لپ تاپ

برای تعمیر cpu اینتل چه کاری می توان انجام داد؟

چگونه تشخیص دهیم پردازنده کامپیوتر ما دچار مشکل شده است

برای تعمیر cpu اینتل چه کاری می توان انجام داد؟ این سوالی است که ممکن است به ذهن شما نیز خطور کند. cpu از اصلی ترین قطعات در کامپیوتر است. ضمن اینکه بودجه قابل توجهی را به خود اختصاص میدهد. کمپانی اینتل به عنوان یکی از سرشناس ترین برندها در جهان مطرح است. پردازنده های این شرکت به دلیل کیفیت ساخت و قدرت پردازش، مورد توجه کاربران هستند. حتی برای کاربران در سطوح حرفه ای نیز پردازنده های اینتل ارزشمند هستند.

این مطلب را بر روی cpu های نسل Celeron,CleronD,Pentium 4,Duall Core,Core 2 و حتی سی پی یوهای نسل جدید 1150 تست کرده و در 90 درصد نتیجه مثبتی داشته است.

برای تعمیر cpu اینتل چه کاری می توان انجام داد؟

در ابتدای کار سی پی یو را از مادربرد جدا کنید و توسط یک پارچه ضد الکتریسیته ساکن آن را تمیز نمایید.

سپس CPU خود را درون فریز قرار دهید هرچقدر دمای فریز کمتر (سردتر) باشد بهتر است. حداقل مدت زمانی که لازم است پردازنده را در این دما قرار دهید 12 ساعت است.

بعد از گذشت حداقل 12 ساعت مقداری آب را بروی گاز ترکیب کرده و اجازه دهید تا به جوش آید.

هنگامی که آب به نقطه جوش رسید، بدون خاموش کردن، سی پی یو را از درون فریزر بیرون بیاورید و سریعا درون آب در حال جوش قرار دهید.

با این روش شما به پردازنده خود یک شک حرارتی وارد کرده اید. یعنی در صورتی که دمای فریزر 20 درجه زیر صفر باشد و دمای آب در حال چوش نیز 100 درجه است. در این حالت سی پی یو در یک شک 120 درجه ای واقع می شود. بعد از یک دقیقه سی پی یو را از درون آب بیرون آورده و درون دستمال کاغذی قرار دهید. تا از این طریق تمام رطوبت آن جذب شود. سپس زمانی که از خشک بودن آن اطمینان یافتید، آن را برروی مادربرد قرار داده و سلامت آن را تست و بررسی نمایید. این شوک باعث احیا مجدد پردازنده شده و به آسانی همانند روز اول میتوانید از آن استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *