دانستنی ها

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی چیست؟

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت زیرا ال سی دی یکی از مهم‌ترین قطعات تلفن همراه است که وظیفه نشان دادن اطلاعات را برعهده دارد. اهمیت این قطعه آنقدر زیاد است که کوچیک‌ترین مشکل یا اختلالی در آن، کارکردن با گوشی را غیر ممکن می‌کند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی بپردازیم. همچنین لازم به ذکر است که با مشاهده این علائم در ال سی دی گوشی، لازم است تا به مراکز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید تا نمایشگر گوشی شما مورد بررسی قرار گیرد.

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی متفاوت و متنوع است که برخی از آن‌ها شدیدتر است و باعث اذیت کاربران می‌شود. اما به طور کلی اگر LCD گوشی شما خراب شود یا بخشی از آن دچار سوختگی شود، کاربران به سرعت متوجه آن می‌شوند چون عملا تمام تعامل کاربران با گوشی از بین می‌رود.
در ادامه به مهم‌ترین نشانه ‌های خراب شدن ال سی دی گوشی می‌پردازیم.

کار نکردن تاچ

یکی از اصلی‌ترین نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی کار نکردن تاچ یا به وجود آمدن اختلالاتی در آن است. البته گاهی اوقات این مشکل می‌تواند ناشی از باگ‌های نرم افزاری باشد که معمولا با بروزرسانی گوشی یا ریست فکتوری کردن آن برطرف می‌شود.

برای اطمینان از اینکه این مشکل واقعا سخت افزاری است  یا نرم افزاری، پیشنهاد می‌کنیم یک بار گوشی خود را ریست فکتوری کرده و مجددا آن را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت، به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا نمایشگر گوشی شما را مورد بررسی قرار دهند.

روشن نشدن صفحه نمایش گوشی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با سوختن و یا خراب شدن ال سی دی به وجود بیاید، روشن نشدن صفحه نمایش است. البته توجه داشته باشید که روشن نشدن صفحه نمایش همیشه ناشی از سوختن ال سی دی نیست بلکه گاهی اوقات می‌تواند ناشی از اختلالاتی در برد و مدار گوشی شما باشد و تشخیص این موضوع بسیار مهم است. چنانچه که مشکل از برد و یا مدار گوشی شما باشد لازم است تا این قطعه تعویض شود.

پرش صفحه نمایش یا سیاه شدن قسمتی از آن

یکی دیگر از نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی ، سیاه شدن و یا پرش صفحه نمایش است. سیاه شدن صفحه نمایش نشان می‌دهد که بخشی از پیکسل‌های ال سی دی نمایشگر گوشی شما سوخته است پس لازم است تا ال سی دی گوشی خود را تعویض کنید.

پرش و یا سو سو زدن نمایشگر می‌تواند منجر به سوختن ال سی دی گوشی شود. پرش صفحه نمایش موردی است که بسیاری از افراد به آن اهمیتی نمی‌دهند اما جالب است بدانید پرش صفحه نمایش مانند زنگ هشداری برای کاربران است و ممکن است هر لحظه صفحه نمایش به طور کامل بسوزد در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم به محض به وجود آمدن این مشکل به مراکز تعمیرات تخصصی انواع تلفن همراه مراجعه کنید.

به وجود آمدن خطوط رنگی بر روی نمایشگر

به وجود آمدن خطوط رنگی از نشانه‌‎های خراب شدن ال سی دی شرکت سامسونگ است و معمولا صفحات این کمپانی دچار این مشکل می‌شود. متاسفانه این خطوط رنگی به هیچ عنوان قابل تعمیر نیستند و تنها راهی که می‌توان از آن‌ها خلاص شد ، تعویض کامل تاچ ال سی دی گوشی است.

بنفش شدن صفحه نمایش بر اثر ضربه

دلیل بنفش شدن صفحه نمایش به دلیل آسیب دیدگی پیکسل‌های صفحه از داخل است. این مشکل فقط در اثر ضربه یا فشار بیش از حد به نمایشگر به وجود می‌آید و هیچ عامل دیگری نمی‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود.

نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی

چه عواملی باعث خراب شدن ال سی دی گوشی تلفن همراه می‌شود؟

حال که با نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی آشنا شدیم خوب است بدانیم چه عواملی باعث خرابی آن می‌شود. در ادامه به مواردی که باعث خرابی ال سی دی می‌شود می‌پردازیم.

ضربه و فشار شدید به گوشی

ضربه و فشار مهم‌ترین عاملی است که باعث خراب شدن ال سی دی گوشی می‌شود. در بیشتر مواقع برخورد یک جسم به صفحه نمایش و یا افتادن گوشی از دست شما می‌تواند باعث خرابی و یا حتی سوختن ال سی دی گوشی شما شود. البته گاهی اوقات این ضربات می‌تواند باعث آسیب دیدن بورد گوشی شود و علاوه بر اینکه اختلالاتی در صفحه نمایش شما بوجود می‌آورد، می‌تواند باعث بوجود آمدن اختلالاتی در برد شما شود و گوشی را با مشکلات متعددی رو به رو کند.

آبخوردگی و خیش شدن گوشی موبایل

آب خوردگی و نفوذ مایعات هم یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی ال سی دی است. البته اگر گوشی شما در آب بیفتد می‌تواند علاوه بر صفحه نمایش، به دیگر قطعات داخلی تلفن همراه شما نیز آسیب وارد کند و باعث سوختن قطعات دیگر نیز بشود

نشانه های خراب شدن LCD گوشی

چگونه از خراب شدن ال سی دی گوشی خود جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خراب شدن و یا سوختن ال سی دی گوشی خود روش‌های کارسازی وجود دارد که لازم است آن‌ها را اجرا کنید و از گوشی خود محافظت کنید. معمولا خرید گلس برای صفحه نمایش امری ضروری است و به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از گلس‌های با کیفیت و با مقاومت بالا استفاده کنید تا از وارد شدن ضربه و یا آسیب به صفحه نمایش شما جلوگیری شود. همچنین علاوه بر گلس، می‌توانید از گارد و کاور نیز استفاده کنید و این عوامل نیز می‌تواند از آسیب دیدن صفحه نمایش شما جلوگیری کند.

ناوک سرویس یکی از معتبر ترین مراکز تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک و تعمیر لپ تاپ در ایران می باشد. تعمیر انواع لپ تاپ با تضمین قطعات اورجینال به بهترین شیوه در این مرکز صورت می گیرد. برای تعمیرات انواع سرفیس، آی مک و انواع لپ تاپ با ما در تماس باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای
بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی چیست؟

  1. علیرضا گفت:

    سلام من گوشیم a12هست همش وقتی کار میکنم گوشی یک هو صفه تاریک میشه و باید چند بار دکمه روشن خاموش رو بزنم تا روشن شه جایی هم نخورده که از ال سی دی باشه

  2. Gh گفت:

    سلام ببخشید من گوشیم ردمی نوت ۱۱ پرو ۴ جی هست . مدتی هست یه خط سفید خیلی کمرنگ و نازک روی قسمت پایین صفحه نمایشم افتاده . چند لحظه ی اولی که گوشی رو دستم میگیرم، نیستش بعد از یکم کار کردن خطه میاد و این خطه حالت لرزش داره . بعد از تقریبا ۱۰ ، ۱۵ دقیقه کار کردن خطه پررنگ میشه و دیگه لرزش نداره ثابت میشه . برای گارانتی هم فرستادیم ، وقتی پس دادن گوشی درست شده بود. الان ۳ هفته بعدش هست و دوباره اینطوری شده . میشه لطفاً بگین چیکار کنم خیلی نگرانم . گوشیم رو تازه چند ماهه گرفتم . نمیتونم یه گوشی جدید هم تهیه کنم 😭

    1. امیر گفت:

      سلام فکر کنم فلت گوشیتون جا نرفته خوب البته به نظرم

  3. رضا فرهادی گفت:

    بسیار مقالات خوب و ارزشمندی در اختیار عموم قرار میدین واقعا عالی هستین موفق باشین.

  4. Alireza گفت:

    سلام ببخشید

    من گوشیم جدیدا ال سی دی س دائما نورش زیاد میشه و خودش بعد از یکسانیه کم میشه یا بعضی وقت ها یکسره این اتفاق می افته
    تنظیمات نور خودکار هم خاموشه

    لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *