دانستنی ها

روشی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی(اینترنت Wi-Fi)

تغییر DNS گوشی

امروزه استفاده از اینترنت افزایش یافته و تقریبا به یک نیاز ضروری در زندگی ما تبدیل شده است. اما در برخی مواقع محدودیت سرعت اینترنت مانع از انجام کارها شده و افراد را به مرز عصبانیت می­کشاند! حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در زمان انجام یک کار فوری از سرعت پایین اینترنت کلافه شده باشید. در این مقاله قصد داریم تا یکی از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندرویدی را افزایش دهیم؟

در سایت های مختلف روش های زیادی را برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندرویدی معرفی کرده‌­اند. اما یکی از ساده ترین آن­ها که تا حدی به افزایش امنیت نیز کمک می­کند تغییر DNS است. به زبان ساده DNS سروری است که به کمک آن می­توان نام سایت ها را به آدرس آی پی تبدیل کرد که در بعضی مواقع موجب افزایش سرعت دسترسی به صفحات وب می­گردد. در گذشته تنها در زمانی که گوشی اندرویدی روت شده بود می­توانستیم تنظیمات سرور DNS را در آن تغییر دهیم اما امروزه برای انجام این کار دیگر نیازی به روت کردن گوشی نیست.

توجه!

به این نکته دقت کنید که روش ارائه شده در این مقاله تنها برای زمانی است که شما از اینترنت Wi-Fi (وای­فای) استفاده می­کنید و بر روی اینترنت دیتا (سیمکارت) جواب نمی­دهد. در ضمن هر زمان که به یک شبکه جدید متصل می­شوید باید گام­های این مقاله را مجددا انجام دهید.

تغییر DNS گوشی

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندرویدی را افزایش دهیم؟

تغییر DNS در گوشی های اندرویدی

برای تغییر تنظیمات DNS مراحل زیر را انجام دهید.

  • به صفحه Settings (تنظیمات) گوشی خود بروید.
  •  در صفحه تنظیمات گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.

  • در ادامه به صفحه جدیدی وارد می­شوید که لیستی از مودم ها یا شبکه های در دسترس را به شما نشان می دهد. نام شبکه مورد نظر خود را لمس کرده و انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه­دارید.
  • از بین گزینه های نمایش داده شده Modify network(ویرایش شبکه) را انتخاب کنید.

تغییر DNS در گوشی های اندرویدی

  • پنجره ای برای شما باز می­شود. معمولا در اکثر گوشی های اندرویدی می­توانید با انتخاب گزینه Advanced options(تنظیمات پیشرفته) به تنظیمات آی پی شبکه دسترسی پیدا کنید.

تغییر DNS در گوشی های اندرویدی

  • برای تغییر مشخصات DNS، از قسمت IP Setting(تنظیمات آی­پی) وضعیت آی­پی را از DHCP به Static تغییر دهید. پس از انجام این کار پنجره ای برای شما باز می­شود. در این پنجره آدرس DNS اصلی را در قسمت DNS1 و آدرس DNS جایگزین را در قسمت DNS2 وارد کنید. برای استفاده از سرورهای open DNS می­توانید آدرس­های 67.222.222 و 208.67.220.220 را وارد کنید. همچنین اگر قصد استفاده از سرورهای Google DNS را دارید، می­توانید از آدرس های 8.8.8.8 و 8.8.4.4 استفاده نمایید.

تغییر DNS در گوشی های اندرویدی

  • در مرحله پایانی بر روی گزینه Save(ذخیره) کلیک کنید تا تغییرات وارد شده اعمال شوند.

تبریک! به همین سادگی شما موفق شدید سرعت اینترنت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید! علاوه بر افزایش سرعت به دلیل افزایش امنیت می­توانید با خیال آسوده تری در فضای مجازی قدم بردارید!

آیا این روش برای گوشی اندروید شما مؤثر بود؟ اگر شما هم سوال یا پیشنهادی در این زمینه دارید، آن را در قسمت نظرات سایت ناوک با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

خدمات ناوک متخصص در امر تعمیرات لپ تاپ٬ تعمیرات اپل و خدمات نرم افزاری.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “روشی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی(اینترنت Wi-Fi)

  1. Daryoosh گفت:

    سلام.
    خیر! چون گزیده سیو، که در گوشی من با عنوان کانکت وجود دارد خاکستری می ماند و قابل کلیک نیست!! دقیقا مانند سیو در تصویری که خود شما گذاشته اید که خاکستری و غیر فعال است!

    1. .... گفت:

      برای منم اونجوری بود بعد آدرس DNS1 رو پاک کردم اوکی شد. حالا نمیدونم سرعتشم درسته یا نه:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *