دانستنی ها

باز کردن قفل گوشی های اندروید (فراموشی رمز گوشی)

باز کردن قفل گوشی های اندروید

 

هر چه بیشتر پیش می‌رود سیستم‌های امنیتی گوشی‌ها قوی‌تر و عبور کردن از آن‌ها مشکل‌تر می‌شود. بنابراین فقط در صورتی که یک سری شرایط خاص روی گوشی فعال باشد می‌توانید قفل آن را باز کنید. امروز می‌خواهیم به شما راه حل‌هایی ارائه بدهیم برای وقت‌هایی که رمزهای گوشی‌تان را فراموش کرده‌اید.

 

باز کردن قفل گوشی به کمک قابلیت Smart Lock

کافی است قابلیت Smart Lock (قفل هوشمند) گوشی خود را فعال کنید تا وقتی در شرایط خاصی قرار گرفتید این قفل باز شود! پس اگر رمز گوشی‌تان را فراموش کردید باید در آن شرایط قرار بگیرید. در مقاله قابلیت Smart Lock برای گوشی‌های اندروید برای شما به طور کامل توضیح داده‌ایم که چطور با قفل هوشمند گوشی‌تان کار کنید. البته اگر گوشی شما این قفل را داشته باشد.

باز کردن قفل گوشی‌ های اندرویدی سامسونگ

اگر گوشی شما سامسونگ است شما باید اکانت سامسونگ تان را روی آن فعال کنید. بعد روی دستگاه‌های دیگر با مراجعه به سرویس تحت وب Find My Mobile قفل گوشی اندرویدی‌ تان را باز کنید به این صورت که پس از ورود به حساب‌تان گزینه Unlock My Screen را پیدا کرده و رویش بزنید. لازم به ذکر است که این قابلیت بر روی گوشی‌هایی با اندروید ۵ به بالا فعال است.

باز کردن قفل گوشی های اندروید

فراموشی رمز گوشی

باز کردن قفل گوشی اندرویدی با کاستوم ریکاوری

این روش به درد گوشی‌هایی می‌خورد که boot loader (بوت لودر) آن‌ها آنلاک شده و یک کاستوم ریکاوری روی‌شان نصب نشده باشد. در چنین شرایطی شما کافی‌ست یک کاستوم ریکاوری جدید روی گوشی نصب کنید. چون با این کار تمام اطلاعات گوشی‌تان پاک می‌شود که رمز گوشی‌ شما هم یکی از این اطلاعات است!

باز کردن قفل گوشی های اندرویدی برای اندروید 4.4 و پایین تر

در اندروید ۴.۴ و پایین‌تر شما کافی است ۵ بار پشت سر هم رمز عبور را اشتباه وارد کنید تا خود گوشی برای شما گزینه‌هایی چون : Forgot Password, Forgot Pattern یا Forgot PIN نمایش دهد. شما باید رو این گزینه بزنید. بعد گوشی شما از شما می‌خواهد که آدرس جیمیل و رمز عبورش را وارد کنید. اگر این آدرس همان آدرسی باشد که در گوشی شما فعال است شما به راحتی قادر به باز کردن قفل گوشی‌تان خواهید بود.

رمزگشایی اندروید با حساب گوگل

یک روش دیگر هم برای باز کردن قفل گوشی شما وجود دارد و به خاطر آن شما باید از قبل حساب گوگل‌تان را روی گوشی فعال کرده باشید، قابلیت Android Device Manager گوشی هم فعال باشد، آدرس ایمیل و رمز عبور حساب گوگل‌تان هم یادتان باشد، گوشی هم به اینترنت متصل باشد.

در چنین شرایطی شما باید از یک دستگاه دیگر وارد این صفحه (https://www.google.com/android/find) شوید و مشخصات حساب گوگلی که در گوشی اندرویدی تان فعال است را وارد کنید. آنگاه لیست دستگاه‌هایی که در آن‌ها این حساب جیمیل را وارد کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود و شما باید گوشی‌تان را انتخاب کنید. سپس از میان گزینه‌هایی که برای شما ظاهر می‌شود گزینه Erase را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمام اطلاعات گوشی شما پاک می‌شود و می‌توانید قفل گوشی‌تان را باز کنید.

راه حل قطعی برای فراموشی رمز گوشی های اندروید: سیستم ریکاوری

آخرین گزینه‌ای که برای شما وجود دارد این است که اگر به هر دلیلی نتوانستید از راه‌حل‌های بالا استفاده کنید به منوی سیستم ریکاوری گوشی اندرویدی تان بروید (که در هر مدل گوشی رفتن به این منو روش خاص خودش را دارد.) و گزینه Wipe date / Factory reset را انتخاب کنید. با این کار تمام اطلاعات دستگاه شما حذف می‌شود. البته در گوشی‌هایی که اندروید ۵.۱ به بالا دارند برای استفاده از این امکان هم باز باید دستگاه شما در تعامل با یک حساب گوگل باشد و شما آدرس و رمز این حساب را دقیقا بدانید.

آیا شما هم تا به حال با قفل گوشی اندرویدتان درگیر شده‌اید؟ برای حل کردن مشکل رمزگشایی قفل گوشی اندرویدی از چه روش‌هایی بهره گرفته‌اید؟ راهکارهای خود را با ما و سایر کاربران سایت ناوک درمیان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “باز کردن قفل گوشی های اندروید (فراموشی رمز گوشی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *