اخبار

ورد پد هم به خاطرات پیوست؛ حذف ورد پد در ویندوز

به گزارش گیزموچینا، در آخرین به‌روزرسانی نسخه ۲۶۰۲ Windows 11 Insider، دیگر هیچ اثری از WordPad ویندوز قابل مشاهده نیست و شرکت توسعه‌دهنده این ابزار، یعنی مایکروسافت، تصمیم گرفته است که در بروزرسانی‌های آتی، این ابزار را به‌طور کامل از سیستم عامل خود حذف نماید.به این ترتیب و بر اساس اعلامیه‌ای که مایکروسافت منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که این تغییر حذف ورد پد، به عنوان یک تغییر دائمی در نظر گرفته شده است، و کاربران پس از عرضه عمومی نسخه اصلی، قادر به نصب مجدد این برنامه از طریق کانال‌های رسمی نخواهند بود.

حذف ورد پد در ویندوز

حذف ورد پد در نسخه های جدید ویندوز

حذف وردپد در جدید ترین نسخه ویندوز 11

نرم‌افزار ویرایشگر متن ورد پد یا WordPad، که از سال ۱۹۹۵ به ویندوز افزوده شده بود، در جدیدترین نسخه ویندوز ۱۱ دیگر وجود ندارد. بر اساس اعلام رسمی شرکت Microsoft، این ابزار متنی که برای ۲۸ سال جزء اجزای ویندوز بود، در آخرین نسخه ویندوز ۱۱ اینسایدر (۲۶۰۲۰) حذف شده است.Microsoft در آینده دارای نقشه‌هایی برای حذف ورد پد از سیستم‌عامل است. این تغییر به طور دائمی اعمال می‌شود و پس از انتشار عمومی بیلد پایدار، کاربران دیگر قادر به نصب مجدد این برنامه از طریق کانال‌های رسمی نخواهند بود.

Microsoft اظهار داشته است: “در این بیلد (۲۶۰۲۰)، WordPad و People پس از نصب کامل سیستم‌عامل دیگر قابل نصب و استفاده نخواهند بود. از سوی دیگر در به‌روز‌رسانی‌های آیندهنیز قابل دسترسی نیست. این برنامه یکی از ویژگی‌های قدیمی و منسوخ شده‌ی ویندوز است.”

حذف WordPad همراه با افزودن چندین ویژگی جدید در بیلد ویندوز ۱۱ اینسایدر اتفاق افتاده است  که پیشرفت‌هایی در ابزارهای پیشرفته‌ی دسترسی صوتی و بهبود صداهای تبدیل متن به گفتار را شامل می‌شود. با این وجود، حذف این برنامه معروف ویندوز به دلیل سابقه طولانی و شناخت گسترده‌ای که کاربران با آن دارند، از سایر تغییرات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری

حذف WordPad در بیلد جدید ویندوز موضوعی تعجب‌آور نیست؛ زیرا این برنامه سال‌هاست که به‌روزرسانی نشده و بین دفترچه یادداشت ساده و یک پردازشگر کلمه تکامل‌یافته جا گرفته است. در طول این سال‌ها، با وجود امکانات رایگان و عدم نیاز به اتصال به اینترنت، بسیاری از کاربران جایگزین‌های بهتری برای WordPad داشتند.در مقابل، Notepad، ویرایشگر متن معتبر، همچنان به تحولات خود ادامه می‌دهد. بیلد جدید شامل پیشرفت‌هایی در Notepad است که شامل ترفندهای دسترسی به کنترل صوتی و امکان توقف موقت و ادامه دادن فرآیند چاپ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *