دانستنی ها

ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

 

بسیاری از کسانی که گوشی آیفون دارند مدیریت مصرف اینترنت در آیفون اهمیت بالایی دارد. در این نوشته خواهیم دید علت مصرف بالای اینترنت گوشی شما چیست و چگونه مصرف اینترنت آیفون را کم کنیم.

مدیریت مصرف اینترنت آیفون

نحوه چک کردن دیتای مصرف شده در آیفون

قبل از هرچیز باید بدانید چقدر اینترنت مصرف کرده اید تا بهتر بتوانید آن را مدیریت کنید. به setting >   Cellular بروید. به قسمت پایین آن رفته و مقدار مصرف را در زیر “Cellular Data Usage” برای “Current Period” بخوانید. توجه کنید که مصرزف نشان داده شده از زمان آخرین ریست کردن شما نمایش داده می شود. پس اگر تمایل دارید از امروز چک کنید گزینه Reset Statistics را لمس کنید.

مدیریت مصرف اینترنت آیفون 1
راه های کاهش مصرف اینترنت در آیفون:

1. Wi-Fi Assist را خاموش کنید

این قابلیت کمک می کند اگر پوشش Wi-Fi ضعیف شود به طور خودکار به دیتا تغییر شبکه دهیم. اگرچه اتصال بدون وقفه خوب است اما اگر مصرف بسته دیتا افزایش می یابد پس برای کاهش مصرف دیتا این قابلیت را در تنظیمات خاموش کنید.

Wi-Fi Assist

2.محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به اینترنت

اپلیکیشن ها ممکن است در پس زمینه خودشان را به روز رسانی کنند. بهتر است به روز رسانی اپلیکیشن ها را محدود کرده یا دست کم آن را تنها به زمانی که به وای فای دسترسی دارید محدود کنید. برای این کار به Settings > General > Background App Refresh بروید و ان را غیر فعال کنید. همچنین می توانید وارد قسمت iTunes & App Stores شوید. حال در صفحه نمایان شده گزینه Use Cellular Data را غیر فعال کنید بدین ترتیبت در صورتی که به موبایل دیتا متصل باشید، برنامه ‌های نصب شده بر روی آیفون شما به روز رسانی نخواهند شد.


همچنین می توانید وضعیت دسترسی به داده هر برنامه را جداگانه تنظیم کنید.
محدود کردن دسترسی 1

البته این بخش از تنظیمات فقط استفاده از دیتای سیم کارت را محدود می کند و تاثیری بر مصرف برنامه ها از وای فای ندارد.

3. دریافت خودکار ایمیل را غیر فعال کنید

 غیر فعال سازی دریافت و دانلود خودکار ایمیل ‌ها در کاهش مصرف اینترنت در آیفون موثر است. برای این کار به بخش Mail در تنظیمات برویدو گزینه Accounts را لمس نمایید. سپس در Fetch New Data نحوه دریافت ایمیل را در حالت دستی قرار دهید. توجه داشته باشید که با انجام این کار، در صورت دریافت ایمیل دیگر اعلانی دریافت نخواهید کرد.

دریافت خودکار ایمیل

4. غیر فعال کردن موبایل دیتا

یکی دیگر از روش‌های کاهش مصرف اینترنت در آیفون غیر فعال کردن دیتا است. بنابراین هنگامی که به اینترنت نیاز ندارید و یا در حال استفاده از آن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم موبایل دیتا دستگاه خود را خاموش کنید.

5. از اطلاعات آفلاین استفاده کنید

 زمانی که یک ویدئو را قبلا بارگیری کرده اید هنگام تماشا از نسخه آفلاین آن استفاده کنید و یا هنگام مسیر یابی از نقشه های آفلاین استفاده کنید.

اطلاعات آفلاین

6. تنظیمات دانلود خودکار برنامه ها را غیر فعال کنید

برنامه هایی مثل واتس آپ و تلگرام رسانه ها را خودار دانلود می کنند اگر این قابلیت را غیر فعال کنید صرفه جویی زیادی در اینترنت خواهید داشت.

شما چه راه کارهای دیگری برای کاهش مصرف اینترنت در آیفون خود می شناسید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *