دانستنی ها

آشنایی با مشخصات و قابلیت های سرفیس پرو ۳

مشخصات سرفیس پرو ۳

 

با دانستن مشخصات سرفیس پرو۳ که یک تبلت مایکروسافتی با قیمت مناسب است دید بهتری نسبت به این دستگاه خواهید داشت. در این مطلب به قابلیت ها و قیمت سرفیس پرو۳ پرداخته شده است که می‌تواند به شما کمک کند انتخاب خوبی داشته باشید.

آشنایی با مدل های مختلف سرفیس پرو به شما در انتخاب سرفیس مناسب خودتان کمک می‌کند. در مقالات قبلی با سرفیس پرو RT و سرفیس پرو ۲ آشنا شدیم. امروز می‌خواهیم از مشخصات سرفیس پرو۳ بگوییم. بیایید با این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

 

مشخصات سرفیس پرو ۳

  • تبلیت سرفیس پرو ۳ در سال ۲۰۱۴ دو سری با کمی تفاوت عرضه شد: یک مدل با کیبورد و یک مدل بدون کیبورد. (البته هر مدل با رم‌ها، حافظه‌ها و سی‌ پی یوهای متفاوتی عرضه شد.)
  • این دستگاه صفحه نمایشی بزرگتر از مدل قبلی‌اش دارد و بسیاری از ضعف‌های مدل‌های قبلی را ندارد. مثلا با وجود بزرگتر شدن صفحه باید گفت که ضخامت وزنش کمتر است. سرفیس پرو ۲، ۱۳ میلی‌متر ضخامت داشت و حالا سرفیس پرو۳، ۹.۱ میلی‌متر ضخامت دارد. وزن سرفیس پرو ۲ هم ۹۰۰ گرم است ولی این دستگاه ۷۹۰ گرم وزن دارد.
  • رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه، ۱۴۴۰ * ۲۱۶۰ و از نوع ClearType Full HD است. این مانیتور لمسی با بهره‌گیری از پنل IPS زاویه دید مناسبی برای کاربر ایجاد می‌کند، نسبت تصویرش ۳:۲ است و می‌تواند تا چند لمس را تشخیص بدهد. ضمنا دستگاه مجهز به قابلیت سنجش نور محیط هم هست. یعنی می‌تواند نور صفحه نمایش را متناسب با نور مکانی که درش هستید تنظیم کند.
  • باتری این سرفیس از نوع لیتیوم یونی و غیرقابل تعویض است. این باتری ۵۵۴۷ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و اگر فول شارژ باشد می‌تواند تا ۹ ساعت برای شما به دستگاه برق برساند.
مشخصات سرفیس پرو ۳

مشخصات و قابلیت های سرفیس پرو ۳

  • یک مزیت دیگر این دستگاه نسبت به سرفیس پرو ۲ داشتن پایه نگهدارنده (Kickstand) تنظیم شدنی است. مدل قبلی سرفیس پرو فقط دو دو زاویه تنظیم می‌شد ولی این پایه می‌تواند دستگاه شما بین ۲۲ درجه تا ۱۵۵ درجه تنظیم شده و فیکس شود.
  • پورت های این تبلت مایکروسافت شامل یک پورت Full USB 3.0، یک Mini DisplayPort و یک شیار میکرو اس دی می‌شود. همچنین یک جک هدفون هم روی دستگاه تعبیه شده است و دستگاه بلوتوث هم دارد.
  • از نظر رم هم برای سرفیس پرو۳ با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت ۴ گیگ رم در نظر گرفته شده در حالیکه مدل‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی ۸ گیگ رم دارند.
  • این تبلت به پردازنده Core i5 و Core i7 اینتل مجهز شده و می‌توان گفت سرعت عملکردش بسیار رضایت‌بخش است. ویندوز این سرفیس هم ۸.۱ است.
  • دوربین اصلی این تبلت مایکروسافت ۵ مگاپیکسل است و می‌تواند با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ فیلمبرداری کند. دوربین جلو هم ۵ مگاپیکسلی است.
  • سرفیس پرو۳ برای خودش کیبورد و قلم اختصاصی دارد و ابعاد دقیقش 9.1 * ۲۰۱.۴ * ۲۹۲.۱ میلی‌متر است.
  • با توجه به این مشخصات قیمت تبلت سرفیس پرو۳ با رم ۸ گیگ و پردازنده Core i5 بین ۶۱۰۰۰۰۰ تا 7800000 برآورده می‌شود. توجه داشته باشید که اگر دستگاه دست دوم باشد قیمت کمتری خواهد داشت. پس می‌توان گفت که در میان سرفیس های مایکروسافت قیمت این دستگاه کمتر از بقیه است و می‌تواند با توجه به قابلیت‌هایش دستگاه مقرون به صرفه‌ای باشد.شما تا به حال با تبلت سرفیس پرو ۳ کار کرده‌اید؟ نظرتان راجع به این تبلت مایکروسافت چیست؟ اگر نظر یا تجربه‌ای دارید آن را حتما از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “آشنایی با مشخصات و قابلیت های سرفیس پرو ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *