دید.

به جز پسورد باید نام مودم را هم عوض کنید. یعنی همان نامی که از دستگاه‌های دیگر مودم شما را با آن می‌شناسند. این نام در تنظیمات SSID یا Wireless Network Name است و معمولا به صورت پیش‌فرض با اسم برند مودم شما پر شده است.

مودم وای فای

چگونه از هک شدن مودم وای فای جلوگیری کنیم

حالا به سراغ روش رمزنگاری مودم شما می‌رویم. روش‌های مختلفی برای رمزنگاری اطلاعات شبکه وجود دارد. مثلا WPA-Personal، (WEP/ WPA و WPA2. از میان این روش‌ها WEP کمترین ایمنی را دارد و به سادگی قابل هک شدن است. بهتر است که WPA2 را انتخاب کنید. به تنظیمات رمزنگاری مودم‌تان می‌توانید از طریق بخش  wireless security settings دسترسی پیدا کنید. اگر مودم شما قدیمی است ناگزیر به استفاده از WEP هستید ولی اگر جدید است حتما WPA2 را انتخاب کنید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم: روشی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی(اینترنت WI-FI)

حالا وقت آن رسیده که یک مودم وای فای خود را کاملا غیر قابل هک کنید. هر دستگاهی یک شناسه یا آدرس منحصر به فردی برای خودش دارد که به آن مک آدرس می‌گویند. اگر شما به مودم وای فای خود مک آدرس دستگاه‌هایی که می‌خواهید به آن متصل باشد را بدهید و بگویید که فقط به این دستگاه‌های اجازه اتصال بده مودم شما حسابی ایمن می‌شود. برای این کار ابتدا باید مک آدرس موبایل، لپ تاپ و هر دستگاه دیگری که می‌خواهید به مودم شما وصل باشد را به دست بیاورید، بعد در بخش interface setup روی wireless بزنید. بعد در بخش Wireless MAC Address Filter در هر فیلد مک آدرس یک دستگاه را وارد کنید. بعد هم تغییرات را ذخیره کنید.

 شما از چه روشی برای اینکه مودم وای فای شما هک نشود استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “چگونه از هک شدن مودم وای فای جلوگیری کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *