دانستنی ها

با سرفیس پرو ۵ یا سرفیس پرو ۲۰۱۷ آشنا شوید!

سرفیس پرو ۲۰۱۷

 

شما از مشخصات سرفیس پرو ۵ چه چیزهایی می‌دانید؟ همان سرفیس پرویی که تحت عنوان سرفیس پرو ۲۰۱۷ عرضه شد و نه تنها اولین تبلت سیم کارت خور مایکروسافت بود بلکه اولین تبلت ۱ ترابایتی مایکروسافت هم لقب گرفت! بیایید با این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

کمپانی مایکروسافت پس از عرضه کردن سرفیس پرو 4 یک وقفه طولانی مدت داشت. سرانجام این کمپانی سرفیس پرو ۵ را در سال ۲۰۱۷ تحت عنوان سرفیس پرو ۲۰۱۷ معرفی کرد. دستگاهی که بهبودهای سخت‌افزاری زیادی داشت. در این مطلب می‌خواهیم با مشخصات این سرفیس آشنا شویم.

 

مشخصات سرفیس پرو ۵ یا سرفیس پرو ۲۰۱۷

  • از سال ۲۰۱۷ مایکروسافت خواست که دیگر سیستم شماره‌گذاری مدل‌های سرفیس را کنار بگذارد (البته نتوانست!) اما دلیل نامگذاری این سرفیس تحت عنوان سرفیس ۲۰۱۷ همین است. پس خیلی از شنیدن نام سرفیس پرو ۲۰۱۷ هول نشوید!
  • سرفیس پرو ۵ از نظر ظاهری خیلی شبیه به سرفیس پرو ۴ است. یعنی شما در این دستگاه همان بدنه و همان پورت‌ها را خواهید داشت. پس در این دستگاه هم خبری از یو اس بی C نیست و تنها یک پورت USB A، پورت مینی دیسپلی و یک جک ۳.۵ میلی‌متر خواهید داشت.
  • به خاطر همین شباهت شما می‌توانید همان کیس و همان کیبوردهایی که با سرفیس پرو ۴ سازگار بودند را به این سرفیس هم وصل کنید. تغییری که سرفیس پرو ۲۰۱۷ در ظاهر دارد مربوط به لولای پایه یا کیک استند است. با این کیک استند جدید می‌شود سرفیس پرو را در زوایای نزدیک‌تری به سطح داشت.
سرفیس پرو ۲۰۱۷

با سرفیس پرو ۵ یا سرفیس پرو ۲۰۱۷ آشنا شوید!

  • درباره سی پی یو سرفیس پرو ۵ باید گفت که این دستگاه از سی پی یو های بدون فن اینتل استفاده می‌کند و همین موضوع بازدهی باتری‌اش را افزایش می‌دهد. خود مایکروسافت ادعا کرده که این دستگاه با یک بار شارژ تا ۱۳.۵ ساعت شارژ می‌دهد. ضمنا این سرفیس هم مثل قبلی‌ها با سه مدل سی پی یو (Core m3، Core i5 و Core i7) عرضه شده است و می‌تواند ۴، ۸ یا ۱۶ گیگ رم داشته باشد.
  • این دستگاه اولین تبلت سرفیس است که از حافظه داخلی یک ترابایتی پشتیبانی می‌کند. پس شما می‌توانید بسته به نیازتان یکی از نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی را انتخاب کنید.
  • سرفیس پرو ۲۰۱۷ اولین سرفیس پرویی است که با امکان اتصال LTE هم عرضه شده است. نسخه‌ LTE این دستگاه درگاه میکروسیم eSIM دارند و قیمت‌شان هم از نسخه‌های عادی بالاتر است.
  • نمایشگر سرفیس پرو ۲۰۱۷ درست مانند سرفیس پروی قبلی ۱۲.۳ اینچی است و رزولوشن 1824 * 2736 پیکسل دارد. این نمایشگر از سرفیس دایال هم پشتیبانی می‌کند که در مطالب قبلی سایت ناوک این وسیله جانبی را معرفی کردیم.
  • سرفیس پن مایکروسافت برای این دستگاهش می‌تواند تا ۴۰۹۶ سطح فشار را شناسایی کند و قابلیت تشخیص زاویه داشته باشد.
  • با معرفی این دستگاه، تایپ کاورهای جدید سرفیس پرو هم معرفی شدند. کیبوردهایی که علاوه بر سازگاری با این سرفیس جدید با سرفیس پرو ۴ و سرفیس پرو ۳ هم سازگاری دارند. شما می‌توانید این کیبوردها را در چهار رنگ مشکی، قرمز، لاجوردی و پلاتینیوم خریداری کنید.

شما تا به حال با سرفیس پرو ۲۰۱۷ یا سرفیس پرو ۵ کار کرده‌اید؟ نظرتان درباره این تبلت مایکروسافت چیست؟ نظرات و تجربیات‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “با سرفیس پرو ۵ یا سرفیس پرو ۲۰۱۷ آشنا شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *