دانستنی ها

با افزونه های ضروری گوگل کروم آشنا شوید.

افزونه های ضروری گوگل کروم

 

پس از خواندن آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم نوبت به شناختن افزونه های ضروری گوگل کروم می‌رسد. افزونه‌هایی که در این مرورگر تحت عنوان Extension شناخته می‌شوند و می‌توانند امکانات زیادی در اختیار ما قرار دهند. پس بیایید با تعدادی از آن‌ها آشنا شویم.

 

افزونه های ضروری گوگل کروم

افزونه های Last Pass، Google Keep، Pushbullet، OneTab، Stay Focusd، Adblock Plus، Readism و Save to Pocket افزونه های ضروری گوگل کروم هستند که هر کاربری به آن‌ها نیاز دارد. بیایید با قابلیت هر یک از این افزونه‌ها آشنا شویم.

افزونه Last Pass مخزن نگهداری پسورد های شما

با این افزونه شما همه پسوردهای‌تان در هر سایتی که عضوش هستید را یک جای امن خواهید داشت. خوبی این افزونه این است که هم در اندروید، هم در آی او اس، هم در ویندوز، لینوکس و مک می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

افزونه های ضروری گوگل کروم

افزونه های ضروری گوگل کروم

یادداشت برداری با افزونه Google Keep

اگر به دنبال یک افزونه برای یادداشت برداری و نگهداری از یادداشت‌ها می‌گردید Google Keep برای شما ساخته شده است! افزونه‌ ای که می‌توانند میان برنامه‌هایی چون Evernote و Microsoft One Note همگام‌سازی کند و در نسخه‌های اندروید و آی او اس هم موجود باشد. بنابراین شما یک بار که چیزی را یادداشت کنید آن را در همه جا خواهید داشت.

مدیریت پیام های گوشی در کامپیوتر با افزونه Pushbullet

اگر می‌خواهید زمانی که با مرورگر گوگل کروم خود کار می‌کنید پیام هایی که روی گوشی تلفن همراه شما می‌آید را هم چک کرده و جواب بدهید افزونه Pushbullet یک کمک موثر برای شماست. با این افزونه خواهید توانست به تبادل لینک با گوشی تلفن همراه‌تان هم بپردازید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: مدیریت رمزهای در گوگل کروم گوشی اندروید

مدیریت تب ها با افزونه OneTab

با این افزونه شما تب ها یا صفحات باز شده در مرورگرتان را مدیریت می‌کنید . کاری که هم در افزایش سرعت گوگل کروم شما موثر است هم در کاهش مصرف CPU سیستم شما. کاری که OneTab می‌کند در حقیقت این است که تمام تب ها را برای شما لیست می‌کند. این کار موجب کاهش استفاده گوگل کروم از RAM هم می‌شود.

افزایش بهره‌وری با افزونه Stay Focusd

با این افزونه می‌توانید یک سری سایت‌ ها که دائما حواس شما را پرت می‌کنند مسدود کنید. شما همچنین می‌توانید مدت زمان استفاده‌تان از یک سری سایت‌ها را از نظر زمانی محدود کنید تا اعتیادتان به آن‌ها ترک شود.

حذف تبلیغات با افزونه Adblock Plus

با این افزونه محبوب گوگل کروم تمام تبلیغات از صفحات وب شما حذف می‌شود و شما می‌توانید با آرامش به وب گردی بپردازید بدون اینکه بنرهای تبلیغاتی یا تبلیغات پاپ آپ مزاحم‌تان شود.

مدیریت زمان مطالعه با افزونه Readism

این افزونه یکی از افزونه های ضروری گوگل کروم است که به شما می‌گوید برای خواندن هر صفحه وب چقدر باید وقت بگذارید. به این ترتیب می‌توانید به سادگی زمان‌تان را مدیریت کنید.

ذخیره صفحات وب با افزونه Save to Pocket

با این افزونه می‌توانید به راحتی صفحات وب را ذخیره کنید. شاید بگویید این کار چه تفاوتی با ذخیره کردن معمولی صفحات دارد. بزرگترین تفاوت استفاده از این افزونه قابلیت همگام‌سازی آن روی سیستم عامل های مختلف (اندروید، IOS، لینوکس، مک و ویندوز) است که کمک می‌کند شما صفحات ذخیره شده را روی هر دستگاهی داشته باشید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: افزونه های فایرفاکس برای کاهش مصرف اینترنت

به نظر شما چه افزونه های دیگری از افزونه های ضروری گوگل کروم هستند؟ آن‌ها را در بخش نظرات سایت ناوک به ما و سایر کاربران معرفی کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “با افزونه های ضروری گوگل کروم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *