دانستنی ها

روش ساخت اپل آیدی (Apple ID)

ساختن اپل آیدی

اگر تا به حال از محصولات شرکت اپل استفاده کرده باشید، حتما می­دانید که داشتن اپل آیدی (Apple ID) یک نیاز اصلی برای کار کردن با این دستگاه­ ها است. در واقع می­توان گفت که اپل آیدی مانند یک شناسنامه برای کاربران دستگاه های اپل است که به عنوان یک مجوز برای استفاده از محصولات نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت عمل می­کند. هر کاربری که برای اولین بار از یک دستگاه اپل استفاده می­کند باید یک اپل آیدی برای خود ایجاد کرده و آن را بر روی ایمیل اصلی خودش تنظیم نماید. اگر می­خواهید روش ساخت اپل آیدی را بدانید و یا مشکلات موجود در مسیر ایجاد آن را برطرف کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

روش ساخت اپل آیدی رایگان

در کل ساختن اپل آیدی هیچ هزینه­ای ندارد و کاملا رایگان است. اما به دلیل محدودیت هایی که شرکت اپل در کشور ما ایجاد کرده، ساخت اپل آیدی کمی مشکل شده است. به همین دلیل معمولا سایت­ها و افرادی هستند که خدماتی را در زمینه ساخت اپل آیدی به کاربران ارائه می­کنند. بسیاری از فروشندگان دستگاه­های شرکت اپل نیز، پس از فروش آن­ها این خدمات را ارائه می­کنند و در قبال آن هزینه­ای را دریافت می­کنند. اما توجه کنید که این هزینه تنها مربوط به دستمزد انجام این کار است و برای ساخت اپل آیدی هیچ هزینه­ای لازم نیست.

بسیاری از سایت­های برای ساخت اپل آیدی استفاده از نرم افزار آیتونز (iTunes) را پیشنهاد کرده­اند. اما این روش قدیمی شده و در مقابل محدودیت­های جدید اعمال شده پاسخگو نیست. ما در این مقاله یکی از روش­های مؤثر برای ساخت اپل آیدی در سال 2019 را آموزش خواهیم داد. در این روش سایت اپل گام­های اولیه ساخت اپل آیدی را انجام می­دهد.

روش ساخت اپل آیدی (Apple ID)

پیش نیاز

ابتدا یک نرم افزار تغییر IP مانند VPN را دانلود کرده و با استفاده از آن آی­پی خود را به آی­پی ایالات متحده تغییر دهید تا سایت اپل متوجه ایرانی بودن شما نشود.

گام اول

به سایت appleid.apple.com مراجعه کنید و بر روی گزینه create your Apple ID کلیک کنید.
گام اول apple ID

گام دوم

سپس صفحه ورود مشخصات برای شما باز می­شود که باید موارد زیر را در آن وارد کنید:

  • ردیف اول: نام و نام خانوادگی.
  • ردیف دوم: در این قسمت کشوری که آی­پی شما به آن تغییر داده شده است ( در اینجا ایالات متحده) را انتخاب کنید.
  • ردیف سوم: تاریخ تولد میلادی.
  • ردیف چهارم: آدرس ایمیل.
  • توجه کنید که از وارد کردن آدرس ایمیل جعلی یا ایمیلی که پسورد آن را ندارید بپرهیزید. زیرا اپل در مراحل بعدی برای این آدرس کدی را ارسال می­نماید که شما برای ساخت اپل آیدی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد.
  • ردیف پنجم: رمز عبور. این رمز عبور باید حداقل 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف کوچک، بزرگ و عدد باشد.
  • ردیف ششم: مجددا رمز عبور خود را وارد کنید.

گام دوم apple ID

  • ردیف 12،11،10،9،8،7: در این قسمت­ها باید 3 سوال را انتخاب کنید و پاسخ هر کدام را وارد کنید. این سوالات برای زمانی که شما قصد استفاده از گیفت کارت اپل برای خرید اپلیکیشن را داشته باشید یا بخواهید پسورد خود را بازیابی کنید، از شما پرسیده می­شوند. بنابراین آن­ها را به خوبی به خاطر بسپارید.

ساختن اپل آیدی

  • ردیف 15،14،13: این گزینه­ها برای فرستادن ایمیل­های مختلف از جانب اپل برای شماست. تیک هیچ کدام از گزینه­ها را نزنید.
  • ردیف شانزدهم: کد امنیتی را وارد کنید.

در نهایت بر روی گزینه continue کلیک کنید تا به صفحه بعدی برای ادامه مراحل ساخت اپل آیدی هدایت شوید.

ساختن اپل آیدی

گام سوم

در این مرحله یک کد 6 رقمی برای ایمیلی که در گام دوم وارد کرده بودید ارسال می­شود تا صحت آن برای اپل تأیید شود. شما به یک صفحه جدید هدایت خواهید شد که باید کد 6 رقمی را در آن وارد کنید. به ایمیل خود مراجعه کنید تا کد ارسال شده را مشاهده کنید. پس از وارد کردن کد بر روی گزینه verify کلیک کنید. در صورتی که پس از مدت زمانی کد برای شما ارسال نشده بود، گزینه send a new code را انتخاب کنید تا یک کد جدید برای شما ارسال شود.

پس از انجام این مرحله به صفحه­ای هدایت می­شوید که مشخصات اپل آیدی شما را نشان می­دهد. اما اپل آیدی شما هنوز فعال نشده و نیاز است تا مراحل بعدی را نیز انجام دهید.

ساختن اپل آیدی

پس از انجام مرحله قبل به صفحه­ای هدایت می­شوید که مشخصات اپل آیدی شما را نشان می­دهد. اما اپل آیدی شما هنوز فعال نشده و نیاز است تا مراحل بعدی را نیز انجام دهید.

ساختن اپل آیدی

گام چهارم

نرم افزار آیتونز (iTunes) را دانلود کنید. به منظور دانلود به روز ترین نسخه این نرم افزار برای ویندوزهای 32 بیتی، 64 بیتی و نسخه مک به لینک زیر مراجعه کنید:

لینک دانلود نرم افزار آیتونز از سایت اپل
ساختن اپل آیدی

گام پنجم

پس از اجرای آیتونز بر روی سه نقطه بالا و سمت چپ کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Apps را انتخاب کنید تا وارد محیط App Store(اپ­استور) شوید. سپس در اپ­‌استور به دنبال یک برنامه رایگان (free) بگردید و آن را انتخاب کنید. برای مشاهده برنامه­‌های رایگان می­توانید مانند تصویر از منوی سمت راست آیتونز استفاده کنید.

ساختن اپل آیدی
پس از انتخاب برنامه رایگان بر روی گزینه Get کلیک کنید.

گام ششم

در این هنگام پنجره­ای باز می­شود و از شما می­خواهد که شناسه کاربری (ایمیلی که در گام دوم وارد نمودید) و پسورد اپل آیدی خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه Get کلیک کنید.

ساختن اپل آیدی

پس انتخاب گزینه Get یک پنجره جدید به شما نشان داده می­شود. گزینه Review را از این پنجره انتخاب نمایید.

ساختن اپل آیدی

در این مرحله صفحه خوشامدگویی App Store برای شما باز می­شود. در این صفحه بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

ساختن اپل آیدی

گام هفتم

یک صفحه جدید برای شما باز می­شود که مربوط به ضوابط و قوانین اپل است. در پایین صفحه تیک موافقت با شرایط و قوانین را بزنید و بر روی گزینه Agree کلیک کنید.

ساختن اپل آیدی

گام آخر

در مرحله آخر صفحه­ای حاوی فرم اطلاعات حساب بانکی و سایر مشخصات شما نمایش داده می­شود. با توجه به محدودیت­های کشور ایران برای بخش اطلاعات بانکی گزینه None را انتخاب کنید.

ساختن اپل آیدی

 

حال باید مشخصات آدرس خود را وارد کنید. چون در مراحل قبلی ایالات متحده را به عنوان کشور خود انتخاب کرده­اید، باید یک آدرس در آن کشور را انتخاب کنید. برای این کار می­توانید از سایت fakeaddressgenerator کمک بگیرید. فقط برای وارد کردن آدرس از این سایت استفاده کنید و با توجه به عکس بقیه موارد را نادیده بگیرید.

در قسمت پیش­شماره تنها از سه رقم اول شماره تلفن استفاده نمایید. در ادامه بر روی continue کلیک کنید.

ساختن اپل آیدی

فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست