دانستنی ها

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن زندگی و کسب و کارها نیاز به لپ‌تاپ بیش از پیش احساس می‌شود. لپ‌تاپ به دلیل قابل حمل بودن و عدم نیاز به اتصال مستقیم به برق نسبت به PC محبوبیت بیشتری دارد. لپ تاپ این ویژگی خود را مدیون باتری خویش است. باتری لپ تاپ یکی از مهم‌ترین قطعات داخلی آن به حساب می‌رود و گاها دیده‌ایم که برخی لپ تاپ ها شارژ نمی‌شوند. در این مطلب قصد داریم تا علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ را بررسی کنیم و با ارائه روش‌های کاربردی مشکل موجود را عیب یابی کنید.

1. بررسی اتصالات کابل:

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ

پیش از آنکه بخواهیم وارد مباحث فنی شویم، ابتدا بهتر است کابل شارژ خود را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که کابل شارژ را مستقیما در درگاه لپ تاپ وارد کرده‌اید و سپس اتصال آن به دیوار را بررسی کنید. گاها پیش آمده است که به دلیل بی توجهی و نوع استفاده ما درگاه دچار مشکل شده باشد پس بهتر است از یک کابل و یا درگاه دیگر نیز استفاده کنید.

2. جدا کردن باتری و اتصال آن به برق

اگر باتری لپ تاپ شما قابلیت جا به جایی دارد، آن را به دقت خارج کنید. توجه کنید که در ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کرده سپس باتری را خارج کنید سپس دکمه پاور را چند باری زده تا شارژ باقی مانده در دستگاه نیز خالی شود. شارژر را وصل کنید و سعی کنید تا لپ تاپ را روشن کنید.

علت شارژ نشدن لپ تاپ

هنگامی که لپ تاپ روشن شد باتری را مجددا در جای خود قرارداده و مجددا بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد و باتری همچنان مشکل داشت قطعا باتری شما مرده است و باید یک باتری دیگر خریداری کنید. برای خرید باتری می‌توانید از فروشگاه‎‌ آنلاین ناوک اقدام کنید.

اگر باتری لپ تاپ شما قابلیت جا به جایی نداشت باید دستگاه خود را باز کنید. اما توجه داشته باشید که این کار می‌تواند خطرناک باشد زیرا علاوه بر اینکه گارانتی شما باطل می‌شود ممکن است به دستگاه خود آسیب جبران ناپذیری وارد کنید.

3. از سالم بودن شارژر و درگاه لپ تاپ مطمعن باشید

مطمئن شوید شارژر خود را به درگاه مناسب متصل کرده‌اید. در بسیاری از لپ‌تاپ ها از شارژر ته گرد استفاده می‌شود. اما در لپ‌تاپ‌های جدید از درگاه USB-C نیز برای شارژ لپ‌تاپ می‌توان استفاده کرد. لذا اگر لپ‌تاپ شما از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند، همه آن‌ها را بررسی کنید زیرا ممکن است برخی از آن‌ها صرفا برای انتقال اطلاعات باشند.

همچنین همیشه سعی کنید از شارژر اورجینال و مناسب لپ‌تاپ خود استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت ممکن است به باتری لپ تاپ خود آسیب وارد کنید.

4. کاهش استفاده از منابع:

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ

این احتال نیز وجود دارد که مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ نرم افزاری باشد. اگر لپ تاپ شما به سختی و با سرعت کم کار کند و یا خیلی داغ باشد و سرعت فن دستگاه زیاد شده باشد، طبیعی است که دستگاه نتواند به سرعت شارژ شود. به همین منظور باید به پنجره TASK MANAGER بروید و سعی کنید برنامه‌های اضافه را ببندید و یا حتی می‌توانید لپ تاپ خود را خاموش کرده و بعد از رسیدن به دمای متعادل مجددا شارژ کنید.

5. بررسی تنظیمات ویندوز

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ

اگر مراحل بالا پاسخگو نبود، می‌توانید به بخش کنترل پنل رفته، سپس در بخش POWER & SLEEP کلیک کنید. در صفحه باز شده تنظیماتی مرتبط به میزان مصرف باتری و صفحه نمایش وجود دارد. همچنین بخش دیگری نیز به نام Additional power wetting نیز وجود دارد که می‌توانید با دستکاری در تنظیمات آن‌ها تغییراتی در میزان مصرف باتری و صفحه نمایش لپ تاپ خود بگذارید.

6. استفاده از شارژر دیگر

اگر تمامی مراحل بالا را امتحان کرده‌اید و مشکل هنوز پابرجاس تنها راه ممکن استفاده از یک شارژر دیگری است. یکی از نکات مهم تهیه شارژر استاندارد است. این شارژر را می‌توانید از فروشگاه ناوک سرویس تهیه کنید.

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ

به هر حال شارژ نشدن باتری دلایل مختلفی دارد و در بسیاری از موارد باتری لپ تاپ آسیب دیده است لذا در این موارد تنها راه حل خرید یک باتری اورجینال و با کیفیت ساخت بالا می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *