دانستنی ها

مشکل حرکت نکردن نشانگر موس در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰

 

بخش بزرگی از کارهای ما روی کامپیوترهای‌مان از طریق ماوس انجام می‌شود و اگر عملکرد این کوچولوهای دوست‌داشتنی مختل شود همه ما به مشکل برمی‌خوریم. در مطالب قبلی سایت ناوک از مشکل پریدن یا حرکت کردن سرخود ماوس در ویندوز ۱۰ گفتیم. امروز می‌خواهیم یک مشکل رایج دیگر را بررسی کنیم.

 

در اکتبر ۲۰۱۸ وقتی که Windows Fall Creators Update در ویندوز ۱۰ اعمال شد برخی از کاربران گزارش دادند که موس‌شان با مشکل روبرو شده است. این مشکل به این صورت بود که کلیک های موس کار می‌کرد ولی نشانگرش حرکت نمی‌کرد. برخی می‌گفتند که چراغ موس روشن است ولی موس کار نمی کند. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شدید می‌توانید با روشی که به شما می‌گوییم آن را برطرف کنید.

حل مشکل حرکت نکردن ماوس در ویندوز ۱۰ با درایور انویدیا

  • یک راه حلی که برای این مشکل اعصاب خوردکن وجود دارد این است که شما درایورهای انویدیای سیستم‌تان را آپدیت کنید. برای آپدیت کردن درایورهای انویدیا باید به Device Manager لپ تاپ خود بروید به این صورت که عبارت Device Manager را در سرچ باکس منوی استارت‌تان تایپ کنید. اولین نتیجه‌ای که برای شما می‌آید دیوایس منجر است.
  • حالا باید در این پنجره‌ای که باز شده به دنبال Display Adapters بگردید. وقتی روی این گزینه کلیک کنید درایورهای Nvidia را خواهید دید.
ویندوز ۱۰

حرکت نکردن نشانگر موس ویندوز ۱۰

  • برای آپدیت این درایور باید روی آن کلیک راست کنید و از منویی که برای‌تان باز می‌شود گزینه Update Driver را انتخاب کنید. بعد هم روی گزینه Search Automatically For Updated Driver Software کلیک کنید تا از این به بعد این درایورتان خودش به دنبال آپدیت هایش بگردد.
  • البته برای آپدیت کردن این درایورها می‌توان از برنامه GeForce Experience هم کمک گرفت. شما می‌توانید به راحتی اسم این برنامه را در منوی استارت‌تان سرچ کنید و رویش کلیک کنید. بعد روی بخش Drivers (بالا سمت چپ) کلیک کنید. اگر درایور جدیدی برای شما ارائه شده باشد آن را خواهید دید.

به این ترتیب با آپدیت کردن درایور NVIDIA مشکل حرکت نکردن ماوس شما در ویندوز ۱۰ برطرف می‌شود. همانطور که در ابتدا گفتیم این مشکل به این صورت است که ماوس شما کلیک می‌کند ولی حرکت نمی‌کند. اگر ماوس شما فریز شده است حتما مطلب حل مشکل فریز شدن موس یا تاچ پد در ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید. شما تا به حال با این مشکل روبرو شده‌اید؟ وقتی که چراغ موس شما روشن است ولی کار نمی کند چه کار می‌کنید؟ تجارب و سوالات‌‌تان را با کارشناسان سایت ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “مشکل حرکت نکردن نشانگر موس در ویندوز ۱۰

  1. سپاسی گفت:

    سلام
    من اینکار رو کردم ولی سیستم میگه بهترین درایور نصبه و من همچنان همین مشکل رو دارم
    کلیک چپ و راست کار میکنن اما پوینتر حرکت نمیکنه

    1. g گفت:

      سلام مشکلتون رفع شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *