دانستنی ها

مشکل روشن نشدن سرفیس

مشکل روشن نشدن سرفیس

 

معمولا وقتی دستگاه ما به خواب می‌رود و می‌خواهیم بیدارش کنیم، چند ثانیه بیدار شدنش طول می‌کشد. اما گاهی پیش می‌آید که سرفیس به خواب رفته است و هر کاری می‌کنیم بیدار نمی‌شود. به جایش ما با صفحه ای سیاه بدون لوگو مواجه هستیم و دکمه خاموش و روشن را که می‌زنیم می‌بینیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

بیایید ببینیم چه راه حلی برای این موضوع وجود دارد.

 

با روشن نشدن سرفیس چه کار کنیم؟

راه حل اولی که به ذهن همه می‌رسد این است: دکمه خاموش روشن را بزنید و ببینید سرفیس چه واکنشی نشان می‌دهد. اگر این حالتی که برای دستگاه شما پیش آمده به خاطر خالی شدن باتری سرفیس باشد بسته به اینکه شارژ شدن این باتری چقد طول بکشد ممکن است مدتی فقط آیکون باتری روی صفحه نمایش ببینید. ضمنا بعد از روبراه شدن سیستم‌تان به سراغ آخرین به‌ روزرسانی های آن بروید تا با به روزرسانی هم مصرف باتری را کاهش دهید هم خیال‌تان از اینکه دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد راحت شود. چون شاید مشکل از باگ های سیستم باشد.

اما اگر استفاده از دکمه خاموش روشن جواب نداد باید به سراغ کلیدهای میانبر سرفیس بروید. اگر صفحه کلید سرفیس شما به آن متصل است همزمان کلیدهای Ctrl  و Shift و B را فشار دهید اگر هم در حالت تبلت هستید دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را پشت سر هم ۳ بار بفشارید. در این حالت اگر قرار باشد ویندوز سرفیس فعال شود یک صدای بیت کوتاه به گوش شما خواهد رسید. در غیر این صورت باید به سراغ راهکار بعدی بروید.

مشکل روشن نشدن سرفیس

مشکل روشن نشدن سرفیس

اگر این کارها جواب نداد دستگاه سرفیس خود را به شارژ بزنید تا جایی که مطمئن شوید ۶۰ درصد شارژ دارد. بعد دکمه خاموش روشن را یک بار بزنید و اگر دستگاه روشن شد جدیدترین به روزرسانی های ویندوز و سرفیس را نصب کنید.

گاهی ممکن است مشکل شما به خاطر این باشد که اصلا دستگاه شما شارژ نمی‌شود و علت شارژ نشدنش هم این است که محل اتصال شارژر به دستگاه کثیف است. برای اطمینان از شارژ شدن دستگاه محل اتصال دستگاه به شارژر را با یک دستمال آغشته به الکل تمیز کنید و مطمئن شوید که این محل خشک شده است.

در نهایت اگر هیچ یک از راه حل های گفته شده به کارتان نیامد باید دستگاه خود را به یکی از مراکز تعمیر سرفیس نشان دهید. چون شاید این مشکل ناشی از ایرادات سخت افزاری باشد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: علت خاموش شدن ناگهانی سرفیس

شما تا به حال با مشکل روشن نشدن سرفیس روبرو شده‌اید؟ چه کاری برای روشن شدنش کرده‌اید که موثر واقع شده است؟ تجربیات و سوالات‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “مشکل روشن نشدن سرفیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *