لپ تاپ

راهنمای جامع خرید لپ تاپ دست دوم

راهنمای جامع خرید لپ تاپ دست دوم راه های بهترین خرید رایانه دست دوم

خرید لپ تاپ دست دوم کمی بیشتر از خرید یک چیز جدید مستلزم کار است. اما لپ تاپ یا دستگاهای قدیمی هنوز باید به اندازه کافی خوب باشد. تا بتوانید در اینترنت بگردید، تماس‌های ویدیویی برقرار کنید، اسناد را ویرایش کنید و سایر پروژه‌های مدرسه را انجام دهید. با این دستگاه ها چت با معلمان و دوستان و فروشگاه‌هایی اینترنتی همگی نیاز های شما از یک رایانه‌ شخصی دست دوم هستند. شاید منتظر آغاز ترم جدید دانشگاه از نوع از راه دور هستید. یا به ضصورت فریلنسری دارید کار می کنید. انتخاب یک رایانه شخصی دست دوم می تواند راهی مقرون به صرفه برای خرید رایانه ای باشد که از آن متنفر نیستید.

چرا باید اقدام به خرید لپ تاپ دست دوم کنید؟

با تهیه یک رایانه شخصی دست دوم، می توانید چند صد دلار صرفه چویی کنید. این سود را در برابر داشتن یک رایانه جدید می توانید کسب کنید. برای کارهایی که اکثر مردم در رایانه‌های خود انجام می‌دهند، مرور وب، ویرایش اسناد و صفحات گسترده. یا حتی برای مشاهده و ویرایش عکس‌ها و ویدیوها. از تلفن شما یک رایانه جدید و یک رایانه چند سال پیش عملکرد متفاوتی با یکدیگر ندارند.

شاید بودجه کمی داشته باشید. خرید لپ تاپ دست دوم ممکن است به شما این امکان را بدهد که با همان پول، بتوانید یک لپ تاپ ارزان قیمت مدرن بخرید. برای مثال، لنوو ThinkPad گران‌قیمت را در نظر بگیرید. این مدل لپ تاپ لنوو دو یا سه سال پیش حدودا به قیمت 1400 دلار قیمت داشت. این نوع لپ تاپ دارای پردازنده سریع‌تر و صفحه نمایش بسیار خوبی است. همین مدل لپ تاپ در حالت دست دوم قیمت بسیار مقرون به صرفی تری پیدا خواهد کرد.

بعلاوه، خرید یک رایانه شخصی دست دوم باعث کاهش ضایعات الکترونیکی می شود. شما یک کامپیوتر قدیمی اما کاربردی را از انداختن در سطل زباله نجات می دهید. از طرفی دیگر خرید یک کامپیوتر ارزان قیمت که در عرض چند سال از دور خارج می شود، اجتناب می کنید.

دلایل عدم خرید لپ تاپ دست دوم

1. شاید شما به دنبال انجام بازی های سطح بالا یا انجام کارهای حرفه ای پیش نویس سه بعدی هستید. در این شرایط به احتمال زیاد، داشتن رایانه شخصی دست دوم بهترین انتخاب برای شما نیست. پردازنده‌های گرافیکی هر روزه با سرعت بیشتری نسبت به سایر اجزای رایانه پیشرفت می‌کنند. از طرف دیگر نیز کنسول‌های بازی جدیدی که در پاییز عرضه می‌شوند، سیستم مورد نیاز بیشتری را برای بازی‌های رایانه‌ای نیز به همراه خواهند داشت. یک خرید لپ‌تاپ دست دوم ممکن است هنوز هم برای ویرایش عکس و ویدیو مناسب باشد، زیرا این برنامه‌ها به عملکرد گرافیکی زیادی نیاز ندارند.

2. یک لپ‌تاپ دست دوم معمولاً با سطح بالایی از خدمات مشتری یا پشتیبانی گارانتی ارائه نمی‌شود. آن فابلیت را می‌توانید با برنامه حفاظتی AppleCare یا ضمانت‌نامه دریافت کنید. می‌توانید رایانه‌های شخصی دست دومی را پیدا کنید که یک یا دو سال از ضمانت‌های اصلی آن‌ها باقی مانده است. این ضمانت‌ها معمولاً بدون مشکل به صاحبان جدید منتقل می‌شوند. اما پیدا کردن ضمانت‌های محدود 30 یا 90 روزه رایج‌تر است. این ها پوشش های محدود دارند نه چیز دیگری. تهیه ضمانت‌نامه‌های معتبر شخص ثالث از شرکت‌های معتبر، می‌تواند خیالتان را راحت کند. شرکت هایی مانند  Asurion، Geek Squad، یا SquareTrade،  البته به جایی که  خرید می‌کنید نیز بستگی دارد.

اما این شرکت‌ها خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهند، ممکن است اظ شرایط خاصی برخوردار یاشد. به همین منظور شما باید چاپ دقیق را بخوانید. با دقت بررسی کنید که چه چیزی قابل پوشش است و چه چیزی تحت پوشش نیست. بهترین پشتیبانی همان خدماتی است که توسط سازنده ارائه می شود. این نوع پشتیبانی دارای ضمانت نامه جدیدی از شرکت سازنده رایانه است.

در خرید لپ تاپ دست دوم به چه چیز هایی باید دقت کنیم؟

در خرید لپ تاپ دست دوم به چه چیز هایی باید دقت کنیم؟

سه مورد مهم که در خرید یک رایانه شخصی دست دوم باید به آن توجه کنید عبارتند از:

وضعیت فیزیکی آن (مخصوصاً برای لپ‌تاپ‌ها که بیشتر جابجا می‌شوند)، ساخت و شماره مدل و مشخصات آن.

برخی از فروشندگان کامپیوترهای دست دوم، تصاویر کامپیوترهای واقعی را که می فروشند ارسال می کنند. که ارزیابی وضعیت کامپیوتر را برای شما آسان تر می کند. دیگران ممکن است به آن یک درجه حروف اختصاص دهند، به سیستم هایی با رتبه A یا B بچسبند. تا خطر آسیب دیدن یا سایش را کاهش دهند. تنها راه برای تضمین دریافت چیزی که واقعاً جدید به نظر می رسد، خرید یک سیستم بازسازی توسط سازنده است.

اکثر مردم می توانند با رایانه ای که حداقل نیازها را برآورده می کند، کار کنند.

به طور کلی، ما پیشنهاد می‌کنیم به رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها با یرند پرچم دار توجه کنید. محصولاتی که توسط Dell، HP یا Lenovo (یا اپل، اگر Mac تولید ششده اند. خرید لپ تاپ دست دوم شرکت های کوچکی. مانند ایسر یا ایسوس نیز اشکالی ندارد. اما معمولاً پیدا کردن قطعات و پشتیبانی رایانه‌های قدیمی‌تر شرکت‌های بزرگ‌تر آسان‌تر است. به ویژه ما دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های تجاری را پیشنهاد می کنیم. مانند سری‌های Dell Optiplex و Latitude. خانواده Lenovo ThinkCentre و ThinkPad و سری HP Pro و Elite ترجیح میدهیم.

این نوع رایانه‌های شخصی نسبت به اولترابوک‌های مدرن مانند XPS 13 دل، یا مک‌بوک ایر اپل حجیم‌تر هستند. اما ارتقا و تعمیر آن‌ها آسان‌تر است. از متریال مقاوم تری تهیه شده‌اند. که به احتمال زیاد در برابر فشار مقاومت می‌کنند.

حداقل الزامات مورد توجه در لپ تاپ دست دوم

اکثر مردم می توانند با خرید لپ تاپ دست دوم که حداقل نیازهای ما را برآورده می کند، کارکنند. اگر فقط نیاز به انجام کارهای اساسی مانند مرور وب، ویرایش اسناد و چت ویدیویی دارید، در اینجا باید به دنبال آن باشید:

پردازنده:

یک پردازنده Intel Core نسل هفتم یا جدیدتر را انتخاب کنید. (به دنبال شماره مدلی بگردید که با Core i3، i5 یا i7 شروع می‌شود و سپس یک عدد در 7000s یا بالاتر).

حافظه:

برای مرور وب و استفاده اولیه از برنامه، 4 گیگابایت حداقل مطلق است. اما اگر کامپیوتری با 4 گیگابایت می‌خرید، بررسی کنید که آیا می‌توانید حافظه خود را ارتقا دهید یا نه! تقریباً همیشه می‌توانید دسکتاپ را ارتقا دهید، اما بسیاری از لپ‌تاپ‌ها این اجازه را نمی‌دهند.

فضای ذخیره سازی:

یک درایو حالت جامد 128 گیگابایتی یا بزرگتر به یک هارد دیسک مکانیکی بزرگتر اما کندتر ترجیح داده می شود. این شرایط می تواند هم از نظر قابلیت اطمینان و هم از نظر پاسخگویی مطلوب باشد. اما خرید یک کامپیوتر با هارد دیسک و ارتقای آن به یک SSD. به شما این امکان را می دهد که در هزینه خود صرفه جویی کنید.

نوع صفحه نمایش:

برای نوت‌بوک‌ها، به دنبال نمایشگرهای IPS باشید. که بازتولید رنگ و زاویه دید بهتری نسبت به نمایشگرهای ارزان قیمت TN ارائه می‌کنند. (نمایشگرهای WVA، اگرچه کمیاب‌تر و به خوبی IPS نیستند، اما معمولاً ظاهر خوبی دارند). فهرست‌های رایانه‌های مستعمل همیشه فناوری نمایشگر را مشخص نمی‌کنند، اما صفحه‌های 1080p به احتمال زیاد (البته تضمین نشده) IPS هستند.

وضوح صفحه نمایش:

ما صفحه نمایش های لپ تاپ با وضوح 1920×1080 پیکسل را ترجیح می دهیم. به این نمایشگر هابه آن ها 1080p یا Full HD نیز گفته می شود. اما برخی از لپ تاپ های قدیمی ممکن است با صفحه نمایش 1440×900 یا 1600×900 کار کنند. از صفحه نمایش های 1366×768 (که HD نیز نامیده می شود) بدتر به نظر می رسند. این ها تمایل به استفاده از فناوری پایین تر TN دارند، خودداری کنید.

الزامات ترجیحی در خرید لپ تاپ دست دوم

الزامات ترجیحی در خرید لپ تاپ دست دوم

شاید شما کامپیوتری می‌خواهید که کمی سریع‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد، یا بتواند برنامه‌های حرفه‌ای سطح بالاتر را در صورت نیاز اجرا کند. در این صورت به جای آن که به دنبال سیستمی باشید که نیازهای ترجیحی را برآورده کند، به نکات زیر دقت فرمایید :

پردازنده:

به دنبال یک پردازنده Core i5 یا i7 اینتل نسل دهم باشید. یا به دنبال مدلی جدیدتر (Core i5 یا i7، به دنبال یک عدد در 10000s یا بالاتر) باشید. یا یک پردازنده AMD Ryzen سری 3000، 4000 یا 5000 (Ryzen) باشید. 3، 5 یا 7، به دنبال آن یکی از آن اعداد). اگر در حال پخش ویدیوی 4K یا اتصال به مانیتورهای 4K هستید، این پردازنده‌ها پایه خوبی هستند. این ها دارای هسته‌های پردازشی اضافی هستند. هنگام باز کردن تعداد زیادی تب یا جابه‌جایی بین چندین برنامه به طور همزمان به شما کمک می‌کنند.

حافظه:

اکثر مردم با 8 گیگابایت حافظه می توانند به خوبی نیاز های خود را برآورد کنند. بزرگ‌ترین دلیل برای خرید بیشتر از آن این است که، در حال بازی کردن می خواهند از برنامه های دیگر نیز استفاده کنند. برنامه های حرفه‌ای مانند Adobe Photoshop، Lightroom یا Premiere .
فضای ذخیره سازی:

هنگامی که یک رایانه شخصی جدید می خرید، برخورداری از یک SSD با حجم 256 گیگابایت یا بزرگتر را به شما توصیه می کنیم. این برای سیستم عامل، مهمترین نرم افزار و عکس ها و اسناد شما کافی است. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، یک سرویس ذخیره سازی ابری یا یک درایو خارجی در نظر بگیرید.

نوع صفحه‌نمایش:

همانند بالا نمایش‌های IPS بهترین چیزی است که می‌توان در نوت‌بوک به آن اشاره کرد و در رایانه‌های جدیدتر رایج‌تر است.

وضوح صفحه نمایش:

ما فکر می کنیم صفحه نمایش های 1080p بهترین ترکیب وضوح و عمر باتری را به لپ تاپ ها ارائه می دهند. ممکن است بتوانید لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش 4K پیدا کنید، اما چنین صفحه‌ای به هزینه لپ‌تاپ می‌افزاید. از طرف دیگر عمر باتری را کاهش می‌دهد. بدون اینکه مزایایی را که بیشتر مردم متوجه آن می‌شوند اضافه کند. در مک، به دنبال صفحه نمایش رتینا باشید.

پورت‌های USB-C یا Thunderbolt 3:

اینیک ضرورت نیستند، اما یک درگاه USB-C که می‌تواند لپ‌تاپ را شارژ کند. میتوانید به وسیله آن به مانیتورهای جدیدتر متصل شوید. این کار بسیار راحت است (این درگاه‌ها برای دسکتاپ‌ها چندان مهم نیستند). شارژرهای جایگزین USB-C نیز پیدا کردن آسان‌تر و خرید ارزان‌تر هستند.

نکاتی که باید از خرید رایانه های دست دوم اجتناب کنید

پردازنده‌های قدیمی یا کند:

این فهرست شامل Celerons و Pentiums اینتل، پردازنده‌های Intel Core 2 Duo و Core 2 Quad، پردازنده‌های نسل اول تا ششم Intel Core و همچنین پردازنده‌های AMD سری A است. اینها پردازنده های قدیمی یا کندتری هستند که همگی سن خود را با استفاده از آنها احساس می کنند. برخی حتی ممکن است در پشتیبانی از ویژگی های اساسی ویندوز 10 یا اجرای نسخه های مدرن macOS مشکل داشته باشند.

صفحه نمایش 1366×768:

این صفحه نمایش های با وضوح پایین، که گاهی اوقات نمایشگرهای HD یا WXGA نامیده می شوند، نمی توانند اطلاعات زیادی را در خود جای دهند و به وضوح صفحه نمایش های با وضوح بالاتر به نظر نمی رسند. آنها همچنین به احتمال زیاد از پنل های نمایشگر TN ارزان و دست خورده استفاده می کنند.

هارد درایوهای چرخان (HDD):

هارد دیسک سنتی کندترین قسمت هر کامپیوتر قدیمی یا ارزان‌تری است. اگر کامپیوتری با هارد دیسک خریداری می کنید، آن را با یک SSD جایگزین کنید.

کمتر از ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی:

این فضای کافی برای نصب راحت ویندوز و مهم‌ترین برنامه‌هایتان نیست و در عین حال فضای کافی برای عملکرد درست Windows Update باقی می‌ماند. رایانه هایی با چنین SSD های کوچکی نیز تمایل دارند از نوع ذخیره سازی ارزان تری به نام eMMC استفاده کنند که کندتر از یک SSD معمولی است و قابل ارتقا نیست.

Wi-Fi 802.11n (معروف به Wi-Fi 4):

رایانه ای با آداپتور Wi-Fi قدیمی هنوز هم می تواند به شبکه Wi-Fi 5 یا Wi-Fi 6 متصل شود، بنابراین اگر آداپتور Wi-Fi 802.11n تنها آداپتور Wi-Fi باشد. مشکلی که با کامپیوتری که دوست دارید اشتباه است، نباید یک عمل بازدارند خرید لپ تاپ دست دوم باشد. اما Wi-Fi 5 (یا 802.11ac) در اکثر رایانه ها در پنج یا شش سال گذشته استاندارد بوده است، بنابراین اگر می توانید از Wi-Fi 4 اجتناب کنید

نکاتی که در خرید مک دست دوم باید راعایت کنید

نکاتی که در خرید مک دست دوم باید راعایت کنید

مک‌های قبل از 2013: این رایانه‌ها هنوز خوب کار می‌کنند، اما آخرین نسخه macOS، Big Sur، یا نسخه‌های بعدی macOS از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. این بدان معناست که دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی زودتر متوقف می‌شود و برنامه‌ها زودتر ناسازگار می‌شوند.
مک‌بوک‌های عرضه‌شده بین سال‌های 2016 و 2019: مک‌بوک‌های 13 و 15 اینچی که بین سال‌های 2016 تا 2019 عرضه شدند، مک‌بوک‌های 13 اینچی عرضه‌شده در سال‌های 2018 و 2019، و همه مدل‌های مک‌بوک 12 اینچی، همگی از حالتی کم عمق استفاده می‌کنند. صفحه کلید با مشکلات قابلیت اطمینان به خوبی مستند شده است. اپل هنوز هم تعمیرات رایگان این کیبوردها را حتی در زمانی که گارانتی آنها تمام شده است ارائه می دهد، اما تا میتوانید، باید به طور کامل از چنین مدل هایی اجتناب کنید.

برای خرید لپ تاپ دست دوم به کجا باید مراجعه کنیم؟

نکته اول:

وقتی نوبت به خرید لپ تاپ دست دوم می رسد، بهتر است از سایت های معتبر و یا فروشگاهای قابل اطمینان دیدن کنید، توجه و تحقیق در این امر میتواند معاملات خوب و یک خرید مطمئن را برای شما به وجود آورد، اما اگر دقیقاً نمی دانید به دنبال چه چیزی هستید، می توانید برای شما در خرید مشکل زا باشد، زیرا که با فهرست‌های جعلی یا گمراه‌کننده یا حتی رایانه‌ای که از قبل با بدافزار بارگذاری شده است را خریداری کنید. اگر اولین رایانه مورد استفاده خود را می‌خرید، می‌توانید با پیدا کردن خرده‌فروشان بزرگ، از کلاهبرداری و ضرر خود جلوگیری کنید. رایانه های این فروشندگان نیز به احتمال زیاد به صورت حرفه ای تمیز و بازیابی می شوند.

نکته دوم:

شرکت هایی که بهترین صفحات را برای رایانه های شخصی بازسازی شده دارند، اپل و دل هستند. هر دو دارای فهرستی از دسکتاپ ها و لپ تاپ های تقریبا جدید هستند. هر دو ضمانت‌های مشابه ی را ارائه می‌دهند که با محصولات جدیدشان دریافت می‌کنید، از جمله فرصتی برای تمدید آن ضمانت‌ها از یک به سه یا چهار سال و هر دو دسته بندی رایانه ها بر اساس مشخصات را آسان می کنند تا بتوانید دقیقاً آنچه را که می خواهید خریداری کنید. HP برخی از اقلام بازسازی شده را ارائه می دهد، اما باید آنچه را که می خواهید در وب سایت آن جستجو کنید و سپس برای سفارش تماس بگیرید، در حالی که سایت بازسازی شده Lenovo به ندرت انبار شده پیدا میشود و جستجو برای آن سخت است.

نکته سوم:

اگر یک مک‌بوک بازسازی‌شده می‌خرید، پیشنهاد می‌کنیم به مدل‌های 2020 و جدیدتر 13 اینچی پرو و مک‌بوک ایر بسنده کنید تا به صفحه‌کلید سوئیچ پروانه‌ای که اغلب بدقلق هستند. مک بوک پرو 16 اینچی نیز خوب است. همچنین ممکن است به جای پردازنده‌های اینتل، نسخه‌ای با تراشه M1 اپل را در نظر بگیرید، زیرا این نسخه‌ها عملکرد بهتری دارند، عمر باتری بهتری دارند و احتمالاً به‌روزرسانی‌های جدید macOS را برای مدت طولانی‌تری دریافت می‌کنند.

نکته آخر:

برای یک کامپیوتر Dell بازسازی شده، به دنبال رم 8 گیگابایتی یا بیشتر، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی یا بیشتر، و پردازنده های نسل دهم یا یازدهم Core i3، i5 یا i7 باشید از Celeron ها و Pentiums، به ویژه آنهایی که دارای شماره مدلی که با N شروع می شود. اگر لپ تاپ می خرید، به دنبال صفحه نمایش 1080p باشید. من Latitude ها را ترجیح می دهم زیرا معمولاً بهتر از مدل های Inspiron ساخته می شوند و معمولاً ارتقاء حافظه آنها آسان تر است. همچنین می‌توانید به دنبال مدل‌های اخیر XPS 13 باشید، زیرا این سری اولترابوک مورد علاقه ما برای سال‌هاست. هنگام خرید، کدهای کوپن Dell را بررسی کنید تا ببینید آیا مدل هایی با تخفیف های ویژه وجود دارد یا خیر. این کدها هر هفته یا بیشتر به روز می شوند.

ارتقاء و تعمیرات در خرید لپ تاپ دست دوم

وقتی تصمیم به خرید لپ تاپ دست دوم میزنید، ممکن است متوجه شوید که نسبت به یک رایانه جدید نیاز به تعمیر و نگهداری سریع‌تر یا منظم‌تر دارد. یا ممکن است به حافظه اضافی یا فضای ذخیره سازی سریع تری نیاز داشته باشد تا بتواند با وب سایت ها و برنامه های مدرن بهتر کنار بیاید. شما می‌توانید تقریباً همه رایانه‌های رومیزی و بسیاری از لپ‌تاپ‌ها را با کمی وقت، تحقیق و چند ابزار ارتقا دهید. ناوک سرویس مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ، تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک با سابقه ی درخشان است، شما میتوانید جهت مشاوره و یا خرید لپ تاپ دست دوم خود با متخصصان ما در صفحه تماس با ما مشورت کنید. قطعات قابل ارتقاء  لپ تاپ دست دوم شامل موارد زیر است:

SSD :

اگر یک خرید لپ تاپ دست دوم با هارد درایو چرخان را داشته باشید، آن جزء کندترین قطعه در کل رایانه خواهد بود. ارتقاء به درایو حالت جامد به طرز چشمگیری سرعت کار را افزایش می دهد. ما توصیه‌های SSD را برای رایانه‌های قدیمی‌تر و جدیدتر داریم. اگر رایانه ای که قبلاً خریداری کرده اید یک SSD کوچک، 128 یا 256 گیگابایتی دارد نیاز به فضای بیشتری دارید، درایوهای 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی بسیار مقرون به صرفه تر از چند سال پیش هستند.

حافظه:

یک رایانه ویندوزی با حافظه 4 گیگابایتی یا کمتر، زمانی که بیش از چند برنامه و چند برگه مرورگر را باز کنید، با مشکل مواجه خواهد شد. ما 8 گیگابایت را برای استفاده عمومی و 16 گیگابایت را برای افرادی که قصد دارند به طور منظم بازی های پیشرفته انجام دهند یا از برنامه های پیشرفته مانند Adobe Photoshop یا Lightroom استفاده می کنند، توصیه می کنیم. مجدداً، صفحه Crucial System Advisor می‌تواند به شما بگوید که چه نوع حافظه‌ای را برای سیستم خود بخرید،اگرچه بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، از جمله تمام مک‌بوک‌های ساخته شده پس از سال 2012، اصلاً اجازه ارتقای حافظه را نمی‌دهند.

شارژرها:

برخی از لپ‌تاپ‌های مستعمل بدون شارژر فروخته می‌شوند و به‌ویژه منابع تغذیه مک‌بوک قدیمی‌تر مستعد فرسودگی هستند. خرید جایگزین مستقیماً از سازنده رایانه‌تان مطمئن‌تر است و ایسر، اپل، ایسوس، دل، اچ‌پی و لنوو همگی نمایندگی هایی دارند که می‌توانید به آن ها مراجعه کنید. از شارژرهای ارزان قیمت که دوام زیادی ندارند و می توانند خطر آتش سوزی داشته باشند، خودداری کنید، برای لپ‌تاپ‌های جدیدتر USB-C، هر شارژر تأیید شده USB-C باید به خوبی کار کند.

Wi-Fi:

ممکن است آداپتورهای Wi-Fi در رایانه شخصی مورد استفاده شما وجود نداشته باشد، به خصوص در رایانه های رومیزی قدیمی. اگر بتوانید رایانه را با سیم به روتر خود وصل کنید خوب است، اما اگر نمی توانید، آداپتورهای USB Wi-Fi قابل اعتماد با قیمت مناسب در دسترس هستند.

بروز رسانی نرم افزار

ویندوز 10 و 11:

اگر در خرید لپ تاپ دست دوم شما با ویندوز 10 نصب شده است، ممکن است بتوانید به ویندوز 11 ارتقا دهید. معمولاً رایانه های شخصی تولید شده پس از سال 2016 یا 2017، دارای یک پردازنده جدید خواهند بود. از طرف دیگر از تراشه امنیتی مورد نیاز نیز برای اجرای آخرین نسخه برخوردارند. امکان دارد شما کاربر ویندوز 7 (که دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت نمی‌کند) باشید. یا ویندوز 8 (که نسبت به سایر نسخه‌های ویندوز ناخوشایند و کمتر آشنا است) استفاده کنید. باید به ارتقای آن فکر کنید. یک مجوز جدید ویندوز 10 معمولاً حدودا بالایی دارد. اما شاید رایانه شخصی شما با ویندوز 8 راه اندازی شده است، یا دارای کلید محصول ویندوز 7 است. ممکن است بتوانید ویندوز 10 را بدون هزینه اضافی فعال کنید. اگر به مشاوره نیاز دارید، میتوانید با متخصصان ناوک سرویس تماس حاصل فرمایید. اما ممکن است رایانه شخصی شما دارای ویندوز 10 باشد. در این حالت نصب جدیدی که خودتان انجام می دهید، می تواند از شر هر bloatware نصب شده روی رایانه خلاص شود.

macOS:

اپل به‌روزرسانی به آخرین نسخه macOS را که Mac خاص شما قادر به اجرای آن است بسیار آسان می‌کند. این صفحه می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید، آیا می‌توانید آخرین نسخه را نصب کنید یا خیر. منظور همان نسخه ماکوس مونتری تا لحظه نگارش این مقاله است. اکثر مک‌های منتشر شده در سال 2012 یا پس از آن، می‌توانند Catalina را اجرا کنند. که هنوز با به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی می‌شود، اما احتمالاً بعد از امسال دیگر پشتیبانی نخواهد شد. مک‌های قدیمی‌تر از 2012 دیگر نمی‌توانند هیچ نسخه‌ای از macOS را، که هنوز به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کندبه‌طور رسمی اجرا کنند. و به هر حال، در این مرحله بسیار کند هستند. اگر یکی از آنها را دارید، به‌روزرسانی را در نظر بگیرید. قطعاً Mac قبل از 2013 را خریداری نکنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *