دانستنی ها

تعویض ال سی دی سامسونگ گلکسی A5

تعمیرات انواع تلفن همراه

سامسونگ یکی از کمپانی‌های معروف و محبوب در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند است و کاربران بسیار زیادی را دارد. سری A نیز یکی از محبوب‌ترین سری‌های این کمپانی می‌باشد. این سری از گوشی‌های سامسونگ معمولا جزو گوشی‌های میان رده به حساب می‌آیند اما در کشور‌هایی مثل ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از مشکلاتی که برای هر گوشی ممکن است پیش بیاید مشکلاتی در ال سی دی تلفن همراه است و کاربر را مجبور می‌کند تا به مراکز تعمیرات انواع تلفن همراه مراجعه کند.

ساسمونگ گلکسی A5 نیز یکی از محصولات سری A می‌باشد که با صفحه نمایش 5.2 اینچی با فناوری Super Amoled و رزولوشن 1080 پیکسل و  شیشه محافظ D 2.5 به بازار عرضه شد. این گوشی اگر چه قدیمی است اما به واسطه کیفیت بالای خود و مخصوصا صفحه نمایش AMOLED هنوز هم برای بسیاری از کاربران گوشی مناسبی است.

تعمیرات انواع تلفن همراه

چه زمانی ال‌سی‌دی سامسونگ گلکسی A5 را تعویض کنیم؟

به طور کلی LCD هر گوشی به اثر ضربه، فشار، نفوذ رطوبت و یا مجاورت حرارت بالا دچار مشکل می‌شود. حال اگر فناوری صفحه از نوع AMOLED نیز باشد شرایط کمی بدتر نیز می‌شود زیرا این فناوری بسیار حساس و ظریف است.

 همانطور که گفته شد گلکسی A5 از نمایشگر AMOLED استفاده می‌کند به همین دلیل احتمال آسیب رسیدن به آن بیشتر است. البته این صفحه نمایش از استاندارد IP68 استفاده می‌کند و این استاندارد به این معناست که در عمق 1.5 متری از سطح آب و در حدود 30 دقیقه عملکرد خوبی از خود دارد.

چنانچه LCD گوشی گلکسی A5 شما آسیب دیده است باید به مراکز تعمیرات انواع تلفن همراه مراجعه کنید تا ابتدا مشخص شود که گلس آسیب دیده است یا LCD و تاچ. در ادامه به بررسی گلس و ال سی دی می‌پردازیم.

تعمیرات انواع تلفن همراه

بررسی گلس

اگر در اثر ضربه صفه نمایش شما آسیب دیده باشد اما همچنان محتوا به طور کامل نمایش داده شود و همچنین تاچ گوشی شما نیز به همان سرعت و دقت گذشته عمل کند، خوشبختانه تنها گلس گوشی شما آسیب دیده است و شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار مناسب گلس گوشی خود را تعویض کنید.

بررسی ال سی دی

اگر LCD تلفن همراه شما آسیب دیده باشد و یا در اثر ضربه و فشار بشکند و تاچ گوشی شما نیز از کار افتاده باشد و یا در مواقعی صفحه نمایش شما دچار پرش شود و خطوط رنگی در آن مشاهده شود، متاسفانه ال سی دی گوشی شما آسیب دیده است و باید به مراکز تعمیر تلفن همراه مراجعه کرده تا ال سی دی گوشی شما تعویض شود. البته تعویض ال سی دی باید توسط مراکز معتبر انجام شود زیرا این نکته بسیار مهم است که از LCD اورجینال استفاده شود.

آیا ال‌سی‌دی گلکسی A5 را تعویض کنیم؟

بسیاری از افراد مردد هستند که آیا تعویض ال سی دی گوشی A5 کار درستی است یا ارزش این کار را ندارد. باید گفت که اگر تلفن همراه شما در مراکز تعمیرات موبایل تعمیر شود و کارشناسان از قطعات اورجینال استفاده کنند، این کار بسیار مناسب است و شما می‌توانید با قیمتی مناسب گوشی خود را تعمیر کنید و همان کیفیت سابق را دریافت کنید. البته در رابطه با گوشی گلکسی A5 باید توجه داشته باشید که بعد از تعمیر خاضیت ضد آب بودن از صفحه نمایش تقریبا از بین می‌رود حتی اگر از چسب‌های مخصوص نیز استفاده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *