دانستنی ها

مشکل پرش تصویر در سرفیس چیست و روش های حل آن

مشکل پرش تصویر سرفیس

پرش تصویر در دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت از مشکلاتی است که کاربران این دستگاه ممکن است با آن روبرو شوند. پدیده‌ی پرش تصویر به معنای ناگهانی تغییر کردن یا ناپایدار شدن تصویر روی صفحه نمایش است، که می‌تواند تجربه کاربری را ناخوشایند و ناپایدار کند. این مشکل ممکن است از اعمال نامناسب سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری، تداخلات مغناطیسی، گرمای بیش از حد دستگاه، یا مشکلات در صفحه‌نمایش ناشی شود. در این مقاله، به بررسی علل مختلف و راه‌حل‌های ممکن برای مشکل پرش تصویر در سرفیس خواهیم پرداخت.

همچنین، راهنمایی‌هایی جهت پیشگیری از این مشکلات و نکاتی برای تشخیص و رفع آنها نیز ارائه خواهیم کرد. با توجه به اهمیت استفاده بهینه از دستگاه‌های سرفیس، شناخت این مسئله و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرفیس مایکروسافت

مشکل تصویر در سرفیس مایکروسافت

 دلایل مشکل پرش تصویر در سرفیس

دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت به عنوان یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها شناخته می‌شوند. اما گاهی این دستگاه‌ها با یک مشکل مزاحم مواجه می‌شوند که به پرش تصویر شهرت دارد. این مشکل می‌تواند از نوعی نوسان یا تغییر ناگهانی در تصویر روی صفحه‌نمایش باشد که تجربه کاربر را مختل می‌کند. در این مقدمه، به بررسی دلایل پرش تصویر در دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت می‌پردازیم و راهکارهایی را ارائه می‌دهیم تا کاربران بتوانند از مشکل پرش تصویر در سرفیس جلوگیری کرده و تجربه استفاده بهتری از دستگاه‌های خود را داشته باشند و  در گرفتن اسکرین شات در سرفیس نیز مشکلی پیدا نکنند.

1. رزولوشن و نرخ‌ تازه‌سازی نادرست صفحه‌نمایش سرفیس

ممکن است کیفیت تصویر(رزولوشن) و نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش دستگاه برای پخش ویدیو یا تصاویر ممکن است کم باشد. نرخ تازه‌سازی یا refresh rate نمایشگر تعداد بارهایی را که تصویر بر روی صفحه‌نمایش به روزرسانی می‌شود را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، این نرخ نشان دهنده‌ی این است که تصاویر روی صفحه نمایش به چه سرعتی تغییر می‌کنند و به چه اندازه حرکت‌ها به‌صورت روان نمایش داده می‌شوند

2. نرم‌افزارها و درایورهای گرافیکی قدیمی یا خراب

نرم‌افزارهایی که قدیمی هستند ممکن است باعث مشکلات سازگاری و تداخل شوند. همچنین اگر درایورهای گرافیکی که مسئول نمایش تصاویر و ویدیوها روی صفحه هستند، قدیمی یا آسیب‌دیده باشند، ممکن است باعث مشکل پرش تصویر در سرفیس یا مشکلات دیگر در نمایش شوند.

3. مشکلات سخت‌افزاری

گاهی ضربه‌ها به دستگاه، آب‌خوردگی و یا حتی افزایش دما می‌تواند باعث بروز مشکلات در صفحه‌نمایش سرفیس شود. همچنین ممکن است در مواردی، مغناطیس‌ها و سایر میدان‌های مغناطیسی باعث تداخل با نمایشگر سرفیس شوند که این اتفاق ممکن است در صورت قرار گرفتن دستگاه در نزدیکی یک میدان مغناطیسی مانند بلندگوها یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی رخ دهد. برای تعمیر سرفیس، حتماً به یک تکنسین ماهر و با تجربه مراجعه کنید.

روش حل مشکل پرش تصویر سرفیس

در ادامه به روش‌های مختلف حل مشکل پرش تصویر در سرفیس مایکروسافت اشاره خواهیم کرد. با ارائه راهکارهایی که به کمک آن‌ها می‌توانید این مشکل را برطرف کنید، توجه‌تان را به اقداماتی خاص جهت بهبود عملکرد و پایداری دستگاه‌های سرفیس خواهیم داشت.

تغییر نرخ تازه‌سازی برای حل مشکل پرش تصویر سرفیس

برای بررسی تنظیمات صفحه نمایش خود و اطمینان از درستی وضوح و نرخ تازه‌سازی، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

1. با کلیک راست بر روی صفحه نمایش، گزینه “تنظیمات نمایش” را انتخاب کنید.

2. به تنظیمات برنامه بروید.

3. گزینه “سیستم” را انتخاب کنید.

4. سپس از بخش “نمایش” به تنظیمات صفحه‌نمایش دسترسی پیدا کنید.

5. تنظیمات را بررسی کرده و دستورالعمل‌های کالیبره کردن صفحه نمایش خود را دنبال کنید تا ببینید آیا مشکل پرش تصویر رفع شده است.

همچنین، باید بدانید که اگر کیبورد به دستگاه سرفیس متصل است، می‌توانید همزمان کلیدهای Windows logo key + Ctrl + Shift + B را فشار داده و وارد تنظیمات مربوطه شوید. همچنین برای تبلت‌های مایکروسافت مانند سرفیس پرو، می‌توانید دکمه‌ی صدای زیاد و کم را همزمان سه بار فشار دهید.

تغییر نرخ تازه‌سازی در سرفیس

بخش display

بررسی مشکلات نرم‌افزاری برای رفع مشکل پرش تصویر سرفیس

برای رفع مشکل پرش تصویر در سرفیس، ابتدا باید مشکلات نرم‌افزاری را بررسی کنید. ابتدا صفحه‌نمایش را با استفاده از کلیدها و میان‌برهای تبلت رفرش کنید و دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید.ذ گاهی اوقات حافظه RAM دستگاه به اندازه کافی برای پردازش سریع ویدیوها یا تصاویر مورد نیاز نیست و این می‌تواند باعث پرش تصویر شود. بنابراین، سعی کنید برنامه‌های دیگر را ببندید تا بیشترین حافظه RAM برای پردازش مورد نیاز در دسترس باشد.

اگر مشکل همچنان حل نشد، سیستم عامل و درایورهای گرافیکی را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. می‌توانید این کار را از طریق صفحه پشتیبانی Microsoft Surface انجام دهید یا سیستم را در حالت safe mode راه‌اندازی کرده و درایورهای گرافیکی را حذف و مجدداً نصب کنید. پس از راه‌اندازی مجدد سیستم، به مسیر تنظیمات ویندوز بروید و به‌روزرسانی‌های موجود را دانلود و نصب کنید.

بررسی مشکلات سخت‌افزاری

اگر سرفیس شما داغ شده است، ابتدا برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ببندید. همچنین می‌توانید دستگاه را بر روی یک فن خنک‌کننده قرار داده و یا در محیطی با تهویه مناسب قرار دهید تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود. در صورت احتمال تداخل مغناطیسی، سرفیس خود را از هر دستگاه الکترونیکی که ممکن است باعث تداخل شود دور کنید. همچنین می‌توانید این دستگاه‌ها را خاموش یا قطع کنید. اگر مشکوک به وجود ایراد سخت‌افزاری در گجت خود هستید، لازم است دستگاه را برای تعمیر به یکی از مراکز رسمی خدمات و تعمیرات تخصصی ببرید. برخی از مشکلات سخت‌افزاری که می‌تواند باعث مشکل پرش تصویر در سرفیس شود، شامل خرابی تاچ، برد، و نوسانات ولتاژ است.

پیشگیری از پرش تصویر در سرفیس

همواره توصیه می‌شود که نرم‌افزارها و درایورهای گرافیکی سرفیس خود را به‌روز نگه دارید و از آخرین نسخه ویندوز و روزرسانی‌های نرم‌افزاری استفاده کنید. بروزرسانی منظم ویندوز می‌تواند به جلوگیری از اشکالات نرم‌افزاری و سازگاری کمک کند، همچنین حتماً اطمینان حاصل کنید که درایورهای گرافیکی سرفیس شما به‌روز است، زیرا درایورهای قدیمی ممکن است باعث مشکلاتی مانند پرش تصویر شوند. همچنین تنظیمات صفحه نمایش سرفیس خود را بررسی کنید و بهینه‌سازی کنید.

از قرار دادن دستگاه‌های الکترونیکی خود در نزدیکی سطوح مغناطیسی خودداری کنید، زیرا تداخل مغناطیسی می‌تواند به مشکلات نمایشگر منجر شود. همچنین، سرفیس خود را در معرض دمای بیش از حد قرار ندهید، زیرا این موضوع می‌تواند به آسیب‌رساندن به اجزای سخت‌افزاری و به ویژه نمایشگر منجر شود.

در نهایت، سعی کنید با احتیاط و دقت بالا با سرفیس خود برخورد کنید، زیرا برخورد سخت می‌تواند به آسیب دیدن اجزای سخت‌افزاری و از جمله صفحه نمایش منجر شود. هنگام حمل و نقل دستگاه، از افتادن یا برخورد آن با سطوح مختلف خودداری کنید و از ایجاد آسیب به دستگاه جلوگیری کنید.

 پرش تصویر در سرفیس

نمونه ای از پرش تصویر در سرفیس

نتیجه گیری

در نتیجه، برای جلوگیری از مشکل پرش تصویر در سرفیس مایکروسافت، ابتدا باید از بروزرسانی منظم نرم‌افزارها و درایورهای گرافیکی اطمینان حاصل کرد. همچنین حفظ دستگاه در معرض دماها و میدان‌های مغناطیسی می‌تواند مفید باشد. از انجام بررسی‌های دوره‌ای و تنظیمات مربوط به نمایشگر نیز استفاده کنید. در صورتی که مشکل پابرجا باقی بماند، بهتر است به مراکز تخصصی مراجعه کرده و دستگاه را تحت نظر تکنسین‌های مجرب قرار دهید.

 « سوالات متداول »

  • علت پرش تصویر در سرفیس چیست؟

پرش تصویر ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات نرم‌افزاری، درایورهای قدیمی، تداخل مغناطیسی یا مشکلات سخت‌افزاری اتفاق بیفتد.

  •  چگونه می‌توانم مشکل پرش تصویر را در سرفیس ام رفع کنم؟

ابتدا نرم‌افزارها و درایورهای گرافیکی را به‌روز کنید و سپس تنظیمات نمایشگر را بررسی کنید. همچنین از قرار دادن دستگاه در نزدیکی مغناطیس‌ها خودداری کنید و آن را در معرض دماهای بسیار گرم یا سرد قرار ندهید.

  • آیا اصلاح مشکل پرش تصویر در سرفیس به وسیله‌ی خودم امکان‌پذیر است؟ 

بله، برخی از مشکلات نرم‌افزاری و تنظیمات مرتبط با نمایشگر ممکن است توسط کاربران خود حل شوند، اما در صورتی که مشکلات سخت‌افزاری باشد، بهتر است به تکنسین مجرب مراجعه کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *