دانستنی ها, هارد

مشکلات هارد اکسترنال ADATA و روش های برطرف کردن آن

تعمیر هارد لپ تاپ و بازیابی اطلاعات

 در این مطلب قصد داریم مشکلات هارد اکسترنال ADATA و روش های برطرف کردن آن را بررسی کنیم. هارد قطعه مهم و حساسی در لپ تاپ است. همه دیتا ها و اطلاعا کاربران بر روی هارد ذخیره می شود. به همین خاطر باید در حفظ و نگهداری ان کوشا بود. دلایل متعددی می تواند هارد را با خرابی مواجه کند. پس با ما همراه باشید. در این مقاله آموزشی نکات مهم و خوبی قرار است به شما کاربران  وب سایت مرکز تخصصی تعمیراتی ناوک سرویس ارائه شود.

آشنایی با مشکلات هارد اکسترنال ADATA و روش های برطرف کردن آن

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند گواه بر خرابی هارد باشد. در ادامه با سه مورد رایج آشنا خواهید شد. به این نکات توجه کنید. چرا که اگر قبل از خرابی کامل هارد اکسترنال بتوانید به داد آن برسید، می توانید در زمینه رفع کامل مششکل خوشبین تر باشید.

۱عدم شناسایی هارد

عدم شناسایی  هارد External  از نوع ADATA ممکن است به چند دلیل اتفاق بیفتند. این موارد عبارتند از:

  • مشکل خرابی در برد هارد و جک USB
  • خراب شدن برد تبدیل هارد ADATA
  • آسیب بر اثر ضربه هارد اکسترنال ADATA

۲کندی شدید لپ تاپ و کم شدن سرعت کپی آن

  • بدسکتور شدن هارد دیسک
  • ضعیف شدن هد هارد دیسک
  • خرابی فرمت که در واقع همان فایل سیستم ذخیره کننده اطلاعات می باشد.

۳عدم روشن شدن و شنیده شدن صدای غیر عادی از هارد اکسترنال

علتی که ممکن است هارد دیسک روشن نشود، می تواند به دلیل برد تبدیل و برد هارد دیسک باشد که البته ضربه خوردن و آسیب هایی از این مدل نیز می تواند دلیل دیگر این مشکلات باشد.

صدای غیر عادی هارد دیسک در بیشتر اوقات به علتضربه خوردن هارد ADATA اتفاق می افتد.

برای رفع مشکل هارد اکسترنال ADATA چه کنیم؟

۱- برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا کابل هارد دیسک خود را چک و بررسی کنید.

۲- سپس با سیستم یا لپ تاپ دیگری این مورد را تست کنید. ممکن است این مشکل از کامپیوتر شما باشد.

۳. سپس نسبت به چک جک یو اس بی هارد External ای دیتا اقدام نمایید. این احتمال وجود دارد که جک یو اس بی به دلیل اتصال نادرست یا تکان خوردن در زمان اتصال بدچار مشکلی جدی شده باشد.

۴- اگر با این موارد مشکل تان برطرف نشد، به شما پیشنهاد می کنیم که باکس آن را با احتیاط کافی باز کنید. سپس هارد دیسک داخل آن را مستقیما یا با برد تبدیل دیگری به سیستم خود وصل نمایید.

در واقع برای این عمل می توانید مستقیما از طریق کابل SATA و پاور کیس های خانگی نسبت به اتصال هارد خود اقدام نمایید. یا با برد تبدیل هارد اکسترنال به لپ تاپ وصل نمایید.

در نتیجه

در این مقاله با انواع راه‌های تشخیص مشکلات هارد اکسترنال آشنا شدید. حتی در زمینه رفع خرابی این ابزار مهم نیز نکات کاربردی را به شما ارائه کردیم. اما اگر در هر مرحله و اجرای هر فرایند با مشکلی مواجه شدید، می توانید مراتب را با کارشناسان و تکنسین‌های  مرکز تخصصی تعمیراتی ناوک سرویس در میان بگذارید. در این مرکز تخصصی، بهترین خدماتی تعمیراتی و سرویس‌ها به کاربران ارائه می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *