لپ تاپ

تعویض فن لپ تاپ و اهمیت آن

تعویض فن لپ تاپ

تعویض فن لپ تاپ و اهمیت آن موضوع مهمی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. خوب است بدانید که  لازمه  کارکرد خوب یک سیستم، سیستم خنک کننده ی آن که همان فن است، می‌باشد. این موضوع بسیار اهمیت دارد و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد. علاوه بر آن سیستم خنک کننده در روند کارکرد سیستم بسیار تاثیر گذار است. از طرف دیگر بهتر است بدانید که داشتن یک سیستم خنک کننده خوب و مناسب سبب افزایش عمر لپ تاپ شما می‌شود.

سیستم خنک کننده متشکل از دو قسمت فن و سینک است. در واقع فن همان پره ای است که چرخشش را میبینید و یا صدایش را می‌شنوید. سینک هم قطعه فلزی با آلیاژی مخصوص که تبادل دمای بسیار بالایی دارد است که بین فن و سی پی یو نصب بوده و به CPU و چیپ ها می‌چسبد. حال اگر خللی در عملکرد سیستم خنک کننده سی پی یو پیش آید منجر به داغ شدن لپ تاپ می‌شود.

کارکرد این قسمت به این گونه است که سینک ها گرمای روی چیپ ها را دریافت کرده و به فن منتقل می‌کنند. فن نیز با چرخش خود، گرمای سینک را دریافت کرده و به بیرون منتقل میکند . و اگر به موقع اقدام به تعمیر و نظافت و یا تعویض فن لپ تاپ نکنید باید منتظر نشانه های خراب شدن CPU لپ تاپ خود باشید.

انواع فن لپ تاپ

در خصوص تعویض فن لپ تاپ ، باید به این موضوع توجه داشته باشید که فن نیز دارای دو مدل مکنده و دمنده است . فن های دمنده با مکش هوای خنک از بیرون سیستم، سبب خنک شدن سیستم میشوند. از طرف دیگر فن های دمنده ، گرمای تولیدی توسط سیستم را به بیرون از سیستم انتقال میدهند. که در هر دو صورت سیستم خنک میشود. بهتر است بدانید که گرمای تولیدی توسط چیپ ها از طریق خمیری به نام سیلیکون به سینک و از سینک به فن منتقل می شود

تعویض فن لپتاپ

تعویض فن لپتاپ

مشکلات ایجاد شده در صورت عدم تعویض فن لپ تاپ

فن لپ تاپ تعمیر ندارد، نه اینکه تعمیر نشود! در واقع تعمیر کردن فن لپ تاپ کار به صرفه ای نیست زیرا فن قیمت چندانی ندارد و تعمیر آن کار اقتصادیی نیست. البته ناگفته نماند که متخصصان تعمیر لپ تاپ ناوک، از پس تعمیر فن لپ تاپ شما نیز به خوبی بر می‌آیند و هدف از آن گفته در مطلب بالا، داشتن صرفه ی اقتصادی و دردسر کم برای شما کاربران عزیز است. پس از گذشت مدتی و استفاده ی شما از سیستم خود، همچنین قرار دادن سیستم خود در شرایط نامناسب ، باعث می‌شود تا فن لپ تاپ شما گرد و خاک بگیرد و دیگر نتواند سیستم شما را خوب خنک کند.

جمع بندی

اگر فن لپ تاپ شما گرد و خاک بگیرد و عملکرد آن دچار مشکلاتی از قبیل کند شدن و یا حتی افتادن از چرخش شود و شما زود متوجه همچین قضیه ای شوید و در صدد رفع آن برایید، مشکل آن با تمیز کردن فن لپ تاپ و نهایتا تعویض فن لپ تاپ برطرف می‌گردد.

ولی در صورتی که متوجه مشکل سیستم نشوید، سیستم شما خنک نمی‌شود و ممکن است CPU و یا قطعات دیگر بسوزد و از کار بیافتد که در این صورت شما دچار مشکلاتی بزرگتر و پر هزینه تر خواهید شد . تکنسین های تعمیر لپ تاپ ما در مرکز تعمیرات ناوک، می‌توانند در بهترین شرایط، مطلوب ترین خدمات را به کاربران ارائه دهند. این کار را با استفاده از بهترین و مدرن ترین ابزار ها و دستگاه ها در این مرکز خدمات تعمیراتی انجام می شود.

 

امتیاز به این مطلب

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *