دانستنی ها

هشدار اپل در برابر تعمیر دوربین آیفون با قطعات غیر اصلی

تعمیر دوربین آیفون با قطعات غیر اصلی

اپل در به روزرسانی iOS 14.4 که در تاریخ 26  ژانویه منتشر شد، یک ویژگی را در خصوص تعمیر دوربین آیفون ارائه می دهد. موضوع این است که وقتی دوربین در آیفون 12 نمی تواند به عنوان یک دوربین جدید و اصلی اپل تأیید شود، یک اخطار هشدار ارسال می کند.

برای همراهی با این پیام هشدار، کمپانی اپل یک سند پشتیبانی را به اشتراک گذاشته که اهمیت تعمیر آیفون توسط یک تکنسین آموزش دیده با استفاده از قطعات اصلی اپل را برجسته می کند، با اخطارهایی درباره اینکه چه اتفاقی می تواند هنگام استفاده از دوربین غیر اپل بیفتد.

اپل می گوید اگر نیاز به تعمیر دوربین آیفون یا تعویض آن هست، باید این کار توسط یک تکنسین مجاز انجام شود، زیرا تعمیراتی که توسط تکنسین های غیرمجاز انجام می شود، می تواند منجر به عملکرد نامناسب یا مشکلات کیفیت تصویر شود. طبق گفته اپل ، ایمنی بسیار مهم است، زیرا تعمیرات آیفون اگر به درستی انجام نشود، به طور بالقوه می تواند قطعات شل شده ای را که منجر به آسیب دیدگی باتری می شود، به جا بگذارد.

یک جز component دوربین غیر اصلی می تواند منجر به سازگاری یا مشکلات عملکردی شود ، زیرا اپل در مورد چندین مورد بالقوه که ممکن است اشتباه باشد هشدار داده است.

تعمیر دوربین آیفون

مواردی که نیاز به تعمیر دوربین آیفون احساس می شود

  • دوربین به درستی فوکوس نمی کند یا تصاویر واضح نیستند.
  • هنگام استفاده از حالت عمودی گوشی آیفون، موضوع ممکن است در کانون توجه نباشد یا فقط تا حدی در فوکوس باشد.
  • برنامه شخص ثالثی که از دوربین استفاده می کند ممکن است به طور غیرمنتظره ای مسدود یا ترک شود.
  • پیش نمایش در زمان واقعی در برنامه های شخص ثالث ممکن است خالی به نظر برسد یا گیر کند.

اعلان های دوربین غیر اصلی که اپل در iOS 14 معرفی کرده است، در صورت تعمیر یکی از این دستگاه ها با مولفه component دوربین غیر اپل، در آیفون 12، 12 پرو، 12 پرو مکس یا 12 مینی نمایش داده می شود.

اگر چنین تعمیری انجام شود، کاربران هشداری را در بخش Settings > General > About می بینند که می گوید: ” امکان تایید وجود ندارد این گوشی آیفون، دارای یک دوربین اصلی اپل است” این پیام هشدار همچنین در صفحه قفل برای چهار روز اول پس از تعمیر آیفون و در برنامه تنظیمات به مدت حدود 15 روز نشان داده می شود.

مد نظر داشته باشید که پیامهای هشدار اپل تاثیری در قابلیت استفاده از آیفون یا دسترسی به دوربین ندارند و آیفون کاملاً کاربردی باقی خواهد ماند. اپل توصیه می کند افرادی که به تعمیر دوربین آیفون نیاز دارند، بایستی دوربین آیفون را در فروشگاه اپل یا نمایندگی های مجاز آن تعویض کنند. ارائه دهندگان تعمیرات مستقل گوشی موبایل همچنین می توانند قطعات اصلی تعمیر دوربین را برای تعویض های خارج از گارانتی انجام دهند.

این اولین بار نیست که اپل هشدارهایی را هنگام تعمیرات تلفن iphone با استفاده از قطعات غیر اصلی ارائه می دهد. هشدارهای مشابهی وجود دارد که در صورت استفاده از یک صفحه نمایش تأیید نشده برای تعمیر و هنگامی که در یک مرکز تعمیرات از یک باتری غیراصلی آیفون استفاده می شود، نشان داده می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *