دانستنی ها

تاریخ رونمایی از سرفیس پرو 10 و مشخصات آن

سرفیس پرو 10

سرفیس پرو 10 می‌­تواند نسل بعدی از سرفیس پرو­های کمپانی بزرگ و معتبر مایکروسافت باشد. در نسل­‌های قبلی این کمپانی توانست نسل به نسل سرفی­س‌های خود را از نظر قابلیت و توانمندی ارتقا بخشد. کاربران بر اساس شرایط ارائه سرفیس پرو­های مختلف و با خصوصیت­‌های متنوع، این روزها منتظر خبر­های خوب از مایکروسافت هستند. در این مقاله که برای کاربران وب­‌سایت ناوک سرویس navakservices.com تهیه می­‌شود، می­‌خواهیم کمی آینده­‌نگر باشیم. اگر از جمله کاربران سرفیس مایکروسافت هستید، اگر به شگفتانه‌­های مایکروسافت علاقه‌­مندید، با ما همراه باشید. در این مقاله خبر­ای جالبی را خواهید شنید. همچنین اگر نیاز به تعمیر سرفیس دارید روی تخصص کارشناسان ما در مرکز تعمیرات سرفیس ناوک حساب کنید.

سرفیس پرو 10
رونمایی از محصول جدید سرفیس در سال جدید

درباره سرفیس پرو 10 و تاریخ رونمایی از این محصول مایکروسافت

کمپانی Microsoft از اعتبار جهانی برخوردار است. این شرکت بسیار معروف، همیشه نسبت به جلب رضایت کاربران خود گام­‌های بلندی برداشته است. همه می‌دانید که مایکروسافت بیشتر در حوزه طراحی و ساخت محصولات نرم‌افزاری، نسبت به دراختیار داشتن نبض بازار محصولات دیجیتالی و کامپیوتر فعال بوده است. اما پس از سال 2013 رویه فعالیت‌های مایکروسافت تغییر کرد. شاید بتوان گفت پیشرفت خارق­‌العاده­ای در این شرکت به وجود آمد. به همین منظور کاربران خبر شگفت انگیزی از کمپانی مایکروسافت شنیدند. این شرکت در سال 2013 برای اولین بار گام محکم و فوق العاده‌ای در زمینه تولید محصولات دیجیتالی برداشت.

قبل از اینکه بخواهیم درباره مشخصات و زمان ارائه سرفیس پرو 10 باهم گپی بزنیم، بهتر است مروری به تاریخ حضور سرفیس­‌های مایکروسافت در دنیای محصولات دیجیتالی داشته باشیم. مایکروسافت اولین نسل از محصولات سخت­‌افزاری دیجیتالی خود را با نام سرفیس‌ پرو Surface Pro به بازار محصولات دیجیتالی معرفی کرد. این محصول در ماه فوریه سال 2013 به باززار ارائه شد و می‌­توان به جرات آن را شگفتانه نامید. چرا که تا به آن روز محصول نمونه‌­ای در بین کاربران ارائه نشده بود.

در ادامه شگفتانه­‌های مایکروسافت ادامه داشت. بعد از  معرفی نسخه اول از محصولات سرفیس پرو، حدودا اکتبر همان سال نسل دوم سرفیس یعنی Surface Pro 2 به بازار ارائه شد. طبیعتا این نوع سرفیس پرو نسبت به نسل قبل با تغییراتی همراه بود. اعمال این تغییرات توانست بیشتر از قبل رضایت مخاطبین را جلب کند. پس از آن در ماه مه سال‌ 2014 سرفیس Surface Pro 3 به بازار معرفی شد. اما داستان طراحی و ساخت و ارائه نسل­‌های بعدی سرفیس پرو تمامی نداشت. به همین خاطر کمپانی مایکروسافت در ماه اکتبر سال 2015، محصول جدید خود یعنی Surface Pro 4 را به بازار محصولات دیجیتالی معرفی کرد.

ادامه معرفی و ارائه سرفیس‌­های مایکروسافت

Surface Pro 4 با استقبال خوبی همراه بود. شاید همین استقبال دلیلی بود که ارائه نسل بعدی سرفیس پرو با یک سال تاخیر همراه شود. بر این اساس کمپانی مایکروسافت در ماه جون سال 2017، نسل پنجم یعنی Surface Pro 5 را به کاربران خود معرفی کرد. پس از آن با توجه به استقبال و فیدبک‌های دریافتی از مخاطبان، در ماه اکتبرر سال 2018 و در همان ماه از سال 2019، به ترتیب نسل‌های 6 و 7 از سرفیس پرو Surface Pro  به بازار محصولات دیجیتالی معرفی شدند.

سرفیس پرو 10
رونمایی از محصول جدید سرفیس در سال جدید

زمانی که کاربران منتظر نسل بعدی سرفیس پرو در سال 2020 بودند، اما هیچ خبری از شگفتانه جدید مایکروسافت نبود. ولی کمپانی مایکروسافت باز با یک سال تاخیر در ماه سپتامبر سال 2021 سرفیس پرو نسل هشت Surface Pro 8 خود را به بازار معرفی کرد. پس از ان نیز نسبت به ارائه نسل نهم سرفیس‌­های خود در ماه اکتبر 2022 اقدام نمود و Surface Pro 9 که شاید بتوان گفت بهترین نوع از سرفیس‌­های ماکروسافت است را به بازار و دنیاس سرفیس‌­های خود ارائه کرد. حالا نوبت به سرفیس پرو 10 می­رسد که همگان منتظر آن هستند.

بهترین مرکز ارائه خدمات و فروش قطعات مایکروسافت سرفیس

کاربران و طرفداران محصولات نرم‌­افزاری و سخت­ افزاری مایکروسافت، می‌­توانند به راحتی و با بهترین کیفیت به سرفیس در انواع مختلف دسترسی داشته باشند. به همین منظور مرکز تخصصی تعمیراتی ناوک سرویس و البته  فروشگاه اینترنی ناوک سرویس را به شما معرفی می­‌کنیم. در این مرکز تخصصی می­‌توانید هرگونه مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در سرفیس خود را، به راحتی برطرف سازید. کارشناسان و تکنسین‌های خبره و با تجربه‌ای در مرکز تخصصی ناوک سرویس فعالیت دارند. آنها می‌توانند بهترین خدمات را به کاربران سرفیس ارائه دهند. کلیه خدمات تعمیراتی و حتی خدمات پس از فروش در نمایندگی ناوک سرویس، با ارائه ضمانت‌نامه معتبر به کاربران همراه خواهد بود.

سرفیس پرو 10
رونمایی از محصول جدید سرفیس در سال جدید

از سرفیس پرو جدید مایکروسافت چه خبر ؟

اولین نسل از سرفیس‌های مایکروسافت در 9 فوریه 2013 به بازارهای کشور کانادا، ایالات متحده و چین ارائه شد. در ادامه شرایط ارائه این محصول بسیار ارزشمند، در 23 مه سال 2013 به قاره اروپا یعنی به کشور انگلستان نیز رسید. کاربران در این کشور‌ها از این محصول هیبریدی بسیار استقبال کردند. به همین خاطر مدت کوتاهی نگذشت که آوازه ارائه اولین نسل از سرفیس مایکروسافت، در تمام جهان طنین‌انداز شد. این استقبال و این شور موجب شد تا مهندسین کمپانی معروف مایکروسافت، نسبت به تکامل و طراحی و تولید نسخه‌های دیگر سرفیس پرو دست به کار شوند. این داستان تقریبا هر سال پیشروی کرد تا به آخرین نسل سرفس پرو یعنی surface Pro 9 رسید.

از زمان ارائه اولین سرفیس پرو تا ام­سال یعنی سال 2023، یک دهه می­گذرد. آنچه که مسلم است این است که اشتهای طراحی و تولید سرفیس‌­های دیگر در کمپانی مایکروسافت تمامی ندارد. کاربران عادت کردند که در پایان هر دوره منتظر کسب آگاهی خبر جدید از مایکروسافت باشند. به همین خاطر هر روز منتظر خبر جشن رونمایی از سرفیس پرو 10 هستند. اما واقعیت امر این است که تا به امروز هیچ خبری از زمان رونمایی از این شگفتانه جدید کمپانی مایکروسافت به گوش نرسیده است.

سرفیس پروهای مایکروسافت حتی پس از طی نسل‌های متعدد، استراکچر و ساختار خود را حفظ کردند. به همین خاطر هنوز هم کاربران این محصولات را به شکل تبلت‌های بزرگ هیبریدی مشاهده می‌کنند. تبلت‌هایی که می‌توانند با نیروی اتصال مغناطیسی، از یک کیبورد نیز برخوردار شوند. کیبوردی که پس از اتصال به این محصولات، شرایط برخورداری از یک تبلت تمام عیار را برای کاربر فراهم می‌آورد.

 تغییرات سرفیس پرو ۱۰

سوال مهمی در اینجا مطرح می‌شود، سرفیس پرو نسل نهم علی رغم استقبال چشمگیری که توسط کاربران از این محصول مایکروسافت شد، اما نقدهای متعددی نیز گریبانگیر این مدل سرفیس است که نمی­شود به راحتی از آن گذشت. نقدهایی که به نحوه کاربری و ارائه خواسته کاربران مربوط می‌شود. به همین خاطر در معرفی شگفتانه جدید مایکروسافت یعنی سرفیس پرو 10، در کنار انتظاری که کاربران به آن عادت کرده‌اند، مشاهده اینکه آیا مایکروسافت نسبت به محصولات جدید خود به نقدها اهمیت می‌دهد یا خیر نیز نکته حائز اهمیت است.

ارتباط سرفیس پرو ۱۰ با ویندوز ۱۲

یک به‌روزرسانی اصلی ویندوز در دست تدوین است که در جایی به Windows 12 اشاره شده است. اینکه آیا این نام واقعاً مانا خواهد بود یا نه، روشن است که یک به‌روزرسانی مهم با تمرکز بر هوش مصنوعی به ویندوز 11 در دست برنامه‌ریزی است. مهمتر از آن، به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد این به‌روزرسانی را به معرفی Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 متصل کند. که به صورت کامل مشخص نیست که این به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی چه خواهند بود، به خصوص اینکه Copilot از قبل در سراسر سیستم یکپارچه شده است. با این حال، منبع گزارش Windows Central مدعی است که منابع خبری آن نشان می‌دهند به‌روزرسانی‌های بیشتری برای بهبود بهینه‌سازی تبلت در به‌روزرسانی‌های آینده ویندوز 11 در دست اقدام است. شاید قابلیت‌های لمسی گسترده‌تر و ویژگی‌های حالت تبلت بیشتری در حال آماده‌سازی باشد تا Surface Pro هنگامی که به کیبورد Type Cover وصل نیست، کاربری بهتری داشته باشد.

جمع بندی

اگر قرار باشد خبری از تولید سرفیس جدید مایکروسافت و ارائه آن باشد، به احتمال قوی این کمپانی بزرگ نسبت به توجه و حمایت کاربران بی‌تفاوت نخواهد بود. به همین خاطر به احتمال قوی سرفیس پرو جدید خود را عاری از کاستی‌ها و نقدهای وارده، طراحی و تولید خواهد کرد. ولی باز هم روی این موضوع 100 درصد نمی‌شود مطمئن بود. شاید سرفیس جدید مایکروسافت بدون توجه به نقدها، از امکانات جدیدتری برخوردار باشد. بر این اساس در ادامه مقاله، شما نسبت به گمانه‌زنی‌ها و ابهامات موجود در خصوص طراحی و تولید و البته زمان ارائه سرفیس پرو 9، آگاهی لازم را دریافت خواهید کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *