دانستنی ها

فکر می‌کنید خرید سرفیس پرو 9 به نفع شما است ؟

سرفیس پرو 9

سرفیس پرو 9 یک نوت بوک 2 در 1 است. قدرت یک کامپیوتر شخصی در کنار انعطاف‌پذیری تبلت را یکجا دارد. کاربران می‌توانند به وسیله این محصول مایکروسافت، حرفه‌ای‌ترین و زیباترین پروژه‌های مهندسی، گرافیکی و معماری را خلق نمایند. وضوح صفحه نمایش در Surface Pro 9 شگفت‌انگیز است. می‌توانید با آن ریزترین جزئیات تصویر را به معنای واقعی مشاهده کنید. در این مقاله قابلیت‌های شگفتانه مایکروسافت را مرور کنید، سپس در انتها از خود بپرسید که آیا خرید سرفیس پرو 9 به نفع شما است ؟

محصول جدید مایکروسافت سرفیس پرو 9 این‌جاست

این همان محصول جدید سرفیس با برند آمریکایی Microsoft است. از فناوری هوش مصنوعی برخوردار بوده و این توانمندی را در تماس‌های ویدیویی به کاربران ارائه خواهد داد. در این محصول خدماتی از جمله سازگاری با فناوری 5G، بهبود زاویه دید، برخورداری از سیستم امنیتی تشخیص چهره Windows Hello و غیره را تجربه خواهید کرد. این محصول سرفیس پرو 9 بوده و هم ‌اینک در فروشگاه تعمیر لپ تاپ قابل ارائه است. 

آیا Pro 9 می‌تواند به عنوان تبلت یا لپ تاپ استفاده شود ؟

در اصل سرفیس پرو 9 یک تبلت است. بنابراین می‌توانید صفحه کلید را جدا کرده و از آن به عنوان تبلت استفاده کنید. این محصول هیبریدی به تازگی در اکتبر سال 2022 (پائیز سال ۱۴۰۱) توسط مایکروسافت رو‌نمایی شد. می‌تواند به راحتی در اجرای همه نوع فرایندها، همراه ایده‌آلی برای کاربران باشد.

آیا Pro 9 می‌توان به هدف رسم نمودار و طراحی تصاویر گرافیکی از آن استفاده کرد ؟

استفاده از این محصول با قلم هوشمند Surface Slim Pen همراه است. به همین دلیل کاربران اعم از طراحان، مهندسین معماری، برنامه‌نویسان و غیره، می‌توانند به راحتی انواع پروژه‌های مهندسی و طراحی را با استفاده از قلم تعمیر سرفیس انجام دهند. از طرف دیگر این محصول با Surface Slim Pen 2 نیز سازگار است. البته توجه داشته باشید که این قلم به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

آیا Pro 9 از پردازنده با کیفیتی برخوردار است ؟

قطعه پردازنده CPU سرفیس پرو 9 در مقایسه با یک رایانه لوحی، از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول مایکروسافت چند روز بعد از رونمایی، طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. مایکروسافت با تولید این محصول توانست محبوبیت خود را در بین کاربران چند برابر افزایش دهد. پردازنده در Surface Pro 9 ده هسته‌ای از نوع پردازشی‌ است. 8 هسته آن الکترونیکی بوده و 2 هسته باقی‌مانده از نوع عملکردی (P) با حداکثر سرعت 4.4 گیگاهرتز ارائه شده است.

آیا Pro 9 از نظر طراحی از شرایط ویژه‌ای برخوردار است ؟

از جمله خصوصیت‌های بارز در انواع سرفیس مایکروسافت، نوع طراحی در این محصولات است. این فاکتور به قدری برای مخاطبین و کاربران حائز اهمیت بوده که شاید بتوان گفت از اولین دلایل استقبال کاربران همین طراحی‌های شگفت انگیز در محصولات سرفیس است. این قابلیت در سرفیس پرو 9 به طور ویژه دیده می‌شود.

از نظر وزن در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. بدنه Pro 9 حدودا 885 گرم است. به همراه صفحه کلید 1160 گرم بوده و 246 گرم وزن آداپتور بعلاوه کابل برق AC در این محصول است.

آیا Pro 9 نمایشگر با قابلیتی دارد؟

در این محصول دوست‌داشتنی از صفحه نمایش 13.0 اینچی IPS (PixelSense) استفاده شده است. وضوح و رزولوشن 2880 در 1920 این نمایشگر تفاوت زیادی با نسل قبل یعنی Pro 8 ندارد. کاربرا می‌توانند با استفاده از قابلیت تاچ اسکرین و البته برخورداری از قلم Surface Pen  در این صفحه نمایش، طراحی‌ها و موفقیت‌های بزرگی را برای خود ثبت نمایند.

مقیاس (نسبت عمودی به افقی) صفحه نمایشگر در این محصول 3:2 است. یعنی کاربر یک نمایشگر نسبتا بلندتر از نمایشگر‌های معمولی را در اختیار دارد. پس می‌تواند محتو‌های طولانی عمودی مانند وب و SNS را با اسکرول کمتری مشاهده کند. نکته مهم و کاربردی دیگر این است که از حداکثر روشنایی 454 نیت و کنتراست بالای 1320:1 برخوردار است.

سرفیس پرو 9
سرفیس پرو 9

آیا Pro 9 از سیستم صدا، دوربین و پورت‌های کاربردی برخوردار است؟

در این محصول از بلندگوها و اسپیکرهای استریو 2 واتی (2w)  Dolby Audio و Dolby Atmos استفاده شده است. میکروفن نیز در سرفیس پرو 9 از کیفیت استودیویی برخوردار است. ورودی‌ها در این محصول از دو پورت Thunderbolt 4 USB و یک پورت   Surface Connect تشکیل می‌شوند.

در جلوی دستگاه دوربین تشخیص چهره Windows Hello وب‌کم با کیفیت  1080p و میکروفون استودیویی را مشاهده خواهید کرد. دوربینی هم در بالای قاب پشتی جایگزاری شده است. در سمت راست لبه بیرونی پورت  Surface Connect تعبیه شده است. از طرف جلو سرفیس pro 9 در محدوده لبه قاب سمت چپ نیز پورت USB-C (2) و ورودی سیم کارت وجود دارد.

آیا Pro 9 باتری‌های توانمندی دارد ؟

باتری در سرفیس Pro 9 نسبت به نسل قبل یعنی Pro 8، به هدف اجرای فرایند‌های ساده توانمند‌تر شده است. یعنی کاربران می‌توانند با خیال راحت‌تری با استفاده از این محصول به وب‌گردی بپردازند. اما اندازه باتری به 47.7 وات ساعت کاهش پیدا کرده است. بر این اساس کاربران برای مشاهده فیلم محدود به حدودا 8 ساعت استفاده هستند. شاید این موضوع برای برخی از کاربران مهم بوده و در جواب سوال آیا خرید سرفیس پرو 9 به نفع شماست، تاثیرگذار باشد.

سرفیس پرو 9
اکسسوری‌های مناسب برای سرفیس پرو 9

آیا Pro 9 از تجهیزات جانبی با کیفیتی برخوردار است ؟

استفاده از لوازم جانبی یا همان Accessories ها، لذت کاربری از محصولات سرفیس را چند برابر خواهند کرد. این برتری برای سرفیس Pro 9 نیز وجود دارد. مایکروسافت این لوازم را به هدف کاهش محدودیت برای کاربران و افزایش جذابیت در استفاده از محصولات خود معرفی می‌کند. سرفیس Pro 9 با جدیدترین و بهترین سخت افزار‌ها و در رنگ‌های جدید و زیبا ارائه شده است. پس برخورداری از لوازم جانبی کاربردی در این محصول، علاقه استفاده از آن را بیشتر خواهد کرد.

هر کدام از اکسسوری‌‌های معرفی شده، در فروشگاه ناوک سرویس موجود است. کاربران می‌توانند به راحتی محصول مورد نظر را انتخاب کرده و در کمترین زمان تحویل بگیرند.

سرفیس پرو 9
صفحه کلید مناسب برای سرفیس پرو ۹

معرفی صفحه کلید امضای مایکروسافت Microsoft Signature Keyboard

معرفی اولین اکسسوری‌ را به صفحه کلید امضای مایکروسافت اختصاص می‌دهیم. این اکسسوری‌ از کاور رسمی مایکروسافت برخوردار است. یک شارژر مخصوص برای Slim Pen 2 نیز دارد. می‌تواند به حالت مغناطیسی به تبلت متصل شود. از طرف دیگر به عنوان یک محافظ مطمئن برای نمایشگر سرفیس Pro 9 ایفای نقش خواهد کرد. باور کنید که این صفحه کلید کاربردی، با قابلیت و واقعا خوب است. با نور پس زمینه همراه بوده و از تاچ پد راحت و روانی برخوردار است.

سرفیس پرو 9
قلم اسلیم 2 مناسب برای سرفیس پرو ۹

معرفی قلم Microsoft Slim Pen 2

نمونه این اکسسوری در مدل‌های قبلی سرفیس پرو نیز ارائه شده است. وجود این ابزار واقعا مهم است. Slim Pen 2 را می‌توان به عنوان  بهترین قلم ساخته شده توسط مایکروسافت معرفی کرد. این قلم به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. بسیار دقیق است. از یک موتور لرزاننده برخوردار بوده و حس راحتی را به کاربر منتقل خواهد کرد. می‌توانید به هدف کاربری از برنامه‌های Photoshop و OneNote، از این قلم به راحتی طراحی‌های چشم نوازی را خلق نمایید.

سرفیس پرو 9
کیس فینتی مناسب برای سرفیس پرو ۹

معرفی کیس فینتی Fintie case

تهیه قاب Fintie برای محافظت از تبلت پرو 9 موضوع مهمی است. این قاب از بریدگی‌های مشخصی به هدف تعبیه پورت‌ها برخوردار است. می‌تواند  به خوبی از تبلت محافظت کند. در زمینه تهیه آن بی‌تفاوت نباشید.

سرفیس پرو 9
محافظ صفحه مناسب برای سرفیس پرو ۹

معرفی محافظ صفحه  SPARIN

اکسسوری محافظ صفحه SPARIN برای محافظت از صفحه نمایش 13 اینچی سرفیس پرو 9 توسط مایکروسافت تهیه شده است. محافظت از صفحه نمایش لمسی وظیفه گوریلا گلس Gorilla Glass است. اما زمانی که از Pro 9 زیاد استفاده می‌کنید، خراش‌های جزئی را مشاهده خواهید کرد. برای جلوگیری از آن، این محافظ می‌تواند کاربردی باشد. ضمنن از قیمت قابل قبولی نیز برخوردار است.

سرفیس پرو 9
کیف مناسب برای سرفیس پرو ۹

معرفی کیف Inateck bag

در کنار داشتن قابلیت‌های متعدد در Pro 9، استفاده از کیف Inateck bag در زمان جابجایی بسیار با اهمیت است. این اکسسوری می‌تواند با دیگر محصولات 13 اینچی سازگار باشد. از بالشتک نرمی برخوردار است. می‌تواند شرایط محافظت از Pro 9 را ارتقا دهد. همچنین دارای یک جیب اضافی برای آداپتور برق، شارژر یا سایر لوازم جانبی مانند ماوس است.

سرفیس پرو 9
هدفون مناسب برای سرفیس پرو ۹

معرفی هدفون حذف نویز Noise Cancelling Bose 700

شرکت مایکروسافت در تولید محصولات جدید سرفیس مانند سرفیس پرو 9، تغییرات خاص و کاربردی را لحاظ کرده است. به همین منظور تجهیزاتی را به دلایلی که فقط خود این شرکت از آن اطلاع دارد حذف کرده. یکی از آن موارد جک هدفون است. به همین دلیل کاربران لازم است که یا از هدفون های بلوتوث استفاده کنند و یا از  از طریق USB C هدفون مدنظر را به Pro 9 متصل نمایند.

در ادامه معرفی اکسسوری‌های متعلق به Pro 9، به هدفون Bose 700، اشاره می‌کنیم. این دیوایس را شک نکنید از جمله موارد مهم و دوست‌داشتی خواهد بود. این هدفوم بی‌سیم بوده و می‌توانید از آن به راحتی در محیط‌های مختلف مانند قطار، استادیم و غیره استفاده  کنید. چرا که به فناوری حذف نویز مجهز است و شرایط عالی را برای شما به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل برای آن‌دسته از کاربرانی که مدام در حال سفر و جابجایی هستند، بی‌نظیر و بسیار کاربردی است.

دوست خوبی برای گوش شما است

درسته که از قیمت بالایی برخوردار است اما، با توجه به فیدبک‌های دریافت شده از کاربران قابلیت‌های بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد. یکی از حالت‌هایی که احتمالا برای بیشتر کاربران عادت شده است، تحمل وزن زیاد در هدفون‌های رو گوشی است. این موضوع می‌تواند کاربر را خسته کند. در استفاده‌های دراز‌ مدت، قطعا مشکلات اسکلتی عضلانی‌ متعددی را برای کاربران به نبال خواهد داشت. اما کاپ‌های Bose 700 با توجه به اینکه از وزن کمی ( تقریبا 254 گرم ) برخوردارند، کاملا بر روی گوش شما قرار گرفته و هیچ مشکل و ناراحتی را حس نخواهید کرد.

از طرف دیکر کاربران اغلب عادت دارند برای تغییر سایز در هدفون، از کناره‌های آن این کار را انجام می‌دهند. اما ساختار هدفون متفاوت است. کاربران می توانند با بالا پایین کردن کاپ، شرایط تغییر سایز در آن را فراهم آورند. نکته کاربردی دیگری که در این محصول مشاهده خواهید کرد، استفاده از پد‌های پرقابلیت است. کاربری از این پد‌ها بر روی کاپ، شرایط نارحتی گوش کاربر را به صفر می‌رساند.

نکته مهم این است که این هدفون با توانمندی‌های معرفی شده، برای کاربرانی مناسب است که بیشتر در محیط‌های مختلف فعالیت دارند. اگر شما بیشتر در خانه هستید، شاید خرید آن برایتان زیاد الزامی نداشته باشد. همراه محصول یک کیف نگهدارنده بعلاوه کابل شارژ را از فروشگاه ناوک سرویس تحویل بگیرید. شارژ Bose 700 تقریبا 2.5 ساعت است. نسخه بلوتوث در این مصول 5.0 است و بر اساس بردی که دارد، می‌تواند تا 10 متر را پشتیبانی کند.

معرفی هاب 8 در 1 USB-C Anker 555

کاربران می‌دانند که سرفیس پرو 9 تنها از دو پورت  USB C برخوردار است. شاید در حین کار نیاز باشد که دیوایس دیگری را به سرفیس خود نصب کنید. پس این کار در شرایط عادی امکان‌پذیر نیست. برای اینکه بتوانید دستگاه‌های دیگری را نیز به Pro 9 خود متصل کنید، پیشنهاد ما استفاده از هاب یو اس پی USB-C Anker 555 است.

شاید دوستان شما برای این کار استفاده از مبدل چندگانه Surface Dock 2 را پیشنهاد دهند. اما بدانید که این وسیله قیمت بیشتری دارد. به همین خاطر می‌توانید به عنوان جایگزین، از یک وسیله 8 پورت به نام USB-C Anker 555 که از قیمت کمتر و قدرت بیشتری برخوردار است استفاده کنید. با این هاب انکر می‌توانید به راحتی از طریق کارت‌های  HDMI مانیتور دیگری را به Pro 9 خود متصل نمایید. با استفاده از این هاب حتی می‌توانید حافظه‌های مختلف را نیز به دستگاه معرفی کنید.

ویژگی‌های هاب انکر USB-C Anker 555

  • از سیستم عامل‌های mac، iPad، windows و chrome پشتیبانی می‌کند.
  • از فناوری شارژ PD پشتیبانی می‌کند. خروجی تا 85 وات و ورودی تا 100 وات
  • به 1 پورت HDMI با داشتن رزولوشن 4K@30Hz مجهز است.
  • به 2 پورت USB C 3.2 که از 10 گیگابیت بر ثانیه برخوردار است مجهز است.
  • به 1 پورت شبکه  LAN مجهز است.
  • به 1 پورت SD و 1 پورت میکرو SD مجهز است.

معرفی کارت خوان Uni USB C SD

کارت خوان Uni USB C SD به عنوان یکی از اکسسوری‌های Pro 9، از جمله موارد کاربردی خواهد بود. با استفاده از آن می‌توانید به راحتی انواع حافظه‌ها مانند SD یا MicroSD را به سرفیس خود معرفی کنید. کارت خوان Uni USB C SD با تبلت‌های دیگر و Ipad نیز سازگار است. شاید شما عکاس یا فیلمبردار باشید. اگر بخواهید داده‌های خود را‌ به Pro 9 منتقل کنید، نیاز به شکاف MicroSD خواهید داشت.

اما متاسفانه شرکت مایکروسافت در محصول جدید خود یعنی Pro 9 این شکاف را حذف کرده است. اما جای هیچ نگرانی نیست. چرا که در این حالت با استفاده از کارت خوان Uni USB C SD، می‌توانید به راحتی داده‌های خود را به Pro 9 منتقل نمایید.

 

معرفی لاجیتک Logitech  MX Master 3S

شاید برخی از کاربران از ماوس Logitech MX Master 3S استفاده کنند. آنها این نوع از  mouse را از طریق بلوتوث به سرفیس پرو 9 متصل کرده‌اند. اما این ‌کار تنها راه‌کار اتصال ماوس به Pro 9 نیست. کاربران می‌توانند ماوس خود را از طریق دانگل تلفیق با هاب نیز به سرفیس خود معرفی نمایند. در این حالت ما کاربری از mouse لاجیتک Logitech –   MX Master 3S را معرفی می‌کنیم. طبق نظر کاربران، استفاده از این ماوس نسبت به تاچ پد بسیار راحت‌تر است.

ویژگی‌های ماوس Logitech –  MX Master 3S

  • از حسگر اثر انگشت اپتیکال برخوردار است
  • برای گیمر‌ها وسیله بسیار کاربردی خواهد بود
  • در بازار محصولات دیجیتالی می‌توانید این محصول را در دو رنگ سفید و مشکی بیابید
  • از نورپردازی RGB برخوردار است
  • حداکثر سرعت 450 IPS
  • حداکثر دقت 20000 DPI
  • از شتاب بالایی برخوردار است
  • محدوده دقت در این ماوس 1000  تا 3200  DPI است
  • اتصال آن به سرفیس از طریق کابل و پورت USB است
  • از 6 دکمه برخوردار بوده و طول کابل ماوس 1.8 متر است
  • عمر باتری 70 ساعت
  • وزن 60  گرم
  • متوسط عمر کلید‌ها در این ماوس 70  میلیون کلیک است

معرفی صفحه کلید لاجیتک Logitech –  K780

یکی از فعالیت‌‌هایی که کاربران سرفیس به آن علاقه‌مند هستند، اتصال سرفیس پرو 9 به مانیتور خروجی است. علاوه بر آن اگر این اتفاق با کاربری از یک صفحه کلید ممتاز و مجزا از نوع لاجیتک Logitech  K780 همراه شود، بسیار دلچسب‌تر خواهد بود. می‌دانید که سیستم عامل Pro 9 ویندوز است. پس می‌تواند با اغلب کیبورد‌ها سازگار باشد. از طرف دیگر صفحه کلید Logitech –  K780 با با دستگاه‌های دیگری مانند لپ تاپ، IPad و تبلت‌های اندرویدی نیز سازگار خواهد بود.

از فیزیک جمع و جوری برخوردار است . این مزیت می‌تواند در عدم اشغال فضای اطراف موثر باشد. کیبورد K780 قابل اطمینان بوده و  از قدرت کاربری بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از این کیبورد می‌تواند حداکثر تا سه دستگاه را پشتیبانی کند. برای جابجایی در بین دستگاه‌های متصل شده می‌توانید از فناوری استفاده Easy-Switch استفاده کنید.

با یک سوئیچ دستی خاموش و روشن می‌شود. علاوه‌ بر آن از فناوری صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز برخوردار است. این برتری می‌تواند برای افزایش عمر باتری کیبورد K780 بسیار کاربردی باشد. بر این اساس کاربران دیگر دردسر تغییر مکرر باتری را نخواهند داشت. در این محصول شرایط شخصی‌سازی کلید‌ها امکان‌پذیز است. می‌توانید تا هر مقدار که بخواهید برای خود میانبر معرفی کنید.

ویژگی‌های کیبورد  Logitech –  K780

از 69 کلید برخوردار است و نوع اتصال در این کیبورد بی‌سیم است

با سیستم عامل‌هایی چون (Windows 10)، (Andeoid 7)، (macOS 10.14)، (iOS 11)، (iPadOS 13.1) و نسخه‌های بعد از این سیستم عامل‌ها سازگار است.

از باتری‌های نیم قلمی در نوع  AAA استفاده می‌کند

وزن آن 875 گرم است

رابط اتصال به سرفیس از نوع دانگل USB است

هر شاسی تا 10 میلیون بار قابلیت ضربه‌پذیری دارد

برد این کیبورد تا فاصله 10 متر است و از فرکانس 2.4 گیگاهرتز برخوردار است

نتیجه گیری

محصول سرفیس پرو 9 از جمله سرفیس‌های پر کاربرد است. این دستگاه پس از رونمایی با استقبال خوبی از طرف کاربران همراه بود. نسبت به دیگر اعضای خانواده سرفیس، Surface Pro 9 امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فروشگاه ناوک سرویس نسبت به فروش انواع سرفیس و البته ارائه تعمیر سرفیس در خدمت شما کاربران و مشتریان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “فکر می‌کنید خرید سرفیس پرو 9 به نفع شما است ؟

  1. بازتاب: سوال سرفیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *