لپ تاپ

در صورت غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ Lenovo چه باید کرد؟

در صورت غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ Lenovo چه باید کرد؟

تاچ پد لپ تاپ Lenovo از جمله مهم ترین قسمت های این محصول دیجیتالی است. در اصل برای هر لپ تاپی، قسمت تاچ پد آن بسیار مهم است و هر نوع اشکال در عملکرد آن می‌تواند بهآسیب جبران ناپذیر آن دستگاه منجر شود. غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ Lenovo یکی از این مشکلات اساسی است که باعث می شود افراد نسبت به رفع این مشکل برآیند.

غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ Lenovo به طور حتم دلایل زیادی دارد که بعضی از آن‌ها فنی و برخی دیگر غیر فنی هستند که کاربران به راحتی می‌توانند با به کار بردن چند تکنیک آن را برطرف سازند. در ادامه قصد داریم راه حل هایی را برای رفع این مشکل بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

راه‌حل‌های رفع غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ Lenovo

راه های رفع غیر فعال شدن تاچ پد در لپ تاپ لنوو در ادامه معرفی خواهد می شود. اما نکته مهم نحوه اجرای این فرامین است. شاید در اجرای این راه کارها با مشکل روبرو شوید. در این خصوص می توانید با کارشناسان و تکنسین های تعمیر لپ تاپ در ارتباط باشید. در مرکز تخصصی تعمیراتی ناوک سرویس بهترین خدمات و سرویس های تعمیراتی به مشتریان و کاربران ارائه خواهد شد.

۱ .دستگاه را ریست کنید

اولین راه حل رفع غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ Lenovo، ریست کردن دستگاه است. لپ تاپ ممکن است به دلایل مختلفی هنگ کند و ادامه فعالیت آن غیر ممکن شود. ریست اولین روشی است که بهتر است انجام دهید.

۲ .اتصال قطعات خارجی را قطع کنید

برخی اوقات اتصال قطعات خارجی که توسط پورت یو اس بی وصل می‌شوند، می‌تواند سبب از کار افتادگی تاچ پد لنوو شود. علت  این مووضع عدم همخوانی بین دستگاه وصل شده از طریق پورت یو اس بی و لپ تاپ شما است که می‌تواند بر روی عملکرد کلی دستگاه هم تاثیر منفی بگذارد.

۳ .غیر فعال شدن در بخش تنظیمات ماوس

برخی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی ممکن است که تیک تاچ پد لنوو در بخش تنظیمات ماوس غیر فعال شود. البته بیشتر دلیل این اتفاقات، ویروسی شدن دستگاه است که باعث تغییر نرم افزاری دستگاه می‌شود. بایستی به بخش تنظیمات ماوس در کنترل پنل وارد شوید و به قسمت تاچ پد رفته و اگر تیک آن را غیر فعال مشاهده کردید، آن را فعال کنید.

۴ .بررسی درایور

برخی مواقع ممکن است که درایور دستگاه دچار مشکل شده و نیاز است که آن را به روز رسانی کرده یا دوباره حذف و نصب کنید. برای این کار به بخش Device Manager بروید و با بررسی درایور مربوطه، ببینید که آیا ایراد در نصب آن بوده یا باید به روز رسانی شود. در هر صورت این هم یکی از دلایل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ Lenovo است.

۵ .غیر فعال و فعال کردن

بعضی اوقات تاچ پد فعال است و درایور آن هم هیچ مشکلی ندارد. پس به کنترل پنل بروید و به صورت دستی و  با استفاده از یک ماوس، تاچ پد را غیر فعال و سپس مجدد فعال کنید.

۶ .نصب ویندوز

اگر راه حل های بالا جواب نداد، آخرین روش نرم افزاری نصب ویندوز است. برخی اوقات مشکلی در ویندوز می‌تواند بر عملکرد دیگر قطعات به خصوص سخت افزارها تأثیر منفی بگذارد. در بیشتر مواقع با نصب ویندوز مجدد، بسیاری از مشکلات به صورت خودکار رفع می‌شود.

۷ .ری استور کردن به حالت قبل

ری استور کردن دستگاه حالتی است که تاچ پد لپ تاپ شما فعال بوده است. البته این روش را نمی‌توان یک تکنیک کاملاً جوابگو دانست؛ اما به هر حال در مواقعی که مشکل از وجود نرم افزار یا فعالیت فعلی است، آن را رفع می‌کند.

۸ .ویروس کشی لپ تاپ

یکی از دلایل اصلی وجود ویروس در لپ تاپ است. ویروس همانند یک میکروب در بدن است که با نفوذ به دستگاه شما می‌تواند مانع از فعالیت صحیح قسمت‌های دیگر شود و اگر توجه کافی به آن نداشته باشید، خسارت جبرانی ناپذیری از نوع نرم افزاری یا سرقت اطلاعات به دستگاه شما وارد خواهد کرد. دستگاه و به خصوص درایورها را ویروس کشی کنید. نکته مهم اینکه حتماً قبل از هر اقدامی، آنتی ویروس خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.

۹ .مشکل فنی دستگاه

دلیل دیگر ممکن است مشکل فنی در ساختار تاپ پد لنوو باشد. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی به وجود بیاید. در مواقعی که کاربران به جای لمس تاچ پد، روی آن ضربه می‌زنند، می‌تواند باعث بروز مشکلات در دراز مدت شود که در نهایت شما مجبور به خرید یک دستگاه شوید.

لپ تاپ دستگاه حساسی است که باید آن را مانند کودک مراقب کنید. به هیچ وجه در هنگام استفاده از لپ تاپ لنوو به خصوص قسمت تاچ پد از خشونت استفاده نکنید و اگر برایتان مقدور است، به جای تاچ پد از ماوس استفاده کنید. به هر حال اگر ماوس هم خراب شود، هزینه جایگزین یا تعمیر آن به مراتب خیلی کمتر از یک تاچ پد است.

۱۰ .کثیف بودن تاچ پد

گاهی اوقات، عملکرد ضعیف تاچ پد لپ تاپ Lenovo به خاطر کثیف بودن آن است. وجود جرم روی آن، مانع از ارتباط درست انگشت با صفحه می‌شود و از این رو کاربر برای عملکرد بهتر باید چند ضربه روی صفحه بزند که خود این باعث بروز مشکل فنی و خرابی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *