دانستنی ها

حل مشکل چشمک زدن و پرش صفحه گوشی

پرش صفحه گوشی

اگر شما هم از کاربران سامسونگ هستید و مشکل پر پر شدن یا به اصطلاح پرش صفحه دارید با ناوک سرویس همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران با آن رو به رو شوند مشکل پرش صفحه است. در این شرایط صفحه نمایش دچار پرش می‌شود و معمولا کاربران را نگران می‌کند و فکر می‌کنند صفحه نمایش آن‌ها دچار مشکل شده است.

مشکل پرش صفحه گوشی تقریبا در تمامی برند‌ها ممکن است رخ دهد اما در گزارش‌هایی که بدست ما رسیده است نشان می‌دهد در گوشی‌های سامسونگ امکان رخ دادن این اتفاق بیشتر است

در این مقاله سعی می‌شود راه‌های موجود برای حل مشکل پرش یا چشمک زدن صفحه نمایش به شما گفته شود اما چنانچه مشکل شما جدی است بهتر است به مراکز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید.

علت پرش صفحه گوشی چیست؟

اصلی‌ترین علت پر پر یا پرش صفحه گوشی ناهماهنگی بین گرافیک و CPU است. در این شرایط صفحه نمایش دچار پرش می‌شود. اگر مشکل از این مورد باشد و شما نیز نسبت به آن اطمینان داشته باشید، معمولا هزینه تعمیر آن زیاد نیست و می‌توان با ریستارت کردن تلفن همراه مشکل را برطرف نمود. البته باید مطمئن باشید که مشکل از آی سی لایت گوشی نباشد.

پرش صفحه گوشی

آی سی لایت چیست؟

IC که به معنای مدار مجتمع است، یکی از قطعات اصلی در تلفن همراه است که بر روی برد قرار دارد. این قطعه وظایف مختلفی برعهده دارد. آی سی با صفحه نمایش نیز در ارتباط است و در بسیاری از مواقع که گوشی شما ضربه می‌بیند، در اصل IC شما هم ضربه می‌بیند و همین باعث می‌شود تا گوشی شما از کار بیفتد.

البته خراب شدن IC نشانه‌هایی خاص دارد. به عنوان مثال در برخی اوقات با آسیب دیدن IC شاهد قطع شدن تصویر یا نور در گوشی هستیم. با این حال برخی اوقات باعث پرش صفحه نمایش نیز می‌شود.

برخی افراد فکر می‌کنند پرش صفحه نمایش ناشی از خرابی باتری است و به سرعت آن را تعویض می‌کنند که البته خیلی زود به اشتباه خود پی می‌برند و می‌بینند که مشکل سرجای خود باقی است.

حل مشکل پرش صفحه گوشی

چند روش وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان تشخیص داد که مشکل پرش صفحه ناشی از مشکلات نرم افزاری است یا ناشی از آسیب دیدن قطعات سخت افزاری است.

تشخیص برنامه‌های مخرب بر روی گوشی با استفاده از Safe Mode

حالت Safe Mode در حالتی استفاده می‌شود که می‌خواهیم تمام برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی را نادیده بگیریم و به حالتی گوشی را برای دقایقی به تنظیمات کارخانه برگردانیم.

برای فعال کردن حالت Safe mode در گوشی راهکارهای متفاوتی وجود دارد اما یکی از رایج‌ترین آن‌ها این است که دکمه پاور را نگه دارید تا جایی که منوی Power برای شما باز شود. سپس گزینه Power Off را لمس کنید و نگه دارید تا گزینه Safe Mode برای شما نمایان شود سپس ok را بزنید.

پرش صفحه گوشی

در این صورت در حالت safe یا ایمن قرار می‌گیرید و می‌توانید گوشی خود را بررسی کنید. چنانچه گوشی شما مشکلی نداشته باشد و مشکل پرش حل شده باشد می‌توانید آن را ناشی از اختلالات نرم افزاری دانست و می‌توانید به بررسی اپلیکیشن‌ها بپردازید تا نرم افزارهای مخرب را حذف کنید.

گاهی اوقات نیز این مشکل می‌تواند ناشی از اختلال در کارکرد قطعات سخت افزاری باشد. به عنوان مثال ممکن است IC شما آسیب دیده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *