دانستنی ها

معرفی قابلیت های اسمارت لاک Smart Lock در گوشی های اندروید

smart lock

فکرش را بکنید که گوشی موبایل‌تان فقط در شرایط خاصی قفل شود! چقدر برای شما استفاده از این گوشی راحت‌تر می‌شود چون دیگر مجبور نیستید هر بار برای استفاده از گوشی اندرویدی خود رمزتان را وارد کنید. پس بیایید با قابلیت Smart Lock یا قفل هوشمند گوشی‌تان بیشتر آشنا شوید.

قابلیت Smart Lock (قفل هوشمند) چیست؟

Smart Lock قابلیتی است که به موجب آن شما تعیین می‌کنید که گوشی موبایل اندرویدی تان در بعضی شرایط (مثل با اتصال به وای فای منزل یا قرار گرفتن در موقعیت مکانی که خودتان تعیینش می‌کنید.) رمز نداشته باشد و به محض از بین رفتن این شرایط قفلش فعال شود. این قابلیت شاید در بعضی از گوشی‌ها موجود نباشد. چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که برای وجود داشتن چنین قابلیتی در گوشی‌تان حتما باید اندرویدتان ۵ به بالا باشد و گوشی‌تان هم یک رمزی، پترنی چیزی داشته باشد (مثلا روی حالتی که با Swip کردن صفحه گوشی باز می‌شود نباشد.).

نحوه فعال کردن قابلیت Smart Lock اندروید

شما با رفتن به Settings گوشی و زدن روی  Lock screen and securityبه صفحه‌ای می‌روید که در آن باید Secure Lock Settings را بزنید و آنجا Smart Lock را فعال کنید. وقتی که Smart Lock را فعال می‌کنید گوشی‌تان از شما می‌خواهد یک بار پسورد یا pattern یا پین گوشی را بزنید و بعد از زدن آن دیگر این قابلیت برای گوشی شما فعال شده است.

اسمارت لاک

تنظیمات Smart Lock در گوشی های اندرویدی

تنظیمات قفل هوشمند در گوشی‌ های اندرویدی مختلف متفاوت است. این گزینه‌هایی که توضیح می‌دهیم در برخی مدل‌ها وجود دارد و در برخی دیگر نه!

گزینه On-Body Detection  گزینه‌ای است که به گوشی می‌گوید تا وقتی که با شماست قفل نشود، اما به محض اینکه گوشی را زمین بگذارید و گوشی ساکن شود قفلش فعال بشود. (برای چنین گزینه گوشی باید مجهز به شتاب‌ سنج باشد.)

گزینه Trusted Places باعث می‌شود که گوشی شما در محدوده مشخصی (که خودتان تعیین می‌کنید.) رمز نخواهد و وقتی از آن محدوده خارج شدید (یعنی وقتی حدود ۸۰ متر از مکانی که مشخص کردید دور شدید) رمزش فعال شود. این گزینه نیاز به این دارد که GPS و اینترنت گوشی شما همواره فعال باشد. در این گزینه شما با زدن روی Add trusted place به نقشه گوگل می‌روید تا مکان مورد اعتمادتان را اضافه کنید.

گزینه Trusted Devices باعث می‌شود که گوشی شما تا وقتی که در ارتباط با دستگاه مشخصی است (مثل ای دی اس ال، اسمارت واچ، هدست بلوتوث، هندزفری و…) رمز نخواهد ولی وقتی که ارتباط قطع می‌شود قفلش فعال شود. در این حالت باید بلوتوث هر دو دستگاه فعال باشد و دو دستگاه به طور مداوم با هم در ارتباط باشند.

در گوشی‌ های اندرویدی پیشرفته‌تر گزینه Trusted face و Trusted face هم وجود دارد که در اولی، قفل گوشی با تشخیص چهره از دوربین جلو باز می‌شود. در گزینه دوم قفل گوشی با شنیدن صدای شما باز می‌شود. در هر دو یک از این موارد باید چهره یا صدای خود را به گوشی بشناسانید. در صورتی که گوشی شما مدل بالایی دارد ولی Trusted Voice ندارد باید زبان گوشی را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید.

شما تا به حال قابلیت اسمارت لاک یا قفل هوشمند گوشی‌ اندرویدی تان را فعال کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای از استفاده از این قابلیت دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

ناوک سرویس یکی از معتبر ترین مراکز تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک و تعمیر لپ تاپ در ایران می باشد. تعمیر انواع لپ تاپ با تضمین قطعات اورجینال به بهترین شیوه در این مرکز صورت می گیرد. برای تعمیرات انواع سرفیس، آی مک و انواع لپ تاپ با ما در تماس باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “معرفی قابلیت های اسمارت لاک Smart Lock در گوشی های اندروید

  1. مینا گفت:

    من برنامه رو قبلا قفل کردم والان رمزش رو فرموش کردم چطوری بازش کنم کـــــــــمک کنید لطفا🥺🥺

  2. تکفای گفت:

    بعضی وقتا درست کار نمیده

  3. شهرام گفت:

    عالیه، سامسونگ داره، شیائومی را پیدا نکردم، از همه بهتر اثر انگشت روی صفحه است که رد خور نداره و معرکه است.

  4. سحر گفت:

    مضخرفه من هرکار میکنم پاک نمیشه نمیخام گذرواژه م دست هرکسی بیفته

  5. ehsan گفت:

    خیلی عالی وکاربردیه،ازتون تشکرمیکنم بابت زحماتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *