دانستنی ها

چگونه از به خواب رفتن گوشی اندروید خود جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از به خواب رفتن گوشی اندروید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین انجام یک کار، بخواهید در فواصل زمانی چند دقیقه یک بار به گوشی خود سر زده و از آن استفاده نمایید. احتمالا در این فاصله گوشی شما قفل شده است و مجبورید بارها و بارها آن را باز نمایید. بیایید فرض کنید در حال خواندن یک کتاب الکترونیکی یا E-book هستید. در پایان هر صفحه گوشی خود را کنار می گذارید تا خلاصه آن صفحه را در دفترچه خود یادداشت کنید. وقتی گوشی خود را برمی­دارید تا ادامه آن را بخوانید، می­بینید که قفل شده است. مجبورید دوباره قفل آن را باز کنید تا بتوانید صفحه بعدی را مطالعه کنید. این اتفاق بارها و بارها در طول خواندن یک کتاب برای شما رخ می­دهد و ممکن است آنقدر کلافه­تان کند که از خواندن ادامه کتاب منصرف شوید! اما چگونه می توان از به خواب رفتن گوشی اندروید جلوگیری کرد؟ چگونه می­توان بدون قفل شدن گوشی برای مدت ها صفحه نمایش را روشن نگه داشت؟ چه اپلیکیشن­هایی برای جلوگیری از خوابیدن گوشی وجود دارد؟ تا انتهای این مقاله با ناوک همراه باشید.

 

استفاده از تنظیمات گوشی اندروید

با استفاده از منوی تنظیمات می توانید مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش را افزایش دهید. برای این کار ابتدا از طریق منوی تنظیمات به قسمت Lock screen & Password مراجعه کنید. در صفحه جدید بر روی گزینه Sleep کلیک کنید. در پنجره باز شده می توانید مدت زمان روشن ماندن نمایشگر گوشی خود را انتخاب کنید. در این مدت گوشی شما دیگر قفل نخواهد شد.

اما اگر می­خواهید تنظیمات بیشتری اعمال کنید و مثلا برای برخی از اپلیکیشن­ها استثنا قائل شوید، باید از اپلیکیشن­های مرتبط استفاده نمایید. در ادامه به برخی از آن­ها اشاره می­کنیم.

 

استفاده از تنظیمات گوشی اندروید

چگونه از به خواب رفتن گوشی اندروید خود جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از به خواب رفتن گوشی اندروید

 

1. Keep Screen On

این برنامه رایگان پس از نصب امکانی به شما می­دهد که با استفاده از فعال کردن گزینه Keep Screen On بتوانید تا زمانی که خودتان دکمه پاور گوشی را می­فشارید صفحه نمایش را روشن نگه دارید. توجه کنید که هیچ گزینه­ای برای تنظیم زمان وجود ندارد و قفل شدن نمایشگر تنها به فشردن دکمه پاور توسط خودتان بستگی خواهد داشت. البته در نسخه جدیدتر آن که با نام Backlight Manager منتشر شده است، می­توانید زمان 60 دقیقه و حتی کمتر را برای روشن ماندن صفحه نمایش انتخاب کنید.

 

2. Keep Screen On)Active Mobile)

با استفاده از این برنامه می­توانید در هنگام استفاده از برنامه­های خاص از به خواب رفتن گوشی خود جلوگیری کنید. یعنی در طول استفاده از این برنامه­ها گوشی شما به هیچ عنوان قفل نخواهد شد. همچنین یک گزینه وجود دارد که با انتخاب آن می­توانید از روشن ماندن صفحه نمایش برای تمامی برنامه­های گوشی جلوگیری کنید. همچنین امکانات این برنامه کاملا رایگان است.

جلوگیری از به خواب رفتن گوشی اندروید

جلوگیری از به خواب رفتن گوشی اندروید

 

 

جلوگیری از به خواب رفتن گوشی اندروید

جلوگیری از به خواب رفتن گوشی اندروید

3. Wakey

با استفاده از اپلیکیشن Wakey نیز مانند اپلیکیشن قبلی می­توانید صفحه نمایش را هنگام کار با برخی از برنامه­های خاص روشن نگه دارید. برخی امکانات این اپلیکیشن مانند تنظیم تایمر رایگان است اما برای استفاده از امکانات پیشرفته تری مانند انتخاب لیست اپلیکیشن­ها به پرداخت هزینه احتیاج دارید.

 

آیا شما هم تجربه استفاده از این اپلیکیشن ها را داشته اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات سایت با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

خدمات ناوک متخصص در امر تعمیرات لپ تاپ٬ تعمیرات اپل و خدمات نرم افزاری.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “چگونه از به خواب رفتن گوشی اندروید خود جلوگیری کنیم؟

  1. علیپور گفت:

    ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

    1. امیرحسین قربانمهر گفت:

      خوشحالیم که براتون مفید بوده.
      موفق باشید.

  2. کوتن گفت:

    تو این زمینه بهترین هستین
    لذت بردم
    سایتتون هم خیلی زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *