دانستنی ها

تعویض مادربرد سرفیس و روش تعمیر آن

تعویض مادربرد سرفیس

امروز سرفیس‌ها طرفداران پرپا قرصی برای خود دست و پا کردند. ظرافت و پیچیدگی این دستگاه‌ها باعث شده دچار عیوب مختلف شوند. برخی از مشکلات سرفیس‌ها قابل رفع بوده و اما برخی مواقع امکان تعمیر مادربرد سرفیس و تعمیر سرفیس وجود نخواهد داشت و تنها راه برای رفع مشکل ایجاد شده تعویض آن است. در مقاله قصد داریم شما کاربران گرامی را با تعویض مادربرد سرفیس آشنا کنیم.

تعمیر مادر برد سرفیس

تعمیر مادر برد سرفیس در ناوک

مهم‌ترین علل خرابی مادربرد سرفیس

علت‌های مختلفی در خرابی مادربرد سرفیس تاثیرگذار هستند که با توجه به میزان خرابی و آسیب دیدگی آن نیاز به تعمیر یا تعویض مادربرد سرفیس پیدا می‌کنند. کارشناسان ما در ناوک همواره در تلاشند تا بهترین خدمات را در خصوص تعمیر مادربرد سرفیس یا تعویض آن به شما ارائه دهند.

البته بهتر است بدانید با دانستن خرابی‌های مادربرد سرفیس قطعاً از پیشرفت آن می‌توان پیشگیری کرد. از مهم‌ترین دلایل خرابی مادربرد سرفیس می‌توان به؛ پرش تصویر، نوسانات برق، تحت فشار بودن، آب خوردگی، از کار افتادگی ترک پد، عدم ارتباط بلوتوث و وای فای، هاله نور، عدم شناخت کیبورد، نداشتن تصویر، تخلیه شارژ سریع، عدم شارژ شدن، استپ کردن لوگوی مایکروسافت روی صفحه، روشن نشدن بدون شارژر، خاموشی ناگهانی سیستم و عدم بالا آمدن سیستم عامل اشاره کرد.

1. نوسانات الکتریکی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل خرابی مادربرد سرفیس نوسانات الکتریکی است. برخی مواقع شاهد بالا و پایین شدن ناگهانی ولتاژ و نوسانات برق خواهید شد که باعث آسیب دیدن مدار‌های تعبیه شده در مادربرد می‌شود.‌ البته ممکن است این علایم به صورت ناگهانی بروز دهد و بهترین کار برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از نوسانات الکترونیکی به مادربرد سرفیس استفاده از محافظ برق است. خرید محافظ برق از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و ارزان بوده اما در صورت خرابی مادربرد سرفیس به منظور تعمیر یا تعویض آن هزینه بالایی باید پرداخت شود.

2. نفوذ مایعات

از دیگر علائمی که موجب خراب شدن مادربرد سرفیس می‌شود، ریختن مایعات مثل چای، شیر و آب است. پس اگر هرگونه مایعات روی لپ ‌تاپ شما ریخته شد از روشن کردن آن به مدت چند ساعت خودداری کنید یا برای اطمینان بیشتر سیستم را نزد تکنسین مجرب ناوک تحویل دهید تا از تمام جهات مورد بررسی قرار بگیرد.

3. ضربه فیزیکی

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است مادربرد سرفیس دچار آن شود، وارد شدن ضربه فیزیکی به آن است. در نتیجه از وارد کردن هر گونه فشار یا ضربه به مادربرد جلوگیری کنید. برای تعویض مادربرد سرفیس کافیست با مجموعه ناوک تماس بگیرید تا کارشناسان ما در اسرء وقت به محل شما حضور یابند.

ضربه فیزیکی به سرفیس

به زمین افتادن سرفیس

4. پایان طول عمر مادربرد

عمر مادربرد همانند سایر قطعات دیگر مشخص است. به طور کلی با استفاده بسیار و گذر زمان این قطعه مستهلک یا فرسوده می‌شود. شما کاربران گرامی می‌توانید از دستگاه به نحوه صحیح نگهداری کنید و با انجام رعایت برخی نکات عمر مادربرد را افزایش دهید.

5. ذرات معلق در هوا

شاید باور این مسائل برایتان سخت باشد اما بدانید ذرات معلق در هوا مثل دود سیگار، گرد و غبار، انواع ادکلن‌ها، عطرها و مواردی از این قبیل به دستگاه آسیب می‌رسانند. برای این که دستگاه آسیب نبیند و نیازی به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس نداشته باشد آن را دور از موارد ذکر شده نگهداری کنید.

6. گرمای بیش از اندازه سیستم

حرارت بالا در مادربرد سرفیس باعث آسیب دیدن آن می‌شود. پس از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ جلوگیری کنید. بهترین راه برای خنک سازی لپ تاپ استفاده از سیستم‌های خنک کننده است یا بعد از مدتی آن را خاموش کرده و چند ساعتی استراحت دهید.

گرمای بیش از اندازه سیستم

سیستم سرفیس

علائم و نشانه‌های نیاز به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس

علائم و نشانه‌های خرابی مادربرد سرفیس واضح است و سریعا می‌توان آن را تشخیص و به تعمیر مادربرد سرفیس یا تعویض آن اقدام کرد. در ادامه مطالب بیش‌تر در خصوص علائم و نشانه‌های خرابی مادربرد سرفیس صحبت می‌کنیم.

  1. مشاهده قطعات خراب شده: از دیگر از راه‌های تشخیص خرابی مادربرد سرفیس مشاهده فیزیکی آن است. اگر مادربرد دچار آسیب شده باشد با نشانه‌های مثل سوختگی، شکستگی برد، نشتی، ترک خوردگی، سطوح متورم و شکستگی روبرو می‌شود.
  2. عدم روشن شدن سیستم: اگر با فشردن دکمه پاور لپ تاپ روشن یا خاموش نشد، احتمال این که مادربرد دستگاه خراب شده باشد بسیار است. البته مشکل ایجاد شده دلایل مختلفی دارد که به خرابی مادربرد سرفیس یکی از آن‌ها می‌باشد. برخی مواقع این مشکل با خرابی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

روشن نشدن LCD

اگر هنگام متصل کردن شارژر به سیستم ال سی دی روشن نشد، باید بدانید مشکلی در خرابی مادربرد رخ داده است. در چنین شرایطی کافیست از مجموعه ناوک و متخصصان این مجموعه درخواست کمک کنید. چنانچه قطعه خرابی قادر به تعمیر نباشد باید به تعویض مادربرد سرفیس اقدام نمود.

روشن نشدن ال سی دی سرفیس

تصویری از سرفیس خاموش

وجود بوی سوختگی

چنانچه هنگام کار با لپ تاپ احساس بوی سوختگی کردید، باید بدانید این بو نشان دهنده خرابی مادربرد سرفیس است. در این هنگام سیستم را سریعاً از پریز برق جدا کرده و آن را خاموش کنید. برای اینکه دستگاه شما از هرگونه خرابی دور بماند آن را به تکنسین ماهر و مجرب ناوک بسپارید.

کند شدن دستگاه

بسیاری از کاربران مادربرد سرفیس هنگام کار با سیستم با کندی آن مواجه می‌شوند، در صورتی که مادربرد سرفیس آسیب ببیند، عملکرد دستگاه کند خواهد شد یا برخی مواقع با هنگ کردن صفحه روبرو می‌شود.

کند شدن سرفیس

فردی در حال کارکردن با سرفیس

شارژ نشدن لپ تاپ

از دیگر علائم و نشانه‌هایی که به شما می‌فهماند مادربرد سرفیس به مشکل خورده، شارژ نشدن لپ تاپ است. در چنین مواقعی سیستم با باتری شارژ نمی‌کند بهترین راه استفاده از منبع تغذیه است تا مشکل شارژ نشدن دستگاه حل شود. در صورتی با منبع تغذیه مشکل حل نشد می‌توانید دستگاه را به مرکز ناوک بیاورید تا متخصصان ما به رفع مشکل ایجاد شده بپردازند.

خاموش شدن دستگاه

شاید برایتان پیش آمده باشد هنگام کار با لپ تاپ، دستگاه به طور ناگهانی خاموش شده و تصویر از صفحه نمایش خارج شود. این نشانه‌هایی از خرابی مادربرد سرفیس است. جهت تعمیر مادر برد سرفیس با مجموعه ناوک ارتباط بگیرید تا خرابی دستگاه به نحوه صحیح رفع شود.

روشن نشدن و شارژ نشدن سرفیس

شارژ نشدن سرفیس

مراحل تعویض مادربرد سرفیس

مراحل تعویض مادربرد سرفیس بسیار مهم است بنابراین برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از هرگونه خرابی آن را به متخصصان خبره در این زمینه بسپارید. قطعات و سیم‌های موجود در مادربرد سرفیس بسیار حساس و ظریف هستند بنابراین در تعمیر یا تعویض آن دقت بالایی داشته باشید. در ادامه به مراحل آن اشاره می‌کنیم.

  1. بعد از باز کردن هیت سینک و فن، گردوغبار و آلودگی انباشته شده روی سرفیس را با دستمال تمیز و نرم تمیز کنید. در انجام این کار دقت داشتید تا سیم‌های ظریف کنده یا دچار خرابی و آسیب نشوند.
  2. در این مرحله هارد را از لپ تاپ خارج کنید تا بتوانید به مادربرد دسترسی پیدا کنید.
  3. در باز کردن مادربرد تمرکز خود را حفظ کنید زیرا این کار نیاز به دقت و ظرافت کاری بالایی دارد. سپس کاور بالای مادربرد سرفیس، سنسور نور جلویی و محافظ دوربین را باز کنید.
  4. در نهایت اسپیکر و تمام کانتکور‌های وصل شده به برد را جداسازی کنید و بعد از تعویض مادربرد با نوع جدید، تمام قطعات باز شده را همانند قبل در جای خود قرار دهید.

استفاده از باتری سرفیس

اگر قصد تعویض مادربرد سرفیس را دارید باید باتری را زیر ۲۵ درصد نگه دارید زیرا، جنس باتری لیتیوم یون بوده و هنگام تعویض مادربرد خطر اشتعال به همراه دارد. برای اطمینان بیشتر‌ پیش از هر اقدامی دستگاه را خاموش کنید.

باز کردن LCD یا کیبورد سرفیس

باز کردن LCD یا کیبورد سرفیس برای تعمیر ال سی دی سرفیس با توجه به نوع لپ تاپ متفاوت است. برای نمونه، برای جدا کردن ال سی دی آن هم به کمک حرارت، چسبی که باعث اتصال دو قطعه به یکدیگر شده از هم جدا می‌شود. با از بین بردن چسب و جداسازی ال سی دی به تمام قطعات دسترسی پیدا خواهید کرد. در پایان شیلد‌هایی که روی مادربرد تعبیه شده را برای جداسازی هیت سینک و فن باید خارج کنید.

باز کردن LCD یا کیبورد سرفیس

باز کردن ال سی دی سرفیس توسط متخصص

باز کردن هیت‌سینک و فن

بعد آن که شیلد پردازنده اصلی را باز کردید سپس با کمک تجهیزات خاص چهار پیچی که باعث محکم شدن هیت سینگ روی پردازنده اصلی شده است را باز کنید. در مرحله بعدی پیچ‌های باقی مانده زیر هیت‌سینک را باز کنید و با کمک میله‌های مسی هیت سینک را از دستگاه خارج کنید. شما می‌توانید تعمیر هیت سینک را زمانی که به تعمیر مادربرد سرفیس اقدام می‌کنید انجام دهید. البته خراب شدن مادربرد سرفیس می‌تواند ناشی از خرابی هیت سینک نیز باشد.

بلند کردن یا تعویض مادربرد سرفیس از روی شاسی

در آخر مادربرد سرفیس را از روی شاستی بردارید و مادربرد حدیدی جایگزین آن کنید. البته برای اطمینان بیش‌تر این کار را نزد مجموعه معتبر نارمک انجام دهید، تا مادربردی که باید جایگزین آن شود حتما باید اورجینال باشد. بعد از جایگذاری مادربرد قطعات را سر جای قبلی قرار دهید البته برای محکم کردن LCD می‌توانید از چسب دو طرفه قوی استفاده کنید.

باز کردن هیت سینک فن

باز کردن هیت سینک فن توسط تکنسین

تعمیر مادربرد سرفیس

یکی از گران‌ترین وسایل دیجیتال در بازارهای داخلی مادربرد سرفیس است. اگر یکی از قطعات مادربرد خراب شود باید سریعا به تعمیر آن دست به کار شوید. چنانچه قطعه قابل تعمیر نباشد دست به تعویض مادربرد سرفیس بزنید.تکنسین‌های ما در ناوک می‌توانند با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته مشکل دستگاه را عیب‌یابی و تشخیص دهند سپس به تعمیر و تعویض قطعه خراب شده بپردازند. با این روند تنها قطعه خراب شده تعمیر می‌شود و شما از پرداخت هزینه‌های زیاد معاف خواهید شد.

تعمیر سرفیس پرو 4

سرفیس پرو نسل چهارم از سری سرفیس دو در یک قابلیت جدا شدن دارد که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و ساخته شده است. این دستگاه در سال ۲۰۱۵ طراحی شده و در همان سال به بازار عرضه شد.سرفیس پرو ۴ هم اکنون به عنوان یکی از دستگاه‌های پرطرفدار دوکاره (تبلت و لپ تاپ) مایکروسافت است که کاربران فراوانی نیز دارد. اگر این سرفیس پرو را دارید و با مشکلاتی به خصوص در مادربرد آن روبرو می‌شوید حتماً دستگاه را به یک مرکز تعمیرات معتبر ببرید تا متخصصان حرفه‌ای ناوک آن را از تمام جهات بررسی و تعمیر کند.

تعمیر سرفیس پرو 5

نسل پنجم سرفیس پرو با نام سرفیس پرو ۲۰۱۷ نوعی رایانه نوت بوک محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد. برای تعویض مادربرد سرفیس پرو ۵ حتما دستگاه را به متخصصان حرفه‌ای ناوک واگذار کنید. زیرا تعویض این قطعه کاری پیچیده و تخصصی است که به تجربه و مهارت زیادی نیاز دارد.پرسنل با تجربه و کاربلد ما در ناوک بهترین خدمات را در خصوص تعمیر مادربرد سرفیس پرو به شما ارائه می‌دهند. دستگاه در این مجموعه از تمام جهات بررسی و عیب یابی می‌شود سپس قطعه خرابی که تعمیر آن امکان‌پذیر نیست تعویض می‌گردد.

تعویض مادر برد سرفیس

تعویض مادر برد سرفیس در ناوک

مشکلات بعد از تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس

برخی مواقع ممکن است، تنها با تعمیر مادربرد سرفیس خرابی آن رفع نشود. به گونه‌ای که شدت خرابی این قطعه به اندازه‌ای باشد که تعمیر پاسخگوی آن نیست بلکه باید تعویض مادربرد سرفیس اقدام کرد. شایان ذکر است بدانید، با مراجعه به تعمیر لپ تاپ که یکی از بهترین مراکز در تعمیر و تعویض قطعات کامپیوتر یا لپ تاپ در سطح شکور به شمار می‌رود.تعمیرکاران ماهر و حرفه‌ای در این مجموعه در کم‌ترین زمان عیوب مادربرد سرفیس را بررسی کرده و اگر قطعه با تعمیر بر طرف نشود باید آن را تعویض کرد.

 

سوالات متداول 

  • مهم‌ترین دلایل خرابی مادربرد سرفیس چیست؟

می‌توان به پرش تصویر، نوسانات برق، تحت فشار بودن، آب خوردگی، از کار افتادگی ترک پد، عدم ارتباط بلوتوث و وای فای، هاله نور، عدم شناخت کیبورد، نداشتن تصویر، تخلیه شارژ سریع، عدم شارژ شدن، استپ کردن لوگوی مایکروسافت روی صفحه، روشن نشدن بدون شارژر، خاموشی ناگهانی سیستم و عدم بالا آمدن سیستم عامل اشاره کرد.

  • علائم و نشانه‌هایی که نیاز به تعمیر و تعویض مادربرد سرفیس دارد شامل چه مواردی است؟

از نشانه‌های خرابی نادربرد سرفیس لپ تاپ می‌توان به، مشاده قطعات خراب شده، عدم روشن شدن سیستم، روشن نشدن LED، وجود بوی سوختگی، کند شدن دستگاه، شارژ نشدن لپ تاپ و خاموش شدن دستگاه اشاره نمود.

  • بعد از ریختن مایعات روی مادربرد سرفیس چه کاری باید انجام داد؟

از روشن کردن آن به مدت چند ساعت خودداری کنید یا برای اطمینان بیشتر سیستم را نزد تکنسین مجرب ناوک تحویل دهید تا از تمام جهات مورد بررسی و عیب‌یابی قرار بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *