دانستنی ها

تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ برای مقابله با کرونا

تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ برای مقابله با کرونا

 

در این روزها که همه دارند با ویروس کرونا و تبعاتی که برای کسب و کارها ایجاد کرده دست و پنجه نرم می‌کنند ضدعفونی کردن دست‌ ها و وسایلی که با دست با آن‌ها کار می‌کنیم اهمیت ویژه‌ای یافته است. گوشی و لپ تاپ از جمله وسایلی هستند که در تماس مستقیم با دست‌ها قرار دارند و چون الکترونیکی هستند تمیز کردن‌شان مانند دیگر وسایل نیست. در این مطلب می‌خواهیم روشی به شما معرفی کنیم تا با آن گوشی، تبلت و لپ تاپ خود را ضدعفونی کنید.

تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ

  • برای تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ اسپری های مختلفی وجود دارد. سوال اینجاست که آیا می توان از این اسپری ها برای ضدعفونی کردن وسایل الکترونیکی استفاده کرد و اطمینان داشت که ویروس کرونا در صورت وجود، از بین رفته است؟ جواب این پرسش به درصد الکل اسپری شما یا قدرتش در پاک کردن چربی‌ها بستگی دارد. چون ویروس کرونا غشایی از چربی‌ دارد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: نحوه صحیح تمیز کردن لوازم جانبی دستگاه های اپل

تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ برای مقابله با کرونا

تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ برای مقابله با کرونا

  • در زمینه استفاده از الکل، درصد الکل مهم است. اگر درصد الکل کم باشد این الکل اصلا قدرت پاک‌کنندگی نخواهد داشت و اگر درصد الکل بالا باشد قبل از اینکه بتواند گوشی یا لپ تاپ شما را تمیز کند تبخیر می‌شود. بهترین درصد الکل برای نابود کردن ویروس کرونا، ۷۰٪ است. این یعنی اگر الکلی با درصد بالاتر دارید باید با اضافه کردن آب مقطر به آن درصدش را به ۷۰ برسانید.
  • دقت داشته باشید که حتما برای کاهش غلظت الکل از آب مقطر استفاده کنید چون آب شهری کلر دارد و استفاده از آن اثر الکل را کاهش می‌دهد.
  • شما می‌توانید خودتان با آب مقطر و الکل یک اسپری مطمئن برای تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ بسازید. فقط دقت داشته باشید که هیچ وقت این محلول را مستقیما روی خود وسیله الکترونیکی اسپری نکنید. چون ممکن است ذرات الکل به اسپیکر دستگاه یا دیگر منافذش برود. شما باید محلول را روی یک دستمال تمیز بریزید (یا اسپری کنید) بعد با دستمال وسیله الکترونیکی را ضدعفونی کنید.
  • به جای این محلول می‌توانید از سرکه سفید یا وایتکس و آب (۲٪ وایتکس) استفاده کنید ولی استفاده از الکل برای وسایل الکترونیکی ایمن‌تر است.
  • اینطور که می‌گویند کمپانی اپل کاربرانش را از تمیز کردن گوشی ها و لپ تاپ های اپل با الکل منع کرده است. پس این نکته را هم در نظر داشته باشید که شاید الکل برای دستگاه شما مضر باشد.

آیا شما هم راه حلی برای تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ در برابر ویروس کرونا می‌دانید؟ آن را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “تمیز کردن گوشی، تبلت و لپ تاپ برای مقابله با کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *