دانستنی ها

۲ مشکل رایج کاربران با باتری‌ سرفیس

مشکل باتری سرفیس

 

در مقاله قبلی گفتیم که باید با باتری سرفیس چگونه رفتار کنیم. در این مطلب می‌خواهیم دو مشکلات رایجی که کاربران با باتری سرفیس داشته‌اند را بررسی کنیم و راه‌حل‌های مناسب آن‌ها را بررسی کنیم.

 

مشکل Sleep نشدن سرفیس پرو ۴ و خالی کردن باتری

قبلا بسیاری از کاربران سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک از پرش صفحه یا Screen Flickering شکایت کرده‌اند که البته مایکروسافت با ارائه چند آپدیت مشکل اکثر کاربران را حل کرد. برخی کاربران دیگر گفته‌اند که این سرفیس ها اصلا به حالت Sleep نمی‌روند. لابد می‌پرسید که این مشکلات چه ربطی به باطری سرفیس دارد؟ بسیار خب… هیچ کس دوست ندارد به خاطر این مشکلات ناگهان با باتری خالی یا مرده روبرو شود!

برای حل این مشکل وب سایت Windows Central راهکاری مناسبی ارائه داده است که طبق آن شما باید Power Options را در کورتانا جستوجو کنید ( یا در منوی استارت) و به این بخش بروید تا گزینه  Choose what closing the lid does را پیدا کنید و آن را از حالت استندبای یا Sleep به حالت Hibernate درآورید. ضمنا در همین بخش Power Options حتما به Change plan settings بروید و چک کنید که زمان Sleep سرفیس شما روی Never تنظیم نباشد!

مشکل باتری سرفیس

۲ مشکل رایج کاربران با باتری‌ سرفیس

مشکل به روزرسانی ویندوز سرفیس با درایور باتری

ممکن است هنگام به روزرسانی ویندوز سرفیس با پیغام خطای C8024004 روبرو شوید یا ببینید که باتری سرفیس شما اصلا بیشتر از ۴۰٪ نمی‌تواند شارژ شود. در چنین موردی باید درایور باتری را حذف و دوباره نصب کنید. برای این کار ابتدا دو شاخ سرفیس خود را به برق وصل کنید و در جعبه جستوجویی که کنار منوی استارت وجود دارد device manager را جستوجو کنید. وقتی آن را باز کردید دسته Battries را انتخاب کنید.

بعد روی Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery دوبار کلیک کنید و زیر سربرگ Driver، Uninstall را زده و بعد روی OK بزنید. درایور باتری سرفیس شما حذف نصب شد. حال باید سرفیس خود را Restart کنید. با این کار سرفیس شما خودش مجددا درایور را نصب خواهد کرد. بعد از این باتری سرفیس خود را چک کنید و ببینید آیا بیش از ۴۰٪ شارژ می‌شود؟ اگر می‌شد دوباره برای به روزرسانی ویندوز اقدام کنید. اگر هم با این کارها مشکل شما حل نشد چاره‌ای ندارید جز اینکه سرفیس خود را به تعمیرات ببرید.

مطالعه این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: آموزش نصب درایور در سرفیس های مایکروسافت

شما تا به حال با باتری سرفیس خود مشکلی داشته‌اید؟ چه مشکلی؟ آن را چگونه حل کرده‌اید؟ تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “۲ مشکل رایج کاربران با باتری‌ سرفیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *