دانستنی ها

افزونه های فایرفاکس برای کاهش مصرف اینترنت

افزونه های فایرفاکس

 

یکی از مسائلی که امروزه اکثر کاربران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کاهش هزینه‌ های اینترنت است. بخش اعظم کارهای ما با کامپیوتر یا لپ تاپ شامل گشت و گذار در اینترنت و به دست آوردن اطلاعات و اخبار می‌شود و در این راستا ما کاملا به مرورگر اینترنت‌مان که می‌تواند کروم (Chrome)، فایرفاکس (Firefox)، ویندوز اکسپلورر (Windows Explorer) و… باشد وابسته‌ایم. خوشبختانه خود توسعه‌دهنده‌ها در این زمینه برای ما فکری کرده‌اند و تعداد افزونه برای مرورگرها هست که اگر از آن‌ها استفاده کنیم مصرف اینترنت ما کاهش می‌یابد.

 

افزونه های کاهش مصرف اینترنت در فایرفاکس

در این مطلب به شما ۳ افزونه معرفی شده است: افزونه فشرده سازی عکس، افزونه مسدود کردن تبلیغات و افزونه جلوگیری از پخش خودکار فیلم در یوتیوب. این سه افزونه در مرورگر فایرفاکس به شما کمک می‌کند که مصرف اینترنت خود را کاهش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: مدیریت رمزها در گوگل کروم گوشی اندروید

افزونه فشرده سازی عکس برای کاهش مصرف اینترنت در فایر فاکس

 از آنجایی که بخش اعظم حجم اینترنت ما به تصاویر اختصاص دارد اگر حجم این تصاویر کم شود مصرف اینترنت هم کاهش می‌یابد. بنابراین شما می‌توانید از یک افزونه برای فشرده کردن تصاویر در مرورگرتان استفاده کنید. این افزونه رایگان و منبع باز که Bandwidth Hero نام دارد هم برای گوگل کروم و هم برای فایرفاکس ارائه شده است. روش کار Bandwidth Hero اینطوری است که قبل از دریافت تصاویر توسط شما، آن‌ها را روی یک سرور پراکسی می‌فرستند و حجم‌شان را کاهش می‌دهد، بعد برای شما ارسال‌شان می‌کند. برای دریافت این افزونه در مرورگر فایرفاکس خود به این لینک مراجعه کنید.

addons.mozilla.org

افزونه های فایرفاکس

افزونه های فایرفاکس برای کاهش مصرف اینترنت

 افزونه مسدود کردن تبلیغات در فایرفاکس

با مسدود کردن تبلیغاتی که وب سایت ها بدون اجازه شما به شما نشان می‌دهند هم اعصاب‌تان راحت می‌شود هم مصرف اینترنت شما کاهش می‌یابد. برای این کار شما می‌توانید از افزونه Adblock Plus استفاده کنید که از این لینک برای مرورگر فایر فاکس شما قابل دریافت است.

addons.mozilla.org

جلوگیری از پخش خودکار فیلم های یوتیوب

یکی دیگر از مسائلی که مصرف اینترنت را افزایش می‌دهد پخش خودکار فیلم‌های سایت‌هایی نظیر یوتیوب و آپارات است. اگر کاربر حواسش به صفحه‌ای که فیلم درش باز شده نباشد پس از به اتمام رسیدن هر فیلم، فیلم بعدی پخش می‌شود که این دیگر واقعا غیرقابل تحمل است. برای اینکه از پخش خودکار فیلم های یوتیوب در مرورگر فایرفاکس خود جلوگیری کنید کافی است از افزونه Stop Tube HTML5  استفاده کنید. برای داشتن این افزونه روی مرورگر فایرفاکس‌تان به این لینک بروید.

addons.thunderbird.net

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

شما برای کاهش مصرف اینترنت در فایرفاکس چه روش‌های دیگری می‌شناسید؟ اگر افزونه‌ خوبی برای این کار می‌شناسید لطفا آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “افزونه های فایرفاکس برای کاهش مصرف اینترنت

  1. بازتاب: ناشناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *